30 jaar oud blijvend belastingvrij...??
- HarryC
Re: 30 jaar oud blijvend belastingvrij...??
Waarom misbruik????
Iedereen die wil kan en mag gebruik maken van de regeling dus ik snap niet waar iedereen zich druk over maakt of mensen veroordeelt die gebruik maken van de regeling, je kunt het zelf ook doen!!
Iedereen die wil kan en mag gebruik maken van de regeling dus ik snap niet waar iedereen zich druk over maakt of mensen veroordeelt die gebruik maken van de regeling, je kunt het zelf ook doen!!
- Luco
Natuurlijk is het geen "misbruik" daarom staat het ook tussen haakjes.
Overigens liepen hier al twee of drie andere topics over hier
Maar de intentie van deze regeling was om historisch erfgoed rijdend te houden (nu kan je natuurlijk weer gaan discussiëren welke auto's wel en geen historisch erfgoed zijn, maar dat is weer een geheel andere discussie) en de regeling was niet bedoeld om oude stinkende diesels dagelijks te gaan gebruiken, maar door dit maasje in de wet was dit wel mogelijk geworden en werd er dus dankbaar gebruik van gemaakt.
Aangezien dit een doorn in het oog was van diverse partijen en de regering natuurlijk geld nodig had/heeft is de regeling dus al aangepast en gaat misschien geheel verdwijnen.
Onterecht? Naar mijn mening wel voor de echte liefhebbers, zeker de liefhebbers die er meerdere hebben.
Maar uiteindelijk is er maar 1 eerlijk systeem en dat is mrb afschaffen en een toeslag bij de brandstof.
Overigens liepen hier al twee of drie andere topics over hier

