R32 inruilen van 2006 (ff hulp nodig) Blijkt Schade Auto!!
- Petrolhead Tom
Re: R32 inruilen van 2006 (ff hulp nodig)
Ik denk dat alles valt of staat met de prijs waarvoor je hem aan kunt bieden. Als je hem goed strak in kunt ruilen en scherp te koop kunt zetten kan het zomaar zijn dat je hem snel verkocht hebt. Hij lijkt me inderdaad ook makkelijker te verkopen dan de AMG.
- Kasteel
FWIW ik had in 2009 een 06 R32 met 90dkm te koop voor 20k, kwam er via mp iig niet vanaf... (R32-blauwe 5d met handbak en originele audio)jacobt schreef:Bedankt voor alle reacties.
Zeker de kritiek op de auto helpt wel, radio en achterbumper niet standaard en misschien kleur verschil.
Alleen de radio was mezelf opgevallen.
Ik wil inruilen omdat het gevoel heb dat een R32 sneller verkocht gaat worden dan de Amg.
De Mercedes staat wel in de weg, maar de Golf gaat dat ook doen.
Iemand ervaring met doorloop tijd van een R32
-
Alles met grote motor die zuipt is gewoon moeilijk te verkopen nu. Iets met crisis en Nederland autohaatland.
Maak je geen illusies over voor hoeveel ze op MP staan, tenzij ze je dat ding echt goedkoop op MP zet ga je moeilijk publiek voor zo een wagen vinden.
Wil je iets wat snel te verkopen valt? Golf 5 TDi. Of een 1.6 FSi. Verpats je zo op Marktplaats. Niet een R32.
En over het verbruik: klopt dingen zuipen echt als de neten.
Maak je geen illusies over voor hoeveel ze op MP staan, tenzij ze je dat ding echt goedkoop op MP zet ga je moeilijk publiek voor zo een wagen vinden.
Wil je iets wat snel te verkopen valt? Golf 5 TDi. Of een 1.6 FSi. Verpats je zo op Marktplaats. Niet een R32.
En over het verbruik: klopt dingen zuipen echt als de neten.
-
Dit vind ik altijd zo'n verkeerde redenatie.Martijn_bmw schreef:vraag is natuurlijk ook hoeveel korting moet je geven op de ster als iemand zonder inruil komt

Als handelaar ruil ik graag in en geef geen korting bij geen inruil, als je dat een beetje slim doet kan je in zo'n geval vaak 2x winst maken!!!
-
Is de auto slechter in de handel door maar 3 deuren? Lijkt me wel, maar ik weet het niet?
Jeugd zal het niet veel uitmaken, maar die zouden de R32 niet in de verzekering krijgen?
Jeugd zal het niet veel uitmaken, maar die zouden de R32 niet in de verzekering krijgen?
- Roy RS
dat kan ik niet zeggen, maar met meer deuren zou ik geen R32 hoeven! Ik vermoed dat de meerderheid van de markt voor zo'n auto dat met me eens is. Bestaat hij uberhaupt in 5 deurs?
Op Mobile.de beginnen ze op 12000, er zit niet veel BPM meer op, ik zou er niet te ver boven gaan zitten met de inruil, dat is zeker...
Op Mobile.de beginnen ze op 12000, er zit niet veel BPM meer op, ik zou er niet te ver boven gaan zitten met de inruil, dat is zeker...
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Nu ben ik geen handelaar, maar ik zou alleen inruilen als de prijs enorm scherp is. Zo scherp dat je hem als een van de goedkoopste te koop kan zetten zodat ie snel weer verkocht is én je er zelf nog een paar centen aan overhoudt.
Als ik het zo lees is 15,5k dan veel te veel. 12k is veel aannemelijker in jouw geval, maar daar zal de huidige eigenaar vast niet akkoord mee gaan.
Nee, misschien is het wel het beste om de AMG nog even te houden en die wellicht tzt een prijscorrectie te geven. Je weet nu wat je verkoopt en dat is bij de R32 maar afwachten. Komt ook nog bij dat het niet echt betrouwbaar overkomt in het algemeen als je een auto na een korte periode al weer verkoopt.
Als ik het zo lees is 15,5k dan veel te veel. 12k is veel aannemelijker in jouw geval, maar daar zal de huidige eigenaar vast niet akkoord mee gaan.
