BMW 1 Serie M Coupé
-
- Berichten: 22241
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik heb geen hekel aan tanken zelf.. en auto's mogen ook best wat verbruiken bij sportief rijden.. maar bij mij zijn het vooral de normale lange (en dus saaie) ritten waar ik baal van hoog verbruik. M'n Z4 doet 1 op 10 gemiddeld (en ik rijd er 25k km/jaar mee).. dat is nog acceptabel voor plezier en woonwerk, maar een keer op en neer naar Amsterdam om te shoppen is gelijk een halve tank opbrassen. Uitjes met lange ritten doe ik daarom minder snel omdat ik toch even uitreken dat het dan al snel 50 euro of meer aan benzine is voor relatief saaie kilometers. Die centen gaan er ook wel doorheen als ik op een zondag wat ga toeren/knallen in de omgeving maar dan heb je er meer plezier van.
- Joël D.
- Berichten: 3590
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
- Locatie: Gouda
-
- Berichten: 54983
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
In mijn 1200km 1:10 verhaal heb ik 3x in dikkere files gestaan (van elk 20 min of langer)
En nog die 1:10
En nog die 1:10
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Turbo's zuipen vooral onder vollast en of in de stad e.d. lekker doorkachelen en dus veel aan en uit gaspedaal zeg maar.
- romo
- Berichten: 27049
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik rijd er elke dag mee, voornamelijk gewoon meerijdend in het ww treintje.......1 : 8.8 gemiddeld volgens mijn teller die nog nooit is ge-reset.
Het is hoe dan ook een verademing tov de M3 die altijd 1 : 6 deed, `t is toch flink zuiniger die 1M, flink leuker ook.........niet dat het mij verder boeit, hoewel een iets grotere tankinhoud wel praktischer zou zijn.
Drinkgedrag (van de kar uiteraard
) bij aanschaf van een dergelijk apparaat is van ondergeschikt belang IMHO Mocht je daar al moeite mee hebben; I have some bad news for you
Dan die onnozele vergelijking met een C63, a whole other leaque IMO, zowel qua klasse automobiel, qua motorisch eigenschappen, qua liter inhoud, nou ja het is meer dan appels en peren. De Merc is uiteraard een beest van een kar, daar niet van, wellicht wel iets te veel beest voor de openbare weg.
Verder is er altijd baas boven baas, is er niet altijd de gelegenheid om tegen elkaar te sporten en soms blijkt het achteraf ook maar beter dat je het hebt laten lopen
Het is hoe dan ook een verademing tov de M3 die altijd 1 : 6 deed, `t is toch flink zuiniger die 1M, flink leuker ook.........niet dat het mij verder boeit, hoewel een iets grotere tankinhoud wel praktischer zou zijn.
Drinkgedrag (van de kar uiteraard


Dan die onnozele vergelijking met een C63, a whole other leaque IMO, zowel qua klasse automobiel, qua motorisch eigenschappen, qua liter inhoud, nou ja het is meer dan appels en peren. De Merc is uiteraard een beest van een kar, daar niet van, wellicht wel iets te veel beest voor de openbare weg.
Verder is er altijd baas boven baas, is er niet altijd de gelegenheid om tegen elkaar te sporten en soms blijkt het achteraf ook maar beter dat je het hebt laten lopen

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Uitermate interessante discussie
Wat is deellast dan ? Alles wat niet vollast is ? Ken die term niet.
Turbo motoren zuipen relatief veel als je gas geeft en relatief weinig als je geen gas geeft. Dat was bij de GTI ook zo mooi. Daar kon ik gemiddeld gewoon 1:12 mee rijden.
Verder zijn van de dikke motoren BMW 6-cilinder motoren altijd de zuinigste geweest tov concurrentie. Subaru is daar bijvoorbeeld heel slecht in. De Subaru Legacy spec-B van Pol verbruikte bijvoorbeeld altijd 1:6. Of je nou aan het planken was of zuinig aan deed. Altijd kut verbruik.
Bij AMG en M motoren is het ook altijd moeilijk. Zo heeft een M135i (geen echte M !) niet heel veel minder pk maar verbruikt wel heel veel minder. Dat kan ik enigszins nog wel verantwoorden met mijn kilometrage. Voor Robin en Romo met max 15.000 natuurlijk geen issue. Maar de 1M is vanwege zijn turbo relatief ook erg zuinig want 1:8 gemiddeld kan je er prima mee halen.
Volgens http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false; kom je met een C63 AMG gemiddeld op 1:6.

