Europa eist , iedereen in een 1.0'er

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
dvh

Europa eist , iedereen in een 1.0'er

Bericht door dvh » 24 apr 2013, 21:42

http://www.nu.nl/economie/3405611/eu-pa ... autos.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel DF gewenst tot 2020.

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Re: Europa eist , iedereen in een 1.0'er

Bericht door matthyssie » 24 apr 2013, 21:43

Het gaat om een gemiddelde. Laten we nu het nog kan alle DF auto's met meer dan 4 cilinders wegzetten en bewaren tot die tijd. Zal ze leren. :wtf: :mrgreen:

Rupie

Bericht door Rupie » 24 apr 2013, 21:51

Laat ze eerst eens die smerige diesels van het Nederlandse wegennet trekken.

WJ

Bericht door WJ » 24 apr 2013, 22:03

Word nog leuk, helemaal nu ze ook dat rare gem verbruik systeem willen veranderen.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 24 apr 2013, 22:08

bizar inderdaad!
komende jaren nog maar even genieten van dikke motoren zolang het kan en enigzins betaalbaar is want helaas zal het binnen afzienbare tijd wel voorbij zijn :-(

Roy RS

Bericht door Roy RS » 24 apr 2013, 22:14

Ik heb precies dezelfde wens als de EU, liefst 3liter per 100km, weinig co2 uitstoot en ik wil dasr zelfs nog een eis aan toe voegen! Minimaal 300 pk en het liefst zonder turbo!

Zo willen we allemaal wel eens iets...

Riceaux

Bericht door Riceaux » 24 apr 2013, 22:34

In plaats van dat ze zich richten op de grotere vervuilende industrieën moeten ze uiteraard de automobilist weer hebben.

allen

Bericht door allen » 24 apr 2013, 22:39

Ruben schreef:Laat ze eerst eens die smerige diesels van het Nederlandse wegennet trekken.

:mrgreen:

WJ

Bericht door WJ » 24 apr 2013, 22:42

Voor de liefhebber is het natuurlijk helemaal kut. Maar voor de rest van de bevolking waarvoor het niks meer is dan een voertuig is het natuurlijk helemaal top, lekker zuinig! yay!
Afwachten alleen hoe hard en hoe worden we straks genaaid door misgelopen accijns.

PD power

Bericht door PD power » 24 apr 2013, 22:43

allen schreef:
Ruben schreef:Laat ze eerst eens die smerige diesels van het Nederlandse wegennet trekken.

:mrgreen:
Je bedoelt die efficiente motoren, met minder uitstoot....... :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 25 apr 2013, 00:25

Ik snap de ophef niet. De Panamera E-hybride doet 71 gram en de 918 komt er ook ruim onder volgens mij. Enge wat de autofabrikanten hoeven te doen is wat hybride techniek toe te voegen aan een viercilinder en klaar is Kees.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 apr 2013, 10:01

Ja alle smerige vervuilende dieselvrachtwagens oprotten. Hebben we toch niet nodig voor het dagelijks leven.
:kikker:

[/sarcasm]
RutgerK schreef:Ik snap de ophef niet. De Panamera E-hybride doet 71 gram en de 918 komt er ook ruim onder volgens mij. Enge wat de autofabrikanten hoeven te doen is wat hybride techniek toe te voegen aan een viercilinder en klaar is Kees.
Zo'n 918 lijkt mij wel wat als daily dan. Kostie? :P

Tja. Ouwe troep van 190d tot andere goedbedoelde 'oldtimers' wegwezen.

Hoe zit dat met de uitstoot van 'n 747...euh wacht A320 of 380:)

(Reply) Jamaar da's algemeen belang.
(Rereply) Klopt, dat is de transportsector(dieselvrachtwagens) ook

Kortom. We liggen alweer met onze strot op 't hakblok met onze zielige personenwagentjes.

