BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
- Roy RS
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Inderdaad niets leuker dan motoren pesten!
Ik kwam van de week naast een Suzuki Srad met verlengde achterbrug (dragrace style) en bij groen spoten we ervandoor, dit had hij duidelijk vaker gedaan, onbedreven motorrijders missen vrijwel altijd de start, bij het 2de stoplicht zegt die gast "ja er ging iets mis!", dus ik zeg wat dan (dacht dat ie een smoes ging bedenken), zegt ie "ik hoor als eerste bij t 2de stoplicht aan te komen!!"
Ik kwam van de week naast een Suzuki Srad met verlengde achterbrug (dragrace style) en bij groen spoten we ervandoor, dit had hij duidelijk vaker gedaan, onbedreven motorrijders missen vrijwel altijd de start, bij het 2de stoplicht zegt die gast "ja er ging iets mis!", dus ik zeg wat dan (dacht dat ie een smoes ging bedenken), zegt ie "ik hoor als eerste bij t 2de stoplicht aan te komen!!"
-
Dat is dan toch wel mooi om als commentaar te krijgenRoy RS schreef:zegt ie "ik hoor als eerste bij t 2de stoplicht aan te komen!!"

- GTRene

zoiets had ik een keer met die oude E30 320i waar een 340pk getunede M5 motor in zat

bij het stoplicht daarna komt ie er naast of ik het raam ff naar beneden wil doen,
vraagt ie, wat voor motor ligt daar eigenlijk voor in, das vast niet origineel

good old times.
- Robin Hartog
Ah, vandaar dat we de 3 touring niet konden vinden. Riceaux en ik waren al op zoek.Martijn_bmw schreef:ben uiteindelijk ook niet geweest naar de meern.
had nog een feestje van een maat en in baarn was er ook nog een oldtimer bijeenkomst in het dorp dus daar geweest. was ook erg leuk o.a. een body-off gerestaureerde BMW 3.0cs echt gaaf eigenaar had als daily een e92 335i

- Downforce Hans
Toch wel apart dat de elektronica van de bak en het traction control elkaar in de weg zitten.....ben wel benieuwd hoe dat zit....M-bitious schreef:Bak een standje trager gezet. Minder traction control lampje.
-
De Meern helemaal vergeten... Damn. Wilde komen kijken.
- GTRene
ik heb er wel aan gedacht en wilde ook gaan als ik me een beetje oke genoeg voelde, auto al gewassen en al gister voor de zekerheid, maar kon helaas de go niet vindenXave30 schreef:De Meern helemaal vergeten... Damn. Wilde komen kijken.

binnenkort is er in Almelo ook iets

dan moet ik toch echt...das maar zo'n klein heuveltje

26mei in Almelo...
en ik probeer 8 Juni naar de Shark-nose meeting te gaan, die beemers zijn ook mooier en dus iets meer go mogelijkheid hopelijk

-
Jammer dat je vandaag niet kon man.
- Erik K.
Ik weet niet op welk programma Frank de M5 in eerste instantie had staan. Op de snelst schakelende stand geeft de DCT bak als het ware een extra 'push' om een wat racy gevoel te geven, het zou kunnen dat het TC systeem gecombineerd met de brute power dat allemaal wat te heftig vind inkomen en uit veiligheid de power knijpt.Downforce Hans schreef:Toch wel apart dat de elektronica van de bak en het traction control elkaar in de weg zitten.....ben wel benieuwd hoe dat zit....M-bitious schreef:Bak een standje trager gezet. Minder traction control lampje.
1 stand langzamer zetten van de bak werkt blijkbaar goed en verminderd niet of nauwelijks de schakeltijd.
Mooie 'kill' trouwens die Duc 1098

