"Moeilijke auto's"?
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Re: "Moeilijke auto's"?
R32 moeilijk verkoopbare auto??? Gewoon op je oprit laten staan, de oostblokkers komen hem vanzelf wel halen en dat gaat sneller dan je denkt
wel een goede verzekering afsluiten

Laatst gewijzigd door Hans R op 18 apr 2013, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
zullen best moeilijke autos zijn, maar ze bevallen gewoon goed en gaan dus niet meer weg, tenzij er een liefhebber de hoofdprijs voor neerlegt.
-
OnlineMartijn_bmw
Luco schreef:Dan heb je nooit de juiste gekocht naar mijn mening.Martijn_bmw schreef:dit is helaas voor mij erg van toepassing inderdaad... kan enorm uitkijken naar een auto en als die er eenmaal is is het nieuwe en enthousiasme er snel vanaf...Roy RS schreef:
het bezit is vaak het eind van het vermaak...helaas
en ja dan ga je weer rond kijken
Wij hebben nu minimaal drie voertuigen die echt nooit meer de verkoop ingaan, dat zijn de blijvertjes..

- Riceaux
Precies de reden waarom ik auto's uit het goedkopere 2dehands segment rijdt. 1x een wat nieuwe auto gehad. (Mitsubishi Colt uit 2006, was toen 2010). Moest toen 7500 bijbetalen, kreeg nog 1750 euro terug voor de oude auto. Jaar later was de auto nog 7500 euro waard, dus zo 1750 euro afgeschreven. Helaas/gelukkig de auto binnen korte tijd totalloss gereden, kreeg toen meer geld van de verzekering dan wanneer ik de auto had ingeruild. Toch nog de afschrijving een beetje weten te beperken.
Heb nu 1 van de goedkoopste 320D's gekocht die toen te koop stonden, steek er nu behoorlijk wat geld in qua naar eigen smaak maken van dat ding. Maar bewaar alle originele dingen. Bij verkoop alle originele troep er weer in en andere spullen losverkopen/ in de volgende e46 bouwen. Vrijwel geen afschrijving en door alle modificaties heb ik er ook langer plezier van. Ik ben meestal zat van een auto als dat ding helemaal naar mijn smaak is en ik als rijder de grens van de auto passeer. Gelukkig is de E46 nog lang niet klaar en kan er nog aardig wat aan verbouwd worden.

Heb nu 1 van de goedkoopste 320D's gekocht die toen te koop stonden, steek er nu behoorlijk wat geld in qua naar eigen smaak maken van dat ding. Maar bewaar alle originele dingen. Bij verkoop alle originele troep er weer in en andere spullen losverkopen/ in de volgende e46 bouwen. Vrijwel geen afschrijving en door alle modificaties heb ik er ook langer plezier van. Ik ben meestal zat van een auto als dat ding helemaal naar mijn smaak is en ik als rijder de grens van de auto passeer. Gelukkig is de E46 nog lang niet klaar en kan er nog aardig wat aan verbouwd worden.

- Dennis Cavallino
Wat gewoon belachelijk is, is dat BPM natuurlijk geen waarde heeft, net als BTW. De kale prijs ligt dichtbij de werkelijke waarde. Dus net als bij een bestaand huis, waar je voorheen 6% overdrachtsbelasting op aftikte, moest je met een nieuwe auto echt veel meer jaren doen dan iedereen deed. Dan waren auto's niet gebruikt als wegwerpproduct en hadden we ze langer als 'waardevol' gezien. Ik heb dat nooit goed begrepen, zeker niet bij auto's die makkelijk een paar ton konden draaien. We zagen auto's niet meer als duurzame goederen. Maar misschien reken ik dat soort dingen teveel uit in mijn hoofd...
-
OnlineMartijn_bmw
reëel gezien heb je helemaal gelijk Dennis 
zo hebben we onze tweede puur functionele auto ook gekocht aygo met de kop er af 40k km op de teller en die kan gewoon nog 10 jaar bij ons mee als "stadshoer"
maar voor mijn auto cq onze eerste auto kan ik op een of andere niet zo rationeel de keuze maken
( maarja das dan ook onderdeel van mijn hobby cq mijn invulling van df)

zo hebben we onze tweede puur functionele auto ook gekocht aygo met de kop er af 40k km op de teller en die kan gewoon nog 10 jaar bij ons mee als "stadshoer"
maar voor mijn auto cq onze eerste auto kan ik op een of andere niet zo rationeel de keuze maken

Laatst gewijzigd door Martijn_bmw op 18 apr 2013, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
Kon ik daar maar eens geld mee verdienen.... 