Maar de intentie van deze regeling was om historisch erfgoed rijdend te houden (nu kan je natuurlijk weer gaan discussiëren welke auto's wel en geen historisch erfgoed zijn, maar dat is weer een geheel andere discussie) en de regeling was niet bedoeld om oude stinkende diesels dagelijks te gaan gebruiken, maar door dit maasje in de wet was dit wel mogelijk geworden en werd er dus dankbaar gebruik van gemaakt.
Aangezien dit een doorn in het oog was van diverse partijen en de regering natuurlijk geld nodig had/heeft is de regeling dus al aangepast en gaat misschien geheel verdwijnen.
Onterecht? Naar mijn mening wel voor de echte liefhebbers, zeker de liefhebbers die er meerdere hebben.
Maar uiteindelijk is er maar 1 eerlijk systeem en dat is mrb afschaffen en een toeslag bij de brandstof.
- HarryC
Klopt Luco, mijn vraag was ook enkel hoe het zat met de nieuwe regeling omdat autobedrijven oldtimers aanbieden die 30 jaar oud zijn en hierbij vermelden dat deze wagens blijvend belastingvrij zouden blijven;)
Dat het weer uitmond in een discussie over de regeling in het algemeen vind ik ook niet prettig daarom mijn opmerking.
Als het gaat om kromme of foute regeltjes dan kan ik er nog wel 100 opnoemen!
Dat het weer uitmond in een discussie over de regeling in het algemeen vind ik ook niet prettig daarom mijn opmerking.
Als het gaat om kromme of foute regeltjes dan kan ik er nog wel 100 opnoemen!
- Luco
Ik denk dat niemand weet hoe het zit, weet wel dat de fehac druk bezig is om de grens van 30 jaar iig te behouden, en dan een toeslag voor diesel en gas, dus eigenlijk zoals nu regeling is.
- Snipe
In het regeerakkoord was een tamelijk onzalig plan opgenomen en dat wordt nu aangepast. Het zou na Pasen bekend worden, maar dat is natuurlijk een rekbaar begrip. Aan het eind van de zomer is het nog steeds 'na Pasen'.
- GTRene
het kan wellicht relatief 'gunstig' uitvallen vanwege dat vanaf 2014 dacht ik?
er ook weer een soort wegenbelasting komt/is voor de zogenaamde 'zuinige' auto's die tot dan vrijgesteld zijn?
wel zo eerlijk en scheelt de staat behoorlijk wat centen,
wat de 'pijn' van de eventueel misgelopen wegenbelasting van oudere wagens wat compenseert, alhoewel die normaal gesproken weer extra opleveren qua accijnzen via de brandstof.
er ook weer een soort wegenbelasting komt/is voor de zogenaamde 'zuinige' auto's die tot dan vrijgesteld zijn?
wel zo eerlijk en scheelt de staat behoorlijk wat centen,
wat de 'pijn' van de eventueel misgelopen wegenbelasting van oudere wagens wat compenseert, alhoewel die normaal gesproken weer extra opleveren qua accijnzen via de brandstof.
- HarryC
Schijnbaar vandaag meer duidelijk over gekomen??
Weet iemand hier la iets over?
Klant van mij vertelde dat de overheid bij haar standpunt zou blijven...had het over een regeling voor 30 jaar en ouder die ong. een kwart moeten gaan betalen en de rest gewoon normaal tarief, zelfs geen 60 dagen kaart ofzo...
Is uit tweede hand het, weet niet of het zo is!!
Weet iemand hier la iets over?
Klant van mij vertelde dat de overheid bij haar standpunt zou blijven...had het over een regeling voor 30 jaar en ouder die ong. een kwart moeten gaan betalen en de rest gewoon normaal tarief, zelfs geen 60 dagen kaart ofzo...
Is uit tweede hand het, weet niet of het zo is!!
-
- Luco
De overlegalliantie bestaande uit de ANWB, BOVAG, FEHAC, KNAC en de RAI Vereniging gingen aan tafel met het toch alleszins redelijke voorstel de vrijstelling voor benzineauto’s op te schroeven naar dertig jaar, en die voor diesel- en LPG naar 40 jaar. (Hoewel wij ons afvragen in hoeverre dat laatste helpt aan een verbetering van het milieu.) Op basis van het internationale leeftijdsgrens voor oldtimers van dertig jaar en ouder.
Maar minister Weekers vindt het niet genoeg. Hij wil – zoals wij begrijpen – deze categorie oldtimers belasten met een kwarttarief MRB dan wel via een dagenkaart. Daarnaast wil hij ook klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de overlegalliantie de huidige regelingen voor deze voertuigengroep in stand wil houden.
“De alliantie maakt zich ernstig zorgen over de schade, die door bezitters, handelaars en restaurateurs van klassiekers wordt geleden,” meldt de FEHAC. Volgens door ons onbevestigde bronnen schijnt de voorgestelde regeling ‘te duur’ te zijn. Lees in dit geval; het brengt minder op. Direct dan, aan MRB, want de uiteindelijke plus in de begroting hierdoor is nog een erg groot vraagstuk. Weekers stuurt nu zeven verschillende voorstellen naar de Tweede Kamer.
Een positief geluid lezen wij in het hele verhaal: de vrijstelling MRB voor oldtimer gaat weliswaar veranderen, maar zal zeker niet komen te vervallen. Hoe dan ook, het is nog even onzeker.
Het is op dit moment niet duidelijk of het overleg wordt gestaakt of nog verder gaat. Wij houden u op de hoogte.
- Alain
Weekers heeft vanavond een brief aan de tweede kamer gestuurd...
Brief van Weekers aan de Tweede Kamer...
Brief van Weekers aan de Tweede Kamer...
Duhhh... je vraagt je toch echt af of ze (onze 'volksvertegenwoordigers') wel eens buiten komen zonder oogkleppen op.Wat opvalt is dat auto’s met bouwjaar 1986, maar ook met bouwjaar 1985 en 1984, relatief sterk zijn vertegenwoordigd in het autopark.
Verder valt op dat van de dieselauto’s het grootste deel recent is geïmporteerd (bijna 75 procent van de dieselauto’s met bouwjaar 1986)
- HarryC
Ja maar laat ze dat probleem dan aanpakken in plaats van alle liefhebbers!!!
Typisch Nederland, weten waar het probleem zit maar het niet aanpakken......maar gewoon iedereen naaien. ik geef niks om de wegenbelasting van mijn Peugeot 205 uit 1985 maar de schade die het veroorzaakt bij handelaren, restauratiebedrijven e.d. is mijn inziens vele malen groter dan de opbrengsten in MRB.
Laat gewoon al die mensen die onlangs een 84-85 of 86 diesel hebben geimporteerd MRB betalen als dat al 75% oplost zijn we er toch al