Wat is deellast dan ? Alles wat niet vollast is ? Ken die term niet.
Turbo motoren zuipen relatief veel als je gas geeft en relatief weinig als je geen gas geeft. Dat was bij de GTI ook zo mooi. Daar kon ik gemiddeld gewoon 1:12 mee rijden.
Verder zijn van de dikke motoren BMW 6-cilinder motoren altijd de zuinigste geweest tov concurrentie. Subaru is daar bijvoorbeeld heel slecht in. De Subaru Legacy spec-B van Pol verbruikte bijvoorbeeld altijd 1:6. Of je nou aan het planken was of zuinig aan deed. Altijd kut verbruik.
Bij AMG en M motoren is het ook altijd moeilijk. Zo heeft een M135i (geen echte M !) niet heel veel minder pk maar verbruikt wel heel veel minder. Dat kan ik enigszins nog wel verantwoorden met mijn kilometrage. Voor Robin en Romo met max 15.000 natuurlijk geen issue. Maar de 1M is vanwege zijn turbo relatief ook erg zuinig want 1:8 gemiddeld kan je er prima mee halen.
Volgens http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false; kom je met een C63 AMG gemiddeld op 1:6.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
zal idd wel zo ongeveer kloppen, de 1M tov de C63 kan zo'n 2km verder per L
de hooligan en de brutus ( Jekyll and Mr. Hyde wellicht die C63)
de hooligan en de brutus ( Jekyll and Mr. Hyde wellicht die C63)

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Nouja onnozel als Robin er niet zelf over was begonnen.Dan die onnozele vergelijking met een C63, a whole other leaque IMO, zowel qua klasse automobiel, qua motorisch eigenschappen, qua liter inhoud, nou ja het is meer dan appels en peren. De Merc is uiteraard een beest van een kar, daar niet van, wellicht wel iets te veel beest voor de openbare weg.
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: BMW 1 Serie M Coupé
De benzinekosten vallen in het niet bij de afschrijving 

-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik denk dat je helemaal niet moet onderdoen voor een C63. Hier een filmpje van een vriend van me zijn gechipte 335d tegen een C63. Diezelfde 335d moest het wel afleggen tegen een E92 M3.Robin schreef:Een 1M 1 tiende sneller op Hockenheim klein(@ Rene) , en dan heb je dus 100pk minder.
@Hans, neh, maar andersom denk ik echt niet dat hij rondjes om mij heen rijdt. Ik denk dat ik 'm wel goed kwijtraak (en da's geen rondjes) op 'n goed bochtig traject als niet André/Hielke/Fabian/Tristan/Rody/Elmar ofzo achter 't stuur zit:)
Kern van de zaak: 1M is niet als echte rechtuibrander ontwikkeld, maar als funvoertuig die nogal veel sterkere powerboats(...) vooral op 'n bochtig circuit 't leven zuur maakt....
Fun is the keyword en die begint vaak ná een recht stuk, ben ik eerlijk in:)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KNAlMgGv ... r_embedded[/youtube]
-
- Berichten: 54983
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ik ben erover begonnen inderdaad, maar 't was niet de bedoeling te verzanden in wat beter/slechter is of meer zuipt. Want dat win ik nog steeds, of Rody:)
Afschrijvingskosten...tja, zolang ik 'm hou merk ik dat niet en daar lijkt 't totnutoe op want a) lekkerste kar die ik ooit had b) geen betaalbaar alternatief met 4 zitplaatsen nog steeds c) wil inderdaad niet teveel afschrijven alhoewel hij nogal duurder is 2 jaar oud dan nieuw in de VS : 47k vs 55/60k US$....d) limited edition met karakter zoals ik weinig BMWs zag/reed, muv E30 M3, M3 CSL....e) crisis....
Tijd voor 'n Heineken.
Rody doet wel even mee:)
Afschrijvingskosten...tja, zolang ik 'm hou merk ik dat niet en daar lijkt 't totnutoe op want a) lekkerste kar die ik ooit had b) geen betaalbaar alternatief met 4 zitplaatsen nog steeds c) wil inderdaad niet teveel afschrijven alhoewel hij nogal duurder is 2 jaar oud dan nieuw in de VS : 47k vs 55/60k US$....d) limited edition met karakter zoals ik weinig BMWs zag/reed, muv E30 M3, M3 CSL....e) crisis....
Tijd voor 'n Heineken.

Rody doet wel even mee:)
- romo
- Berichten: 27049
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zo had ik het ook niet ervaren, je wilde er terecht IMO ook niet tegen sporten dit gezien de omstandigheden.
1M blijft een fantastische kar, maar das een C63 ook, maar dan een andere vorm van fantastisch, je kan ze IMHO niet echt naast elkaar zetten om te vergelijken, wel om ze samen te bekijken, dat dan weer wel.........
1M blijft een fantastische kar, maar das een C63 ook, maar dan een andere vorm van fantastisch, je kan ze IMHO niet echt naast elkaar zetten om te vergelijken, wel om ze samen te bekijken, dat dan weer wel.........

