Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin Hartog

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Robin Hartog » 07 apr 2013, 15:10

Wie kent hier trouwens Joshua Tree NP? Opzich een leuke tussenstop als je van Phx naar LA rijdt :)

Martijn M

Bericht door Martijn M » 07 apr 2013, 15:15

We zijn er door gereden... Maar na 3 van die boompjes heb je het wel gezien. Dat hadden wij tenminste.

Wij zijn nog via Palm Springs gereden. Palm Springs Aerial Tramway is wel aardig. :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 07 apr 2013, 16:10

Hmm, even doorheen rijden dan maar. Dat Aerial Tramway gedoe trekt me dan weer niet.. Palm Springs ziet er op de Google foto's wel mooi uit trouwens, misschien daar dan stoppen/rondkijken. :)

Martijn M

Bericht door Martijn M » 07 apr 2013, 16:35

Begrijpelijk. Mijn ouders leek die tramway wel leuk. Wel mooi uitzicht over Palm Springs van boven.
Palm Springs is een beetje vreemd, in de zomer is er bijna niemand op straat of in de hotels omdat het er te warm is. :bag:

///Joost

Bericht door ///Joost » 07 apr 2013, 18:49

Martijn M schreef:Begrijpelijk. Mijn ouders leek die tramway wel leuk. Wel mooi uitzicht over Palm Springs van boven.
Palm Springs is een beetje vreemd, in de zomer is er bijna niemand op straat of in de hotels omdat het er te warm is. :bag:
Palm Springs is inderdaad weinig te doen behalve golf en welness. Ik zou hier niet te veel tijd besteden.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 apr 2013, 19:52

PS is leuk om a.h. einde van de middag te komen om te overnachten. S'avonds dan ff de boel bekijken en de volgende dag weer vertrekken (imho). LA heeft verder mijn voorkeur niet echt om te bezoeken maar goed, het is maar net wat je wilt natuurlijk.

Shakes

Bericht door Shakes » 07 apr 2013, 20:13

LA

Laat Achterwege. Heb er niks mee.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 02 jun 2013, 14:52

Even verveel momentje vandaag dus weer ff naar de reisplannen gekeken. Toch een en ander omgegooid:

11/10 - Aankomst Las Vegas
12/10 - Las Vegas
13/10 - Las Vegas
14/10 - Aankomst Lake Havasu City
15/10 - Lake Havasu City
16/10 - Aankomst Los Angeles
17/10 - Los Angeles
18/10 - Los Angeles
19/10 - Aankomst Phoenix
20/10 - Phoenix
21/10 - Phoenix
22/10 - Aankomst Flagstaff
23/10 - Flagstaff/Grand Canyon
24/10 - Aankomst Las Vegas
25/10 - Las Vegas
26/10 - Las Vegas
27/10 - ... Amsterdam

Eisen waren; op vrijdag aankomen in LA zodat ik zaterdagochtend bij C&C aanwezig kan zijn, en een zaterdagavond kunnen stappen in Las Vegas met een uitbrak-dagje er na. :) Dat is met bovenstaande planning gelukt.

Zit nu nog te twijfelen of ik nog San Francisco in de planning zal verwerken of niet. Dan moet je ook weer dagen gaan afsnoepen van andere steden, vond dit wel lekker 'ruim' geplanned zo..

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 02 jun 2013, 14:54

San Francisco is na Vegas en New York de leukste stad van Amerika om te bezoeken. Dus ik zou SF zeker in het schema verwerken. En een mooie kans om Highway 1 te rijden. Bijvoorbeeld opnemen in plaats van Phoenix?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 02 jun 2013, 15:12

sitechris schreef:San Francisco is na Vegas en New York de leukste stad van Amerika om te bezoeken. Dus ik zou SF zeker in het schema verwerken. En een mooie kans om Highway 1 te rijden. Bijvoorbeeld opnemen in plaats van Phoenix?
Ja, ben ook al twee keer in SF geweest, is inderdaad een erg mooie en leuke stad. Maar vooral als je dan ook nog HW1 pakt moet je weer een dag extra uit trekken ook anders heb je bijna geen tijd meer in SF. Phoenix ga ik niet schrappen, ik ga daar op bezoek bij een vriend van me die daar nu woont, vandaar. ;)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 02 jun 2013, 22:50

Ik hoor van iedereen dat LA niet zo spannend is...ik heb daar maar n dag en 2 avonden gepland ( we vliegen op lax)
Misschien kun je dat skippen en dan hw 1 doen? Alleen moet je dan ook nog helemaal terug naar vegas, dus zal t niét helemaal gaan passen wellicht.

