Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt verkop

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
Walter

Re: Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt ve

Bericht door Walter » 10 apr 2013, 22:31

Fabian schreef:Vandaag gebeurd mij gewoon hetzelfde, maar dan zakeljk. Ik ben ZO boos.
Wat een ontzettende oetlul. :kotsen:

Gelukkig zit ik zelf nog in een business waar het niet om een eenmalige aankoop gaat, dan gebeurt het minder dat je extra je best doet en je als dank zoiets krijgt.

Aan de andere kant heb ik deze week iets op marktplaats gekocht en dat ging verbazend goed.. Ik plaatste een (reëel) bod (is geloof ik al een zeldzaamheid) en kreeg daarna een mail dat de verkoper het er mee eens was, zonder spel- of grammaticafouten. Betaald, spul werd opgestuurd, iedereen blij.

Joy

Bericht door Joy » 10 apr 2013, 22:56

Dit soort dingen heb ik vrij geregeld met offertes. Klanten waar je ontzettend veel tijd in steekt om tot een offerte te komen. Een tuinontwerp, tuinplan, een 1e offerte, aanpassing aan de offerte, nog eens terug voor een herziening etc. En dan na een uur of 10 erin te hebben gestoken mij doodleuk laten stikken. Ze hebben nog niet eens het fatsoen om contact op te nemen of mij te berichten wat de reden is van het afhaken. Vaak doen ze vervolgens helemaal niks aan de tuin, dat is nog het ergste.

Dat moet je niet te vaak hebben want dan krijg je een ongezond wantrouwen in nieuwe potentiële klanten...

Luco

Bericht door Luco » 10 apr 2013, 23:02

Joy schreef:Dit soort dingen heb ik vrij geregeld met offertes. Klanten waar je ontzettend veel tijd in steekt om tot een offerte te komen. Een tuinontwerp, tuinplan, een 1e offerte, aanpassing aan de offerte, nog eens terug voor een herziening etc. En dan na een uur of 10 erin te hebben gestoken mij doodleuk laten stikken. Ze hebben nog niet eens het fatsoen om contact op te nemen of mij te berichten wat de reden is van het afhaken. Vaak doen ze vervolgens helemaal niks aan de tuin, dat is nog het ergste.

Dat moet je niet te vaak hebben want dan krijg je een ongezond wantrouwen in nieuwe potentiële klanten...
Ik kan je vertellen dat dat niet alleen door particulieren gedaan wordt hoor, ik kwam wel eens bij corporaties binnen met een achterstand in het planmatig onderhoud, ging je alles uitzoeken, kwam je projecten tegen met bv een budget van 2,5 miljoen, vond je gewoon 6 offertes van meer dan een jaar oud, zonder ook maar even netjes een briefje te schrijven naar de aannemers met afwijzingen of uitleg dat het project werd opgeschoven.

En vervolgens raar kijken als de aannemer niet meer mee wil doen met een offerteronde :roll: .

Ik heb altijd de stelregel voor mezelf dat als de aannemers 6 weken de tijd krijgen om te rekenen ze ook binnen diezelfde termijn van mij een bericht op papier krijgen, of het nu een afwijzing, opdracht of uitstel is, dat maakt niks uit, is gewoon een kwestie van fatsoen.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 apr 2013, 23:26

:lollerdelol: :clap: :mrgreen:

Metchu schreef: Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 apr 2013, 23:29

Joy schreef:Vaak doen ze vervolgens helemaal niks aan de tuin, dat is nog het ergste.
Zijn diezelfde types die auto proefritje gaan doen, terwijl ze die kar never nooit niet kunnen betalen.
Is leuk tijdverdrijf voor ze. Phygisch misschien ook nog eens een lekkere kick.

Ik zit in de software, waar veel tijd en geld in de kwalificatie van de lead gestoken wordt, voor de volgende stap in het verkooptraject gezet wordt om die pulp er maar uit te vissen.

Maar dat is voor een zelfstandig ondernemer wat lastiger. "heeft u wel genoeg centjes?...Laat eens zien?....Mag u dat wel uitgeven van uw vrouw?...... :mrgreen:

Gesloten