BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Afgelopen weekend liep mijn auto steeds bij 240 km/h het noodprogramma in. Na een herstart was het weg. Uiteraard heb ik mijn passagiers gevraagd dit even onder ons te houden, waarvoor dank. Ik vind dat bij een dergelijk nieuw project de tuner altijd even de gelegenheid moet hebben om te onderzoeken wat er aan de hand is. Ik wil niemand vals beschuldigen, en het bleek ook niet aan Manhart te liggen. Ik heb de auto maandag terug gebracht naar Manhart, alwaar men direct zei dat ze de brandstofpompen verdachten. Op voorhand werd gezegd dat het niet uit maakt wat het is, want zij geven volle garantie. Netjes.
Nu blijkt dat de M5's die voor februari 2012 zijn geproduceerd (zoals de mijne) problemen kunnen hebben met de BMW brandstofpompen. Hiervoor zijn inmiddels gemodificeerde pompen uitgebracht, maar ik heb nooit een recall gehad. De oude pompen blijken bij 241,7 km/h van 200 bar terug te vallen naar 120 bar. Tja en dan met een motor die al meer brandstof nodig heeft, is dat geen goede combi. Schade kon er overigens niet ontstaan.
Dus pompen vervangen en testen. Het bleef desondanks een grensgeval, gezien de extra power die mijn M5 heeft ten opzichte van alle andere. Ze hebben hiervoor in-house een verbetering ontwikkeld, wat een aantal dagen heeft geduurd. Maar nu loopt de auto steevast meerdere malen achter elkaar bij 318 km/h keurig de begrenzer in. Deze modificatie wordt straks uit voorzorg onderdeel van alle stage 4 auto's. Nu er meer dan voldoende gepompt kan worden, zijn er ook direct weer wat extra paarden vrij gezet, en het is nog echt voelbaar ook. Ik denk dat we nu wel de 680/690 wielpk halen. Men heeft twee volle tanks benzine lang getest met een laptop in de auto en alles is 100%.
Al met al, zeer nette service, geen kosten anders dan met de leen 5 serie heen en weer rijden. Er zijn dus tuners die echt hun product garanderen. Overigens wilde men de auto zelfs vandaag nog vanuit Wuppertal voor de deur afleveren.
Ik was even bang tussen wal en schip te vallen, maar daar was direct geen sprake van.
Nu blijkt dat de M5's die voor februari 2012 zijn geproduceerd (zoals de mijne) problemen kunnen hebben met de BMW brandstofpompen. Hiervoor zijn inmiddels gemodificeerde pompen uitgebracht, maar ik heb nooit een recall gehad. De oude pompen blijken bij 241,7 km/h van 200 bar terug te vallen naar 120 bar. Tja en dan met een motor die al meer brandstof nodig heeft, is dat geen goede combi. Schade kon er overigens niet ontstaan.
Dus pompen vervangen en testen. Het bleef desondanks een grensgeval, gezien de extra power die mijn M5 heeft ten opzichte van alle andere. Ze hebben hiervoor in-house een verbetering ontwikkeld, wat een aantal dagen heeft geduurd. Maar nu loopt de auto steevast meerdere malen achter elkaar bij 318 km/h keurig de begrenzer in. Deze modificatie wordt straks uit voorzorg onderdeel van alle stage 4 auto's. Nu er meer dan voldoende gepompt kan worden, zijn er ook direct weer wat extra paarden vrij gezet, en het is nog echt voelbaar ook. Ik denk dat we nu wel de 680/690 wielpk halen. Men heeft twee volle tanks benzine lang getest met een laptop in de auto en alles is 100%.
Al met al, zeer nette service, geen kosten anders dan met de leen 5 serie heen en weer rijden. Er zijn dus tuners die echt hun product garanderen. Overigens wilde men de auto zelfs vandaag nog vanuit Wuppertal voor de deur afleveren.
Ik was even bang tussen wal en schip te vallen, maar daar was direct geen sprake van.
- Fedmas
- Berichten: 1394
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Goede service!
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Frank, rij jij nog met dezelfde injectoren?
Vaak is dat ook wel een onderdeel wat vaak als eerste vervangen wordt als er meer benzine ingespoten moet worden.
Grtz, hanz06
Vaak is dat ook wel een onderdeel wat vaak als eerste vervangen wordt als er meer benzine ingespoten moet worden.
Grtz, hanz06
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!

