Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- Dennis Cavallino
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Wie van jullie kijkt weleens het programma Tegenlicht?
Prachtige inzichten in het ontstaan van deze crisis, maar ook heel veel positieve kansen die worden belicht. Het programma zit verder knap in elkaar en kijkt lekker weg, ondanks dat er aan één stuk door geluld wordt. Het is allemaal zeer begrijpelijk verteld vind ik. Zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor iedereen (incl scholieren, politici, ambtenaren, ondernemers, klapvee etc.).
http://tegenlicht.vpro.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Prachtige inzichten in het ontstaan van deze crisis, maar ook heel veel positieve kansen die worden belicht. Het programma zit verder knap in elkaar en kijkt lekker weg, ondanks dat er aan één stuk door geluld wordt. Het is allemaal zeer begrijpelijk verteld vind ik. Zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor iedereen (incl scholieren, politici, ambtenaren, ondernemers, klapvee etc.).
http://tegenlicht.vpro.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bert ///M3
Ik kijk het wel eens, ze hebben vaak leuke onderwerpen. Over de flashcrash, marktmanipulatie enzovoort.
- Robertdj
Bij het horen van het hoge aantal gewonden tegenover het aantal dodelijke slachtoffers dacht ik het al. De bommen waren gevuld met stalen kogels. Iets zegt me dat deze aanslag door een Amerikaan is uitgevoerd...Martijn M schreef:Ja echt te bizar.GTRene schreef:sodecripes...die zat er dichtbij...gewoon aan flarden gerukt.
zal net zoiets zijn als dat mensen op mijnen stappen denk...bah.
Hier staan meer van zulke foto's. Al raad ik het af om ze te kijken want het is echt bizar. http://www.liveleak.com/view?i=072_1366065507" onclick="window.open(this.href);return false;
De Taliban heeft inmiddels ontkent er iets mee te maken te hebben.
- Dennis Cavallino
Eerlijk gezegd vind ik het wel goed dat ik die foto's heb bekeken. Want je hoort van 't aantal gewonden in verhouding tot het aantal doden en denkt dan toch dat het enigszins meevalt... maar die foto's tonen het tegendeel van je gedachten. Verschrikkelijk. Ik zou liever dood gaan dan zo worden verminkt.
Ergens hoop je dat het een mafketel van Amerikaanse origine is, want als dit een internationaal opererende cel is, dan kun je de lol in Amsterdam over twee weken ook wel vergeten.
Ergens hoop je dat het een mafketel van Amerikaanse origine is, want als dit een internationaal opererende cel is, dan kun je de lol in Amsterdam over twee weken ook wel vergeten.
- Robertdj
Neem aan dat je gezin daar anders over denkt.Dennis Cavallino schreef:Verschrikkelijk. Ik zou liever dood gaan dan zo worden verminkt.

- Luco
Ja, wat moet je er van zeggen
Waanzin.

Waanzin.
- Dennis Cavallino
Ik heb niet zoveel problemen met de dood. Als 't zo moet zijn, dan heb ik een mooi leven gehad en ik hoop dat mijn gezin daarna de draad weer oppakt. Niet dat ik dood wil, maar zo leef ik nu eenmaal. Carpe diem. Verder een waardeloze discussie om tijd aan te besteden.Robertdj schreef:Neem aan dat je gezin daar anders over denkt.Dennis Cavallino schreef:Verschrikkelijk. Ik zou liever dood gaan dan zo worden verminkt.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
+1000Dennis Cavallino schreef:Ik heb niet zoveel problemen met de dood. Als 't zo moet zijn, dan heb ik een mooi leven gehad en ik hoop dat mijn gezin daarna de draad weer oppakt. Niet dat ik dood wil, maar zo leef ik nu eenmaal. Carpe diem. Verder een waardeloze discussie om tijd aan te besteden.Robertdj schreef:Neem aan dat je gezin daar anders over denkt.Dennis Cavallino schreef:Verschrikkelijk. Ik zou liever dood gaan dan zo worden verminkt.
