Mov'it stopt waar standaardremmen verdergaan

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Mov'it stopt waar standaardremmen verdergaan

Bericht door Mathieu » 19 apr 2007, 11:18

Sinds begin dit jaar heeft Mov’it, de Duitse specialist in remupgrades voor zo’n beetje alles dat op vier wielen rolt, een nieuwe Nederlandse vertegenwoordiger. Dick Hoekendijk kwam vanwege zijn passie – het rijden op de roemruchte ‘oude’ Nürburgring, een jaar of acht geleden in aanraking met het bedrijf en bracht door zijn enthousiasme voor het product in de tussenliggende jaren al heel wat klanten aan.

Het zijn echter niet alleen de liefhebbers van het rijden op circuits die een set serieuze remmen – waarmee toch een investering van enkele duizenden euro’s gemoeid is – onder hun auto laten monteren. “Doordat ik zo bekend ben met dat wereldje lijkt dat in eerste instantie de hoofdmoot, maar hoe meer je je erin verdiept hoe meer je doorkrijgt dat dit misschien maar vijf procent van het marktpotentieel vertegenwoordigt”, zegt Hoekendijk. “Neem nu de man met zijn nog vrijwel nieuwe Subaru Legacy drieliter met automaat. Een paar keer per jaar rijdt hij met een vol beladen auto naar familie in Italië en in de bergen wordt het spul zó heet dat hij telkens thuiskomt met kromme schijven. Die worden telkens netjes onder garantie vervangen – de auto is per slot van rekening nog geen jaar oud – maar een goede, definitieve oplossing heeft zijn dealer niet. Zo iemand komt dan bij ons terecht en het mag best iets kosten als daarmee het probleem inderdaad definitief verleden tijd is."

"Denk ook maar eens aan bestelauto’s. Ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat de remmen van Mercedes Sprinters eigenlijk zwaar onderbemeten zijn gezien de huidige verkeersdichtheid. Dat betekent niet alleen dat je niets over hebt, maar ook dat je om de haverklap schijven en blokken moet gaan vervangen. Met een Mov’itsetje eronder gaan de schijven onder zo’n auto 150.000 kilometer mee en dat betekent dat je de aanschafprijs er dan zo’n beetje uit hebt. Er zijn nu trouwens ook Mov’it-upgrades, bestaande uit remschijven en blokken, voor auto’s die standaard uitgerust zijn met Bremboremmen.”

Ervaring als ondernemer heeft Hoekendijk genoeg: met zijn andere bedrijf, dat gespecialiseerd is in parketvloeren, is hij al vanaf zijn achttiende eigen baas. “Helaas moest ik om gezondheidsredenen de afgelopen jaren een stapje terug doen op de werkvloer. En om de hele dag alleen maar vanuit kantoor de zaak te managen, dat ligt mij niet. Daar is mijn vrouw veel beter in. Dus toen Mov’it mij vroeg om het merk in Nederland 'handen en voeten’ te geven was mijn interesse gewekt. Aansluitende gesprekken gaven mij een dermate goed gevoel over de organisatie en de ondersteuning van hun kant, dat ik niet heel lang hoefde na te denken. Zo worden vanuit Duitsland bijvoorbeeld alle aanvragen voor informatie, prijzen et cetera die daar uit Nederland terechtkomen, naar ons doorgeleid.”


Porsche
Als je in het wereldje de naam Mov’it laat vallen, dan zul je al gauw: "Oh ja, die van die Porscheremmen" horen. Mov’it ontwikkelt echter al enige tijd zelf vier- en zeszuiger remklauwen, remschijven en twee van de drie beschikbare rembloksamenstellingen. “Het begon allemaal met een Corvette die door de huidige eigenaar van een Porscheremsysteem werd voorzien”, legt Hoekendijk uit. “Hij sleutelde net zo lang tot alles perfect paste en in elkaar zat. Bij het Tüv-keuringsstation waar hij kwam voor de Einzelabnahme van de modificatie aan zijn auto waren de keurmeesters danig onder de indruk van het tentoongespreide vakmanschap. Zoals dat gaat op clubmeetings waren er gauw veel andere berijders van Corvettes en ander snel spul te vinden die het niet alleen toll en super vonden wat onze man had gepresteerd, maar die zoiets ook zelf onder hun auto wilden hebben."

"Een bestelling naar de onderdelenafdeling van Porsche was het gevolg. De naam Porsche bleef gewoon op de remklauwen staan en er mocht zelfs gebruikgemaakt worden van de naam bij reclame-uitingen. De slogan was in die tijd dan ook zoiets als ‘Porsche-remmen ook voor uw auto’. Die Porscheremklauwen worden echter door een grote fabrikant van remsystemen gemaakt en toen de aantallen groter werden, was het interessanter om direct in Italië te bestellen. Daarmee verdween de naam Porsche ook van de remklauwen en uit de verkoopliteratuur. De schijven kwamen indertijd nog steeds van Porsche, waar men natuurlijk niet blij was met het feit dat de klauwen nu direct bij de toeleverancier vandaan kwamen, maar de aantallen waren nu zo groot dat men het niet nodig vond zo’n lucratieve business daarom te laten schieten.”