Volgende keer maar met de TGV naar Parijs, kijken of die C63 kan aanhaken:)

:bag:

RVV

Bericht door RVV » 25 apr 2013, 10:10

GODVER 2020 pas. Ben ik weer genaaid door 7 jaar voor 2020 er in te stinken. :D

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 25 apr 2013, 10:13

Robin schreef:Kortom. We liggen alweer met onze strot op 't hakblok met onze zielige personenwagentjes
Krijgt het gereedschap (de personenwagentjes) weer eens de schuld :kikker: Het enigste zielige aan dit verhaal is dat we het gewoon weer slikken alsof het de normaalste zaak van de wereld is en toch vooral veel liever de andere kant op kijken dan dit onder ogen te zien.

Die goorlap van een Weekers schijnt het er trouwens al doorheen geforceerd te hebben :verveeld:

Luco

Bericht door Luco » 25 apr 2013, 10:17

Gewoon uit de eu stappen, ze doen in den haag toch hun eigen zin :gek:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2013, 10:37

om het Co2 ivm opwarming van de aarde?
NASA Study Proves Carbon Dioxide Cools Atmosphere!! Global Warming is a HOAX! Carbon Dioxide is a COOLANT !
lees hier>>

http://socioecohistory.wordpress.com/20 ... a-coolant/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
A recent NASA report throws the space agency into conflict with its climatologists after new NASA measurements prove that carbon dioxide acts as a coolant in Earth’s atmosphere.
-
NASA’s Langley Research Center has collated data proving that “greenhouse gases” actually block up to 95 percent of harmful solar rays from reaching our planet, thus reducing the heating impact of the sun. The data was collected by Sounding of the Atmosphere using Broadband Emission Radiometry, (or SABER). SABER monitors infrared emissions from Earth’s upper atmosphere, in particular from carbon dioxide (CO2) and nitric oxide (NO), two substances thought to be playing a key role in the energy balance of air above our planet’s surface.
vieze diesels en of veel roet deeltjes e.d. is natuurlijk een heel ander verhaal.

Rupie

Bericht door Rupie » 25 apr 2013, 10:44

Robin schreef:Volgende keer maar met de TGV naar Parijs, kijken of die C63 kan aanhaken:)
Dit.

Maar inderdaad begin ik zowaar ook te geloven dat de co2 hysterie een hoax is. Ik ruik die smerige diesels en geen co2, aanpakken die handel :tong uitsteken:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 25 apr 2013, 11:03

Robin schreef: Hoe zit dat met de uitstoot van 'n 747...euh wacht A320 of 380:)

(Reply) Jamaar da's algemeen belang.
(Rereply) Klopt, dat is de transportsector(dieselvrachtwagens) ook

Kortom. We liggen alweer met onze strot op 't hakblok met onze zielige personenwagentjes.

Volgende keer maar met de TGV naar Parijs, kijken of die C63 kan aanhaken:)

:bag:
Per persoon per kilometer minder uitstoot dan een auto. Een auto is inefficiënt en onpraktisch en geen optimaal vervoermiddel. Wel leuk en gaaf natuurlijk. :)

Overigens zou het verstandig zijn dat de overheden het bezit gaan ontlasten en het gebruik gaan belasten. Alle, HSB, BPM en BTW op auto's verwerken in bijv. benzineprijs of KM-heffing.

Rupie

Bericht door Rupie » 25 apr 2013, 11:23

Die van de btw begrijp ik ff niet. Maar voor de rest helemaal eens. De vraag is wanneer. De overheid heeft zichzelf al in de vingers gesneden met de huidige regelingen, dus misschien zouden ze nu moeten durven doorpakken.

dvh

Bericht door dvh » 25 apr 2013, 11:27

Zou een goede boost zijn voor de autoindustrie. Worden er meer nieuwe auto's verkocht ivm lagere aankoopprijs.
Kunnen de autofabrieken de productie weer omhoog gooien en daarmee wat extra CO2 de wereld in helpen.

