Auto('s) afraggen bij inspektie/beurt
-
- Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
- GTRene
Volgens mij had ik ook zo'n sleutel bij mijn S54 Z3 m coupe omdat daar alles electronish werkt kan dat, dat is een soort hotelboy sleutel dus als iemand de auto voor je parkeert(no way José dat doe ik zelf wel)Knot schreef:Serieus? Lijkt me wel een goede voor het vrouwtjeRico v Velzen schreef:Mijn 2e M3 sleutel kan zo geprogrameerd worden dat de auto maar 150pk heeft.
- Macboy
Tja. Met die mentaliteit hier verandert er weinig natuurlijk ! Als mij zoiets overkomt (auto's of wat dan ook) dan trek ik aan de hoogste bel. Geloof mij maar dat er dan iets verandert, hoe klein ook. Daar zijn altijd trucjes voor en negatieve publiciteit wil niemand.
Dus mocht er iemand zijn die mijn hulp nodig heeft

- Joop
Die nieuwe A5 moet toch ergens van betaald worden of nietMacboy schreef:Tja. Met die mentaliteit hier verandert er weinig natuurlijk ! Als mij zoiets overkomt (auto's of wat dan ook) dan trek ik aan de hoogste bel. Geloof mij maar dat er dan iets verandert, hoe klein ook. Daar zijn altijd trucjes voor en negatieve publiciteit wil niemand.

- Sander S.
Is ook weer niet alles vind ik. Ik heb een tijd bij men vader in het bedrijf gezeten, en als er een keer iets was, wat dan ook, werd er door de klanten gelijk met de importeur gebeld of gemaild. Voor mij is dit echt een heel kinderachtig gebeuren, alsof je iemands vader of moeder erbij haalt. Problemen los je samen op. Ik vind het de grootste onzin om telkens wanneer de klant het niet naar zijn zin heeft zo diep mogelijk te bukken.Macboy schreef:Tja. Met die mentaliteit hier verandert er weinig natuurlijk ! Als mij zoiets overkomt (auto's of wat dan ook) dan trek ik aan de hoogste bel. Geloof mij maar dat er dan iets verandert, hoe klein ook. Daar zijn altijd trucjes voor en negatieve publiciteit wil niemand.
Maargoed, dat zal ook de reden zijn dat ik vertrokken ben 8)
-
Denk je nu werkelijk dat een importeur de goede band met zijn dealer op spel gaat zetten voor zulke incidentjes die niet te bewijzen vallen.
Importeur houdt wel vaker onderzoeken over tevredenheid naar de dealers, maar uiteindelijk draait alles om omzet. En als je als dealer je kwamtum verkoopt, dan is een importeur je beste vriend. Die bijten elkaar niet onderling.
Moskovics wilde ook zijn gelijk halen bij de rechter met Jort Kelder, want succes was verzekerd, hij kende het wetboek als geen ander.....
Maar hij ging wel mooi onderuit ROFL
Vaak moet je gewoon inschatten wat je ermee wint achteraf.
Meestal is het "kwaad" al geschied.
Tis allemaal zo betrekkelijk. Je schakelt advokaten in omdat je denkt dat iemand jouw auto mishandelt heeft en jij je gelijk wilt krijgen, en s'avonds ga je naar de bioscoop en gooit een oud vrouwtje per ongeluk haar deur iets te hard open waardoor je een deuk in je deur hebt.
Sven Relax, en laat je niet opjutten.
Trouwens je boft zowiezo...... Een VW/Audi hoeft maar zelfden naar de garage
Importeur houdt wel vaker onderzoeken over tevredenheid naar de dealers, maar uiteindelijk draait alles om omzet. En als je als dealer je kwamtum verkoopt, dan is een importeur je beste vriend. Die bijten elkaar niet onderling.
Moskovics wilde ook zijn gelijk halen bij de rechter met Jort Kelder, want succes was verzekerd, hij kende het wetboek als geen ander.....
Maar hij ging wel mooi onderuit ROFL
Vaak moet je gewoon inschatten wat je ermee wint achteraf.
Meestal is het "kwaad" al geschied.
Tis allemaal zo betrekkelijk. Je schakelt advokaten in omdat je denkt dat iemand jouw auto mishandelt heeft en jij je gelijk wilt krijgen, en s'avonds ga je naar de bioscoop en gooit een oud vrouwtje per ongeluk haar deur iets te hard open waardoor je een deuk in je deur hebt.
Sven Relax, en laat je niet opjutten.
Trouwens je boft zowiezo...... Een VW/Audi hoeft maar zelfden naar de garage

-
Rob voor mij is het thema al na het gepleegde telefoontje afgesloten!
ik heb helemaal geen zin en zeker geen tijd om me er teveel druk over te maken.. brengt toch niets met zich mee al was ik gisteren best geladen erover!!!
de GTI is trouwens vanaf vandaag officieel niet meer van mij maar daarover meer als ik een nieuw draadje open in het forum mijn auto
enige hint wat ik kan geven is dat de pk's waarschijnlijk precies x 2 zullen zijn
ik heb helemaal geen zin en zeker geen tijd om me er teveel druk over te maken.. brengt toch niets met zich mee al was ik gisteren best geladen erover!!!
de GTI is trouwens vanaf vandaag officieel niet meer van mij maar daarover meer als ik een nieuw draadje open in het forum mijn auto

enige hint wat ik kan geven is dat de pk's waarschijnlijk precies x 2 zullen zijn

