Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin Hartog

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Robin Hartog » 06 apr 2013, 17:14

Zo, jaartje niet in Amerika geweest, maar de plannen worden inmiddels weer behoorlijk concreet voor oktober dit jaar. :)

Op het moment ziet het er als volgt uit:

Amsterdam -> Las Vegas;
Las Vegas -> Grand Canyon/Flagstaff
Flagstaff -> Phoenix
Phoenix -> Lake Havasu
Lake Havasu -> Los Angeles
LA -> Las Vegas -> Amsterdam,

Ga er waarschijnlijk twee tot tweeënhalve week voor uittrekken.

Nu al zin in! :D

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 apr 2013, 17:26

Dat zijn mooie plannen :thumbup:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 apr 2013, 17:28

Niels schreef:Dat zijn mooie plannen :thumbup:
Dacht ik! Twijfel alleen nog over het 'uitstapje' naar LA. Maar maat van me waar ik mee ga is nog nooit in de USA geweest en wil dat graag zien, dus wie ben ik dan om nee te zeggen. :mrgreen:

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 apr 2013, 18:02

Super! Dat zal een mooie trip worden. Ik ga zelf waarschijnlijk ook binnen nu en 2 maanden weer voor werk. Het is altijd iets om naar uit te kijken, die USA tripjes.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 apr 2013, 18:09

///Joost schreef:Super! Dat zal een mooie trip worden. Ik ga zelf waarschijnlijk ook binnen nu en 2 maanden weer voor werk. Het is altijd iets om naar uit te kijken, die USA tripjes.
Zeker weten! Waar ga jij heen?

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 apr 2013, 18:10

LA area. (Riverside, CA om precies te zijn). Hopelijk ben je er nog met Halloween, dat is echt een leuke beleving in de US. Er zijn tal van evenementen, zeker ook in de attractieparken zoals SixFlags.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 apr 2013, 18:23

Mooie omgeving. Nog mooi een stukje HW1 meenemen ook? ;)

Halloween in de States is idd top! Uitstekend vermaakt in 2011 toen. Alleen ik ga begin oktober waarschijnlijk en Halloween is 31 oktober dit jaar. Helaas..

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 apr 2013, 20:25

PCH heb ik inderdaad enkele keren mogen doen in m'n 944 en op de GSXR...echt machtig was dat. :df:

In ieder geval veel plezier. Wat ga je exact in Phoenix doen? Ik ben alleen ooit op PIR geweest voor de IRL, maar verder weinig van Phoenix gezien dus ik ken de stad niet echt.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 apr 2013, 20:33

///Joost schreef:PCH heb ik inderdaad enkele keren mogen doen in m'n 944 en op de GSXR...echt machtig was dat. :df:

In ieder geval veel plezier. Wat ga je exact in Phoenix doen? Ik ben alleen ooit op PIR geweest voor de IRL, maar verder weinig van Phoenix gezien dus ik ken de stad niet echt.
Oeh, gaaf! Vooral met de GSXR moet dat genieten geweest zijn..

Een vriend van mij woont sinds een paar maanden in Phoenix, dus ik ga bij hem langs en waarschijnlijk stappen en (als het uitkomt allemaal) misschien nog NASCAR @ Phoenix RaceWay bezoeken. Maar ik geloof dat ik daarvoor net een maandje te vroeg daar zit.

En waarschijnlijk nog ff wat shoppen denk ik zo. ;)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 06 apr 2013, 22:38

///Joost schreef:PCH heb ik inderdaad enkele keren mogen doen in m'n 944 en op de GSXR...echt machtig was dat. :df:

Misschien kun je wat meer afkortingen gebruiken, dan wordt het wat duidelijker :kikker:

Geen idee waar je het over had, maar ik ga ook naar de usa, van la naar kas vegas, via de greenparken naar san fransisco en dan eerst het wijngebied rondom Monterey pm vervolgens de hele highway one naar la terug te pakken, we hebben een suv gehuurd die ons moet verplaatsen....ik heb dr zin an, lekkere roadtrip!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 apr 2013, 22:42

Roy RS schreef:

Misschien kun je wat meer afkortingen gebruiken, dan wordt het wat duidelijker :kikker:

Geen idee waar je het over had, maar ik ga ook naar de usa, van la naar kas vegas, via de greenparken naar san fransisco en dan eerst het wijngebied rondom Monterey pm vervolgens de hele highway one naar la terug te pakken, we hebben een suv gehuurd die ons moet verplaatsen....ik heb dr zin an, lekkere roadtrip!
Hahaha.

PCH = Pacific Coast Highway (= Highway 1);
PIR = Phoenix International Raceway
IRL = Indy Racing League.

;)

Btw, ook een lekkere roadtrip zeg! Waar heb je alles geboekt qua hotels en auto?

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 apr 2013, 22:53

:lol: Nu ik het zo teruglees kan het inderdaad verwarrend overkomen...lol. Sorry.