- GTRene
huh??
http://www.presseurop.eu/nl/content/art ... et-zo-rijk" onclick="window.open(this.href);return false;
bron>>Voor het eerst hebben officiële instanties het gemiddelde vermogen van Europese huishoudens op een uniforme manier berekend.
Het blijkt dat Duitse huishoudens gemiddeld armer zijn dan de Slowaken en de Grieken. In vergelijking met huishoudens in Cyprus en Luxemburg zijn Duitsers zelfs bijna hulpbehoevend.
De rijkste huishoudens in Europa zijn die van Luxemburg (397.800 euro), gevolgd door die van Cyprus (266.900 euro), Malta (215.900 euro), Spanje (182.700 euro) en Italië (173.500). Het vermogen van een modaal gezin in Duitsland bedroeg in 2010 gemiddeld 51.400 euro, een bedrag dat lager is dan de gemiddelde vermogens van gezinnen in andere landen van de eurozone. Toch waren het de Duitsers die het meeste geld op tafel moesten leggen om het Cypriotische bankensysteem van een ondergang te redden.
Fabel
De cijfers (pdf) zijn verrassend te noemen en werden bewust achtergehouden door de Europese Centrale Bank (ECB) tot het moment dat er een besluit was genomen over de ‘redding’ van Cyprus. Volgens de Frankfurter Allgemeine Zeitung laat dit zien hoezeer de ECB in de huidige eurocrisis ook een politieke rol speelt.
Het rooskleurige beeld van een welvarend Duitsland is net zo’n verkeerde veronderstelling als het hardnekkige sprookje dat Duitsland meer dan andere EU-lidstaten heeft geprofiteerd van de eurozone. In Duitsland is het inkomen per hoofd van de bevolking na invoering van de euro juist gedaald.
Ondertussen blijven Duitse politici liever vasthouden aan de fabel van het arme zuiden, dat wordt uitgebuit door de noordelijke Europese landen.
IJzeren Gordijn
Uit het onderzoek blijkt dat de rijkdom nergens in de eurozone ongelijker is verdeeld dan in Duitsland. Duitse huishoudens hebben binnen de monetaire unie gemiddeld het laagste inkomen. De rijkste Europeanen leven in kleine landen met relatief grote financiële instellingen, zoals Luxemburg, Cyprus en Malta.
Huishoudens in landen als Slovenië of Slowakije hebben na de val van het IJzeren Gordijn gemiddeld meer vermogen opgebouwd dan Duitse huishoudens. De meeste Duitsers zetten hun geld tegen een relatief lage rente op de bank, waarbij ze zelfs geld verliezen omdat de inflatie hoger uitvalt dan de rentevergoeding die ze krijgen.
http://www.presseurop.eu/nl/content/art ... et-zo-rijk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Ik kan nergens in het artikel terugvinden hoe ze 'vermogen' berekenen. Als je simpelweg de spaargelden die bij banken in land x staan deelt door het aantal inwoners van land x dan lijkt me dit een reëel lijstje. Maarja, in dat soort landen staat meestal veel geld van inwoners van land y.
- GTRene
dit dan...lijkt wel uit zo'n film...
http://www.rawstory.com/rs/2013/04/14/u ... al-crisis/" onclick="window.open(this.href);return false;The former top drugs adviser to Britain’s parliament told UK newspaper The Telegraph on Sunday that risk-taking behaviors behind the financial crisis of 2008 were driven by excessive cocaine consumption by the world’s banking elite.
“Bankers use cocaine and got us into this terrible mess,” Professor David Nutt said. “It is a ‘more’ drug.” He added that cocaine has the effect of making its users feel “overconfident,” encouraging risk-taking behaviors.
