Nieuwe inbouw koelkast, welk merk?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elmar

Nieuwe inbouw koelkast, welk merk?

Bericht door Elmar » 06 apr 2013, 08:07

Denk je met een Miele het wel 20 jaar uit te houden, helaas.

Dus welk merk raden jullie mij aan, trouwens alleen koelkast zonder vriesvak.
Maat 60X120.

Niels
Auto: Prius+

Re: Nieuwe inbouw koelkast, welk merk?

Bericht door Niels » 06 apr 2013, 08:58

Wij hadden ook niet verwacht dat onze Liebherr a 1000,- na 2,5 jaar al problemen zou geven. Ik zou nu kijken naar een beetje een stil ding en voor niet teveel geld. "laten we maar iets meer uitgeven want we willen het goed" is bij ons wel geweest als het om dit soort goederen gaat...

ErikS

Bericht door ErikS » 06 apr 2013, 09:38

Gewoon kijken welke de meest handige indeling heeft......

Merken zegt volgens mij niet zo heel veel @ koelkasten.
Ik zou iig de te goedkope merken wel links laten liggen, maar bijvoorbeeld een AEG ofzo is prima.

Luco

Bericht door Luco » 06 apr 2013, 09:41

Niels schreef:Wij hadden ook niet verwacht dat onze Liebherr a 1000,- na 2,5 jaar al problemen zou geven. Ik zou nu kijken naar een beetje een stil ding en voor niet teveel geld. "laten we maar iets meer uitgeven want we willen het goed" is bij ons wel geweest als het om dit soort goederen gaat...
+1
evt voor een paar euro extra garantie, kan je een hoop gezeik besparen, geen voorrijkosten, geen arbeid en geen materiaalkosten, is die niet meer te repareren krijg je iig nog een restwaarde na bv 3 jaar.

Mark

Bericht door Mark » 06 apr 2013, 12:12

Qua merken heb ik geen ervaring, hier een Siemens die er nu een half jaar inzit. Meest belangrijke bij een koelkast vind ik het geluidsniveau. Bij vrienden kom ik regelmatig een koelkast tegen die je een paar keer per uur hoort opstijgen. Erg irritant i.m.h.o.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 apr 2013, 12:14

Ik gebruik hier zo'n huismerk (Nordland) van het reeds ter ziele gegane It's, ding is onderhand al 12 jaar oud volgens mij, had van die extended garantie, na 3 jaar toen een nieuwe gehad en deze doet het nog steeds volledig probleemloos.
Laatst gewijzigd door Bram op 06 apr 2013, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 06 apr 2013, 12:33

Miele koelkasten waren altijd Liebherr koelkasten met een Miele sticker erop. Het zal nog steeds wel zo zijn.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 06 apr 2013, 12:45

Wij hebben zelf alles van het merk Gaggenau en zou niet snel meer wat anders willen. Siemens is overigens ook een merk waar ik goede ervaringen mee heb.

Emiel

Bericht door Emiel » 06 apr 2013, 13:12

Door witgoed monteurs is mij verteld dat het merk leuk is, maar dat je moet letten op waar het gebouwd is.

Als er geen sticker op zit "made in Germany/gmhb/etc" dan is het hoogstwaarschijnlijk in Spanje gebouwd en de gebruikte onderdelen daar zijn van lagere kwaliteit. Dat zou ook zichtbaar moeten zijn in de prijs maar is niet altijd zo.

Alle apparaten hier in huis die geen "made in germany" sticker hebben/hadden zijn al een keer defect geweest of weg gegooid. ( droogtrommel gerepareerd, oven/magnetron combinatie is de magnetron van stuk, vaat wasser is stuk. )

Diegene die wel stickers hebben doen het nu bijna 7 jaar. Rara.... ( koelkast, wasmachine, kookplaat, )

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 06 apr 2013, 16:56

Koelkast hier een Whirpool zo'n alulook ding helemaal jottum als sinds 1997 in gebruik....*(en ja hij doet het nog)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 apr 2013, 17:20

Liebherr. Of Siemens/Bosch. :)

HansD

Bericht door HansD » 06 apr 2013, 17:44

Ar schreef:Miele koelkasten waren altijd Liebherr koelkasten met een Miele sticker erop. Het zal nog steeds wel zo zijn.
Nee dat is niet meer zo. Sinds een tijdje produceert Miele ze zelf.
Als er geen sticker op zit "made in Germany/gmhb/etc" dan is het hoogstwaarschijnlijk in Spanje gebouwd en de gebruikte onderdelen daar zijn van lagere kwaliteit.
Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je deze informatie gekregen hebt maar in Spanje wordt weinig -meer-geproduceerd. Witgoed, van fabrikanten die geen eigen fabrieken hebben, wordt over het algemeen of in Turkije of in China geproduceerd.

@Elmar vanaf mei kan ik je 'mijn' merk tafelmodel koelers leveren met 5 jaar garantie. Inbouw helaas pas in 2014.

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 apr 2013, 22:33

Nutkees schreef:Wij hebben zelf alles van het merk Gaggenau en zou niet snel meer wat anders willen. Siemens is overigens ook een merk waar ik goede ervaringen mee heb.
Allemaal van hetzelfde huis natuurlijk...Bosch/Siemens/Gaggenau...Een goede vriend van me werkt daar in Strasbourg. Wat een superspul hebben ze te koop tegenwoordig. Als je van 'design' houdt, kun je bij Gaggenau je hart ophalen. :hot:

Hielke

Bericht door Hielke » 06 apr 2013, 22:35

Hier een Miele wasmachine, een Miele wasdroger, en een Liebherr koel/vries combinatie. Allemaal tussen de 15 en 20 jaar oud. Nog nooit een storing gehad met die apparaten.