@Robin: Ik heb 7 jaar daar gewoond ivm werk, dus het was een road trip van een paar jaar zeg maar. :) Ben sinds 2011 weer terug in NL...vrouwen enzo... ;)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 apr 2013, 22:56

///Joost schreef::lol: Nu ik het zo teruglees kan het inderdaad verwarrend overkomen...lol. Sorry.

@Robin: Ik heb 7 jaar daar gewoond ivm werk, dus het was een road trip van een paar jaar zeg maar. :) Ben sinds 2011 weer terug in NL...vrouwen enzo... ;)
Lekker! Je woonde ook in Riverside?

WJ

Bericht door WJ » 06 apr 2013, 22:57

Zou LA proberen te switchen met SF. LA vind ik maar een oude bende. :) (alle "dorpjes" eromheen aan de kust zijn wel leuk)

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 apr 2013, 23:02

Robin Hartog schreef:
///Joost schreef::lol: Nu ik het zo teruglees kan het inderdaad verwarrend overkomen...lol. Sorry.

Lekker! Je woonde ook in Riverside?
Jup, waarvan een klein jaar in LA. Dan leer je de stad pas kennen en ontdek je dat ze veeeeeel meer te bieden heeft dan de 'industriestad' zoals men het altijd afschildert. Het probleem is dat de toeristen de echt leuke plekjes niet kennen. Hollywood Blvd, Walk of Fame, etc. waren dan ook de plekken waar ik zo min mogelijk kwam. Alleen 's nachts om uit te gaan in de clubs. :D

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 apr 2013, 23:03

WJ schreef:Zou LA proberen te switchen met SF. LA vind ik maar een oude bende. :) (alle "dorpjes" eromheen aan de kust zijn wel leuk)
SF is te ver rijden imho. Moet bekennen dat SF leuker is dan LA ja, maar het is ruim 9 uur rijden vanaf Lake Havasu en bijna 8,5 uur rijden naar Las Vegas. Geen zin in eigenlijk. Kan me ook prima vermaken op de Santa Monica Pier, Malibu, in Beverly Hills rondrijden, wellicht nog wat andere plaatsen in LA omgeving? Dat is zeg maar 5 uur rijden naar Vegas, dat vind ik prima.

@Joost hierboven: Kun je wat plaatsen neer tikken waar ik wel moet zijn? Walk of Fame, Kodak theatre en Rodeo Dr. ken ik inmiddels wel. ;)

En nee, ik ga niet (weer) naar Universal Studio's. :tong uitsteken:

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 apr 2013, 23:15

LOL...Universal is best leuk, de studio tour bedoel ik dan. Deze is ook te doen bij Warner Bros. wel van tevoren boeken. Je gaat dan achter de schermen en komt in Central Perk (Friends) en op de set van Two and a half Men.

Anyway...ik weet niet wat je precies zoekt. Qua restaurants en clubs verandert het constant. Erg goed voor Breakfast/Lunch is Toast op 3rd St of Blu Jam Cafe op Melrose of Aroma Cafe op Tujunga Ave in Toluca Lake. Dan is er nog Bob's Big Boy in North Hollywood (Elke dinsdagavond car show). Als je tijd hebt, ga dan zeker naar Cars en Coffee in OC (Google maar...is genoeg over te vinden...Je kijkt je ogen uit elke zaterdag van 5:00-9:00am, dus wel vroeg!!)

Je kunt dichtbij het Hollywood Sign komen via Lake Hollywood Dr uitkomend op de kruising van Canyon Lake Dr/Innsdale Dr. Leuke fotoplek die weinig toeristen kennen.
Uitgaan kan in heel Hollywood wel vanaf een uurtje of 11 pm rond Hollywood Blvd en Cahuenga Blvd.

Pfftt..ik kan zo nog wel even doorgaan. :D

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 apr 2013, 23:19

///Joost schreef:LOL...Universal is best leuk, de studio tour bedoel ik dan. Deze is ook te doen bij Warner Bros. wel van tevoren boeken. Je gaat dan achter de schermen en komt in Central Perk (Friends) en op de set van Two and a half Men.

Anyway...ik weet niet wat je precies zoekt. Qua restaurants en clubs verandert het constant. Erg goed voor Breakfast/Lunch is Toast op 3rd St of Blu Jam Cafe op Melrose. Dan is er nog Bob's Big Boy in North Hollywood (Elke dinsdagavond car show). Als je tijd hebt, ga dan zeker naar Cars en Coffee in OC (Google maar...is genoeg over te vinden...Je kijkt je ogen uit elke zaterdag van 5:00-9:00am, dus wel vroeg!!)

Je kunt dichtbij het Hollywood Sign komen via Lake Hollywood Dr uitkomend op de kruising van Canyon Lake Dr/Innsdale Dr. Leuke fotoplek die weinig toeristen kennen.
Uitgaan kan in heel Hollywood wel vanaf een uurtje of 11 pm rond Hollywood Blvd en Cahuenga Blvd.

