Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt verkop

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
PD power

Re: Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt ve

Bericht door PD power » 09 apr 2013, 08:15

Heb weinig moeite mee, als dit soort handelaren hard aangepakt worden, heb meer moeite met een fora, die dit soort gasten uit de wind houden, dat stinkt gewoon.

Juist daarom waardeer ik Principiële mensen zoals Luco.

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 08:31

Bram schreef:Ach, jij hebt het doorzuigen ook wel tot een kunst verheven hoor, dat gaat niemand ontkennen hier :tong:
Je hebt gelijk Bram, soms dram ik wat door, maar deze meneer loopt voorop als er bedrijven afgebrand worden met naam en toenaam en dan flikt die zelf dit.
En dan vind ik de houding van (het is niet onze shit) ook best schokkend, voor hetzelfde geld had een foummember of een clublid die auto gekocht, en dan??
Ik blijf erbij dat als iemand willens en wetens mensen voorliegt/oplicht en die persoon vertoeft op jouw forum dat je daar als club/forum wat aan moet doen.
Laatst gewijzigd door Luco op 09 apr 2013, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 09 apr 2013, 08:33

Bram schreef:Ach, jij hebt het doorzuigen ook wel tot een kunst verheven hoor, dat gaat niemand ontkennen hier :tong:
In dit geval heeft het weinig te maken met door zuigen, maar denk dat Luco het principe aanhangt :
Recht is recht en krom is krom

Ik hou daar ook wel van, ook al maak je daar niet altijd vrienden mee.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 apr 2013, 10:10

Luco schreef:
Je hebt gelijk Bram, soms dram ik wat door, maar deze meneer loopt voorop als er bedrijven afgebrand worden met naam en toenaam en dan flikt die zelf dit.
En dan vind ik de houding van (het is niet onze shit) ook best schokkend, voor hetzelfde geld had een foummember of een clublid die auto gekocht, en dan??
Ik blijf erbij dat als iemand willens en wetens mensen voorliegt/oplicht en die persoon vertoeft op jouw forum dat je daar als club/forum wat aan moet doen.
In dit geval ben ik het ook zeker met je eens :) Forum is inderdaad een prima middel om zo af en toe even wat nuance aan te brengen, of lui tot de orde roepen.

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2013, 10:33

:lollerdelol:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 apr 2013, 11:17

Ferry schreef:Super! Bedankt voor deze informatie! Fijn om te horen. Heeft mijn gevoel me toch niet in de steek gelaten. Het voelde allemaal goed aan; zélfs na het verkoopverhaal. Zelf ben ik ook niet van plan financieel te besparen op de auto, dus het is fijn nu zeker te weten dat de vorige eigenaar dat ook niet heeft gedaan. De onderhoudsfacturen beamen dit trouwens ook, maar jou verhaal zegt ook wel iets over dat de auto goed en met liefde behandeld is.

Ik zal binnenkort zeker even contact met Henny opnemen.
Je moet de rose bril even afzetten Ferry. Als de auto door alle vorige eigenaren met zoveel liefde behandeld is, waarom zuipt ie dan nu nog zoveel olie. En waarom zou je 'm opnieuw naar die huisgoeroe Henny brengen als die hem recentelijk ook al eens gehad heeft en 'm ondanks de nieuwe nokkenassen nog steeds als olieboot geretourneerd heeft. Komt op mij niet echt vertrouwenwekkend over.

En natuurlijk moet die handelaar op het forum aan de schandpaal worden genageld.

dvh

Bericht door dvh » 09 apr 2013, 11:30

Voor 10k koop je ook een nieuwe auto die geen olie zuipt.
Met andere woorden. Voor dat geld mag je wat kritischer zijn en een basis-eigenschap als geen overmatig olieverbruik als een pre zien.

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2013, 11:35

Ik denk dan gelijk aan het ergste.. een nieuw blok er in. Is toch ook al snel een paar duizend euro.

Ferry

Bericht door Ferry » 09 apr 2013, 11:38

Tja ik baalde als een stekker en voelde me verschrikkelijk toen de verkoper had afgezegd. Maar we leven nou eenmaal in een harde wereld en dat wordt nu weer eens duidelijk. Meneer was verder erg vriendelijk en netjes face-to-face. Alleen heel zakelijk, zo blijkt.