- Kasteel
- MartijnGizmo
Met die sleutel kun je volgens mij ook niet het dashbordkastje openmaken.GTRene schreef:Volgens mij had ik ook zo'n sleutel bij mijn S54 Z3 m coupe omdat daar alles electronish werkt kan dat, dat is een soort hotelboy sleutel dus als iemand de auto voor je parkeert(no way José dat doe ik zelf wel)Knot schreef:Serieus? Lijkt me wel een goede voor het vrouwtjeRico v Velzen schreef:Mijn 2e M3 sleutel kan zo geprogrameerd worden dat de auto maar 150pk heeft.
- Roel
Ik werk dus ook bij een autogarage(nee niet als monteur). En volgens mij telt de boordcomputer het verbruik niet mee als de auto stationair loopt. Bij Seat springt de boordcomputer tenminste op l/h(liter per uur).
Het hoogste verbruik haal je als je de werkplaats in rijd. Heb wel eens met een nieuwe Alhambra 2.0 TDI werkplaats ingereden en toen tot de conclusie gekomen dat ik 20l/100km(1op5) had verbruikt... En dan doe je niet gek(1e versnelling met max 15km/h naar binnen). Als je zachter rijd zul je nog wel op meer uitkomen.
kan me dus voorstellen dat als je met een golf gti naar binnen gaat dat die gemakkelijk hoger uitkomt. Leon TFSI heb ik weleens op 50l/100km gehad onder het rijden en dan doe je ook niet gek.
maar af en toe word er wel iets te hard gereden met koude motor. Ik krijg het iig niet over me hart.
Het hoogste verbruik haal je als je de werkplaats in rijd. Heb wel eens met een nieuwe Alhambra 2.0 TDI werkplaats ingereden en toen tot de conclusie gekomen dat ik 20l/100km(1op5) had verbruikt... En dan doe je niet gek(1e versnelling met max 15km/h naar binnen). Als je zachter rijd zul je nog wel op meer uitkomen.
kan me dus voorstellen dat als je met een golf gti naar binnen gaat dat die gemakkelijk hoger uitkomt. Leon TFSI heb ik weleens op 50l/100km gehad onder het rijden en dan doe je ook niet gek.
maar af en toe word er wel iets te hard gereden met koude motor. Ik krijg het iig niet over me hart.
-
- MartijnGizmo
- Arthur
- Auto: Nr.51
Sorry hoor, maar wat een gezever over dit "geval"...
Waar doe je nu eigenlijk moeilijk over?
12km!!, 12km??
Is een blokkie om en ze hebben tenminste even fatsoenlijk proef gereden.
Was het 2km geweest dan had je gezegd: "dat is geen fatsoenlijke proefrit".
Verbruik kan aan stationair lopen liggen, idd.
Ik zou er niet eens een draadje over durven openen.
En nu doe ik ook nog eens mee om de 4 pagina's te halen...
Zonde.
Niet moeilijk over doen joh

Waar doe je nu eigenlijk moeilijk over?
12km!!, 12km??
Is een blokkie om en ze hebben tenminste even fatsoenlijk proef gereden.
Was het 2km geweest dan had je gezegd: "dat is geen fatsoenlijke proefrit".
Verbruik kan aan stationair lopen liggen, idd.
Ik zou er niet eens een draadje over durven openen.
En nu doe ik ook nog eens mee om de 4 pagina's te halen...
Zonde.
Niet moeilijk over doen joh

- Cupra R
- GTRene
helemaal mee eens gebeurt echt vaker dan je denkt! blijf erbij en spreek duidelijk dingen af, doe zelf de test rit of alles goed is, immers jij weet ook wat er mee was...of rijd mee, want eenmaal uit het zicht! als de motor warm is oke niet zo'n probleem maar toch en let op boetes die je binnenkrijgt, dat is mij nog niet gebeurt hoor, maar lijkt me dat dat ook kan.Cupra R schreef:Ik geef je 1 tip blijf altijd bij de beurt ! want je moet eens weten hoe ze omgaan met snel spul als je wegbent. Racen met koude motor als je weg bent is meer regel dan uitzondering ook al geven dealers dat nooit toe.
(ik heb een zwager die monteur is).
-
kijk Arthur, zijn natuurlijk mensen genoeg die gewoon geen flikker erom geven! ik ben er dus eentje die zoiets gewoon niet wardeert en zeker niet bij mijn eerste nieuw gekochte auto!
de dag van de beurt was ik gewoon pist erover en nu sta ik er ook niet meer bij stil! hou gewoon van eerlijkheid en zeker van hun die genoeg geld aan mij verdient hebben!
anyway topic was ook niet alleen bedoeld om over mijn voorval te discusieren maar wel fijn om eens te lezen wat anderen ervan denken en wie zulke dingen ook heeft meegemaakt!
de een zegt vergeet het gauw en denk er niet over na en de ander zegt aanklagen die hap
ik heb belletje gepleegt met hoofdmonteur die zelf de auto de beurt heeft gegeven en naar mijn gevoel was ie eerlijk dus krijgt ie voordeel van de twijfel en daarmee is het voor mij uit de wereld!!
de dag van de beurt was ik gewoon pist erover en nu sta ik er ook niet meer bij stil! hou gewoon van eerlijkheid en zeker van hun die genoeg geld aan mij verdient hebben!
anyway topic was ook niet alleen bedoeld om over mijn voorval te discusieren maar wel fijn om eens te lezen wat anderen ervan denken en wie zulke dingen ook heeft meegemaakt!
de een zegt vergeet het gauw en denk er niet over na en de ander zegt aanklagen die hap

ik heb belletje gepleegt met hoofdmonteur die zelf de auto de beurt heeft gegeven en naar mijn gevoel was ie eerlijk dus krijgt ie voordeel van de twijfel en daarmee is het voor mij uit de wereld!!