30 jaar oud blijvend belastingvrij...??

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Luco

Re: 30 jaar oud blijvend belastingvrij...??

Bericht door Luco » 24 apr 2013, 21:42

Geminachte Weekers,

Ik heb nog nooit zo'n grote lul gezien als jij. Wie denk jij wel dat je bent om alle oldtimerbezitters zo openlijk te naaien. Allerlei beloften waar je helemaal niks van hebt gemeend, je hebt nog een langere neus als Pinokkio Rutte.
En die anderhalf miljard die naar Bulgarije is verdwenen? Ga je die nog ophalen? Misschien kunnen alle oldtimers wel een ritje naar Bulgarije maken om daar wat centen terug te halen. Voor een paar schamele centen kunnen we onze oldtimer dan gelijk daar laten. Zorg je wel voor een groot aantal bussen om alle mensen weer terug in jouw kutland te krijgen????
Ik denk dat ik me maar laat ontslaan. Ben zelf ambtenaar maar ik wil absoluut niet vergeleken worden met zo'n zak als jij. Dan kan je mij en mijn gezin voor de rest van mijn leven steungeld betalen. Eens kijken wat dat gaat kosten. Krijg ik toch in ieder geval nog iets van mijn belastinggeld terug.
En als ik wat tekort kom, kunnen we nog altijd naar de voedselbank, en anders ga ik het wel jatten. Dat mogen die oostblokkers ook, dus waarom ik niet??????
De meeste gevangenissen zijn toch al gesloten, dus ik kan vrij rond blijven huppelen. Ja dat is de oplossing: ik word crimineel!!! Helaas zal ik jouw criminaliteit en arrogantie nooit kunnen verbeteren.
Je denkt zeker dat de Nederlanders het nog niet zat zijn, maar ze zijn het SPUUGzat.
Weet je hoe het voelt om onder 2600 kilo te liggen????? Kom niet voor mijn auto want dan zal je het voelen, dan ben je acuut uitgeWeekt. En aangezien er ook al gigantisch is gekort op de zorg, hoef je niet te rekenen op hulp!! En de politie???? Ach die ziet niks, die hebben hier in 25 vierkante kilometer maar 1 auto.

Zo hehehehe dat is eruit.
Greetz!!!!!
hahahahahahaha

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 24 apr 2013, 21:45

:rolling: :hosanna:

Luco

Bericht door Luco » 24 apr 2013, 21:45

Snipe schreef:
Luco schreef:120 euro is het maximum, dan moet je wel een hele zware auto hebben om dat in drie maanden te moeten betalen op benzine.
Dat valt wel mee, mijn Peugeot 306 kost 117 euro per kwartaal (1.051 t/m 1.150 kg).

Je hebt gelijk, ik zat verkeerd, ik ga 56 of 74 betalen.
Nog dikke prima.

Tim N

Bericht door Tim N » 24 apr 2013, 21:56

Hoe bedoel je of?
Kun je toch uitrekenen op de MRB site?

PD power

Bericht door PD power » 24 apr 2013, 22:02

Luco, wie gaat haar vertellen, dat met name ook de ambtenaren betaald worden door belastinggeld........

De veel rijders worden gepakt, de pure liefhebbers gespaard, tja

Snipe

Bericht door Snipe » 24 apr 2013, 22:04

Die 120 euro per jaar valt nog wel mee, al betaal ik nu niets. Ik heb alleen nog steeds wat moeite om te begrijpen waarom staatssecretaris Weekers (VVD) met alle geweld klassiekerliefhebbers extra wil belasten, dat kan ik namelijk niet zo goed rijmen met de verkiezingsbelofte van de VVD om de belastingen te verlagen.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 24 apr 2013, 22:06

Ik ben wel eens benieuwd hoe groot die groep is die een MRB-vrije auto (in de zin van 25+ jaar oud) als daily rijdt...

PD power

Bericht door PD power » 24 apr 2013, 22:17

Snipe schreef:Die 120 euro per jaar valt nog wel mee, al betaal ik nu niets. Ik heb alleen nog steeds wat moeite om te begrijpen waarom staatssecretaris Weekers (VVD) met alle geweld klassiekerliefhebbers extra wil belasten, dat kan ik namelijk niet zo goed rijmen met de verkiezingsbelofte van de VVD om de belastingen te verlagen.
Ach denk dat de meesten voor dagelijkse leven, al redelijk extra BTW aftikken, zo strakkies, mede dankzij de vakbonden ook weer WW premie, dan staat dit denk ik redelijk in de schaduw.
Heb een hobby auto waar ik meer dan 1000 euro per jaar belasting voor betaal, geef ik ook liever aan andere zaken uit...., maar de democratie heeft dit beslist, ondanks dat nog steeds blij dat ik mag leven in dit land.

Luco

Bericht door Luco » 24 apr 2013, 22:32

Tim N schreef:Hoe bedoel je of?
Kun je toch uitrekenen op de MRB site?
ik dacht dat de vijf net onder de 851 zat, maar ben te lui om de papieren te pakken.

@PD, dat klopt wel maar vind ook dat ze een paar punten heeft.