Innovatief
Perfectionistisch als de mensen bij Mov’it zijn, ontstond gaandeweg een verlanglijstje met verbeterpunten. “Bij de toenmalige leverancier kon men daar wel een stukje in mee, maar op een bepaald moment hield het op en toen is men zelf remklauwen gaan construeren die zonder meer tot het beste behoren dat er te koop is op dit gebied. En in tegenstelling tot veel van onze concurrenten doet Mov’it geen concessies aan de kwaliteit om met behulp van het zorgvuldig opgebouwde kwaliteitsimago te scoren in het populaire marktsegment. Jongens die 20 inchwielen onder hun Golfje leggen en dan constateren dat de standaardschijven nu wel erg zielig ogen, zullen niet zo gauw voor Mov’it kiezen. Die gaan voor zo groot mogelijk met rode remklauwen tegen een zo laag mogelijke prijs."

"Er komt binnenkort wel een kleinere serie die kwalitatief op hetzelfde niveau gaat staan als de huidige types. De huidige systemen zijn bijna allemaal gemaakt voor minimaal 17 of 18 inchvelgen en die plaats je niet zo makkelijk onder wat kleinere, lichtere en/of oudere automodellen. Vanuit het oogpunt van rijeigenschappen is dat ook minder wenselijk. Ik heb gehoord dat er voor de nieuwe lijn, die naar het zich laat aanzien voor prijzen vanaf net onder de tweeduizend euro op de markt komt, weer het één en ander aan innovatieve techniek op stapel staat.”

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 apr 2007, 11:29

Dit is spam Mathieu vraagt om een ban !


































(dit snappen alleen alle moderators en Dick zelf die nu in een deuk liggen :wink: )

Leuk stuk !

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 19 apr 2007, 11:37

Leuk stuk.

Ook goede/leuke topicnaam. :D

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 19 apr 2007, 11:43

Komt toch de naam porsche weer naar boven:)

Movit is fantastisch op de E90 V8 race auto hebben we voor en achter ook zo n set zitten. Het remt super.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 19 apr 2007, 11:54

Leuk verhaal :D

Waar staat het geplaatst? Internet of in een blad?

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 19 apr 2007, 11:58

als u dit kunt lezen, hoop ik dat u ook mov´it remmen heeft

Leuk als kentekenplaatsticker :wink:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 19 apr 2007, 12:05


Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 19 apr 2007, 12:07

Erg mooi artikel.

Als er straks 15 inch setjes zijn, moet ik maar eens gaan sparen denk ik.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 19 apr 2007, 12:24

Off topic

Dennis, neem jij je aanstaande eega nu maar eens mee uit eten naar een beetje knap restaurant, egoist
I.p.v. weer veel geld uit te geven aan een auto, investeer eens in je relatie :D

On topic

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 19 apr 2007, 12:28

Ja man. :lol:

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 19 apr 2007, 12:34

Ga anders eerst nog racen, zolang die auto stilstaat voldoet de handrem ook nog wel. :lol: :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 apr 2007, 12:40

Tomaz schreef:Ga anders eerst nog racen, zolang die auto stilstaat voldoet de handrem ook nog wel. :lol: :wink:
Die is sterk even onthouden :lol:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 19 apr 2007, 15:32

Ik sta altijd open voor nieuwe invals hoeken en move-it is bij mij ook bekend.
Maar het is mij nog steeds niet duidelijk waar om ik voor move-it moet kiezen boven bv de AP 6 pods set die ik op mijn sub had.

Het remt mij zowiezo nooit hard genoeg maar het komt mij een beetje over als een merk wat gehyped wordt.

Leg het me maar eens uit :wink:

Grtz,Hanz06

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 19 apr 2007, 17:42

Movit gebruikt voor zover ik weet Brembo (Dick corrigeer me onmiddellijk als het niet zo is :roll: ) en Brembo is ook de eigenaar van AP.....dat heet marketing of zoiets.... :wink:
Voorzover ik weet zijn er maar een paar producenten van remmen in de wereld die alle 'brands' in handen hebben.
Net als bij de horloges zeg maar.

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23

Bericht door Jorrit » 19 apr 2007, 18:06

Leuk artikel


Ik krijg spontaan weer spierpijn in mijn wagen. Iets met een grijns die niet weg wil gaan ;)
Enne vraagje nog Dick, Hoe staat het nu met dat stickerverhaal ?