Pfftt..ik kan zo nog wel even doorgaan. :D
Super!! Cars & Coffee zou heel gaaf zijn als ik dat kan combineren met de reis. Eens Googlen waar dat is enzo.

Uitgaan wil ik eigenlijk ook wel een avondje, wat is leuk? Rich 'n' famous zal je wel niet zo snel tegenkomen denk ik zo, boeit me ook niet; als het maar leuk is. :)

Tip van the Hollywood sign is een goeie, thanks.

Als je zo door kan gaan; prima! :mrgreen:

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 apr 2013, 23:28

Leuke slow chat... :lol:

Rich n Famous moet je echt geluk mee hebben. Ik heb m'n fair share gehad, maar dat is geluk hebben. Allereerste was Jamie Fox in de Skybar in The Mondrian hotel. Dat was trouwens ook 's avonds tijdens uitgaan.
Ik zou gewoon op de bonnefooi Cahuenga afstruinen (zoek een Motel 6 of zo in de buurt zodat je niet hoeft te rijden). er zitten daar genoeg bars en clubs. De echte bekende clubs die dat moment hot zijn ga je moeilijk binnenkomen zonder op de 'list' te staan of een roedel vrouwen bij je te hebben (ik weet niet hoe je skills zijn :tooth: ), maar dat boeit verder niet voor 1 avond. Als het niet bevalt ga je gewoon een paar deuren verder.

Overigens uit ervaring...ze :love: daar van gasten uit Nederland/Europa. Vooral met een beetje accent. :blink:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 06 apr 2013, 23:48

///Joost schreef:Leuke slow chat... :lol:

Rich n Famous moet je echt geluk mee hebben. Ik heb m'n fair share gehad, maar dat is geluk hebben. Allereerste was Jamie Fox in de Skybar in The Mondrian hotel. Dat was trouwens ook 's avonds tijdens uitgaan.
Ik zou gewoon op de bonnefooi Cahuenga afstruinen (zoek een Motel 6 of zo in de buurt zodat je niet hoeft te rijden). er zitten daar genoeg bars en clubs. De echte bekende clubs die dat moment hot zijn ga je moeilijk binnenkomen zonder op de 'list' te staan of een roedel vrouwen bij je te hebben (ik weet niet hoe je skills zijn :tooth: ), maar dat boeit verder niet voor 1 avond. Als het niet bevalt ga je gewoon een paar deuren verder.

Overigens uit ervaring...ze :love: daar van gasten uit Nederland/Europa. Vooral met een beetje accent. :blink:
Haha, geweldig. Dat ze daar houden van Europeanen, dat heb ik inderdaad aan den lijve (padum tsss) ondervonden toen. :mrgreen:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 06 apr 2013, 23:51

Robin Hartog schreef:
Roy RS schreef:

Hahaha.

PCH = Pacific Coast Highway (= Highway 1);
PIR = Phoenix International Raceway
IRL = Indy Racing League.

;)

Btw, ook een lekkere roadtrip zeg! Waar heb je alles geboekt qua hotels en auto?
Ik heb eigenlijk alleen een vlucht en auto in een pakket bij, ik geloof, ebooker of ebooking geboekt, verder willen we nog een hotel voor de eerste en laatste nacht boeken en dan maar zien hoe of wat. We dachten hier en daar een lekker smoezelig motelletje te nemen en verder weet ik het nog niet, boek eigenlijk nooit echt iets, als er niks is rijd ik gewoon door tot er wel iets is, ik hoef niet zo nodig op dé plekken t slapen, half uurtje ervan af is ook prima voor mij.

Ik hoor verchillende geluiden over deze manier, de ene zegt dat je overal voor een eerlijke prijs een slaapplek vind, de ander zegt dag je absoluut moet reserven...ik gok op t eerste denk ik, want ik wil gewoon mijn planning flexibel houden, als ik het leuk vind ergens wil ik daar een dag langer blijven en die dag elders wegstrepen...

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 07 apr 2013, 00:06

@Roy: Dat is inderdaad ook een manier ja. Ik heb nog nooit gereisd op die manier daar, dus ik zou het je niet kunnen vertellen. Vond het vooraf reserveren altijd wel lekker zodat ik ook beetje overzicht heb wanneer ik waar heen ga etc. :)

///Joost

Bericht door ///Joost » 07 apr 2013, 00:09

Roy, in Cali is altijd wel wat te vinden op de bonnefooi, tenzij je IN de national parks of zo wilt verblijven. Motels zijn er echt geneog en ze zijn nooit vol.

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 apr 2013, 00:52

Mooie plannen Robin. :)
:lol:

///Joost

Bericht door ///Joost » 07 apr 2013, 01:09

Rode wijn... :blabla:

Plaats reactie