- Dennis Cavallino
Ik geloof eerlijk gezegd niets van dat verhaal. Dat ze drugs gebruiken wel, maar zij zijn alleen niet verantwoordelijk voor deze crisis, dat is het hele systeem. Van politicus, consument tot producent, marketeer, financieel adviseur, onderwijsvernieuwer, pensionado, pensioenfonds, speculant, projectontwikkelaar, bankier, dakloze, CAO-onderhandelaar, IMF topmensen, lobbyisten, journalisten, etc. etc. Het systeem dat we hadden was onhoudbaar geworden, dat hadden we alleen kunnen rekken door alles continu duurder te maken en geld bij te drukken en schulden te laten weginflateren. Of door al 20 jaar eerder te starten met consuminderen, lokaal produceren/consumeren en kleinschaligheid niet opzij te schuiven voor grootschalige projecten die geleid werden door onkundige beterweters. En we zouden daarvoor visionairs nodig hebben gehad die recht door zee waren en to the point.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
http://www.nu.nl/economie/3400591/presi ... risis.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeg Jens nou GVD Geen Ge-somber meer, koop een huis, koop een auto, bel me even,
Gr Mark...............
Zeg Jens nou GVD Geen Ge-somber meer, koop een huis, koop een auto, bel me even,
Gr Mark...............
- dvh
Als Mark mijn restschuld betaald, ga ik wel verhuizen.
- 350 Z
Mark Rutte is wel erg naïef, eerst BTW met 2% verhogen (weer 2% minder om uit te geven), vervolgens de laagste belastingschijf verhogen met 4% (weer 4% minder om uit te geven). Pensioen zal ik het maar niet over hebben hier vallen echte klappen. Werkeloosheid is nog nooit zo hoog geweest, mensen van baan naar WW leveren vervolgens nog eens 30% in en van WW naar bijstand is helemaal een financiele ramp voor een hoop mensen. Loonsverhoging om deze verschillen op te vangen krijg je nergens (ja ok de top wel natuurlijk en meer van die graaiers). En dan vervolgens lachend vragen aan de mensen om meer uit te geven. Veel mensen komen al bijna niet meer rond door deze feiten.
Die vent is gek meer zeg ik er niet over.
Een stem op de VVD is en was kiezen voor het programma van de PvdA want nivelleren is een feest riep Samson onze criminele activist.
Succes met het komen van tegenargumenten. Zelfs VVD'ers klagen dat ze niks (hebben) binnenhalen van hun verkiezingsprogramma.
Die vent is gek meer zeg ik er niet over.
Een stem op de VVD is en was kiezen voor het programma van de PvdA want nivelleren is een feest riep Samson onze criminele activist.
Succes met het komen van tegenargumenten. Zelfs VVD'ers klagen dat ze niks (hebben) binnenhalen van hun verkiezingsprogramma.
- Dennis Cavallino
Het ging natuurlijk al mis met Balkenende die zei dat we na het zuur het zoet zouden krijgen...
Verder eens met wat je zegt hoor. Ik ben/was groot fan van Rutte als politicus en mens. Hij had imho het hart op de juiste plek zitten, maar hij zit in een hele benaderde positie met een erfenis van de vorige kabinetten die hij met dit kabinet nooit op kan lossen. Dus nu komt het aan op zijn sluwheid en doorzettingskracht om het voor volgende generaties beter te maken, maar dat betekent wel dat wij nu met z'n allen nog een tijdje een zure smaak in de bek zullen houden. Dus dan moet 'ie niet opeens jolig worden, dat nekt hem vroeg of laat.
Aan de andere kant is dat ook wel wat ik zelf eens heb gezegd. Als je nu gewoon eens niet voor de korting gaat. Je huis voor méér geld te koop zet ipv minder. En als je eens stopt met sparen, maar je geld laat rollen en desnoods zoveel mogelijk gaat lenen, dan kan de rem er in de economie vanaf. Alleen zul je dan niet dezelfde fout moeten maken als in de afgelopen decennia, door op tijd het gaspedaal los te laten en de cruise control aan te zetten in een zuinige stand.
Ik ben fel tegenstander van bezuinigen als 't tegen zit, maar groot voorstander van besparingen zoeken als het meezit. Dat heeft men verzaakt.
