Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
Rupie
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Dat zou ik ook zeggen van de m3 rijder. Je blokje klinkt lekker overigens 
- MartijnGizmo
-
Jussi
Rustig op de vangrail zitten en de show meepikken.
- dvh
Kek 'm goan die Allen!
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Heerlijk filmpje inderdaad met dat jankende Peugeot blok!Ruben schreef:Dat zou ik ook zeggen van de m3 rijder. Je blokje klinkt lekker overigens
Foutje van de M3 rijder is natuurlijk wel oliedom, plek waar de vlagger staat ook. Gelukkig is het goed afgelopen.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Echt hoorJussi schreef:Rustig op de vangrail zitten en de show meepikken.
- MartijnGizmo
Gewoon ff een LaRo mee in het weekend en gaan met die banaan! 
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
- Paskal
- Auto: meerdere
Niet zichtbaar op deze foto, maar dikke kans dat enkele tientallen meters verderop die toeschouwers hun auto aan de rechterzijde van de baan hebben geparkeerd. Kun je je nu toch niet voorstellen dat je bij de uitgang Adenauer Forst even je auto naast de baan parkeert om vervolgens enkele tientallen meters terug te lopen om naar het voorbij rijdende verkeer te kijken 
-
voetbalboer87
Richardt. schreef:Heerlijk filmpje inderdaad met dat jankende Peugeot blok!Ruben schreef:Dat zou ik ook zeggen van de m3 rijder. Je blokje klinkt lekker overigens![]()
![]()
Foutje van de M3 rijder is natuurlijk wel oliedom, plek waar de vlagger staat ook. Gelukkig is het goed afgelopen.
lol, die 205 jankt er idd over...
-
OnlineMParallel
Ik ben scheel denk ik. Is dit nou een foto uit de oude doos, of een recente met klassieke auto's? Aan de kleding te zien het eerste...Paskal schreef:Niet zichtbaar op deze foto, maar dikke kans dat enkele tientallen meters verderop die toeschouwers hun auto aan de rechterzijde van de baan hebben geparkeerd. Kun je je nu toch niet voorstellen dat je bij de uitgang Adenauer Forst even je auto naast de baan parkeert om vervolgens enkele tientallen meters terug te lopen om naar het voorbij rijdende verkeer te kijken
-
hanske
Nee hoor, foto is vorige week genomen en die mensen op/achter de vangrail zijn een groepje friesen.............................MParallel schreef:Ik ben scheel denk ik. Is dit nou een foto uit de oude doos, of een recente met klassieke auto's? Aan de kleding te zien het eerste...
- KW
De foto is iig nog van voor de tijd dat de kerbs rood-wit geverfd werden 
Dat een leipo's daar ja op de vangrail, precies in de buitenbocht
Dat een leipo's daar ja op de vangrail, precies in de buitenbocht
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Die Laro sjoffeur is eigenlijk wel de meest grote mafketel op de foto 
- Bart Eykens
Haha die foto Adenauer Forst!
Wel raar.... die 205 klinkt precies hetzelfde als een honda
lol
Wel raar.... die 205 klinkt precies hetzelfde als een honda
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Of was het andersom?Bart Eykens schreef:Haha die foto Adenauer Forst!
Wel raar.... die 205 klinkt precies hetzelfde als een hondalol
- Macboy
-
OnlineMParallel
Prachtig filmpje!
-
KevinK
Alweer een week na mijn lang weekend Nurburgring.
Vorige week vrijdag aangekomen. Eerst even naar het pension gegaan en de kamer in ontvangst genomen. Op naar de baan. VLN of einstellfahrten waren afgelast. Vanwege het weer en de sneeuw die nog aan de kanten lag.
Baan ging om 17.00 open. Direct 25 rondes gekocht en de baan eerst rustig afgetast. Donderdagavond had ik nog Bilstein B8 met Eibach Sportline veren gemonteerd. Het vertrouwen kwam snel. Het was redelijk rustig en kon dus mooi lijnen rijden. Het ging dan ook steeds harder. Na 5 rondes ben ik dan ook gestopt. Kleine Caroussel uitkomen waarbij je de achterkant op moet vangen is toch een zekere vorm van enthousiasme.