Andre

Bericht door Andre » 25 apr 2013, 11:58

Het komt straks zo dat je als liefhebber je laatst gekochte fun auto niet meer weg doet. Er is niks leuks meer qua vervanging.

Er zijn al vele die hun hoogtoerige atmo niet meer verkopen. Mooi laten en staan en straks nog heerlijk kunnen genieten.

Wij 40ers overleven het wel. Als je ziet hoeveel liefhebbers er nog zijn met bijv. E36 bmw die zijn 20 jaar oud.

Maar ze zijn zo goed bezig om de autohandel de nek om te draaien. Bestaansrecht van dealers zit niet in een Mii en up's en andere kabouter auto s.

En dan het verhaal van een 918 dat wordt straks ook gewoon aangepast met die nieuwe verbruikstest.

Je kan wel wensen naar steeds lagere co2 maar op een gegeven moment is de rek eruit.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 25 apr 2013, 12:05

los van de uitstoot, ben ik al niet enthousiast over 90% van de nieuwe voortuigen...ik zal wel ouderwets zijn, maar ik wil gewoon een handbak en mechanische goodies, zo'n beetje alles wat ze met een afkorting aanduiden ben ik allergisch voor...PDK, DSG, DCT, ABS en alles wat met de E van electronic begint.

Wat dat betreft is de 1M wellicht de laatste echte leuke BMW voor mij! Voor mij wordt het straks gewoon wat ouder kopen dan "een paar jaar" en dat wordt alleen maar erger.
Ik kan me niet voorstellen dat ik over 10 jaar in een high tech fun auto rondrijd. Maar je ziet dat er wel wat auto's gemaakt worden voor mensen zoals ik, sowieso de kleine engelse fabriekjes, maar ook bijv Toyota heeft de GT86 leuk gemaakt, dus er is hoop!
Waar een vraag is komt wellicht toch altijd een aanbod.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 apr 2013, 12:06

Dit is slechts een voorstel. De EU kan het wel willen, het lijkt me dat de autolobby ook iets te vertellen heeft, zo hard zie ik het echt niet gaan.

RVV

Bericht door RVV » 25 apr 2013, 12:15

Bram schreef:Dit is slechts een voorstel. De EU kan het wel willen, het lijkt me dat de autolobby ook iets te vertellen heeft, zo hard zie ik het echt niet gaan.
Ik wel. Als je nu gewoon kijkt naar de ontwikkelingen van afgelopen 10 jaar. Dan kun je de lijn gewoon doortrekken. Autofabrikanten hebben technisch gezien nog voldoende in hun mars. Alleen dwingend beleid vanuit Europa stuurt daar ook op aan. Bovendien zijn wij als liefhebbers totaal niet interessant voor het groter geheel.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 25 apr 2013, 12:25

Ruben schreef:Die van de btw begrijp ik ff niet. Maar voor de rest helemaal eens. De vraag is wanneer. De overheid heeft zichzelf al in de vingers gesneden met de huidige regelingen, dus misschien zouden ze nu moeten durven doorpakken.
Het zou mooi zijn als het wordt gecategoriseerd als "accijnsgoederen", zodat het belast wordt met 0% BTW. Belasting heffen via brandstofprijzen. Is interessant, omdat bezit minder belastend is voor het milieu itt gebruik. Dit dwingt autofabrikanten om zuinigere, schonere en slimmere auto's te ontwerpen.

Voorbeeld kan zijn, waarom nog onnodig betalen voor een geïntegreerd navigatie, audio systeem. Ik wil volledige compatibiliteit met een smartphone of tablet. Gebruik dat apparaat als bron voor navigatie, telefoon en audio. De hoeft hoeft alleen de output(centraal display, speakers, head-up display) te bieden.
Het is mijns inziens idioot dat elke auto fabrikant eigen software ontwikkeld. Over inefficiënte gesproken. Laat ze een goede app bouwen. :)

Plaats reactie