Trance topic The art of music.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Peric

Re: Trance topic The art of music.

Bericht door Peric » 10 apr 2013, 12:47

Grappig dat er hier best wel een paar DJ's zitten.
Heb in het verleden ook veel Trance gedraaid, en ik vind het juist heerlijk mixen. De moeilijkheid zit 'm in het selecteren, de juiste toonsoorten en geluiden bij elkaar zoeken.

Zit tegenwoordig mee in de Progressive/Tech-house hoek.
Meer dit idee: http://soundcloud.com/eric-prydz/eric-p ... l-mix-2013" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is ook energiek, maar minder 'agressief' dan Trance.

Maar kan anders wel 's een keer nog wat Trance-mixen opzoeken en hier opgooien als men dat leuk vind?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 apr 2013, 17:29

Peric schreef:Grappig dat er hier best wel een paar DJ's zitten.
Heb in het verleden ook veel Trance gedraaid, en ik vind het juist heerlijk mixen. De moeilijkheid zit 'm in het selecteren, de juiste toonsoorten en geluiden bij elkaar zoeken.

Zit tegenwoordig mee in de Progressive/Tech-house hoek.
Meer dit idee: http://soundcloud.com/eric-prydz/eric-p ... l-mix-2013" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is ook energiek, maar minder 'agressief' dan Trance.

Maar kan anders wel 's een keer nog wat Trance-mixen opzoeken en hier opgooien als men dat leuk vind?
Zeker leuk! :thumbup:

Recentelijk ook een DJ-setje gekocht. Niet heel erg uitgebreid, maar wel leuk om te doen!

Zal ook eens wat goede trancenummers opzoeken.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 apr 2013, 17:38

Ben groot fan van (vocal) trance. Hieronder even een paar voorbeeldjes van de trance muziek waar ik graag naar luister.

Dit is ook heerlijk, maar wat meer house.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 10 apr 2013, 18:44

Ik weet bij god niet wat trance, house, techno etc is; ik refereer altijd aan boem boem muziek en luister er veel naar :headbang:

Lekkere nummers die ik grijs draai:

Niall

Bericht door Niall » 10 apr 2013, 19:01

Deze is voor mij een van de klassiekers:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7jRO0DGc ... CF&index=8[/youtube]

Deze CD heb ik toendertijd grijs gedraaid.
Weet nog dat we toendertijd vaak naar de Zillion in Antwerpen gingen en toen op een vrijdagavond Paul van Dyk zou draaien en er een onbekende nederlands DJ genaamd Tiësto toen een set draaide :)

Lee M3

Bericht door Lee M3 » 10 apr 2013, 19:03

Peric schreef:Grappig dat er hier best wel een paar DJ's zitten.
Platenkeuze is sowieso belangrijk, maar juist door verschillende tracks te gebruiken, creër je variatie en dus een interessante mix. Heb mijn Technics SL's nog steeds, maar tegenwoordig gebruik ik een Pioneer T1 midi controller. De feel en sound van vinyl mis ik, maar je kan er zoveel meer mee. Ik heb een aantal mixen op Soundcloud staan, en het verschil is heel duidelijk te horen.

Nog even een zooi classics:

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 10 apr 2013, 19:10

William Orbit is een topper!

RVV

Bericht door RVV » 10 apr 2013, 21:26

Staat momenteel op ASOT600; Ramirez & Pizarro met Hablando acordeon mix. Geinig trance nummer dacht ik nog. Eigenlijk meer technostyle. Klonk me ergens bekend in de orde. Kom ik er net achter dat het nummer al 21 jaar oud is (!) echt early years werk uit 1992.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7Dxq2Vxr278&sns=em[/youtube]

Tom

Bericht door Tom » 10 apr 2013, 21:36

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2013, 14:24

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 apr 2013, 14:36

Marc R

Bericht door Marc R » 14 apr 2013, 14:43

K mix voor mezelf ook wel wat plaatjes aan elkaar met Traktor en de laptop,erg leuk om te doen.

Ben aardig fan van dancemuziek,en dan meer de techno- achtige nummers,niet al te hard dan.

Eigenlijk trance met een scherp randje :D

Daarnaast ook behoorlijk veel naar feesten geweest,vond het altijd geweldig.

deze is leuk..

romo

Bericht door romo » 14 apr 2013, 14:44

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 14 apr 2013, 15:19

Ah, my type of thread. Vroeger reisde ik stad en land af naar de grote maar vooral de kleinere trance-feesten. Ik heb boven ook nog een vinyl-plaat of 50 liggen maar daar doe ik weinig meer mee. Misschien deze week maar eens de draaitafels weer aanslingeren :hmmm: . Lately luister ik overigens veel meer naar techhouse-techno-etc.

That said, wat van mijn favorieten:

Pulser, cloudwalking. Ik herinner me nog steeds hoe goed deze plaat klonk bij Armin van Buurens 'recordset'. Hij draaide toen in 1 nacht dik twaalf (!) uur non-stop in de <<O>> in Den Haag. Was een aardige epic night (duurde tot half 12 's ochtends :hot: :swinging: ).
Sowieso was dat een aardig briljante set met een perfecte combi van toen nieuw en klassiek. Een stukje (van 6 uur :mrgreen: ) daarvan is thank heaven uitgezonden en dus nog steeds online her te beleven:

De track list staat er onder, daar moeten de meesten wel even mee vooruit kunnen :hungry: . Men, destijds was ik er best nerderig in volgens mij, de meeste platen kon ik vroegah gewoon opdreunen :) .

Andere hoogtepunten waren Qontact 2002 (helaas is er maar 1 liveset online te vinden en dat is ook nog eens de relatief zwakke openingsset die geen recht doen aan de sets van Ferry en Armin die volgden), de toenmalige versies van Dance Valley, Sonar 2003 (in Barcelona), Mayday 2005 en de Armada-feestjes op de Ocean Diva (ging je met 1000 man een stukke varen op de boot). Man ik voel me ineens oud :zwijntje: :lol: .

Linds155

Bericht door Linds155 » 14 apr 2013, 15:26

Trance liefhebber in hart en nieren meld zich! :blink:

Dit zijn in mijn absolute favorieten van dit moment:

Space RockerZ & Tania zygar - Puzzle Piece
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hx3_42yg ... A&index=66[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X9H99Wq_ ... A&index=14[/youtube]

Peric

Bericht door Peric » 14 apr 2013, 17:03

G Kolkman schreef:Hij draaide toen in 1 nacht dik twaalf (!) uur non-stop in de <<O>> in Den Haag. Was een aardige epic night (duurde tot half 12 's ochtends :hot: :swinging: ).
:) Ik heb ooit 's in Mayrhofen - Oostenrijk op een Oud-en Nieuwfeest gedraaid. Ook 12 uur.. :)

Gisae

Bericht door Gisae » 14 apr 2013, 18:09

Ik mis nog de beste opbouw in trance geschiedenis: Atlantis - Fiji

Vanaf 3:30

Linds155

Bericht door Linds155 » 14 apr 2013, 20:22

Deze blijft ook tof!
Echt oud al, toen ik 8/9 jaar oud was, vond ik het al een super gaaf nummer! Toen zat ik achter in de Alfa 155 toen mijn ouders nog volop meededen aan de Alfa ritten! Geweldig. En dit nummer was toen helemaal bekend en werd veel gedraaid!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=la66W900 ... djZzJetVyA[/youtube]

Plaats reactie