Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt verkop

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt ve

Bericht door Arthur » 08 apr 2013, 16:12

Vrij nuchter toch nog, gezien de andere benaming(en) :lol:
Robin schreef:
Arthur schreef:Ik kijk er dan ook wat nuchterder tegenaan, vanaf de zijkant, Robin :)
Vanaf de zeikkant kijk ik er ook tegenaan: Jij noemt 'm met recht 'n hufter, da's niet zo nuchter:)

Peric

Bericht door Peric » 08 apr 2013, 16:21

Dan vind ik na dit verhaal gelezen te hebben de verkoper een ware klootzak.
Zo ga je niet met mensen om. Aan de ene kant snugger gespeeld van 'm, maar absoluut niet kies..

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2013, 16:30

Ferry schreef:Beste martjesup,

Afgelopen vrijdag heb ik deze Renault Clio RS gekocht van de beste meneer. Toen ik op google zocht op het kenteken van mijn auto kwam ik dit topic tegen. Ik zal je mijn verhaal vertellen, want ik onderging bijna het zelfde lot.

Ik hield deze Clio al enige tijd in de gaten (stond sinds november te koop) en was met andere bieders aan het opbieden. Plotseling ging het erg snel, maar daarna stagneerde de biedingen weer een beetje. Ik was op dat moment de hoogste bieder en kreeg een mailtje van hem:

"Hoi Ferry. Ben al te lang met de Clio aan het leuren. Verlies pakken en snel vergeten, bod akkoord. Laat maar weten hoe en wat."

Mijn bod was 8650 euro. Ik weet zo goed als zeker dat ik de allereerste eerste was waarop die had gereageerd en waarmee die de deal wou afronden. Er was al twee dagen niet geboden, het een na laatste bod was 8600 en ik besloot er 50 euro bovenop te doen. Daarvoor had ik ook al eerder een bod gedaan. Hij reageerde direct de volgende ochtend.

Ik heb de verkoper direct gebeld en gezegd dat ik hem vandaag nog wou ophalen. Het was toen Donderdagochtend 4 april. Hij gaf aan dat ie de hele dag aan het werk was en 's avonds druk was. Maar vrijdag (de volgende dag) na 17:00 kon ik 'm ophalen, adres doorgekregen. Deal was rond, afspraak gemaakt, vrijdag 17:00 kwam ik 'm halen voor 8650 euro.

Vanaf dat moment moest ik snel zijn. Kredieten regelen/opnemen, die ik al rond had (kwam namelijk net iets tekort). Allemaal alvast contant opgenomen. Ik was helemaal voorbereid. Die nacht nog met een smile op me gezicht in slaap gevallen 'eindelijk kwam die Clio RS er! :D', had er lang voor gespaard en hard voor gewerkt.

De volgende ochtend ging ik lekker fitnessen, helemaal uitkijkend naar de avond. Toen ik in de kleedkamer aankwam toen ik klaar was en mijn mobieltje checkte vertrok mijn uitermate vrolijke humeur. KUT!! :(.. Ik was teleurgesteld, verdrietig en boos. Twee gemiste oproepen, een smsje dat ik op whatsapp moest kijken en op mijn whatsapp het verhaal en de excuses. Meneer had een bod gekregen van een Renault dealer vertelde die: 9500 euro, de Renault dealer zou de auto meteen door kunnen verkopen met dealergarantie aan een klant. Hij zou om 17:00 langs gaan bij die dealer en als het niet doorging zou ik de eerste zijn die het hoorde.

Ik vond het verschrikkelijk. Aan de andere kant begreep ik hem ook wel. 1000 euro extra is erg veel geld. Ik reageerde erop met de mededeling dat ik al een krediet had geregeld (van het gedeelte wat ik net te kort kwam), vrij had gevraagd, er enorm van baalde en er erg op had verheugd. Er hard voor had gespaard/gewerkt, maar dat ik zijn kant van het verhaal ook wel begreep. Dit verhaal beruste volledige op waarheid. Waarschijnlijk was mijn kans op een goeie auto hoe dan ook verkeken (of de dealer deed het niet vanwege een mankement of de dealer nam hem over). Ik baalde als een stekker, als hij die donderdag had gekund, had ik mooi de auto gehad als ie goed was! :(

Als reactie kreeg ik dat hij zich extra schuldig voelde. "Maar geld is geld. Nogmaals sorry." Hier heeft ie natuurlijk wel een beetje gelijk in en ik kende hem ook niet persoonlijk. Voor hem was de keuze snel gemaakt toen ie bijna 1000 extra kreeg.