En dat een aantal mensen hun snavel maar mag houden

- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Jaaaa Nan, je mag echt wel een keer met hem mee rijden.......Shakes schreef:![]()
En dat een aantal mensen hun snavel maar mag houden

- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
De injectoren zijn volgens Manhart goed tot tenminste 850pk. Dit was puur de brandstofpompen.Downforce Hans schreef:Frank, rij jij nog met dezelfde injectoren?
Vaak is dat ook wel een onderdeel wat vaak als eerste vervangen wordt als er meer benzine ingespoten moet worden.
Grtz, hanz06
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Mijn wens is ooit nog eens meerijden met een Punto Hans. Dit staat op een stevige tweede plaats 

- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Je kan natuurlijk ook teveel willen Nan............sommige dingen blijven nou eenmaal onbereikbaar.......... ook voor jouShakes schreef:Mijn wens is ooit nog eens meerijden met een Punto Hans. Dit staat op een stevige tweede plaats

-
OnlineBram
- Berichten: 16625
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Kan ik wel voor Nan regelen, mijn vader rijdt Punto en is minimaal 100x minder zuur, betweterig en eigenwijs dan een niet nader te noemen Punto rijder hier op DF
Frank, top dat het opgelost is

Frank, top dat het opgelost is

-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:21
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Frank, mooi dat dit zo opgelost is. Weet jij of dit een standaard recall is geweest ? volgens mij is die van mij van nov 2011 namelijk. Oliepompen heb ik ook wel eens wat van gehoord.
ps. mocht je het gemist hebben in een eerder bericht, je krijgt de groeten van Martijn, was dinsdag bij ze voor de 2k beurt.
ps. mocht je het gemist hebben in een eerder bericht, je krijgt de groeten van Martijn, was dinsdag bij ze voor de 2k beurt.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Voor mij was er geen recall maar wel defecte pompen.
Dank. Martijn wilde al een keertje met me mee.
Ah, je mag echt gas geven. Indrukwekkend he?
Dank. Martijn wilde al een keertje met me mee.
Ah, je mag echt gas geven. Indrukwekkend he?
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:21
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Nog indrukwekkender dan ik had verwacht en wel zo-veel-beter dan de E60. Langzaam opbouwen nu naar de 5k
- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Zuur, betweterig en eigenwijs?Bram schreef:Kan ik wel voor Nan regelen, mijn vader rijdt Punto en is minimaal 100x minder zuur, betweterig en eigenwijs dan een niet nader te noemen Punto rijder hier op DF![]()
Frank, top dat het opgelost is
Dat zure klopt niet.

- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Frank,
Echt diep respect voor wat je doet met je M5. Petje af.
Maar, wat ik me wel afvraag... Als je met de tijd een opvolger hebt, dan gaat het knap lastig worden om dit te overtreffen qua pk's. Gaan dit 4 cijferige getallen worden?
Echt diep respect voor wat je doet met je M5. Petje af.
Maar, wat ik me wel afvraag... Als je met de tijd een opvolger hebt, dan gaat het knap lastig worden om dit te overtreffen qua pk's. Gaan dit 4 cijferige getallen worden?

- sitechris
- Berichten: 4901
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Prachtige service van Manhart! Dat doen ze goed! Veel rijplezier weer met je BMW. Erg leuk om je topic en vorderingen in de gaten te houden. Diep respect voor je project. 

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Richard430 schreef:Frank,
Echt diep respect voor wat je doet met je M5. Petje af.
Maar, wat ik me wel afvraag... Als je met de tijd een opvolger hebt, dan gaat het knap lastig worden om dit te overtreffen qua pk's. Gaan dit 4 cijferige getallen worden?
gewoon minder kg's!
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Frank,
M.b.t. jou opmerking over de terugroep aktie heb ik e.e.a. nagekeken in het BMW systeem.
De productiedatum is: 2012-02-13
Er is een aktie geweest voor jou auto en ook door de dealer vrij snel na aankoop uitgevoerd.
De aktie betreft: 0016760100 F10 S63T pinbezetting regeleenheid brandstofpomp controleren
Stukje quote uit de aktie:
Toedracht
Bij de kabel van de regeleenheid aansturing brandstofpomp in de bagageruimte naar de
elektrische brandstofpomp zijn mogelijk twee leidingen omgewisseld in de pinbezetting.
Gevolg
Als de leidingen omgewisseld zijn in de pinbezetting, draait de elektrische brandstofpomp
onregelmatig. Dit is waarneembaar door geluiden. De levensduur van de elektrische
brandstofpomp kan worden beïnvloed door het onregelmatig draaien.
Er staan en stonden tot op heden verder geen aktie's open voor jou auto.
M.b.t. jou opmerking over de terugroep aktie heb ik e.e.a. nagekeken in het BMW systeem.
De productiedatum is: 2012-02-13
Er is een aktie geweest voor jou auto en ook door de dealer vrij snel na aankoop uitgevoerd.
De aktie betreft: 0016760100 F10 S63T pinbezetting regeleenheid brandstofpomp controleren
Stukje quote uit de aktie:
Toedracht
Bij de kabel van de regeleenheid aansturing brandstofpomp in de bagageruimte naar de
elektrische brandstofpomp zijn mogelijk twee leidingen omgewisseld in de pinbezetting.
Gevolg
Als de leidingen omgewisseld zijn in de pinbezetting, draait de elektrische brandstofpomp
onregelmatig. Dit is waarneembaar door geluiden. De levensduur van de elektrische
brandstofpomp kan worden beïnvloed door het onregelmatig draaien.
Er staan en stonden tot op heden verder geen aktie's open voor jou auto.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Dat hebben ze mooi opgelost Frank! Top service. Was der Franz nu ook weer tevreden? 