///Joost

Bericht door ///Joost » 02 jun 2013, 23:21

Ik ben er ook weer voor werk...24-29 juni...Iemand in regio LA/Inland Empire die dagen?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 02 jun 2013, 23:44

Roy RS schreef:Ik hoor van iedereen dat LA niet zo spannend is...ik heb daar maar n dag en 2 avonden gepland ( we vliegen op lax)
Misschien kun je dat skippen en dan hw 1 doen? Alleen moet je dan ook nog helemaal terug naar vegas, dus zal t niét helemaal gaan passen wellicht.
Ik geloof dat ik een van de weinigen ben die er wel wat aan vond.. Cruisen door Beverly Hills, beetje rond-kwijlen bij Rodeo Drive, Santa Monica Pier (overdag of met schemering), Warner Bros. Studio's, Universal Studio's, uitstapje naar Malibu, Cars and Coffee evenement, Mulholland Drive (moet ik nog een keer doen)..

Ik vermaak me er wel een dag of drie zo voor een vakantie hoor. Geen probleem....

@Joost: Helaas niet! Dat is wel kort, conference ofzo?

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 03 jun 2013, 07:03

Robin Hartog schreef:
Roy RS schreef:Ik hoor van iedereen dat LA niet zo spannend is...ik heb daar maar n dag en 2 avonden gepland ( we vliegen op lax)
Ik geloof dat ik een van de weinigen ben die er wel wat aan vond.. Cruisen door Beverly Hills, beetje rond-kwijlen bij Rodeo Drive, Santa Monica Pier (overdag of met schemering), Warner Bros. Studio's, Universal Studio's, uitstapje naar Malibu, Cars and Coffee evenement, Mulholland Drive (moet ik nog een keer doen)..

Ik vermaak me er wel een dag of drie zo voor een vakantie hoor. Geen probleem....

Ik zit er nu voor de 3e keer in het afgelopen half jaar. Vermaak me hier nog steeds prima. Niet vergeten om even naar het Getty te gaan, al ga je voor het uitzicht en niet voor de kunst.

///Joost

Bericht door ///Joost » 03 jun 2013, 09:49

@Robin, nee geen conference. Ik ga naar het hoofdkantoor van het bedrijf waar ik werk.

Het punt met LA is, en dat heb ik vaker aangehaald, dat je weet waar je moet zijn. Het is ECHT wel een leuke stad, maar onder toeristen minder bekend dan SF of LV beijvoorbeeld. Dat maakt het m.i. juist leuker, want je kunt je echt begeven tussen de locals.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 jun 2013, 10:20

Jurjen schreef:
Robin Hartog schreef:

Ik zit er nu voor de 3e keer in het afgelopen half jaar. Vermaak me hier nog steeds prima. Niet vergeten om even naar het Getty te gaan, al ga je voor het uitzicht en niet voor de kunst.
Genoteerd. Wat doe je verder in LA bijv? :)

@Joost: Ah, duidelijk. Je bent bijna meer aan het vliegen dan dat je daar werkt. ;) (En mocht je je nog eens vervelen; ik sta altijd open voor tips in LA en omgeving. ;))

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 jun 2013, 09:52

effe 2 vraagjes:

de Tioga pas lijkt me leuk om te nemen als ik naar Yosemite ga, maar ik krijg niet boven water welk wegnummer dat is. Iemand die het weet?

Wat voor winkel is een goede om een GoPro te kopen? En ik weet dat ik 400 euro aan waarde vrij mag meenemen, maar mag ik dan in zo'n winkel de TAX terugvragen? Iemand zei dat je als Europeaan TAX free mag kopen in winkel in Amerika. Ik kom in LA, Las Vegas en San Francisco waar ik naar een winkel ofzo kan gaan hiervoor. Of koop je dat in de USA gewoon bij Wallmart?

thanx

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 07 jun 2013, 10:32

Tioga Pass is Highway 120, en GoPro's hebben ze idd bij iedere grotere winkel wel liggen.