Het extra kredietje voor niks opgenomen, betaalde daarover al wat rente natuurlijk, transactiekosten voor geld opname enz, om uiteindelijk niks te halen ermee. Vrije dag genomen.

Ik baalde als een stekker 1000 euro extra kon ik ook niet missen. Met een rot humeur kwam ik thuis aan van de sportschool en ik besloot me erbij neer te leggen en verder te zoeken. Ik vertelde een vriend, die ik had ingelicht over mijn aankoop, dat de verkoper de overeenkomst had afgezegd (maar dan met wat minder nette bewoording uiteraard). Een minuut of 10 later reageerde die vriend, dat hij hem had toegevoegd op whatsapp --hij had z'n telefoonnummer van de advertentie afgehaald-. Via whatsapp vroeg die wat zijn minimale prijs was. En de verkoper reageerde met dat ie op dit moment met drie bieders bezig was en dat het hoogste bod nu 9250 euro was. Op marktplaats was het hoogste bod op dat moment 8800 euro. De vriend van mij zij tegen de verkoper dat ie hem 8900 kon geven, maar dit wees ie af.

Ik was die vriend, ondanks dat ik er niet om had gevraagd, erg dankbaar. Want hiermee wist ik drie dingen:
*Het verhaal wat ie tegen mij vertelde klopte niet.
*8900 was te weinig (de bieder waarmee die bezig was had in ieder geval meer dan de 8800 op marktplaats geboden).
*Het verhaal wat ie tegen de vriend vertelde was waarschijnlijk ook bluf, aangezien het verhaal wat ie tegen mij vertelde ook niet klopte (minder dan 9250 en waarschijnlijk één andere bieder op mij na).

Door mijn verhaal aan hem had ik waarschijnlijk een beetje goodwill en gunfactor opgebouwd. Bovendien was ik uiteindelijk de eerste met wie die een overeenkomst had gesloten. Als hij echt 9250 euro als bod had gehad, gunde hij het mij misschien alsnog voor 9000 met een beetje verlies. Tenminste ik zou het degene die als eerste was dan gunnen. Aan de andere kant gunde ik hem de extra 350 niet meer zo omdat ie had gelogen, maar ik besloot uiteindelijk mijn principes niet te laten winnen en de kans met verstand aan te nemen.

De bieder boven mij had ergens tussen de 9000 - 9250 geboden concludeerde ik (niet zo slecht ingeschat nu blijkt dat jij die bieder bent en 9000 had geboden). Qua gunfactor had ik blijkbaar ook gelijk, omdat ie jou heeft afgezegd terwijl jij uiteindelijk precies hetzelfde bod had. Aan mijn vader, heb ik gevraagd of hij mij tijdelijk 350 euro kon lenen voor een kans die ik niet kon laten lopen, de tijd drong. Ik besloot zijn spel mee te spelen en stuurde hem het volgende via whatsapp:

"Ik heb nog wat kunnen regelen en kan je 9000 bieden. Ik begrijp dat je 9500 kan vangen, maar dat gaat echt boven mijn pet. Op die manier wordt de pijn wellicht wat verzacht voor jou, bovendien ga ik er wel echt vanuit m te nemen. Ik kom uiteraard niet voor niks vanuit *knip*mijn woonplaats, 150km rijden naar de verkoper*knip*. Ik zorg dat ik er om 17:00 ben."

Hij reageerde met dat hij even ging bellen en vervolgens met dat ie de afspraak heeft kunnen verzetten naar morgen. Als ik het niet zo doen, kon die hem alsnog aan -blijkbaar- jou kwijt. Omdat wij al als eerste de afspraak hadden voelde hij zich enigszins verplicht om met mijn aanbod akkoord te gaan. Die dag heb ik 'm dus alsnog na 17:00 aangeschaft, zoals afgesproken, maar dan voor 350 euro meer.

Als extra informatie wil ik je het volgende vertellen. De verkoper heeft hem rond november van iemand anders gekocht (volgens mij een echte liefhebber die er goed mee om is gegaan), met het doel 'm door te verkopen. Hij had hem meteen vanaf de aankoop op marktplaats gezet en er in die periode maar een enkele keer ingereden zodat ie niet de hele tijd stil stond. Hij had zich er blijkbaar op verkeken dat de markt er op dit moment niet naar is. Toen die hem uiteindelijk niet kon verkopen heeft ie de auto maar besloten te verkopen met verlies en mijn bod van 8650 te accepteren. Wij hadden de overeenkomst gesloten en vanaf dat moment liep het plots storm bij hem. Hij vertelde mij dat hij hem destijds voor 9300 had gekocht van de vorige eigenaar. Dat geloof ik ook wel, ik vroeg hem dit ook pas nadat de overeenkomst al rond was. 9300 euro was in principe zelfs nog weinig geld voor zo'n auto, zeker omdat hij goed onderhouden is. Mijn budget reikte immers maar tot de 9000 (met het geld van mijn pa er nog bij), dus had ik hem moeten laten lopen als het daarboven uit kwam.

