Maar wat zijn lineaire schokdempers en wat zijn roterende schokbrekers?"De achterkant, de versnellingsbak, de radiator, het bodywork, enzovoort, het is allemaal nieuw", vervolgde de Brit. "Aerodynamisch gezien zal het een enorme stap vooruit zijn en ook in de stabiliteit van de achterkant van de auto zal het een grote verbetering zijn. We stappen nu over op lineaire schokdempers in plaats van roterende. Toen ik nog bij Toyota werkte, kwamen we erachter dat dat een grote stap vooruit was als het gaat om de controle over de achterkant van de auto. We hebben er dus veel vertrouwen in dat we progressie zullen boeken."
lineaire schokdempers
- Mathieu
lineaire schokdempers
Gascoyne: "Nieuwe Spyker meer een grote update"
- Bert ///M3
Volgens mij is linear wat wij allemaal op onze auto's hebben, verticale buis met zuigers & doorlaat.
Bij roterend heb je een ronde kamer met 2 vaste schotten, met daarin een as waaraan 2 schotten met kleppen zitten. Aan die as zit aan de buitenkant een arm die aan je vering zit. Die arm beweegt omhoog en omlaag met je vering, en de doorlaat van de kleppen op de as bepaalt je demping.
Het is een beetje hetzelfde idee als een schottenpomp. Ik dacht dat dit type meer gebruikt werd in industriele toepassingen, treinen enzovoort.
Bij roterend heb je een ronde kamer met 2 vaste schotten, met daarin een as waaraan 2 schotten met kleppen zitten. Aan die as zit aan de buitenkant een arm die aan je vering zit. Die arm beweegt omhoog en omlaag met je vering, en de doorlaat van de kleppen op de as bepaalt je demping.
Het is een beetje hetzelfde idee als een schottenpomp. Ik dacht dat dit type meer gebruikt werd in industriele toepassingen, treinen enzovoort.