Uiteindelijk weet je ook dat je het van een handelaar koopt, dus die dingen zijn te verwachten. Heb mezelf geleerd er niet te zwaar aan te trekken en dergelijke dingen te relativeren. Als ondernemer zijnde is dat ook erg belangrijk, anders ga je niet ver komen in deze wereld. Als je alles zo enorm aantrekt, word je niet gelukkig. Zelf zou ik niet snel op zo'n manier handelen en het is inderdaad jammer dat er mensen zijn die dat wel doen. Dat hij al een half jaar met de auto aan het leuren is en nog even het laatste graantje mee wou pikken, begrijp ik, maar praat het natuurlijk niet goed.

Karma heeft zijn werk gedaan, want hij is er door de schikking waarschijnlijk nog niet mee opgeschoten. Hij heeft fouten gemaakt, ik hoop dat ie dat inziet.

Ik besloot zelf zijn spel mee te spelen, toen ik achter zijn leugens kwam. Gelukkig gunde hij het me inderdaad, want het is een mooie en fijne auto. De dingetjes die er mee mis zijn laat ik wel repareren en dan heb ik een mooie auto voor het geld.

Ik heb mijn principes, maar laat me er niet volledig door leiden bij zulke grote beslissingen.
Laatst gewijzigd door Ferry op 09 apr 2013, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Ferry

Bericht door Ferry » 09 apr 2013, 11:40

Maar we gaan erg offtopic en ik neem aan dat het verhaal nu wel duidelijk is van alle kanten. Volgens mij heeft de verkoper het ook wel gelezen al. Wou hem nog op de hoogte brengen van het bestaan van dit topic, maar zag dat ie al gereageerd had bij Renault Tuning. Hou er niet van verhalen achter iemand z'n rug te plaatsen.

Ik zal binnenkort even een apart topicje openen over mijn auto met de fototjes :).

@ Laatste paar reacties.

Olieverbruik ga ik zeer binnenkort naar laten kijken en het laten repareren. Ga er niet te hard op stapel voor lopen, eerst even kijken wat henny ook daarover te vertellen heeft en wat de kosten zijn. Het wordt echt mijn projectje, dus geld is sowieso niet het probleem. Was sowieso niet van plan te besparen op de auto en hobby's kosten nou eenmaal altijd geld.
Laatst gewijzigd door Ferry op 09 apr 2013, 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2013, 11:40

Nou ja laten we ophouden met doemdenken.. ik wil foto's zien van de auto :thumbup:

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 09 apr 2013, 11:47

RVV schreef:Nou ja laten we ophouden met doemdenken.. ik wil foto's zien van de auto :thumbup:
Liefst met een blauwe walm erachter.

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 09 apr 2013, 12:18

Luco schreef:

Gelukkig ken jij het complete verhaal van kopende en verkopende kant....
En als er zo'n oproerzaaier op mijn forum zou vertoeven had ik hem er ook afgetrapt. Zou me als club (forum) ook schamen met een lid als jij.

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 12:24

Ik heb een goed beeld gekregen ja, zeker na het verhaal van beide kopers en het verzwijgen van olieverbruik van de verkoper, ik noem dat gewoon oplichterij, dat de verkoper jouw vriendje is kan ik niks aan doen.
En dan de koop niet door laten gaan omdat je bang bent dat die terugkomt vanwege het olieverbruik en dat die in heeft geschat dat de huidige koper dat niet doet.

Dus dan liever een oproerkraaier die principes heeft dan een bedriegende zogenaamde liefhebber die eigenlijk gewoon een smerige autohandelaar is :kotsen:

Eric H

Bericht door Eric H » 09 apr 2013, 12:26

:popcorn:

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 12:27

:beer:
Eric H schreef::popcorn:

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 09 apr 2013, 12:33

Luco schreef:Ik heb een goed beeld gekregen ja, zeker na het verhaal van beide kopers en het verzwijgen van olieverbruik van de verkoper, ik noem dat gewoon oplichterij, dat de verkoper jouw vriendje is kan ik niks aan doen.
En dan de koop niet door laten gaan omdat je bang bent dat die terugkomt vanwege het olieverbruik en dat die in heeft geschat dat de huidige koper dat niet doet.

