Goede doel mbt (kinder)mishandeling/mensen handel

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
duifjes.com

Goede doel mbt (kinder)mishandeling/mensen handel

Bericht door duifjes.com » 20 apr 2013, 21:46

Wellicht vinden de moddereters het goed :mrgreen:

-------------------------------------------------------------------------------------------
Voor mij en mijn kinderen is het vanzelfsprekend...een veilig thuis!

Maar voor veel heel veel mensen niet. Daarom laat ik mijzelf met 79 anderen 24 uur lang opsluiten. Dit doe ik ten eerste omdat ik aandacht wil schenken aan de slachtoffers van huiselijk en seksueel geweld. Maar ook om zoveel mogelijk geld op te halen voor Fier Fryslan. Van dit geld zal onder andere 'de Garaasje', werkelijkheid worden: Een nieuw expertise- en opvangcentrum voor slachtoffers van kinder- en mensenhandel.

En dat geld is hard nodig! Dus ik vraag ook jou om ons te steunen. Indirect steun je hiermee al die mensen die geen veilig thuis hebben Want vrijheid is niet vanzelfsprekend! dus doneer!

Jacco

Doneren ->>> https://www.justgiving.nl/nl/pages/2008 ... r-gecellig" onclick="window.open(this.href);return false;

Alles over de actie ->>> http://www.gecellig.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Re: Goede doel mbt (kinder)mishandeling/mensen handel

Bericht door Macboy » 20 apr 2013, 21:55

Reclame voor Gecellig vind ik super slecht. Ken de term nu 3 weken en ik dacht dat het een concert was. Zelfs na het lezen van de website dacht ik soort muziek evenement.

Pas na jouw post is me nu duidelijk wat de bedoeling is... ben ik de enige of is dit mislukte marketing ?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 apr 2013, 21:57

Macboy schreef:Reclame voor Gecellig vind ik super slecht. Ken de term nu 3 weken en ik dacht dat het een concert was. Zelfs na het lezen van de website dacht ik soort muziek evenement.

Pas na jouw post is me nu duidelijk wat de bedoeling is... ben ik de enige of is dit mislukte marketing ?
Geen idee ik hoor dit alleen van jou dus wellicht ligt het aan jou :P Maar ik zal het doorgeven!

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 20 apr 2013, 21:59

Evenementen voor goede doelen zijn nooit mis! :thumbup:

Waar komt dat nieuwe centrum als ik vragen mag?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 apr 2013, 22:03

matthyssie schreef:Evenementen voor goede doelen zijn nooit mis! :thumbup:

Matthyssie...In het oude Politiebureau zit nu Fier Fryslan en daarnaast ligt nog een stuk open terrein *(weer tussen het nieuwe Politiebureau) daar gaan ze dat bouwen! Vd week rondleiding gekregen en uitleg.

Gaat vooral om vrouwen met bijv baby's die daar komen te zitten en dat moet volledig door Fier zelf betaald worden aangezien dat niet door de Staat betaald word en dus normaal gesproken de moeders van hun kinderen gescheiden worden....Moeder in Leeuwarden kind in Maastricht als voorbeeld....ze gaan door 30 woonunits bouwen zodat de kinderen bij de moeders kunnen blijven.....triest maar waar....dankzij de Nederlandse Wetgeving...

matthyssie

Bericht door matthyssie » 20 apr 2013, 22:12

Ah, duidelijk. :thumbup:

Ben niet zo bekend met die kant van Leeuwarden, maar ik denk dat ik wel weet waar 't is.

JP

Bericht door JP » 20 apr 2013, 22:14

Goede doelen in NL is altijd +1 :wink:

matthyssie

Bericht door matthyssie » 20 apr 2013, 22:16

JP schreef:Goede doelen in NL is altijd +1 :wink:
Mee eens. Kunnen beter geld uitgeven aan hulp hier in NL dan alles maar over de grens te gooien...

Peric

Bericht door Peric » 21 apr 2013, 11:51

duifjes.com schreef:
matthyssie schreef:Evenementen voor goede doelen zijn nooit mis! :thumbup:

Matthyssie...In het oude Politiebureau zit nu Fier Fryslan en daarnaast ligt nog een stuk open terrein *(weer tussen het nieuwe Politiebureau) daar gaan ze dat bouwen! Vd week rondleiding gekregen en uitleg.