Ondanks dat hij zich als een klootzak gedragen heeft tegen ons, vind ik dat hij face to face erg netjes en eerlijk is gebleken tegen mij. Een krasje die ik niet zag, wees hij nog even aan. Een vriendelijke man wel en hij vertelde me nog een beetje het verhaal achter de auto. Het is een hele zakelijke meneer en hij is erg hard in zijn zaken doen. Ook begrijp ik van zijn kant wel wanneer je de auto al met verlies moet verkopen, na een half jaar enorm veel frustraties met de verkoop, dat je dan graag nog wat verlies wil dekken. Plotseling en geheel onverwachts kwamen er ineens een heleboel biedingen bij hem binnen.

Dit is mijn verhaal. Het verhaal van de gene die de auto blijkbaar voor je neus heeft weg gegrepen. Andersom was jij degene geweest die de auto voor mij had weg gegrepen, als ik er geen 350 euro bovenop had gedaan, nadat de overeenkomst al was gesloten. Wat ik wel erg jammer zou vinden is dat hij niet eerlijk tegen jou heeft verteld dat hij eigenlijk al een afspraak met mij had. Zakelijk gezien zou hij daar ook geen nadeel uit hebben gehad en jij had dan geweten dat ie ook met anderen bezig was. Ik ga er daarom stiekem een beetje van uit dat hij dat ook wel heeft gedaan? Klopt dat? Hij wist immers bij mij nog niet dat jij zou bieden, maar hij wist bij jou al wel dat er eigenlijk al een overeenkomst lag met mij.

Toch raar dat die dan tegen Martjesup zegt dat deze clio oliezuipt en hem aan een ander(jouw dus) verkocht heeft omdat die dacht dat martjesup om het olieverbruik terug zou komen.

Met andere woorden een waardeloze lamzak en nog een leugenaar/oplichter ook.

Ferry

Bericht door Ferry » 08 apr 2013, 16:34

Robertdj schreef:Had 'm nooit gekocht na zo'n actie, getuigd niet echt van een betrouwbaar persoon.
Dat was voor mij ook zeker een overwegend punt, naast mijn principekwestie. In eerste instantie nog even uitgezocht of het een schadeauto was geweest en dat leek niet direct zo te zijn (uit Duitsland geïmporteerd maar BPM was rond catalogus waarde). Hij scheen van een liefhebber te zijn geweest, welke actief was op andere forums en volgens alle facturen was hij echt heel goed dealer onderhouden. De eerste eigenaar heeft daarnaast nooit bespaard op zowel optische als technische veranderingen en alleen kwaliteitsspul genomen. De verkoper zelf was een particulier handelaartje, maar aangezien de eerste eigenaar er goed mee om bleek te zijn gegaan, leek het mij toch een goede auto.

Ik besloot dat als alles er goed uitzag en klonk (en dit zag er allemaal perfect uit), maar er uiteindelijk toch technisch iets niet optimaal zou zijn, waardoor ik er op kort termijn toch een 1000-1500 euro aan kwijt zou. Dat ik dan toch een mooie auto heb voor dat geld.

Zelf ben ik van plan de auto ook erg goed te behandelen, hem zeer goed te onderhouden en ook niet te besparen op producten.

De verkoper is inderdaad een lul geweest in zijn verkooptraject. Door zijn spelletje mee te spelen heb ik hem uiteindelijk toch nog voor het (blijkbaar) meest minimale bod weten te kopen. Maar gunnen deed ik het hem niet, vanwege zijn leugens. Het is dat ik de auto zo graag wou en alles er, ondanks zijn manier van handelen, toch wel erg goed uitzag. Hoe dan ook ben ik nog steeds erg blij met mijn aankoop en het spijt me voor martje dat hem dit ook is overkomen. Ik had er lang voor gespaard en er zelf ook alles op gezet dat ik vrijdag in bezit zou zijn van die auto.
Laatst gewijzigd door Ferry op 08 apr 2013, 23:49, 6 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2013, 16:37

Jammer dat ik dit hele verhaal niet op de rtc kan zetten, want daar zitten een aantal moraalridders die dit normaal vinden :kotsen:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 08 apr 2013, 16:55

topic toch maar eens doorgelezen...de tijd dat ik zo gek op een auto ben dat ik meer ga betalen dan een gemaakte afspraak omdat de verkoper een totale nitwit is en gewoonweg liegt, die ligt gelukkig ver achter me...weet dat ik vroeger ook wel eens blind kon zijn...maar afspraak hoort afspraak te zijn!