Zaterdag lekker ontbeten. Kijkend naar sneeuw dat uit de lucht viel. Natte bende. Dus ook een natte baan. Nieuwe ervaring voor mij. Dus kwart over 10 door de slagboom. Erg voorzichtig, en dacht dit valt wel mee. Totdat Kesselschen... 3e versnelling. Sturend naar rechts, bocht uitkomend, klein beetje gas. Weg achterkant, neus vol richting de vangrail. Direct tegensturen, achterkant sloeg rechtsom. 360 graden rond, schuivend door het gras, wachtten op de klap. Die gelukkig niet kwam. Ik keek rechts over me schouder tijdens het schuiven en zag gras en zand door de lucht heen gaan. Uiteindelijk zonder iets te raken met de kofferbak minder dan een halve meter van de vangrail tot stilstand gekomen. Gelukkig stuurde ik tegen toen ik overstuur kreeg bij het uitkomen. De rest was geluk.
Dit gebeuren maakte indruk. Heel rustig de ronde afgemaakt. Toch beseffend dat het toch ieder moment mis kan gaan en ik zeker geluk heb gehad. Rest van de dag gekeken naar wat rond ging over de baan. Waarbij ik een Ferrari 458 toch erg mooi vond. Gewoon rijden en doen waar die voor gemaakt is. In Adenau Forst had die zelfs nog een spannend stuurmomentje. Lef heb je wel met zo'n auto.
Zondag een lekkere zon en eem goede gevoel temperatuur. 10 uur naar de baan. En toen, dikke lul, baan dicht. Toen die open ging even gewacht en de baan op. Maar ik vond het te druk om lekker te rijden. Oliespoor hier, oliespoor daar. Gele vlag. Een e92 m3 die voor me het gras in schoot om zijn passagier te laten kotsen. Voor mij te chaotisch.
Gewacht tot later op de dag en 5 rondes achter elkaar gereden. Voorzichtiger dan vrijdag na het zaterdag incident. Toen sloeg de klok 6 uur en lekker huiswaarts gekeerd.
Al met al een erg geslaagd weekend! En heel gebleven. Dat is het allerbelangrijkste.
Vorige week vrijdag aangekomen. Eerst even naar het pension gegaan en de kamer in ontvangst genomen. Op naar de baan. VLN of einstellfahrten waren afgelast. Vanwege het weer en de sneeuw die nog aan de kanten lag.
Baan ging om 17.00 open. Direct 25 rondes gekocht en de baan eerst rustig afgetast. Donderdagavond had ik nog Bilstein B8 met Eibach Sportline veren gemonteerd. Het vertrouwen kwam snel. Het was redelijk rustig en kon dus mooi lijnen rijden. Het ging dan ook steeds harder. Na 5 rondes ben ik dan ook gestopt. Kleine Caroussel uitkomen waarbij je de achterkant op moet vangen is toch een zekere vorm van enthousiasme.
Zaterdag lekker ontbeten. Kijkend naar sneeuw dat uit de lucht viel. Natte bende. Dus ook een natte baan. Nieuwe ervaring voor mij. Dus kwart over 10 door de slagboom. Erg voorzichtig, en dacht dit valt wel mee. Totdat Kesselschen... 3e versnelling. Sturend naar rechts, bocht uitkomend, klein beetje gas. Weg achterkant, neus vol richting de vangrail. Direct tegensturen, achterkant sloeg rechtsom. 360 graden rond, schuivend door het gras, wachtten op de klap. Die gelukkig niet kwam. Ik keek rechts over me schouder tijdens het schuiven en zag gras en zand door de lucht heen gaan. Uiteindelijk zonder iets te raken met de kofferbak minder dan een halve meter van de vangrail tot stilstand gekomen. Gelukkig stuurde ik tegen toen ik overstuur kreeg bij het uitkomen. De rest was geluk.