Dus dan liever een oproerkraaier die principes heeft dan een bedriegende zogenaamde liefhebber die eigenlijk gewoon een smerige autohandelaar is :kotsen:
Hier sla je de plank weer behoorlijk mis... Je zet neer dat de verkopende partij een vriend van me is. Ik heb hem zelfs nog nooit ontmoet, laat staan dat hij een vriend is. :stom:

Daarnaast zeg je dat de koop niet door is gegaan omdat de verkopende partij bang was dat de koper terug zou komen ivm olieverbruik. Ook al een grove leugen, maar je zal het allemaal wel precies weten.
Wens je veel succes met je principes :thumbup:

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2013, 12:34

Nou Luco, misschien dat ie jouw vriendje wil worden :tooth:

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 09 apr 2013, 12:35

RVV schreef:Nou Luco, misschien dat ie jouw vriendje wil worden :tooth:
:roflol:

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2013, 12:37

Roderik_ schreef:
Daarnaast zeg je dat de koop niet door is gegaan omdat de verkopende partij bang was dat de koper terug zou komen ivm olieverbruik. Ook al een grove leugen, maar je zal het allemaal wel precies weten.
Wens je veel succes met je principes :thumbup:
:lol: gelukkig hecht ik meer waarde aan het woord van de diverse potentiële kopers dan van een verkoper die dingen verzwijgt.

Rico, je kan veel van mij zeggen, maar niet dat ik mensen bedonder.
Als je dat wel impliceert zeg dan gewoon wat je bedoelt, ik ga een discussie iig niet uit de weg.

RVV

Bericht door RVV » 09 apr 2013, 12:39

Afbeelding

Gewoon leuk hangertje voor beide. Even door de zwarte olie heen trekken en je hebt de geur van liefde voor het merk Renault :lol:

martjesup

Bericht door martjesup » 09 apr 2013, 12:45

Luco heeft mbt tot de reden gelijk! Heeft hij precies met die woorden gezegd zaterdag door de telefoon!!! Als hij dat nu op een ander forum ontkent en mij dus voor leugenaar uitmaakt weet ik genoeg!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 apr 2013, 12:46

RVV schreef:Afbeelding

Gewoon leuk hangertje voor beide. Even door de zwarte olie heen trekken en je hebt de geur van liefde voor het merk Renault :lol:
:roflol:

Eric H

Bericht door Eric H » 09 apr 2013, 12:51

Het is mij eigenlijk niet helemaal duidelijke wat Roderik z'n rol hierin is... ?

Luco z'n rol is duidelijk, die maakt zich boos over het feit dat iemand van RTC iemand van DF een naaistreek levert.
Martje als partij kan ik me ook wel voorstellen, dat hoeft geen uitleg.

Maar Roderik lijkt toch de schijn te wekken dat hij de verkoper aan het verdedigen is, ondanks dat duidelijk is ( uit de verhalen van Ferry en Martje ) dat de verkoper geen fris spelletje heeft gespeeld...

Maar ik pak de :popcorn: er weer bij.
Dit heeft alles in zich om te ontsporen, en als goede ramptoerist wil ik dan wel op de eerste rij zitten :TV kijken:

Roderik_

Bericht door Roderik_ » 09 apr 2013, 12:56

Eric H schreef:Het is mij eigenlijk niet helemaal duidelijke wat Roderik z'n rol hierin is... ?

Luco z'n rol is duidelijk, die maakt zich boos over het feit dat iemand van RTC iemand van DF een naaistreek levert.
Martje als partij kan ik me ook wel voorstellen, dat hoeft geen uitleg.

Maar Roderik lijkt toch de schijn te wekken dat hij de verkoper aan het verdedigen is, ondanks dat duidelijk is ( uit de verhalen van Ferry en Martje ) dat de verkoper geen fris spelletje heeft gespeeld...

Maar ik pak de :popcorn: er weer bij.
Dit heeft alles in zich om te ontsporen, en als goede ramptoerist wil ik dan wel op de eerste rij zitten :TV kijken:
Verdedigen is een groot woord. Ik ken (toevallig) het verhaal nu van twee kanten. Het is me ook duidelijk dat er informatie achtergehouden wordt en dan niet het complete verhaal hier te lezen is. Om dan maar lukraak conclusies te trekken en mensen af te branden is gewoon 'not done' in mijn ogen.
Net zo 'not done' als de koper hier met de verkopende partijen is omgegaan overigens. Laat dat duidelijk zijn.

Verder vind ik het wel genoeg zo. Ik heb gezegd wat ik wilde zeggen en nu ga ik weer aan het werk.
Veel plezier nog :wink:

Gesloten