Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt verkop
-
Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt verkop
Goedeavond, ik had vandaag een klein autootje voor de vrouw gekocht (althans dacht ik). Na wat onderhandelen en gister 4 uur in de auto gezeten te hebben vanochtend eruit gekomen. Aanbetaling van 250 gedaan, hij zou de auto morgen komen brengen. Waren er allebei helemaal blij mee (clio RS) en hadden onze c1 dus naar een handelaar gedaan. Krijg ik net een mail, dat ik maar verder moet zoeken (teveel gedoe met brengen) Mn werk afgezegd en gemaild dat ik morgen hem op komt halen. Krijg ik een mail terug dat de auto nu al verkocht is en de aanbetaling word teruggeboekt. Wat kan ik hiermee nog doen? Ik vind dit op zn zachtsgezegd een naaistreek. Alvast dank.
- Luco
Re: Overeenkomst via mail, aanbetaling gedaan en nu haakt ve
Ik denk dat je er niks aan kan doen, hij heeft een beter bod gehad waarschijnlijk.
Naaistreek is het zeker.
Naaistreek is het zeker.
-
Geld terughalen.
BMW met 6 in lijn ophalen
Blits op DF maken
Lullig...
Blits op DF maken
Lullig...
- RVV
Shakes schreef:Geld terughalen.
Blits op DF maken
Lullig...

- Eric-328
Er is sprake van een overeenkomst. Aanbod / aanvaarding + wil en verklaring. Juridisch kun je, indien voornoemde zaken aantoonbaar zijn nakoming vorderen.
In de praktijk is dit vaak niet haalbaar. Indien de auto aan een ander verkocht is, is nakoming niet meer mogelijk.
Wat rest is dan een eventuele vergoeding van geleden schade. Veel gezeur en kosten.
Ik zou verder verder kijken voor een andere auto.
In de praktijk is dit vaak niet haalbaar. Indien de auto aan een ander verkocht is, is nakoming niet meer mogelijk.
Wat rest is dan een eventuele vergoeding van geleden schade. Veel gezeur en kosten.
Ik zou verder verder kijken voor een andere auto.
- dvh
Gewoon een up kopen!
-
Ik vind het gewoon naar, ben echt woest.... Dat ben ik niet snel iig. Maakt me niet uit hoeveel tijd het me gaat kosten, maar zn telefoon opnemen of bellen doet hij niet. Een lullig mailtje is het enige.... Daar word ik juist woest om. Nu zeggen dat de communicatie vaag is ofzo, Mn haren staan echt overeind. En zal mn best doen dat toch te laten merken, ook omdat een rs met schuifdak bijna niet te vinden is.....
- Luco
ik zou 2000 meer bieden, kijken wat er gebeurd en als die hapt er naartoe gaan om hem op te halen en dan 2000 minder geven 

Laatst gewijzigd door Luco op 05 apr 2013, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fabian
Gewoon een smerige kuthandelaar, waarschijnlijk geen bovag ofzo? Niets op papier in een overeenkomst gezet? Wordt een lange wedstrijd.....
Gewoon een kutstreek, verkocht is verkocht....
Gewoon een kutstreek, verkocht is verkocht....
-
Heb alles wel op de mail staan.
-
Gaat om deze: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false; Echt helemaal af en voor 9000 hadden we een overeenkomst
- dvh
Wat wil je ermee bereiken?
Auto is verkocht?
Je kan evetueel als je het kenteken hebt controleren of het echt zo is.
Maar verkocht is weg.
Je kan via een civile procedure hem aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten.
Maar of de kosten daarvan opwegen tegen de baten ?...
Auto is verkocht?
Je kan evetueel als je het kenteken hebt controleren of het echt zo is.
Maar verkocht is weg.
Je kan via een civile procedure hem aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten.
Maar of de kosten daarvan opwegen tegen de baten ?...
-
Ik denk dat 9k niet veel geld is voor zo'n auto. De verkoper heeft eieren voor zijn geld gekozen..
- dvh
Dezelfde kleur , minder kilometers en neutraler interieur:
http://m.marktplaats.nl/a/auto-s/renaul ... blauw.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Opa van dit forum heeft ook een zeer puike uitvoering tekoop voor hetzelfde geld.
http://m.marktplaats.nl/a/auto-s/renaul ... blauw.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Opa van dit forum heeft ook een zeer puike uitvoering tekoop voor hetzelfde geld.
- Luco
particulier dus, ja erg vervelend, ik zou ff met een ander nummer en naam bellen en eens kijken wat voor bod er nu ligt, dan weet je genoeg.
- Luco
martjesup schreef:Gaat om deze: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false; Echt helemaal af en voor 9000 hadden we een overeenkomst
Hij zit ook op het renault forum

