Gister weer 4 sessies gestuurd op Assen. We hadden de motor weer wat aangepast. De voorvork 5mm verder laten doorsteken, vond het sturen wat zwaar en had soms moeite de lijn te houden, motor liep voor mijn idee te ver naar buiten. Verder de stepjes omhoog gezet, reed deze op sommige plekken op de grond. Verder nog wat kleinigheden aangepast en een ander setje banden. Een nieuwe Dunlop slick voor en een lichtgebruikte Dunlop achter.
Weersvoorspellingen waren erg goed dus veel zin in. Reed weer in de SportGridTime groep, tussen alle wedstrijdrijders. De snelste groep dus moest weer flink m'n best doen, als amateur-rijder tussen al die beter getrainde wedstrijdrijders.
Eerste sessie nog niet zo lekker in m'n vel echter, ging houterig.... beste tijd van 2.01. De achterband vertoonde al flinke sporen, en dat na een rondje of 7.... bleek later dat dit een superzachte qualifier was. Slijt natuurlijk snel maar m'n achtervering is ook niet geweldig, plus dat er wat minder druk op de achterkant staat nu de motor voor wat gezakt is (voorvork-aanpassing). Sessie 2 ging erg lekker. Heerlijk aan het vegen met de Honda en reed na een rondje of 6 met een goed gevoel de pitstraat in. Beste tijd deze sessie 1.58.5. 2 Secondes van m'n PR af. Hoppa.

Dik tevreden mee.
Achterband was nu echter wel erg kapot aan het gaan.... sessie 3 nog wel gereden ermee maar dat ging niet meer, tijden kwamen er niet meer uit. Voor sessie 4 nog snel een ander bandje ter plekke geregeld en om laten leggen, een gebruikte Dunlop GP211 medium compound. Echter was ik ietwat moe en niet geconcentreerd dus na een paar rondjes maar besloten dat het mooi was geweest.
Al met al tevreden over de progressie. Met deze tijd zou ik in de CRT-C wedstrijden aardig mee kunnen doen dus daar ben ik blij mee. Wedstrijden worden op een iets andere layout van Assen gereden (andere Ruskenhoek bocht), schijnt dat dit ca. 2 tot 3 secondes sneller is. Dan zou ik ergens in de 1.55 - 1.56 zitten.
Hopelijk dit jaar nog 1 dagje rijden op Assen, dan zit het seizoen er weer op.
Doelstellingen voor de volgende dag:
- Betere conditie, nu te snel moe

- Constant en met meer gemak onder de 2 minuten rijden
- Kijken of we de achterkant qua vering nog wat kunnen verbeteren
Voor komend jaar weet ik nog niet wat ik ga doen. Misschien doe ik wel gek (weet niet of de wederhelft dat leuk gaat vinden

) en haal ik weer een racelicentie zodat ik weer eens wat wedstrijden mee kan doen. KNMV C licentie dan, die kan ik in 1 dag halen. Andere wegracecursus is 3 dagen en daar heb ik geen zin in, heb deze in 2005 al gehaald maar wegens te lang geleden moet dat dan weer opnieuw. Onzin IMO...
De Honda doet het verder ook goed maar misschien verkoop ik deze eind dit jaar ook wel. Zijn teveel dingen die me nog niet helemaal naar de zin zijn (vering, geen quickshifter, toch iets minder vermogen dan de nieuwere 600's etc.) en om deze om te bouwen naar een echte racer vind ik het geld niet waard. Het is nu wel een goede circuitmotor maar eigenlijk nog steeds een omgebouwde straatmotor ipv. een full spec racer. Mocht hij in de verkoop gaan, dan koop ik daarna een kant en klare racer, die al helemaal is opgebouwd.
Maar goed.... time will tell.