Nee, misschien is het wel het beste om de AMG nog even te houden en die wellicht tzt een prijscorrectie te geven. Je weet nu wat je verkoopt en dat is bij de R32 maar afwachten. Komt ook nog bij dat het niet echt betrouwbaar overkomt in het algemeen als je een auto na een korte periode al weer verkoopt.
- Tim N
+veel, en "door inruil verkregen" is het nieuwe "ivm auto van de zaak"
Als de R32 dat waard is kan de beste man hem zelf toch te koop zetten en na verkoop de AMG ophalen?
Als de R32 dat waard is kan de beste man hem zelf toch te koop zetten en na verkoop de AMG ophalen?
-
Rijden genoeg R32's rond met 5 deuren en ik vind een Golf 3, 4, 5, 6, 7 in 3 deurs trim gewoon lelijk. Alsof ze de achter deuren zijn vergeten.Roy RS schreef:dat kan ik niet zeggen, maar met meer deuren zou ik geen R32 hoeven! Ik vermoed dat de meerderheid van de markt voor zo'n auto dat met me eens is. Bestaat hij uberhaupt in 5 deurs?
Golf 1 en 2 vind ik het wel ok.
Ik zou juist een 5 deurs willen, maar dat is IMHO.
Oh ja distributieketting en dsg koppeling / bak zijn beruchte problemen van een R32 en iets wat je meer dan 4 cijfers aan euro's gaat kosten. Komt gewoon doordat er wat "wilder" mee gereden word. Bak van die AMG is 10000000x betrouwbaarder.
- HarryC
Als je alleen maar inruilt omdat je denkt dat je de R32 sneller kunt verkopen moet je dat alleen maar doen tegen de juiste financiële voorwaarden. Dus handelsprijs, ik denk max 12.500.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Dsg, als het werkt en goed blijft, fantastisch.
Zo niet, dure reparaties...
15,5 als verkoop is niet onrealistisch, maar als inruil een absolute "no go"
Als inruil max 12k
Alles daarboven is risico lopen.
Zo niet, dure reparaties...
15,5 als verkoop is niet onrealistisch, maar als inruil een absolute "no go"
Als inruil max 12k
Alles daarboven is risico lopen.
-
DSG is gewild bij deze auto's. 15k particuliere verkoop en dan mag je daar nog best blij mee zijn. dus: inruil voor 15,5 is gekkenwerk. een kennis had onlangs een zwarte R32 te koop staan en kwam daar particulier niet van af.
daarnaast zit je ook met het probleem dat mocht je een geïnteresseerde koper hebben voor de VW dat je dan ook met de historie zit; vorige eigenaar heeft de auto ook maar 2 maanden gehad etc. voor sommige een probleem en voor anderen weer niet.
daarnaast zit je ook met het probleem dat mocht je een geïnteresseerde koper hebben voor de VW dat je dan ook met de historie zit; vorige eigenaar heeft de auto ook maar 2 maanden gehad etc. voor sommige een probleem en voor anderen weer niet.
- Niels
- Auto: Prius+
Een AMG is ook moeilijke handel denk ik. Dus misschien liever 14-15K in een moeilijke R32 dan ??K (vast veel meer) in een moeilijke AMG (imho).
Vorig jaar verkocht ik een 1 jaar oude Triumph Daytona waar ik 10,5K voor wilde hebben. Dan schreef ik een Euro per kilometer af. Particulier zonder inruil komt daar dus gewoon helemaal niemand voor. Dus voor 4500,- Een CBR600RR ingeruild en ja dat is eigenlijk ook verkoop geld........vervolgens na 2 maanden 4300,- voor de CBR gebeurd en uiteindelijk 10,3K voor de Triumph gevangen. Handelaar technisch misschien niet optimaal maar EN ik kon nog ff op een CBR rijden EN ik beurde toch bijna de centen die ik voor de Triumph wilde zien.
Kortom, 15,5K mag dan misschien inruil technisch niet interessant zijn, als je uiteindelijk (nagenoeg) het geld kunt pakken op de AMG wat je voor ogen hebt dan is het allemaal nog niet zo gek.Ik denk dat het voor een AMG in deze tijden ook niet bepaald storm loopt en inruil zal ook wel huilen met de pet op zijn qua afschrijving.
Zit er ook nog garantie op de R32 trouwens??