Verder eens met wat je zegt hoor. Ik ben/was groot fan van Rutte als politicus en mens. Hij had imho het hart op de juiste plek zitten, maar hij zit in een hele benaderde positie met een erfenis van de vorige kabinetten die hij met dit kabinet nooit op kan lossen. Dus nu komt het aan op zijn sluwheid en doorzettingskracht om het voor volgende generaties beter te maken, maar dat betekent wel dat wij nu met z'n allen nog een tijdje een zure smaak in de bek zullen houden. Dus dan moet 'ie niet opeens jolig worden, dat nekt hem vroeg of laat.
Aan de andere kant is dat ook wel wat ik zelf eens heb gezegd. Als je nu gewoon eens niet voor de korting gaat. Je huis voor méér geld te koop zet ipv minder. En als je eens stopt met sparen, maar je geld laat rollen en desnoods zoveel mogelijk gaat lenen, dan kan de rem er in de economie vanaf. Alleen zul je dan niet dezelfde fout moeten maken als in de afgelopen decennia, door op tijd het gaspedaal los te laten en de cruise control aan te zetten in een zuinige stand.
Ik ben fel tegenstander van bezuinigen als 't tegen zit, maar groot voorstander van besparingen zoeken als het meezit. Dat heeft men verzaakt.
- ///Joost
m.b.t. Boston:
1 verdachte schijnbaar opgepakt net buiten MIT en de andere op het oog. 1 Agent omgekomen in een vuurgevecht.
Even het nieuws deze morgen in de gaten houden...
Echt, die gasten mogen ze van mij aan z'n ballen opknopen.
1 verdachte schijnbaar opgepakt net buiten MIT en de andere op het oog. 1 Agent omgekomen in een vuurgevecht.
Even het nieuws deze morgen in de gaten houden...
Echt, die gasten mogen ze van mij aan z'n ballen opknopen.
- InjectTheVenom
Alleen z'n ballen?
- ///Joost
Nou, one down...one to go. 

- Dennis Cavallino
Gewoon kamer voor kamer een wijk door.... heftig.
- Dennis Cavallino
Dit is ook wel WTF trouwens: http://www.nu.nl/opmerkelijk/3401652/te ... -waco.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou meteen een staatslot kopen.
- GTRene
idd das kort achter elkaar 

- ///Joost
Ik vraag me altijd af hoe dit soort mensen in het nieuws komen. Zouden die echt naar de media bellen van: 'Nou, wat IK toch heb meegemaakt!!??'Dennis Cavallino schreef:Dit is ook wel WTF trouwens: http://www.nu.nl/opmerkelijk/3401652/te ... -waco.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- Dennis Cavallino
Heel Boston wordt gevraagd om thuis/binnen te blijven.
Dat is dus Boston, niet zomaar een buitenwijkje of de 20 blocks (ook niet weinig) die eerst dit bericht kregen....
Dat is dus Boston, niet zomaar een buitenwijkje of de 20 blocks (ook niet weinig) die eerst dit bericht kregen....
- RVV
Gvd
Grootschalige fraude Bulgaren met toeslagen
21 april 2013 20:46
Oost-Europese bendes plegen op grote schaal fraude met toeslagen en uitkeringen in Nederland. Dat doen ze door landgenoten hier naar toe te sturen en als 'spookburger' in te schrijven bij gemeentes. Dat meldt RTL Nieuws op basis van bronnen en vertrouwelijk politie-onderzoek.
Het gaat volgens het politie-onderzoek om bendes die eerder aan mensenhandel deden, maar zich nu toeleggen op toeslagenfraude omdat er meer aan te verdienen valt.
De omvang van de fraude is nog niet duidelijk, maar uit het onderzoek blijkt dat één Bulgaarse verdachte van plan was om bussen te huren om zo meer landgenoten in te kunnen zetten voor de fraude.
Tot 8000 euro in één keer
De fraude gaat als volgt: Bulgaarse 'katvangers' melden zich met een identiteitsbewijs en vals huurcontract bij het loket burgerzaken van de gemeente Rotterdam. Ze schijven zich in als inwoner van de stad en krijgen daarmee een officieel adres en meteen ook een burgerservicenummer. Ze krijgen van de bende een kleine vergoeding voor de moeite en vertrekken weer naar Bulgarije.