- M-bitious
Als ik naar de specs van de Ducati kijk, is het niet ondenkbaar dat hij een versnelling te hoog zat, omdat hij "maar een auto" wilde inhalen. Maar toch leuk dat hij zich heeft vergist. Als hij wel voluit ging, dan hulde aan Manhart.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Bij 5th gear hebben ze zo'n ding tegen een Lamborghini gezet. 160 pk op 173 kilo. Das niet niks.
- Downforce Hans
Bij welke snelheid was het toen de Ducatie even wilde sporten?
Ik heb samen met scooby leo samen met een Fireblade wat zitten te sporten en rond de 260 was het volgens mij, kon hij er niet meer aan blijven hangen.
Het was dus niet tot 260 maar rond die snelheid en dan verder accelereren.
Volgens mij was Opa er toen ook bij en heeft hij het 1 en ander gefilmd.
Er was wat geprutst aan de fireblade en hij had iets van 165 pk aan het achterwiel.
Op hoge tot zeer hoge snelheid lopen die motorfietsen echt niet zo gemakkelijk meer bij je weg......
Ik kreeg in iedergeval regelmatig een duimpje van zo`n motor muis als hij zich weer eens vergiste......
Ik heb samen met scooby leo samen met een Fireblade wat zitten te sporten en rond de 260 was het volgens mij, kon hij er niet meer aan blijven hangen.
Het was dus niet tot 260 maar rond die snelheid en dan verder accelereren.
Volgens mij was Opa er toen ook bij en heeft hij het 1 en ander gefilmd.
Er was wat geprutst aan de fireblade en hij had iets van 165 pk aan het achterwiel.
Op hoge tot zeer hoge snelheid lopen die motorfietsen echt niet zo gemakkelijk meer bij je weg......
Ik kreeg in iedergeval regelmatig een duimpje van zo`n motor muis als hij zich weer eens vergiste......
- Erik K.
Hoe dan ook nette prestatie, met zo'n Duc maakt het verhoudingsgewijs minder uit in de juiste versnelling te zitten t.o.v. van de andere toerenmonster motorfietsen. Dit omdat de Duc's vaak veel koppel onderin hebben.M-bitious schreef:Als ik naar de specs van de Ducati kijk, is het niet ondenkbaar dat hij een versnelling te hoog zat, omdat hij "maar een auto" wilde inhalen. Maar toch leuk dat hij zich heeft vergist. Als hij wel voluit ging, dan hulde aan Manhart.
- Erik K.
Hans, deze?
- Robin Hartog
Kan zijn dat hij een versnelling te hoog zat, maar zag hem iig terugschakelen en er goed voor gaan zitten. Blijft hoe dan ook mooi.
Wel flauw dat hij geen duimpje gaf.

-
Een 1198 raffelt de 0 - 250 sprint af in ruim 14 seconden... Best rap
Weet je zeker dat het geen 848 was? 
Een echt snelle fiets (S1000RR) doet dezelfde sprint in 10,6 seconden (0-200 in 7 seconden)
Laat een beetje coureur de 0 - 100 sprint in 3 seconden doen dan heb je best een snelle M5
Overigens is het een misvatting dat je met een Duc gerust een versnelling te hoog kunt zitten. Ook dan mis je versnelling

Een echt snelle fiets (S1000RR) doet dezelfde sprint in 10,6 seconden (0-200 in 7 seconden)
Laat een beetje coureur de 0 - 100 sprint in 3 seconden doen dan heb je best een snelle M5

Overigens is het een misvatting dat je met een Duc gerust een versnelling te hoog kunt zitten. Ook dan mis je versnelling

- GTRene
hoeveel power heeft die Subaru dan
dat gaat aardig.

dat gaat aardig.
- Roy RS
van een motor winnen zegt meestal minder over wie daadwerkelijk de snelste machine heeft, maar meer over hoe groot de ballen én skills van de bestuurder zijn. Dat ik won van de racefiets wil alleen maar zeggen dat hij mij onderschat heeft óf dat hij niet in staat was al het vermogen naar het achterwiel te krijgen zonder zijn broek te bevuilen. Iedereen weet dat een getunede 1000cc motor in alle opzichten sneller is dan mijn Atom.
Die Duc is echt wel sneller dan de M5, maar je moet wel even de max eruit (durven) halen. Daarnaast had die Duc vast niet verwacht dat hij zijn best moest gaan doen!
het feit dat je motoren uberhaupt kunt verrassen geeft al aan dat je een machtige machine te grazen hebt!
Die Duc is echt wel sneller dan de M5, maar je moet wel even de max eruit (durven) halen. Daarnaast had die Duc vast niet verwacht dat hij zijn best moest gaan doen!