Vorig jaar verkocht ik een 1 jaar oude Triumph Daytona waar ik 10,5K voor wilde hebben. Dan schreef ik een Euro per kilometer af. Particulier zonder inruil komt daar dus gewoon helemaal niemand voor. Dus voor 4500,- Een CBR600RR ingeruild en ja dat is eigenlijk ook verkoop geld........vervolgens na 2 maanden 4300,- voor de CBR gebeurd en uiteindelijk 10,3K voor de Triumph gevangen. Handelaar technisch misschien niet optimaal maar EN ik kon nog ff op een CBR rijden EN ik beurde toch bijna de centen die ik voor de Triumph wilde zien.
Kortom, 15,5K mag dan misschien inruil technisch niet interessant zijn, als je uiteindelijk (nagenoeg) het geld kunt pakken op de AMG wat je voor ogen hebt dan is het allemaal nog niet zo gek.Ik denk dat het voor een AMG in deze tijden ook niet bepaald storm loopt en inruil zal ook wel huilen met de pet op zijn qua afschrijving.
-
Hoi Niels, geen garantie. Jou verhaal kan ik me in vinden. Toch zal ik geen 15.5k geven. Donderdag zullen we het zien.
-
OnlineMartijn_bmw
dikke +1 DAT bedoelde ik dus ook met mijn opmerking... je moet ook voor jezelf kijken of de VP van de AMG realistisch is als die wat hoog is en je krijgt nu wel dat geld is dat toch je winstNiels schreef:Een AMG is ook moeilijke handel denk ik. Dus misschien liever 14-15K in een moeilijke R32 dan ??K (vast veel meer) in een moeilijke AMG (imho).

-
En de vraagprijs van de Amg is niet hoog, goedkoper worden ze vergelijkbaar nog niet aangeboden.
- RVV
Ik zou het niet doen.
-
OnlineMartijn_bmw
oké dan is dat dus niet echt een voordeel voor de inruil...
-
Hij komt sowieso. Ik zal 13500 inruil proberen.
- Will F.
Die Smeeing, die heeft toch niet zo'n beste reputatie dacht ik? Ik weet er het fijne echter niet van.
- Petrolhead Tom
- Arthur
- Auto: Nr.51
Gewoon http://www.gaspedaal.nl" onclick="window.open(this.href);return false; checken. Vind de opmerking, (weet zo snel ff niet wie) dat als hij denkt 15,5k te kunnen vangen dat hij hem daar snel voor moet verkopen op MP en dan terugkomen bij jou, een goede. Ben laatst ook achter een auto aan geweest met een vraagprijs van 11,5k. Volgens de verkoper kon hij hem zo aan de handel verkopen voor 11k. Heb gezegd dat ik voor die 500,- niet allerlei volk aan de deur wilde
Wss mijn raad opgevolgd want een paar dagen later was 'ie weg
Maar goed, ik dwaal af
Ik zie op gaspedaal een, zo op het 1e gezicht, redelijke R32 van 2006 met 76kkm voor net geen 15k. Bij een garage/handelaar. Dan vermoed ik dat een handelswaarde van 12k al aan de hoge kant is, eerder 10-11k. Daar kun je niet mee aankomen natuurlijk maar wil jij straks als particulier verkopen dan moet je ruim onder de goedkoopste op gaspedaal zitten anders kon het wel eens lang gaan duren. Dan vertaald naar Niels z'n verhaal zelf ff een sommetje gaan maken wat er na de verkoop van beide wagens op de rekening moet staan. En daar je inruil, en later verkoop, op baseren.

Maar goed, ik dwaal af

- Arthur
Geloof ik niets van. Wel dat je 2x winst wilt maken maar niet dat je bij geen inruil geen korting geeft. Beetje korting kan altijd. Ook als handelaar spaar je je waar niet op. Weg is weg en dan koop je goedkoop weer ergens iets in waar je weer aan verdient.
hanske schreef:Als handelaar ruil ik graag in en geef geen korting bij geen inruil, als je dat een beetje slim doet kan je in zo'n geval vaak 2x winst maken!!!
-
Re: R32 inruilen van 2006 (ff hulp nodig) Blijkt Schade Auto
De eigenaar biecht toch maar op dat de R32 achterpaneel schade heeft gehad wat slecht is gespoten.
Dit was hier ook al opgevallen door oplettenden.
No deal.
Dit was hier ook al opgevallen door oplettenden.
No deal.
- Arthur
Re: R32 inruilen van 2006 (ff hulp nodig) Blijkt Schade Auto
Blijkt schade gehad te hebben bedoel je? Schadeauto is bij mij categorie "onder de trein gezeten"