De bende neemt de gegevens over en maakt een DigiD aan. Daarmee worden huur- en zorgtoeslag aangevraagd, met terugwerkende kracht. De Belastingdienst betaalt meteen uit, controle vindt in de regel pas achteraf plaats.
Het kan volgens het politie-onderzoek gaan om uitbetalingen van 6000 tot 8000 euro per persoon in één keer.
Dure smartphones
Met de identiteit van de spookburgers worden ook abonnementen voor kostbare smartphones afgesloten. Daarmee wordt gebeld naar dure buitenlandse nummers.
De rekeningen worden niet betaald en als de aanbieder het nummer afsluit worden de toestellen doorverkocht. Samen met de toeslagenfraude is een enkele spookinschrijving zo al snel goed voor 10.000 euro. Elke maand dat de fraude voortduurt, loopt dat bedrag op.
Aanzuigend effect
De Rotterdamse recherche vermoedt dat meerdere bendes spookburgers inschrijven in verschillende steden in Nederland. Ook volgens Simon Rijsdijk van de Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken speelt het in meerdere steden.
"Het is een groot maatschappelijk probleem waar veel geld mee is gemoeid. We hebben er nog geen besef van hoe snel dit om zich heen grijpt." De politie waarschuwt voor het aanzuigende effect, doordat anderen de werkwijze overnemen.

Grootschalige fraude Bulgaren met toeslagen
21 april 2013 20:46
Oost-Europese bendes plegen op grote schaal fraude met toeslagen en uitkeringen in Nederland. Dat doen ze door landgenoten hier naar toe te sturen en als 'spookburger' in te schrijven bij gemeentes. Dat meldt RTL Nieuws op basis van bronnen en vertrouwelijk politie-onderzoek.
Het gaat volgens het politie-onderzoek om bendes die eerder aan mensenhandel deden, maar zich nu toeleggen op toeslagenfraude omdat er meer aan te verdienen valt.
De omvang van de fraude is nog niet duidelijk, maar uit het onderzoek blijkt dat één Bulgaarse verdachte van plan was om bussen te huren om zo meer landgenoten in te kunnen zetten voor de fraude.
Tot 8000 euro in één keer
De fraude gaat als volgt: Bulgaarse 'katvangers' melden zich met een identiteitsbewijs en vals huurcontract bij het loket burgerzaken van de gemeente Rotterdam. Ze schijven zich in als inwoner van de stad en krijgen daarmee een officieel adres en meteen ook een burgerservicenummer. Ze krijgen van de bende een kleine vergoeding voor de moeite en vertrekken weer naar Bulgarije.
De bende neemt de gegevens over en maakt een DigiD aan. Daarmee worden huur- en zorgtoeslag aangevraagd, met terugwerkende kracht. De Belastingdienst betaalt meteen uit, controle vindt in de regel pas achteraf plaats.
Het kan volgens het politie-onderzoek gaan om uitbetalingen van 6000 tot 8000 euro per persoon in één keer.
Dure smartphones
Met de identiteit van de spookburgers worden ook abonnementen voor kostbare smartphones afgesloten. Daarmee wordt gebeld naar dure buitenlandse nummers.
De rekeningen worden niet betaald en als de aanbieder het nummer afsluit worden de toestellen doorverkocht. Samen met de toeslagenfraude is een enkele spookinschrijving zo al snel goed voor 10.000 euro. Elke maand dat de fraude voortduurt, loopt dat bedrag op.
Aanzuigend effect
De Rotterdamse recherche vermoedt dat meerdere bendes spookburgers inschrijven in verschillende steden in Nederland. Ook volgens Simon Rijsdijk van de Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken speelt het in meerdere steden.
"Het is een groot maatschappelijk probleem waar veel geld mee is gemoeid. We hebben er nog geen besef van hoe snel dit om zich heen grijpt." De politie waarschuwt voor het aanzuigende effect, doordat anderen de werkwijze overnemen.