Gaggenau? Nog nooit van gehoord :)

Luco

Bericht door Luco » 06 apr 2013, 22:38

Bijna alle compressoren en dergelijke, van welk merk koelkast je ook hebt komen bijna allemaal van bosch vandaan

Hielke

Bericht door Hielke » 06 apr 2013, 22:42

Steve Jobs in de biografie van Walter Isaacson over Miele:

'They ended up getting a Miele washer and dryer, made in Germany. “I got more thrill out of them than I have out of any piece of high tech in years,” Jobs said.'

Uittreksel van: Isaacson, Walter. 'Steve Jobs.' Simon & Schuster, 2011. iBooks.
Er zijn mogelijk auteursrechten op dit materiaal van toepassing.

Ik wist dit heel vroeger al. Het kan niet anders dan een kwestie van tijd zijn voordat heel DF Fiat rijdt :angel:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 apr 2013, 22:45

Hielke schreef:Steve Jobs in de biografie van Walter Isaacson over Miele:

'They ended up getting a Miele washer and dryer, made in Germany. “I got more thrill out of them than I have out of any piece of high tech in years,” Jobs said.'

Uittreksel van: Isaacson, Walter. 'Steve Jobs.' Simon & Schuster, 2011. iBooks.
Er zijn mogelijk auteursrechten op dit materiaal van toepassing.

Ik wist dit heel vroeger al. Het kan niet anders dan een kwestie van tijd zijn voordat heel DF Fiat rijdt :angel:
Nou is een Miele wasmachine/droger een ander verhaal dan de rest van de producten van Miele. Allemaal goed spul, maar de wasmachine en drogers van hun zijn het allerbest. :)

Miele koelkasten waren inderdaad gewoon Liebherr koelkasten, goed spul.

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 07 apr 2013, 11:09

Hielke schreef: Gaggenau? Nog nooit van gehoord :)
Das voor de wat dikkere portemonee. Leuk en goed spul maar niet heel goedkoop.

Wij hebben een Bauknecht. Als ik weer zou moeten dan zou het weer een Bauknecht of een Bosch / Siemens worden. Ik heb alleen maar goede ervaringen met deze merken. Mijn schoonvader heeft een Liebherr (zo'n grote koel - vries combinatie) maar die is nu aan de derde bezig in een jaar of 4. Kost kapitalen en de eerste ging stuk net na de garantie (coulance gelukkig), de tweede deed het een maand of 2... Nummer drie doet het nu al een half jaar maar hij wil geen Liebherr meer.

Tom

Bericht door Tom » 07 apr 2013, 12:20

Ik heb alles in m'n keuken van Siemens. Pas een jaar oud dus even afwachten hoe het met betrouwbaarheid zit. Heb 5 jaar garantie erop.

dvh

Bericht door dvh » 07 apr 2013, 12:45

Meestal koop ik gewoon het goedkoopste van hetgeen wat ik nodig heb. Energiezuinig mag wat meer kosten, maar binnen het redelijke.

Voor de rest geloof ik het wel. Genoeg mensen (gekken) rond mij heen die hun huis vol Miele producten proppen om vervolgens binnen 5 jaar alles weer te moeten vervangen of duur repareren.

Gewoon merk X , zo cheap mogelijk.
Het interesseert me namelijk werkelijk geen fluit welk merk mijn wasmachine, koelkast, vaatwassen , magnetron , en noem het maar op, is.

Volgens mij heb ik een wasmachine van 400,- wat het al bijna 10 jaar doet. Een vrieskist van 200,- , een magentron van 150 en het werkt allemaal al sinds ik ben gaan samenwonen.

Ik geloof het wel.
Als een Miele een levenlang mee zou gaan ( wat volgens mij een oude quote is ). Hoe moet Miele dan nog geld verdienen?

Bram

Bericht door Bram » 07 apr 2013, 13:18

Mijn was machine is een Whirlpool en die heb ik 10 jaar geleden, toen die al een paar jaar oud was, als afdankertje van mijn vader gekregen. Ding doet het nog steeds perfect, eens met David dus :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 07 apr 2013, 15:09

Hier ook hoor, hadden eerst een miele wasmachine, na drie jaar liep de complete lagering eruit, grote klap, wasmachine kapot, was naar de klote, hoop gezeik, geen garantie, kwestie van jammer dan, toen goedkoop ding gekocht en heeft 12 jaar gedraaid :lol:

Bram

Bericht door Bram » 07 apr 2013, 15:12

Echt hoor, dat verhaal staat niet op zichzelf, hoor je toch vrij regelmatig :stom:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 07 apr 2013, 15:13

Over die goedkope machines van 10 jaar oud nu he, vergeet niet dat al die wasmachines destijds veel beter gemaakt zijn. Tegenwoordig wordt er veel meer bespaard op materiaal kosten enzo..

My €0.02 ;)

dvh

Bericht door dvh » 07 apr 2013, 15:22

Dat verhaal vertelde ze me toen ook al.
Kunststof onderdelen ipv metalen enzo.
'T werkt nog steeds :whistle:

Plaats reactie