- duifjes.com
T is zo simpel allemaal:
Vraag en aanbod.
Als je als VW dealert een GTI kan verkopen waar je laten we zeggen 2000euro bruto op kunt verdienen MAAR een 3...-serie op in moet ruilen waarvan de gemiddelde statijd 150dagen is en hij kost je inkoop/inruil netto 15K dan denk je wel ff na voordat je de deal maakt.....of je maakt hem waarbij je zeker weet dat het geen geld kost.
Vraag en aanbod.
Als je als VW dealert een GTI kan verkopen waar je laten we zeggen 2000euro bruto op kunt verdienen MAAR een 3...-serie op in moet ruilen waarvan de gemiddelde statijd 150dagen is en hij kost je inkoop/inruil netto 15K dan denk je wel ff na voordat je de deal maakt.....of je maakt hem waarbij je zeker weet dat het geen geld kost.
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Maar wellicht kunnen dealers ook wat meer hun best doen om een auto weg te zetten naar de handel, in plaats van 1 telefoontje en dan basta. Ik vind een verschil van 6000 euro (21k vs 15k) voor inruil van een 130i op een nieuwe GTI bij 2 VW dealers echt onacceptabel. Dan heeft 1 dealer zijn werk niet goed gedaan.
- duifjes.com
Helemaal waar! Gewoon 3 biedingen hebben! en daarmee werken....sitechris schreef:Maar wellicht kunnen dealers ook wat meer hun best doen om een auto weg te zetten naar de handel, in plaats van 1 telefoontje en dan basta. Ik vind een verschil van 6000 euro (21k vs 15k) voor inruil van een 130i op een nieuwe GTI bij 2 VW dealers echt onacceptabel. Dan heeft 1 dealer zijn werk niet goed gedaan.
- ///Joost
Het zal er ook aan liggen hoe makkelijk je bent met je handen. Als ik naar m'n eigen M3 kijk, denk ik soms ook wel eens aan een mooie E46 of nog nieuwer. Maar als je dan toch bepaalde klussen zelf aanpakt, zoals een Vanos revisie of een waterpomp wissel, is het net of je weer een nieuwe auto hebt. Hoe meer je eraan sleutelt, hoe meer je ervan gaat houden en hoe minder graag je 'm ziet verdwijnen.Martijn_bmw schreef:Roy RS schreef:markk schreef:Andere vraag / topic: Waarom inruilen / doorschuiven?
Als je 2 jaar geleden je droomauto kocht is ie dat nu toch ook nog ? Auto's gaan tegenwoordig lang mee en zijn over de 100kkm nog lang niet op. Waarom dan steeds wisselen.
Mark.
het bezit is vaak het eind van het vermaak...helaas
Dan heb je nooit de juiste gekocht naar mijn mening.
Wij hebben nu minimaal drie voertuigen die echt nooit meer de verkoop ingaan, dat zijn de blijvertjes..
Ik kan me voorstellen dat de niet-klussers onder ons een compleet andere kijk hierop hebben. Dan ben je waarschijnlijk sneller moe van alle onderhoudskosten (lees: arbeidsloon), met inruil als gevolg.
- Macboy
Als je ziet hoe weinig aandacht wordt besteed aan een goede advertentie dan denk ik: maak daar wat meer werk van zoals hierboven al gezegd. Mooie fotos filmpje waar nodig en goeie enthousiaste tekst.

We hebben niet allemaal thuis 15 autos staan want dan verveelt het niet zo snel neemarkk schreef:Andere vraag / topic: Waarom inruilen / doorschuiven?
Als je 2 jaar geleden je droomauto kocht is ie dat nu toch ook nog ? Auto's gaan tegenwoordig lang mee en zijn over de 100kkm nog lang niet op. Waarom dan steeds wisselen.
Mark.

-
Dat is natuurlijk onzin. Je hebt de verkeerde gekocht als je de intentie had deze nooit meer te verkopen, maar van mening bent verandert.Luco schreef:Dan heb je nooit de juiste gekocht naar mijn mening.
- Luco
Het ging wel over een droomauto.allen schreef:Dat is natuurlijk onzin. Je hebt de verkeerde gekocht als je de intentie had deze nooit meer te verkopen, maar van mening bent verandert.Luco schreef:Dan heb je nooit de juiste gekocht naar mijn mening.