Typisch Nederland, weten waar het probleem zit maar het niet aanpakken......maar gewoon iedereen naaien. ik geef niks om de wegenbelasting van mijn Peugeot 205 uit 1985 maar de schade die het veroorzaakt bij handelaren, restauratiebedrijven e.d. is mijn inziens vele malen groter dan de opbrengsten in MRB.
Laat gewoon al die mensen die onlangs een 84-85 of 86 diesel hebben geimporteerd MRB betalen als dat al 75% oplost zijn we er toch al

- Snipe
Je vraagt je eerder af of die mensen de rapporten weleens lezen die ze zelf op laten stellen. Er is afgelopen jaar namelijk een onderzoek verschenen waaruit blijkt dat het allemaal wel meevalt, dus waar zo'n staatssecretaris zich dan op baseert...
- Luco
Geef 20 miljoen minder aan ontwikkelingshulp en het gat is gedicht, stelletje prutsers, heel het gezeik over die mrb kost nu al meer dan het ooit op gaat leveren.
- Luco
Nou Weekers heeft onder bedreiging van nog strengere regels de oldtimersvertegenwoordigers accoord laten gaan met zijn voorstel wat naar de kamer gaat.
Autos worden pas belastingvrij vanaf 40 jaar
Voor benzineautos van 26 jaar en ouder komt er een overgangsregeling (kwarttarief betalen en niet rijden in november, december en januari) leuk als je geen stalling hebt.
Voor gas en diesel komt er geen overgangsregeling, gewoon voltarief dokken.
Bedrijfsvoertuigen en motorfietsen komen ook in aanmerking voor het kwarttarief.
Schorsingregels blijven zoals bestaand.
Leuk, paar miljoen die hiermee binnengehaald wordt kan die gelijk weer uitgeven aan de Bulgaren, dat is al ruim 6 jaar bekend en aangegeven door de belastingdienst aan de politiek.
Allemaal op zoek naar auto's van 1973
, liefst Diesel 
Autos worden pas belastingvrij vanaf 40 jaar
Voor benzineautos van 26 jaar en ouder komt er een overgangsregeling (kwarttarief betalen en niet rijden in november, december en januari) leuk als je geen stalling hebt.
Voor gas en diesel komt er geen overgangsregeling, gewoon voltarief dokken.
Bedrijfsvoertuigen en motorfietsen komen ook in aanmerking voor het kwarttarief.
Schorsingregels blijven zoals bestaand.
Leuk, paar miljoen die hiermee binnengehaald wordt kan die gelijk weer uitgeven aan de Bulgaren, dat is al ruim 6 jaar bekend en aangegeven door de belastingdienst aan de politiek.
Allemaal op zoek naar auto's van 1973

- Ar
- Auto: Prius
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Fijne auto's kan ik uit ervaring zeggen. De techniek is grotendeels ook nog in de opvolger gebruikt.
Fijne auto's kan ik uit ervaring zeggen. De techniek is grotendeels ook nog in de opvolger gebruikt.
- GTRene
40 jaar pas
auto's van 30 jaar en ouder hoeven pas om de 2 jaar voor de APK dacht ik?
en wanneer hoeven ze niet meer voor de APK is dat ook na 40 jaar?
er zijn wel wat leuke TVR van 40 jaar en ouder

auto's van 30 jaar en ouder hoeven pas om de 2 jaar voor de APK dacht ik?
en wanneer hoeven ze niet meer voor de APK is dat ook na 40 jaar?
er zijn wel wat leuke TVR van 40 jaar en ouder