Paar van mijn plaatjes op Tioga Pass in 2010:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 07 jun 2013, 10:51

Gaaf, Martijn!

Hoe lang heb jij toen die Camaro gehuurd? Ik was aan het kijken naar huurprijzen voor dat ding, maar bijna niet te vinden. Welk huurbedrijf hadden jullie?\

Trouwens, @ Roy: Wij hebben een paar jaar terug een Garmin gekocht bij de Radioshack. Was ook een goedkope zaak. Zit vrijwel overal.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 07 jun 2013, 11:08

Ha thanks mannen, daar heb ik wat aan.

Wij willen 2 nachten doen in de buurt van Sequoia en daarna 2 nachten in Yosemite, dit zodat we telkens 1 dag kunnen reizen en 1 dag in het park kunnen vertoeven, iemand dus nog een idee aan welke kant van de parken ik het beste een hotel kan zoeken, zodat we aan de juiste kant zitten om het park te bezoeken?

groet Roy

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 19 jun 2013, 03:08

Dus onze coast to coast trip van over 2 weken ziet er nu zo uit. We gaan via Fort Worth omdat we daar vrienden hebben wonen. Totaal gaan we er iets meer dan drie weken over doen.

https://maps.google.nl/maps/ms?msid=214 ... e60b&msa=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft er iemand nog tips?

Overigens is het doel om de gehele trip het dak omlaag te houden.

Fabian

Bericht door Fabian » 19 jun 2013, 06:33

Ziet er goed uit!

Ik ben net terugvan 2 weken florida. Heb ervan genoten! Week orlando met parken gedaan en daarna naar Miami geweest.

Zou zeker kennedy space centre willen aanraden. Vanuit orlando een uurtje, en is echt indrukwekkend. Prima te doen voor 1 dag vanuit Orlando en dan door te rijden naar Miami.

Zeker even de everglades doen met zo'n propellor boot, erg gaaf.

En ik heb de Keys nog gereden tot key west, ook gaaf zeker de laatste 150 km. Is echter wel een lange rit op een 2baaans weg en Key West is verder niet zo bijzonder, maar de uitzichten onderweg wel.

Was dure vakantie, maar zou zo weer gaan.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 jun 2013, 09:11

't Is alweer lang geleden (2002) maar destijds heb ik bij Alamo een auto gehuurd.
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of
https://www.alamo.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
en deze zocht je?
https://www.alamo.com/en_US/car-rental/ ... s-car.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Robin Hartog schreef:Gaaf, Martijn!

Hoe lang heb jij toen die Camaro gehuurd? Ik was aan het kijken naar huurprijzen voor dat ding, maar bijna niet te vinden. Welk huurbedrijf hadden jullie?\

Trouwens, @ Roy: Wij hebben een paar jaar terug een Garmin gekocht bij de Radioshack. Was ook een goedkope zaak. Zit vrijwel overal.

Fabian

Bericht door Fabian » 19 jun 2013, 16:36

Ik bij Budget, allemaal 1 pot nat. Huurbedrijven bieden dezelfde auto's aan, zeker op de vliegvelden. Camaro is zo'n beetje (naast de grand voyager die ik had) de meeste geziene huurauto in Florida :)

Vooraf (maandje of 2) boeken scheelt wel gewoon 50% op de prijs is mijn ervaring!

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 19 jun 2013, 20:31

Combi boeken via bijvoorbeeld expedia scheelt ook veel geld. Dan heb je met name op de autohuur veel winst. Die Camaro's zie je inderdaad vaak, maar dat zijn wel de gewone V6 versies. Net als Mustangs etc. Dat is een beetje als het rijden in een BMW 316i. You need a bigger engine. Je kunt de Camaro ook als V8 huren, maar dan moet je vaak rechtstreeks bij de huurmaatschappij boeken en de tarieven zijn wel fors steviger.

Plaats reactie