Uitlaat in relatie tot motorvermogen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Uitlaat zegt niets meer

Jammer al die underpowered hokken met indrukwekkende uitlaten
8
31%
Fijn dat mijn goedkope ecoschraper nu ook mooi eruit kan zien
4
15%
Het boeit mij geen flikker
14
54%
 
Totaal aantal stemmen: 26

Tom
Berichten: 22289
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Uitlaat in relatie tot motorvermogen

Bericht door Tom » 12 apr 2013, 11:20

Vroeger kon je vaak aan de uitlaat al herkennen wat voor motor er in de auto lag. Je had wel wat autokennis nodig maar over het algemeen was een enkele uitlaat een saaie bak, een dubbele uitlaat vaak een sportievere uitvoering, beide kanten een uitlaat was iets speciaals, gebogen pijpjes een diesel, wel/niet chroom maakte verschil, de dikte kon nog iets zeggen etc.

Tegenwoordig zegt een uitlaat niet zoveel meer.
Neem deze A klasse met 109pk:

Afbeelding

Of deze Citroen DS5 met 112pk op 1395kg:

Afbeelding

Jammer of niet?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28612
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Uitlaat in relatie tot motorvermogen

Bericht door Martijn_bmw » 12 apr 2013, 11:26

vind het inderdaad jammer......

dikke uitlaat past alleen bij dik vermogen IMOH

KoenM
Berichten: 1833
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Uitlaat in relatie tot motorvermogen

Bericht door KoenM » 12 apr 2013, 11:29

Voor het herkennen is het inderdaad een stuk minder makkelijk geworden..
Wat ik ook apart vind is dat een 5 serie altijd 2 pijpjes heeft, terwijl een 320d er maar 1 heeft..

Een paar weken geleden zag (en hoorde) ik wel een 318i met de uitlaten van een 335i.
Dat klonk wel erg mooi, dus wat dat betreft is het alleen maar beter ;)

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Uitlaat in relatie tot motorvermogen

Bericht door Robertdj » 12 apr 2013, 11:29

Heel jammer, door al die tierlantijntjes rijden er alleen maar schrapers in wolfkleren rond.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 5040
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Uitlaat in relatie tot motorvermogen

Bericht door Roy RS » 12 apr 2013, 11:32

ik had onder mijn Evo met 420 pk een enkelwandige enkele pijp zoals je ze onder een golf 1 nog wel eens ziet...ik ben niet zo van de grote uitlaten...ik vind de uitlaat op de M3 E30 en E36 standaard echt beide helemaal top en passend bij de auto, alles wat groter, glimmender enz wordt hoeft niet echt van mij.

Gewoon een stuk gebogen pijn aan de demper ipv een flinke "remus style" sierstuk vind ik vele malen mooier.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6746
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Uitlaat in relatie tot motorvermogen

Bericht door EvdP » 12 apr 2013, 11:58

Ach, je kunt voor de diverse merken ook de "sport" uitvoering als optie bijbestellen qua spoilers. Audi heeft de S-Line, BMW heeft het M sport pakket, Mercedes heeft vast ook wel iets. Het oog wil ook wat. Een net bespoilerde auto met een tuinslangetje als uitlaat ziet er ook niet uit.

Mij kan het niet heel veel schelen, als het er maar netjes uitziet.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9590
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Uitlaat in relatie tot motorvermogen

Bericht door smiley » 12 apr 2013, 12:47

De uitlaat is in de loop der jaren verschoven van het hangende stuk pijp met al dan niet een triest stukje chroom over het laatste stuk geschoven, naar verborgen onder de bumper, naar het huidge geintegreerd in de diffuser/bumper constructie.
Esthetisch vindt ik het fantastisch, zoals op die DS. Het klopt gewoon. Dat ik er niks meer van kan aflezen zal ik maar moeten aanleren, maar van een citroen verwachte ik toch al geen topprestaties.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43153
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Uitlaat in relatie tot motorvermogen

Bericht door Arthur » 12 apr 2013, 13:50

Ik vind het prima. L+R uitlaten ziet er gewoon beter uit Maakt mij echt niet uit wat voor uitvoering het dan is. Voor het herkennen wat lastiger maar ik wil ook graag dat m'n ecoschraper er goed uit ziet. Veel vermogen of niet.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Uitlaat in relatie tot motorvermogen

Bericht door GTRene » 12 apr 2013, 17:09

vind het ook wel fraai dat links en rechts een uitlaat, doch niet 4 pijpen das weer to much in vele gevallen.

sommige auto's hebben dat perfect voor elkaar.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10889
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Uitlaat in relatie tot motorvermogen

Bericht door tomgtr » 12 apr 2013, 17:49

GTRene schreef:vind het ook wel fraai dat links en rechts een uitlaat, doch niet 4 pijpen das weer to much in vele gevallen.

sommige auto's hebben dat perfect voor elkaar.
Oh jee heb ik weer...

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Uitlaat in relatie tot motorvermogen

Bericht door SteV6 » 12 apr 2013, 18:50

Eerste beste stoplicht vallen ze toch door de mand ...

En aangezien 's lands wagenpark steeds meer door schrapertjes gedomineerd wordt, is het misschien niet eens zo erg dat dat niet meteen gepaard gaat met ook nog optische milieuvervuiling.

:hmmm:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ErikS, Fabian, k33z, mark123 en 4 gasten