Gaat vooral om vrouwen met bijv baby's die daar komen te zitten en dat moet volledig door Fier zelf betaald worden aangezien dat niet door de Staat betaald word en dus normaal gesproken de moeders van hun kinderen gescheiden worden....Moeder in Leeuwarden kind in Maastricht als voorbeeld....ze gaan door 30 woonunits bouwen zodat de kinderen bij de moeders kunnen blijven.....triest maar waar....dankzij de Nederlandse Wetgeving...
Noem me maar azijnpisser ofzo hoor, maar staat er niet voldoende leeg wat aangepast kan worden ipv weer nieuw te bouwen?
Zal best een hoop geld schelen..

Alle lof dat je zoiets doet hoor Jacco, maar ik word een beetje moe van al die goede doelen waarvan directeuren dikke salarissen hebben.
Pas nog 1 of andere afkickkliniek die leefde van subsidie. 2 directeuren, de ene 236.000 en de andere 218.000 salaris..

En ik weet wel, je schrijft dat Fier het zelf moet betalen, maar kun je dan niet beter kijken naar hoe je kosten kunt besparen ipv gelijk nieuw te bouwen?

PD power

Bericht door PD power » 21 apr 2013, 12:35

Als bij die andere 79 ook Hielke zit, dan ben je iid wel veel steun nodig :mrgreen:

Mooi initiatief, maar idd @Peric eens, probeer het eens eenvoudig zodat er meer geld overblijft voor het echte probleem.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 21 apr 2013, 15:04

Peric schreef:Alle lof dat je zoiets doet hoor Jacco, maar ik word een beetje moe van al die goede doelen waarvan directeuren dikke salarissen hebben.
Pas nog 1 of andere afkickkliniek die leefde van subsidie. 2 directeuren, de ene 236.000 en de andere 218.000 salaris..

En ik weet wel, je schrijft dat Fier het zelf moet betalen, maar kun je dan niet beter kijken naar hoe je kosten kunt besparen ipv gelijk nieuw te bouwen?
Hier de cijfers, daar kun je een beetje in uitlezen hoe het in elkaar steekt.
http://projecten.gho.nl/fier/media/fier ... kening.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://projecten.gho.nl/fier/media/fier ... ijfers.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

matthyssie

Bericht door matthyssie » 21 apr 2013, 18:17

Dus als ik het goed begrijp, kosten de werknemers zo'n 11 miljoen per jaar. Het zijn er 253 volgens die andere link. Dat betekent dus dat 1 werknemer gemiddeld zo'n 43,5k per jaar kost. Dat zal bruto zijn dus gaat nog een hoop vanaf. Aangezien het gemiddeld is, zal de topverdiener ongeveer die 43k 'schoon' per jaar verdienen?

Ik zeg niet dat de mensen van goede doelen niets mogen verdienen, maar als ik iets aan een goed doel geef, wil ik wel graag dat al dat geld ook daadwerkelijk gebruikt wordt voor het goede doel. Maar als de totale inkomsten 16 miljoen zijn en de personeelskosten 11 miljoen, is dat wel even bijna 70% wat naar het personeel gaat? Of ben ik nou verkeerd aan het rekenen?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 21 apr 2013, 18:41

matthyssie schreef:Dus als ik het goed begrijp, kosten de werknemers zo'n 11 miljoen per jaar. Het zijn er 253 volgens die andere link. Dat betekent dus dat 1 werknemer gemiddeld zo'n 43,5k per jaar kost.
Daar zitten deeltijdwerkers tussen. Je moet de fte (Full Time Employee) nemen om een indruk te krijgen.
Dat is gemiddeld 60.221 euro.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 22 apr 2013, 00:17

Mooie reactie's!

Het huidige hoofdkantoor in Leeuwarden is het oude! politiebureau en ze hebben daar "isolatie" omheen gezet zodat de kosten per m2 per jaar 80euro zijn lijkt me niet verkeerd?

Je moet het zo zien dat idd nu op dit moment vrouwen al of niet met kinderen worden opgevangen in "leegstand' oa bij woningbouw alleen is dat van korte aard aangezien die panden verlinkt worden vaak dus weer vluchten naar een ander pand. Met de bouw van dit nieuwe project zitten ze direct naast het hoofdkantoor en naast politie.

Ik ben het helemaal eens met hoge salarissen etc maar wat ik begreep en zal het nog eens navragen zijn de personeelskosten voor dit soort clubs erg laag. Bij deze kosten zitten idd ook directie maar ook psychiaters etc. ook niet de goedkoopste krachten.

Ik vind dat mensen zoals deze clienten gewoon goede huizing moeten hebben allemaal zitten ze er omdat ze op de vlucht zijn. Wat zouden wij zelf willen als mens zijnde in zo'n situatie?

Nog verdere vragen? mail ik ze een lijstje :D

Plaats reactie