Als iemand voor, na of tijdens een zakelijke transactie oneerlijk is of zelfs lijkt te zijn, dan trek ik me altijd meteen terug tegenwoordig, je moet met vertrouwen zaken kunnen doen, zeker als het om zoveel geld gaat en al helemaal als je er nog geld voor moet lenen ook.

Dat zijn natuurlijk jouw zaken, ik heb ooit 1000 gulden geleend van mijn broer voor een auto en ik leen echt nooit meer iets, ik durfde nog geen broodje gezond meer te kopen bij de bakker omdat ik me schuldig voelde om mijn "schuld"...maar dat zal per persoon verschillen natuurlijk. Ik heb uiteindelijk ipv in 10 maanden 100 gulden, 2 maanden spaghetti, brood en water geconsumeerd en alles in 2 maanden afgelost...

ik hoop dat je een uiteindelijk een goede auto hebt gekocht en lekker kunt genieten van een mooie RS...BTW, waar blijven de foto's?!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 apr 2013, 17:06

Roy RS schreef:BTW, waar blijven de foto's?!

Afbeelding

Geintje Ferry. :wink:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 08 apr 2013, 17:56

Het blijft een vreemde auto om te kopen/verkopen deze 19XLRS.

Zie hier wat ik in mei 2011 had geschreven.
In Januari had ik m’n 1e proefrit in de Clio 3 RS. Een blauwe uit 2006. Import auto met 80dkm op de teller. De auto heerlijk door de straten van Arnhem en omgeving kunnen sturen en gaf een goede indruk. De prijs was erg netjes. Bijna de goedkoopste van de markt en zelfs met opendak.
Echter was de kmstand mij wat te hoog. Maar goed, desondanks nog wel wat over de prijs gebabbeld en kreeg een hele goede aanbieding. Helaas te lang(paar weken) over deze aanbieding nagedacht, want opeens was de auto verkocht aan een ander.
Ik had destijds geen concrete afspraak met de verkopende garage in Arnhem. Dus er was verder niets aan de hand.

@Ferry
Er is je dus wel verteld dat er motorisch werk aan zit? Omdat je schrijft dat er technisch iets mis is?

JeroenT

Bericht door JeroenT » 08 apr 2013, 17:58

Luco schreef:Jammer dat ik dit hele verhaal niet op de rtc kan zetten, want daar zitten een aantal moraalridders die dit normaal vinden :kotsen:
Waarom kan je dat niet?
En R27 aka Allepinie is gewoon een handelaar. Helaas niet zo'n nette blijkt hier maar al te duidelijk.
Laatst gewijzigd door JeroenT op 08 apr 2013, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

HansD

Bericht door HansD » 08 apr 2013, 17:58

Gewoon een LUL van een verkoper !!
Eens. Niets meer aan toe te voegen.

Dat Ferry uiteindelijk € 350 extra betaald na al een deal te hebben gemaakt en daardoor de auto heeft ipv martjesup is lullig voor M maar het zij zo.
Die verkoper is wel echt een lamzak 1e klas.

Mear

Bericht door Mear » 08 apr 2013, 18:28

Wow... zo kun je je nog eens vergissen in mensen.. :duh:

PD power

Bericht door PD power » 08 apr 2013, 19:07

Wat een kwakbol die verkoper pffff

"mooi" dat ferry hier z'n verhaal deelt, zodat de TS ook duidelijk in z'n verhaal staat.

Dit tart elke "handelswet" , zo'n grappenmaker mag van mij met naam en toenaam genoemd, worden, doet ie daar vervelend over, dan wil ik hem onder 4 ogen wel even uitleggen, hoe de handel werkt.

Pfff , zit me er echt pissig over te maken, .........ja weet het, neem ff m'n pilletje :sealed:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 08 apr 2013, 19:10

PD power schreef:Wat een kwakbol die verkoper pffff

"mooi" dat ferry hier z'n verhaal deelt, zodat de TS ook duidelijk in z'n verhaal staat.

Dit tart elke "handelswet" , zo'n grappenmaker mag van mij met naam en toenaam genoemd, worden, doet ie daar vervelend over, dan wil ik hem onder 4 ogen wel even uitleggen, hoe de handel werkt.

Pfff , zit me er echt pissig over te maken, .........ja weet het, neem ff m'n pilletje :sealed:
Hier hetzelfde.....