Dit gebeuren maakte indruk. Heel rustig de ronde afgemaakt. Toch beseffend dat het toch ieder moment mis kan gaan en ik zeker geluk heb gehad. Rest van de dag gekeken naar wat rond ging over de baan. Waarbij ik een Ferrari 458 toch erg mooi vond. Gewoon rijden en doen waar die voor gemaakt is. In Adenau Forst had die zelfs nog een spannend stuurmomentje. Lef heb je wel met zo'n auto.
Zondag een lekkere zon en eem goede gevoel temperatuur. 10 uur naar de baan. En toen, dikke lul, baan dicht. Toen die open ging even gewacht en de baan op. Maar ik vond het te druk om lekker te rijden. Oliespoor hier, oliespoor daar. Gele vlag. Een e92 m3 die voor me het gras in schoot om zijn passagier te laten kotsen. Voor mij te chaotisch.
Gewacht tot later op de dag en 5 rondes achter elkaar gereden. Voorzichtiger dan vrijdag na het zaterdag incident. Toen sloeg de klok 6 uur en lekker huiswaarts gekeerd.
Al met al een erg geslaagd weekend! En heel gebleven. Dat is het allerbelangrijkste.
- Knot
Kevin, goed dat je de auto uit de vangrail gehouden hebt!
Misschien moet je toch een keertje gaan (leren) driften om zo'n situatie sneller/beter onder de knie te krijgen.
Misschien moet je toch een keertje gaan (leren) driften om zo'n situatie sneller/beter onder de knie te krijgen.
-
KevinK
2 weken terug daar de 1e stap in gezet. Een cursusje op de paddock van zandvoort, georganiseerd door your-event. Alleen de rijtijd was drama. 3x 10 minuten. Plan is gevat om iets bij driftsport te gaan boeken.
Anti-slip cursus ook gedaan bij Slotemakers. Schrok wel toen het gebeurde. Deed totaal niet gek, en ineens achterkant om. Voor mijn gevoel geen waarschuwing vooraf of wat ook. Wat moet je dan ineens snel handelen.
Anti-slip cursus ook gedaan bij Slotemakers. Schrok wel toen het gebeurde. Deed totaal niet gek, en ineens achterkant om. Voor mijn gevoel geen waarschuwing vooraf of wat ook. Wat moet je dan ineens snel handelen.
- Macboy
Mooi verhaal Kevin
Als je nog wat fotos had geplaatst was het een super sfeerverslag geweest !
Als je nog wat fotos had geplaatst was het een super sfeerverslag geweest !
- daNpy
Goed verhaal Kevin, wel een beetje geluk gehad dus. Soms moet je dat hebben 
Je hebt iig wel lef om met zo'n natte baan te gaan rijden vind ik
Je hebt iig wel lef om met zo'n natte baan te gaan rijden vind ik
- Harrie D
Heb nu ook een paar rondjes (stuk of 5 geloof ik) met natte baan gereden en hij is vooral heel onvoorspelbaar, sommige stukken heb je flink wat grip, andere is het net een ijsbaan.
Vind het best leuk, maar het snelheid opbouwen gaat heeeeeel wat langzamer dan met een droge baan.
Rustig doen is een goed idee iig.
Neemt niet weg dat je ook dan nog wel eens een momentje kan hebben (en ja, ik zit tegen mezelf te praten)
Zondag tegen het einde van de dag was het idd heerlijk rijden, dit rondje is om half 7 ofzo, de baan ging volgens mij 5min na me dicht.
Vind het best leuk, maar het snelheid opbouwen gaat heeeeeel wat langzamer dan met een droge baan.
Rustig doen is een goed idee iig.
Neemt niet weg dat je ook dan nog wel eens een momentje kan hebben (en ja, ik zit tegen mezelf te praten)
Zondag tegen het einde van de dag was het idd heerlijk rijden, dit rondje is om half 7 ofzo, de baan ging volgens mij 5min na me dicht.
- KW
Idd, heb het 1x gedaan, nooit meerdaNpy schreef:Je hebt iig wel lef om met zo'n natte baan te gaan rijden vind ik