-
- Berichten: 54983
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Robert, klopt.
Het is compleet 6 baans daaro. dus 3baans de kant waar ik op ga, voor de onnozelen:)
Ik reed uiterst rechts keurig zoals 't mij geleerd is:)
Ik wilde al aanstalten maken om 'n Mercedes busje wat 120 reed op de middelste baan en ik 130 links te passeren, toen opeens de C63 sedan naast me kwam. Op de middelste baan en dus ook maar 5 seconden had om naast me te blijven en daarna meteen dat busje links in te halen. Daarna hadden we wel vrij baan maar dat hield met een meter of 200 wel op...wat vrachtwagens en nog wat personenwagens. Ideale omstandigheden voor die Georgiër met z'n E34 M5:)
De C63 reed trouwens gewoon met 140 ofzo weg, helemaal geen machtsvertoon want dat kon ook niet natuurlijk....ja 130 plank 180 of misschien net 200? En dan vol in de remmen. Nou lekker.
Het is compleet 6 baans daaro. dus 3baans de kant waar ik op ga, voor de onnozelen:)
Ik reed uiterst rechts keurig zoals 't mij geleerd is:)
Ik wilde al aanstalten maken om 'n Mercedes busje wat 120 reed op de middelste baan en ik 130 links te passeren, toen opeens de C63 sedan naast me kwam. Op de middelste baan en dus ook maar 5 seconden had om naast me te blijven en daarna meteen dat busje links in te halen. Daarna hadden we wel vrij baan maar dat hield met een meter of 200 wel op...wat vrachtwagens en nog wat personenwagens. Ideale omstandigheden voor die Georgiër met z'n E34 M5:)
De C63 reed trouwens gewoon met 140 ofzo weg, helemaal geen machtsvertoon want dat kon ook niet natuurlijk....ja 130 plank 180 of misschien net 200? En dan vol in de remmen. Nou lekker.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé

-
- Berichten: 54983
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zo onbekend was 't niet, het was tussen Bobigny en Lille, René:)

Al is dat wel heel vaag weer want nogal 150(?) km afstand.
Al is dat wel heel vaag weer want nogal 150(?) km afstand.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
ja allo allo dat ken ik daar allemaal niet
ben ooit 1x in Frankrijk geweest met de bus
Parijs...ik ken dus weinig eneuh knoflook saus hou ik niet van
als ik het al gezien heb qua wegen kan ik dat niet her gebruiken in mijn ReneRene

ben ooit 1x in Frankrijk geweest met de bus

Parijs...ik ken dus weinig eneuh knoflook saus hou ik niet van

als ik het al gezien heb qua wegen kan ik dat niet her gebruiken in mijn ReneRene

-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6216
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Dus je slaapt ook elke nacht ergens anders?GTRene schreef: als ik het al gezien heb qua wegen kan ik dat niet her gebruiken in mijn ReneRene

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
ik kom men huis bijna niet uit...
ben veels te bang dat ik het niet terug kan vinden

ben veels te bang dat ik het niet terug kan vinden



-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6216
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6216
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Vandaag in Heerenveen:
-CENSUUR-
Toch niet iemand van hier hè?
-CENSUUR-
Toch niet iemand van hier hè?
Laatst gewijzigd door matthyssie op 25 apr 2013, 19:19, 2 keer totaal gewijzigd.
- Fabian
- Berichten: 7233
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ow, aan het kenteken te zienisndat Robin 

- Rivanov
- Berichten: 1426
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6216
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Yep, paaltje...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 1 Serie M Coupé
damn...
dat ziet er idd niet gezond uit, zo'n paaltje gaat toch niet zomaar omhoog?
benieuwd wat er mis ging...in elk geval sterkte met de afwikkeling, dit is ff zuur.
dat ziet er idd niet gezond uit, zo'n paaltje gaat toch niet zomaar omhoog?
benieuwd wat er mis ging...in elk geval sterkte met de afwikkeling, dit is ff zuur.
-
- Berichten: 11392
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Overal staan ze ook met hun telefoon camera s klaar om te schieten. Och och
Nou gelukkig valt het mee met de schade. Dit was niet robin zijn schuld alles stond op groen toen ging toch die paal omhoog.
Schade valt relatief mee een nieuwe voorbumber, intercooler, subframe en klaar. Geen schade verder aan de carrosserie. Komt weer 100% in orginele staat.

Nou gelukkig valt het mee met de schade. Dit was niet robin zijn schuld alles stond op groen toen ging toch die paal omhoog.
Schade valt relatief mee een nieuwe voorbumber, intercooler, subframe en klaar. Geen schade verder aan de carrosserie. Komt weer 100% in orginele staat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bleu_dust en 22 gasten