PD power

Bericht door PD power » 24 apr 2013, 22:53

Klopt, Luco, alleen de meeste one liners, kun je elke negatieve discussie kwijt, zoals over de bulgaren, natuurlijk snap ik dat gevoel, denk alleen dat er schrijnender zaken zijn, dan de MRB voor oldtimers, maar ik weet ook dat je het op dat punt met mij eens bent.

Denk alleen dat je als oldtimer bezitter, eerder kritisch mag wezen richting de dagelijkse rijders in oldtimers, dus de mensen waar eigenlijk de regeling niet voor bedoelt was, want dit is daar eigenlijk een gevolg van, net als met de grijs kenteken discussie indertijd.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 apr 2013, 23:02

PD power schreef:
Snipe schreef:Die 120 euro per jaar valt nog wel mee, al betaal ik nu niets. Ik heb alleen nog steeds wat moeite om te begrijpen waarom staatssecretaris Weekers (VVD) met alle geweld klassiekerliefhebbers extra wil belasten, dat kan ik namelijk niet zo goed rijmen met de verkiezingsbelofte van de VVD om de belastingen te verlagen.
Ach denk dat de meesten voor dagelijkse leven, al redelijk extra BTW aftikken, zo strakkies, mede dankzij de vakbonden ook weer WW premie, dan staat dit denk ik redelijk in de schaduw.
Heb een hobby auto waar ik meer dan 1000 euro per jaar belasting voor betaal, geef ik ook liever aan andere zaken uit...., maar de democratie heeft dit beslist, ondanks dat nog steeds blij dat ik mag leven in dit land.
Natuurlijk, er is altijd iets te bedenken dat erger is en we (klassiekerliefhebbers) zullen er heus wel overheen komen, maar het is toch opmerkelijk dat de VVD de belastingen wilde verlagen en dat er niet veel later een VVD'er is die te vuur en te zwaard een extra belasting in wil voeren.

Mijn auto is uit '78, even een paar jaar 120 euro betalen en het is alweer voorbij. Als je een auto op diesel of lpg hebt is het zuurder, want dat zijn dus niet alleen 190D's met een kilometerstand van hier naar de maan en terug.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2013, 00:00

wat ik soms zie is dat bepaalde mensen eerst een gewone auto hadden qua wegenbelasting, en toen de crisis verder verliep en zaken duurder werden en sommige werkeloos werden, zij die auto weg moesten doen (financieel) en een klassieker weer kochten voor hetzelfde gebruik.

die doen het dus begrijpelijk omdat ze bv niet meer het geld hebben of bijna niet en dus besparen gaan en dan zoiets kopen vanwege wegen belasting vrij.
het zal een kleine groep zijn, maar zie die mensen niet als uitbuiters van het systeem...
denk dat het eerder andersom gebeurde.

Luco

Bericht door Luco » 25 apr 2013, 00:25

Beetj onzin Rene, een auto van 25 jaar oud op de weg houden (zeker als je die dagelijks rijdt) kost veel meer dan bv een astra. golf, of clio van 10 jaar oud, wat betreft onderhoud.
Die mrb is daarbij vergeleken maar een schijntje, valse besparing die dus niks bespaard, maar alleen geld kost.

Pd, ik ben het helemaal met je eens hoor, maar vreemd is het natuurlijk wel allemaal een beetje, en dan doel ik niet op de mrb.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2013, 00:49

het kost ze wel vaker sleutelen e.d. idd, dat vergeten ze vaak als ze gewend waren aan een 'gewone' auto die het altijd deed :D
het kan ze, als ze alleen om die redenen zoiets aanschaften idd wat duurder uitkomen uiteindelijk, zal er ook aan liggen wat ze zelf kunnen en of hoeveel ze rijden.

begrijp ik het goed dat die 30 jaar en ouder zonder dat december/januari e.d. gedoe is?
voor benzine auto's? of valt die er in die zone en is het pas na 40 jaar zonder gedoe straks :hmmm:

niet dat ik er snel mee te maken zal krijgen met zo'n regeling, ligt er tegen die tijd maar net aan waar ik tegen aan loop om een tijd te proberen :D
die auto's waar ik naar kijk wegen sowieso al niet zo veel dus maakt niet zo heel veel uit.

Richard430

Bericht door Richard430 » 25 apr 2013, 00:51

Ik ben blij dat ik net aan de restauratie (die zeker 2 jaar duurt ivm weinig tijd) begonnen ben van mijn W114 280E (op lpg) uit 1975 :tooth:

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 25 apr 2013, 08:28

PD power schreef: De veel rijders worden gepakt, de pure liefhebbers gespaard, tja
Een veel rijder is dus niet een pure liefhebber?
Luco schreef:Beetj onzin Rene, een auto van 25 jaar oud op de weg houden (zeker als je die dagelijks rijdt) kost veel meer dan bv een astra. golf, of clio van 10 jaar oud, wat betreft onderhoud.
Die mrb is daarbij vergeleken maar een schijntje, valse besparing die dus niks bespaard, maar alleen geld kost.
Eens. Ik denk dat velen een oldtimer hebben gekocht omdat het "gratis" rijden is. Nou, dat is het niet. Maar die mensen waren zonder een verandering van de regels na een jaartje of twee afgehaakt. Op het moment dat je geen geld hebt om een fatsoenlijke auto te kopen dan heb je ook geen geld om een oud barrel continue op te lappen. Niet om het één of ander maar veel diesels uit de jaren 80 die worden (werden) geïmporteerd zijn barrels. De wrakjes uit Frankrijk, Duitsland en Polen. Een Starlet is qua kosten echt wel goedkoper dan een roestige BMW 524 td of Mercedes 190D. Maar ja, dat is dan geen BMW of Mercedes...