- Luco
Eerste keer op de weg na 1 januari 2005:
Benzine/elektromotor: eerste APK na 4 jaar, daarna twee keer na 2 jaar, daarna elk jaar.
Diesel, gas of anders: eerste APK na 3 jaar, daarna elk jaar.
Eerste keer op de weg vóór 1 januari 2005:
Alle brandstoffen: eerste APK na 3 jaar, daarna elk jaar.
Voertuig ouder dan 30 jaar:
Alle brandstoffen: eens per 2 jaar APK.
Voor het eerst op de weg vóór 1 januari 1960:
Alle brandstoffen: geen APK-plicht.
Nog twee jaar dus voor de 5, dan om de twee jaar apk.
Benzine/elektromotor: eerste APK na 4 jaar, daarna twee keer na 2 jaar, daarna elk jaar.
Diesel, gas of anders: eerste APK na 3 jaar, daarna elk jaar.
Eerste keer op de weg vóór 1 januari 2005:
Alle brandstoffen: eerste APK na 3 jaar, daarna elk jaar.
Voertuig ouder dan 30 jaar:
Alle brandstoffen: eens per 2 jaar APK.
Voor het eerst op de weg vóór 1 januari 1960:
Alle brandstoffen: geen APK-plicht.
Nog twee jaar dus voor de 5, dan om de twee jaar apk.
- Tim N
@Luco; lees net December, Januari, Februari niet rijden
Krijg je iig de 190D rijders 3 maand uit hun ontduikersbolide ;-P
Ikzelf reed die maanden toch al nooit.
**edit idd de 190D's zijn nu sowieso ten dode opgeschreven, prijzen zullen best kelderen denk ik.
Krijg je iig de 190D rijders 3 maand uit hun ontduikersbolide ;-P
Ikzelf reed die maanden toch al nooit.
**edit idd de 190D's zijn nu sowieso ten dode opgeschreven, prijzen zullen best kelderen denk ik.
Laatst gewijzigd door Tim N op 24 apr 2013, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Helaas kan ik je uit ervaring vertellen dat heel veel oldtimers niet geschikt zijn voor winters weer. Daar worden ze bruin van aan de onderkant.Luco schreef:(kwarttarief betalen en niet rijden in november, december en januari) leuk als je geen stalling hebt.
Maar 120 euro per jaar is voor mij prima te doen. Ik denk alleen dat heel veel diesel en LPG rijders niet zo blij zijn.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Dat model zag je 10 jaar geleden ook veel vaker dan nu. Je vraagt je af waar al dat destijds vers geimporteerde spul gebleven is. Die benz-en zullen nu wel weer massaal naar hier gehaald wordenAr schreef:http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... res=EXPORT

Anyhow, ik moet dus nog minimaal 15 jaar wachten eer de driftbak belastingvrij wordt

38 jaar oud (want dat spul blijft wel rijden

- Tim N
Tja, die LPG is later ingebouwd om goedkoop te rijden, prima maar helaas die maas is nu gedicht.
Enige is dat er weinig diesels als liefhebbers voertuig zullen blijven rijden.
(als die er nu wel zijn, in mijn ogen ga je eerder voor een dikke benzine als lekker vertier hok dan dat je voor je zondag ritje zo'n walmende knikkerzak hoord lopen in het vooronder
)
Enige is dat er weinig diesels als liefhebbers voertuig zullen blijven rijden.
(als die er nu wel zijn, in mijn ogen ga je eerder voor een dikke benzine als lekker vertier hok dan dat je voor je zondag ritje zo'n walmende knikkerzak hoord lopen in het vooronder

- Luco
120 euro is het maximum, dan moet je wel een hele zware auto hebben om dat in drie maanden te moeten betalen op benzine.zerotolerance schreef:Helaas kan ik je uit ervaring vertellen dat heel veel oldtimers niet geschikt zijn voor winters weer. Daar worden ze bruin van aan de onderkant.Luco schreef:(kwarttarief betalen en niet rijden in november, december en januari) leuk als je geen stalling hebt.
Maar 120 euro per jaar is voor mij prima te doen. Ik denk alleen dat heel veel diesel en LPG rijders niet zo blij zijn.
Voor de 5 gaat het me 42 euro kosten, prima.
Motorfiets ongeveer hetzelfde, ook dikke prima.
Nu nog een dikke stinkende diesel van 40 jaar oud scoren en dan met grote stickers erop.
FUCK DE MRB of zoiets

- Snipe
Dat valt wel mee, mijn Peugeot 306 kost 117 euro per kwartaal (1.051 t/m 1.150 kg).Luco schreef:120 euro is het maximum, dan moet je wel een hele zware auto hebben om dat in drie maanden te moeten betalen op benzine.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Mijn 7 weegt iets van 1500 kilo. De Saab kostte mij 72 euro per maand en onze Ford 97 euro. Zo bekeken is het een koopje (nou ja, voor 2000 kilometer per jaar...)
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Hier (ongeveer) hetzelfde voor de MX3.Snipe schreef:Dat valt wel mee, mijn Peugeot 306 kost 117 euro per kwartaal (1.051 t/m 1.150 kg).Luco schreef:120 euro is het maximum, dan moet je wel een hele zware auto hebben om dat in drie maanden te moeten betalen op benzine.