Inclusief pilletje :devil:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 08 apr 2013, 19:16

Niet mijn soort handelaar nee, maar hij heeft het wel 'slim' gespeeld. Die 350 euro had 'ie van mij niet meer gekregen nee.

Shakes

Bericht door Shakes » 08 apr 2013, 19:38

Ach de advertentie met telefoonnummer is weg. Misschien dat iemand hem wil bellen om een uur of 4 in de nacht, 7 keer per week...... :)

Daan2D

Bericht door Daan2D » 08 apr 2013, 19:39

Auto is indd van iemand geweest van Clioclub en die is er altijd wel net mee omgegaan. Auto is weg gegaan voor een zuinigere en nieuwe ford fiesta.
Er scheen ook wel wat mee te zijn want hij is nog bij de huismonteur van de Clioclub geweest voor motorisch onderhoud.
Het fijne weet ik er niet van maar meen iets met ingelopen nokkenassen?

Anders even contact opnemen met ''Henny'' de monteur waar hij nog is geweest voor verkoop aan de ''handelaar''
antione? antonie? (allepiene of op andere forum R27).

Contact gegevens kan ik je wel verzorgen van Henny.

Waardeloos hoe dit is gegaan en top dat jij je hier meld en ook je verhaal deeld!!

Tom

Bericht door Tom » 08 apr 2013, 19:52

Wat een verhaal weer. En mooi om beide kanten te horen... bevestigd wat een lul die verkoper is.
Veel plezier met de auto Ferry.

dvh

Bericht door dvh » 08 apr 2013, 20:02

Afbeelding

@DF-forum

:blink:

martjesup

Bericht door martjesup » 08 apr 2013, 20:09

Alles is hier verteld nu :p Succes met de hele mooie auto. Als je hem wegdoet laat maar weten. Ik heb had budget om er evt een turboblok in te hangen. Als ik de vele pb s op de fora mag geloven en de verkoper achteraf zelf zou er ook op korte termijn iets moeten gebeuren met het blok alsmede de koppeling en voorremmen (maar dat had ik ingecalculeerd) Ik ben nog steeds woest al is het met mijn C1 nu opgelost. Ik kan je vertellen dat ik m niet tegen moet komen op korte termijn. Heb meerdere malen getwijfeld om echt die kant op te rijden. Kreeg gewoon te horen : Ik heb de aanbetaling teruggestord en daarmee is de zaak voor mij afgehandeld. Totdat hij zaterdagochtend in 1 keer oppakte.... Heb een schikking gehad, maar had liever de auto gehad. Succes ermee kan ik alleen maar zeggen! En je komt elkaar altijd eens tegen... Auto verbruikt wel liter op 500km heb ik me laten vertellen, dus hou aub in de gaten zeker gezien het verhaal met je budget!

MVG Mart (PS iedereen bedankt voor het meedenken!)

Shakes

Bericht door Shakes » 08 apr 2013, 20:12

Heeft de auto gebreken en waren die bekend bij de verkoper maar niet vermeld bij de verkoop?

martjesup

Bericht door martjesup » 08 apr 2013, 20:16

Nou ja, de remmen kun je zelf voelen toch? De koppeling zat ook ver bovenin, dit had ik hem ook gezegd... Van dat olieverbruik wist ik niet. Dat zei hij zaterdag zelf achteraf. Hij had het idee dat ik iemand was die daarvoor verhaal kwam halen... Ik heb van meerdere mensen een pb mbt olieverbruik en dat er iets met kmstand niet klopt of het blok niet bij de auto past. Maar of het zo is kan ik nu niet zeggen natuurlijk. Dat zal de toekomst uitwijzen. Hoop het niet voor Ferry iig. Wel mooi dat hij hier zn verhaal doet! Maakt me alleen nog bozer nu....

Daan2D

Bericht door Daan2D » 08 apr 2013, 20:22

Auto is via het forum bij de ''handelaar'' gekomen dus die wist heel goed wat die gekocht had! Met of zonder gebreken;)

Metchu

Bericht door Metchu » 08 apr 2013, 20:24

Wat een soap! In een ruk uitgelezen! Leest goed weg... Wat Nandor zegt, hoop niet dat Ferry nu genaaid is. Handelaar is een lul! Internet is gelukkig een kleine wereld! En kudos voor ferries verhaal :p stel je even voor met wat foto's :)

Shakes

Bericht door Shakes » 08 apr 2013, 20:24

Hmmm you know what ik ga het draadje verlaten. Karma mag zijn werk doen.

Tom

Bericht door Tom » 08 apr 2013, 20:34

http://www.grapheine.com/bombaytv/websi ... 0bccb.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gesloten