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23

Bericht door Jorrit » 19 apr 2007, 18:09

HANZ06 schreef:... maar het komt mij een beetje over als een merk wat gehyped wordt.
Klopt, maar uit ervaring kan ik U mede delen dat dat terecht is :roll:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 19 apr 2007, 18:13

Als Dick zou willen posten hier is dat toch wel leuk.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7235
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 19 apr 2007, 18:34

Dexter schreef:Movit gebruikt voor zover ik weet Brembo (Dick corrigeer me onmiddellijk als het niet zo is :roll: ) en Brembo is ook de eigenaar van AP.....dat heet marketing of zoiets.... :wink:
Voorzover ik weet zijn er maar een paar producenten van remmen in de wereld die alle 'brands' in handen hebben.
Net als bij de horloges zeg maar.
Stukje uit het artikel:

Innovatief
Perfectionistisch als de mensen bij Mov’it zijn, ontstond gaandeweg een verlanglijstje met verbeterpunten. “Bij de toenmalige leverancier kon men daar wel een stukje in mee, maar op een bepaald moment hield het op en toen is men zelf remklauwen gaan construeren die zonder meer tot het beste behoren dat er te koop is op dit gebied. En in tegenstelling tot veel van onze concurrenten doet Mov’it geen concessies aan de kwaliteit om met behulp van het zorgvuldig opgebouwde kwaliteitsimago te scoren in het populaire marktsegment

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 19 apr 2007, 18:54

Jorrit schreef:
HANZ06 schreef:... maar het komt mij een beetje over als een merk wat gehyped wordt.
Klopt, maar uit ervaring kan ik U mede delen dat dat terecht is :roll:
Sorry Jorrit,maar hier kan ik niks mee.

Grtz,Hanz06 :wink:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 19 apr 2007, 19:06

Wat ik er van weet is dat de materialen die Mov'it gebruikt goed danwel beter zijn. Verder is het ontwerp van de klauw goed en zijn de schijven/blokken combinatie ook zodanig goed dat ze bestand zijn tegen stevig gebruik.

De som van die losse delen maakt dat de totale remoplossing gewoon erg goed is. De hype lijkt me een beetje gebaseerd op de positieve ervaring die mensen er mee hebben. Het komt niet uit het niets dat mensen positief zijn.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16599
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 19 apr 2007, 19:34

Zag net een S65 AMG rijden, die heeft er echt enorme remklauwen onder hangen, kolere zeg :shock:

Gebruikersavatar
Wim te Riet
Berichten: 1628
Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
Auto: Saab 9-3
Locatie: Winterswijk

Bericht door Wim te Riet » 19 apr 2007, 19:37

Volgens mij overwoog een vriend van mij de remmen onder z'n Countach te vervangen door Mov'It. Dat zijn 15" velgen, kan dat dan wel?

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 19 apr 2007, 22:03

Wim te Riet schreef:Volgens mij overwoog een vriend van mij de remmen onder z'n Countach te vervangen door Mov'It. Dat zijn 15" velgen, kan dat dan wel?
Nee. De nieuwe kleinere sets zijn voor 17 of 18". Ik heb het er zelf ook over gehad met Dick namelijk, die had het over minimaal 16". Zelf heb ik 15" op mijn roadster nu namelijk.

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 19 apr 2007, 23:20

Fabian schreef: Stukje uit het artikel:

Innovatief
Perfectionistisch als de mensen bij Mov’it zijn, ontstond gaandeweg een verlanglijstje met verbeterpunten. “Bij de toenmalige leverancier kon men daar wel een stukje in mee, maar op een bepaald moment hield het op en toen is men zelf remklauwen gaan construeren die zonder meer tot het beste behoren dat er te koop is op dit gebied. En in tegenstelling tot veel van onze concurrenten doet Mov’it geen concessies aan de kwaliteit om met behulp van het zorgvuldig opgebouwde kwaliteitsimago te scoren in het populaire marktsegment
Had ik gezien Fabian, maar ik weet ook dat het gieten van remklauwen een zeer gespecialiseerd werkje is dat niet overal zomaar wordt gedaan.
Kort en goed komt het erop neer dat Brembo sinds een paar jaar eigenlijk altijd ergens een vinger in de pap heeft.
Zuigers en adapterstukken kan iedereen maken die een beetje met metaalbewerking uit de voeten kan.
Remschijven en klauwen maken is een vak apart.
Ik ben in ieder geval zéér benieuwd of Mov'it tegenwoordig zelf zijn remklauwen en schijven produceert of ze toch gewoon ergens in ruwe vorm inkoopt om ze daarna zelf af te werken tot een eindproduct.
Indien het eerste het geval is dan geeft dat in ieder geval een stukje meerwaarde aan hun producten. :wink:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 19 apr 2007, 23:32

Voor zover ik weet is dat eerste tegenwoordig het geval, Dexter.

Vroeger waren het inderdaad Porsche-remmen (wat dan weer Brembo was) omgebouwd voor andere auto's, maar toen Porsche erachter kwam dat dat wel erg goed liep en daar graag een iets te royale financiële vergoeding voor wilde hebben, zijn ze hun eigen weg gegaan.
Ik kon het direct vergelijken, Brembo op de 147, Movit op de Impreza, Brembo's zijn 330mm, Movits 322mm, maar de Impreza is dan weer een kleine 100kg lichter.
Dan gaat mijn voorkeur qua doseerbaarheid, remvertraging, pedaalgevoel en fadingbestendigheid toch echt met grote afstand naar de Movits uit.

AP ken ik niet goed genoeg, maar is volgens mij ook prima spul.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hielke en 9 gasten