ErikS

Bericht door ErikS » 25 apr 2013, 08:46

Tja.....

Ik weet het niet zo goed.

Aan de ene kant zeg ik; Prima regeling. Meeste liefhebbers auto's zijn wat mij betreft toch benzine.
(LPG niet, want dat is voor de km's maken....)
Maar als je dan kijkt dat bijv. Sieger zijn LARO..... Is wat mij betreft echt een liefhebbers auto.

Aan de andere kant zijn de meeste laro's en G klasses gewoon dikke werkpaarden....

Ik vind het wat moeilijk. Sieger bouwt gewoon een dikke benzine motor erin straks..... En iemand met een werkpaard zou dat nooit doen.

Mij pa heeft een C3 stingray; ach.... die 120 euro per jaar maakt niet uit dan toch?!

RJK

Bericht door RJK » 25 apr 2013, 09:52

Voor benzineautos van 26 jaar en ouder komt er een overgangsregeling (kwarttarief betalen en niet rijden in november, december en januari)
Dus...ik heb een Porsche 944 van 29 jaar oud waarmee ik misschien 10 circuitdagjes per jaar mee rijdt. Als één van die dagen in de maanden november, december of januari valt dan mag ik volledig tarief belasting gaan betalen? Top! :bag:

Tristan

Bericht door Tristan » 25 apr 2013, 09:54

Vind het een beetje een halve oplossing. Ja, we hoeven niet meer de volle MRB te betalen maar mogen niet in Nov,Dec en Jan rijden.

Snap eigenlijk niet dat alle oldtimer organisaties dit hebben geaccepteerd.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2013, 09:55

ze zeggen max 120,-euro voor de benzine karren, neem aan dat bv al lichte auto's nog minder betalen maar het bv voor de zware auto's gewoon max dat bedrag is?

tis idd lullig voor bepaalde liefhebbers die net zaken hebben opgebouwd en dachten zoiets dan er mooi bij naast te kunnen rijden, dat die ineens voor hoge extra kosten komen te staan.

ze zouden meer geld op kunnen halen met fraude zaken op allerlei gebieden waar veel geld in om gaat,
met bv uitkeringen en subsidies voor van alles en nog wat en andere grote zaken aanpakken e.d.

magoed, het ligt er nu voorlopig...wat dat betreft weinig zekerheid met dat soort zaken, zal het laatste woordt nog niet over gesproken zijn al lijkt dat nu wel zo.

Luco

Bericht door Luco » 25 apr 2013, 09:57

Tristan schreef:.

Snap eigenlijk niet dat alle oldtimer organisaties dit hebben geaccepteerd.
Dan moet je de berichtgeving iets beter lezen.
Weekers heeft gewoon gedreigd dat als ze hiermee niet accoord gingen, de regels nog strenger zouden worden (zoals regeeraccoord)

Tristan

Bericht door Tristan » 25 apr 2013, 10:01

Dus.... Weekers gaat dreigen en men laat de broek zakken en bukt voorover, dat is dus eigenlijk het verhaal.

Luco

Bericht door Luco » 25 apr 2013, 10:07

Tristan schreef:Dus.... Weekers gaat dreigen en men laat de broek zakken en bukt voorover, dat is dus eigenlijk het verhaal.

Ik zie dat anders, al hadden ze niet akkoord gegaan had er helemaal geen vrijstelling meer geweest.
Dan denk ik dat dit toch beter is.
Je moet niet vergeten dat Weekers helemaal niet had hoeven onderhandelen, dus weer erg makkelijk om te zeggen men laat de broek zakken en bukt voorover.

Ik hoop dat er ergens een slimmerd opstaat die gaat zeggen, hoe gaan we dit doen, heel europa is 30 jaar oud belastingvrij, behalve in Nederland :roll:

RVV

Bericht door RVV » 25 apr 2013, 10:11

Lullig voor bepaalde mensen, maar ik ben blij dat al die oude stinkende dieseltroep van de weg gaat verdwijnen.

Luco

Bericht door Luco » 25 apr 2013, 10:14

RVV schreef:Lullig voor bepaalde mensen, maar ik ben blij dat al die oude stinkende dieseltroep van de weg gaat verdwijnen.
+1
Nog drie jaar is de Patrol 15 jaar en ga ik lekker bijtelling betalen over de dagwaarde van 1500 euro en zoveel mogelijk km maken voor die 42 euro per maand :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Plaats reactie