het feit dat je motoren uberhaupt kunt verrassen geeft al aan dat je een machtige machine te grazen hebt!
- M-bitious
Ik denk dat geen enkele auto bestuurder zijn handen wil branden aan een nul tot wat dan ook sprintje tegen een zware motorfiets. Mijn M5 is daar met zijn 1.940 kg ook geen geschikte auto voor. Het gaat veel meer om de vanaf 100 km/h sprintjes. Met de Ducati ging het van ca. 140 - 240 km/h. Prima als hij sneller is als hij er voor gaat zitten, maar leuk is het wel om een zware motor te verrassen.Ruud schreef:Een 1198 raffelt de 0 - 250 sprint af in ruim 14 seconden... Best rapWeet je zeker dat het geen 848 was?
- Downforce Hans
@ Erik,
Dat is inderdaad het filmpje dat we die testjes deden in Duitsland.
Die Subaru was inderdaad een snelle rakker met ik dacht 550 pk of zoiets.
Leo had heel de ochtend nog brandstof zitten mengen en met zijn computertje die wagen af zitten stellen.
In een paar van die runs kwam het voor mij net niet lekker uit qua versnellingen want die zijn nogal lang in de Corvette.
De Sub was die dag wel de snellere auto moet ik toegeven.
Volgens mij is die auto destijds ook weer in onderdelen verkocht.
Was een leuk middagje toen, alleen die rit naar Duitsland duurde een beetje lang...............
Grtz,Hanz06
Dat is inderdaad het filmpje dat we die testjes deden in Duitsland.
Die Subaru was inderdaad een snelle rakker met ik dacht 550 pk of zoiets.
Leo had heel de ochtend nog brandstof zitten mengen en met zijn computertje die wagen af zitten stellen.
In een paar van die runs kwam het voor mij net niet lekker uit qua versnellingen want die zijn nogal lang in de Corvette.
De Sub was die dag wel de snellere auto moet ik toegeven.
Volgens mij is die auto destijds ook weer in onderdelen verkocht.
Was een leuk middagje toen, alleen die rit naar Duitsland duurde een beetje lang...............
Grtz,Hanz06
- Downforce Hans
Inderdaad Frank, die motormuis denkt dan toch even "WTF"
Wat ik ook heb meegemaakt is dat de motorrijder daarna ineens koste wat het kost je voorbij moest, en toen heb ik wel eens hele rare fratsen gezien waarbij het bijna misging.
Tot (nadat hij me ingehaald had) wheelies maken met 180 en dan bijna bij een andere auto naar binnen rijden.
Toen had ik toch een momentje van of ik nog wel op uitdagingen van motorrijders in zou gaan bij een volgende gelegenheid.
Wat ik ook heb meegemaakt is dat de motorrijder daarna ineens koste wat het kost je voorbij moest, en toen heb ik wel eens hele rare fratsen gezien waarbij het bijna misging.
Tot (nadat hij me ingehaald had) wheelies maken met 180 en dan bijna bij een andere auto naar binnen rijden.
Toen had ik toch een momentje van of ik nog wel op uitdagingen van motorrijders in zou gaan bij een volgende gelegenheid.
- Erik K.
Van +/-140 - 240 zal de auto van Frank in een goeie 8s doen, dan moet je inderdaad wel bij de les blijven op een snelle motorfiets 

-
Een sprint van +- 100 tot ver over de 200 doe je echt makkelijk op een tweewieler hoor. Het klinkt wellicht eng maar moeilijk is het echt niet, gewoon je motor kennen en je weet precies wanneer je motor iets doet met het voorwiel. Daar zijn geen ballen voor nodig.Roy RS schreef:van een motor winnen zegt meestal minder over wie daadwerkelijk de snelste machine heeft, maar meer over hoe groot de ballen én skills van de bestuurder zijn. Dat ik won van de racefiets wil alleen maar zeggen dat hij mij onderschat heeft óf dat hij niet in staat was al het vermogen naar het achterwiel te krijgen zonder zijn broek te bevuilen. Iedereen weet dat een getunede 1000cc motor in alle opzichten sneller is dan mijn Atom.
Die Duc is echt wel sneller dan de M5, maar je moet wel even de max eruit (durven) halen. Daarnaast had die Duc vast niet verwacht dat hij zijn best moest gaan doen!![]()
Overigens ook de reden waarom ik niet meer op straat rijd....
Overigens niets ten nadele van de M5, dat is een heel wat grotere prestatie dan 0-200 doen op welke standaard motor dan ook!
- Erik
- Auto: BMW ///M
Motorrijder wenkte hem later mee, ff babbelen op de P, hij ging gewoon vol op het gas. Had ie nog nooit meegemaakt.
Toen had die Subaru 550pk op 2bar turbodruk ron98, nieuw blok gebouwd dat doet ook 550pk op witte pomp ron95, maar dan op 1,3 bar, die wordt nu, as we speak, gemapped op 2 bar bioethanol. Meet beetje mazzel wordt de 800pk aangetikt.
Ikzelf heb soortgelijke ervaringen als hierboven, beetje spelen met een duc748 (102pk), geen schijn van kans tegen de Sti, gaat die motor als een hersenloze tussen auto's doorblaffen (in het midden), rechts over de vluchtstrook....dan is de lol er wel vanaf.
En dan hebben we deze nog, die gaat in ca 5,5sec 100-200kmh of 8sec ca 160-260kmh (wringend vanuit een bocht, dat kan harder, veel harder zeker als ze gaat flatfootshiften)........zet daar maar eens een motor naast

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jSIgccQx ... r_embedded[/youtube]
Maar we dwalen af geloof ik

Sorry Misha en Allard voor het jatten van jullie filmpjes

- Roy RS
het laatste filmpje valt me vooral op (ondanks dat ik het erg cool en indrukwekkend vermogen vind!) dat er maar op heel weinig stukken gebruik van al dat vermogen gemaakt wordt en het ziet eruit alsof er nog vele malen meer snelheid te behalen is en de rondetijd nog enorm sneller kan!
Of is dit optisch bedrog?
Of is dit optisch bedrog?