- 053
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09 jun 2012, 18:17
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Wat een ongekend lekkere M5 is dit zeg
Vorige week was er een aflevering van Grip Motormagazin te zien op de Duitse RTL waar ze een aantal getunede auto's op de rollenbank zetten. Waaronder een E92 M3 aangepakt door Manhartt met een kompressor.
Tijdens de rollenbank test liep de auto ook telkens in het noodprogramma, al heeft dit ongetwijfeld een andere oorzaak dan in jouw geval. Duidelijk was ook daar dat ze er alles aan deden om het op te lossen.

Vorige week was er een aflevering van Grip Motormagazin te zien op de Duitse RTL waar ze een aantal getunede auto's op de rollenbank zetten. Waaronder een E92 M3 aangepakt door Manhartt met een kompressor.
Tijdens de rollenbank test liep de auto ook telkens in het noodprogramma, al heeft dit ongetwijfeld een andere oorzaak dan in jouw geval. Duidelijk was ook daar dat ze er alles aan deden om het op te lossen.
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Bedankt voor de check. Der Franz had de gewijzigde draden al gezien. Ik had wel het oudere type brandstofpompen, en nu de verbeterde.Erik K. schreef:Frank,
M.b.t. jou opmerking over de terugroep aktie heb ik e.e.a. nagekeken in het BMW systeem.
De productiedatum is: 2012-02-13
Er is een aktie geweest voor jou auto en ook door de dealer vrij snel na aankoop uitgevoerd.
De aktie betreft: 0016760100 F10 S63T pinbezetting regeleenheid brandstofpomp controleren
Stukje quote uit de aktie:
Toedracht
Bij de kabel van de regeleenheid aansturing brandstofpomp in de bagageruimte naar de
elektrische brandstofpomp zijn mogelijk twee leidingen omgewisseld in de pinbezetting.
Gevolg
Als de leidingen omgewisseld zijn in de pinbezetting, draait de elektrische brandstofpomp
onregelmatig. Dit is waarneembaar door geluiden. De levensduur van de elektrische
brandstofpomp kan worden beïnvloed door het onregelmatig draaien.
Er staan en stonden tot op heden verder geen aktie's open voor jou auto.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 11:23
- Locatie: TopSecret
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Als je dit probleem even relatief bekijkt is het best komisch.
Verdorie, m'n M5 schiet in de noodloop bij 240km/h.
Haha.
Bij m'n golfje houd het op bij 210km/h en dan heb ik al het gevoel dat er elk moment een drijfstang zich een weg naar buiten gaat werken.
Luxe problemen. :p
Respect voor het project. Vind het echt machtig mooi om te zien.
Verdorie, m'n M5 schiet in de noodloop bij 240km/h.
Haha.
Bij m'n golfje houd het op bij 210km/h en dan heb ik al het gevoel dat er elk moment een drijfstang zich een weg naar buiten gaat werken.
Luxe problemen. :p
Respect voor het project. Vind het echt machtig mooi om te zien.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Vergis je niet dat als je met dit soort auto's regelmatig op de Autobahn rijdt, je met 240 heel relaxed aan 't cruisen bent en je gewoon wordt ingehaald door een bejaard stel of gewoon zakenlieden in een 'standaard' M5, of iets van Quattro-GmbH of AMG.
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Of een Corvette met haast......... 

- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Tja Hans, ik kan niet nu eenmaal niet alles verslaan 

- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M5 F10 - Eindresultaten!!
Het had geen betrekking op jou hoor Frank.........
maar het had jou ook zomaar kunnen zijn natuurlijk.........
240 begint een beetje wandel tempo te worden voor jou Beemer.......
Dat gevaarlijke gevoel had ik trouwens tijdens de laatste CBR waar ik in mee reed al........

240 begint een beetje wandel tempo te worden voor jou Beemer.......
Dat gevaarlijke gevoel had ik trouwens tijdens de laatste CBR waar ik in mee reed al........
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Amazon [Bot], Bokkepoot, Joël D., m@rco, TurboClouseau en 13 gasten