- RVV
Zal ik dan maar een nieuw topic openen in; Mijn auto 

- Fabian
Bij een particulier, sja, dan zou ik zeggen: weg=pechmartjesup schreef:Gaat om deze: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false; Echt helemaal af en voor 9000 hadden we een overeenkomst
- Luco
wel asociaal moet ik zeggenFabian schreef:Bij een particulier, sja, dan zou ik zeggen: weg=pechmartjesup schreef:Gaat om deze: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false; Echt helemaal af en voor 9000 hadden we een overeenkomst
- Luco
even een linkje op de rtc gezet naar dit draadje.
en even vice versa
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 01#2336201" onclick="window.open(this.href);return false;
en even vice versa
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 01#2336201" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Weg=Pech? Daar is een aanbetaling voor toch? Zeker omdat er maar een dag tussen zit.
- Luco
Ik zou hem toch even bellen en zeggen dat je serieus een civiele procedure overweegt, ik zou het echt doen ook.
- Fabian
Zeker mee eens.Luco schreef:wel asociaal moet ik zeggenFabian schreef:Bij een particulier, sja, dan zou ik zeggen: weg=pechmartjesup schreef:Gaat om deze: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false; Echt helemaal af en voor 9000 hadden we een overeenkomst
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden.
Maar zeker bij particulier weinig om nog te kunnen doen nu denk ik....
-
Neemt zn telefoon niet op, nu 22 keer geprobeerd te bellen. Krijg nog geen eens netjes een uitleg. Hij heeft die 9000 zelf als prijs gehanteerd. Ik ging akkoord en vroeg ofdat hij de auto kon brengen ivm drukte op mijn werk. Uiteindelijk kon dat na een aanbetaling en zou hij morgen 17.00 uur komen. Vanmiddag zou iemand naar de auto komen kijken maar die zou hij afzeggen. Ik citeer
Oke, dat is goed. Aanbetaling. Wat spreken we af? € 500,-? Graag op rekeningnummer te Venlo. Geef je mij even een seintje als het is overgemaakt? Dan kan ik het (laten) checken. Dan ga ik nu die jongen die vanavond komt verzetten naar morgen. Als je aanbetaling binnen is, zeg ik hem wel compleet af. Op 04
>
>
>
>
>
>
>
>
> Zou evt om 16.30 kunnen. Ik kan je daarna wel even afzetten op station alexandrium Rotterdam
>
>
>
> Verstuurd vanaf mijn iPhone
> volgende geschreven:
>
>
>
> Kan ik de auto morgen alleen brengen tussen 17-19uur? Of kan het ook vroeger? Kan iemand mij daarna op een station afzetten?
Oke, dat is goed. Aanbetaling. Wat spreken we af? € 500,-? Graag op rekeningnummer te Venlo. Geef je mij even een seintje als het is overgemaakt? Dan kan ik het (laten) checken. Dan ga ik nu die jongen die vanavond komt verzetten naar morgen. Als je aanbetaling binnen is, zeg ik hem wel compleet af. Op 04
>
>
>
>
>
>
>
>
> Zou evt om 16.30 kunnen. Ik kan je daarna wel even afzetten op station alexandrium Rotterdam
>
>
>
> Verstuurd vanaf mijn iPhone
> volgende geschreven:
>
>
>
> Kan ik de auto morgen alleen brengen tussen 17-19uur? Of kan het ook vroeger? Kan iemand mij daarna op een station afzetten?
Laatst gewijzigd door martjesup op 05 apr 2013, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dit kreeg ik vanmiddag na meermalen bellen en contact zoeken of het geld er was en of ik de meldcode mocht die ik om 17.00 uur zou krijgen:
Geld is terug overgemaakt. Auto is verkocht.
>
>
> ----- Reply message -----
>
> Onderwerp: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Reactie: Renault Clio RS 197PK 2006 nieuwstaat
> Datum: vr, apr. 5, 2013 18:55
>
>
> Reageer of bel aub even.
>
> Met vriendelijke groet,
volgende geschreven:
>
> Hallo Martijn. Heb mijn telefoon op het werk laten liggen, weet niet of je me nog gebeld hebt of zo. Ik stort je het geld direct terug, ik vind het teveel rompslomp en heb te weinig tijd morgen om naar het westen te rijden. Geld wordt binnen een half uur teruggeboekt.
>
> Succes verder.
Geld is terug overgemaakt. Auto is verkocht.
>
>
> ----- Reply message -----
>
> Onderwerp: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Antw: Re: Reactie: Renault Clio RS 197PK 2006 nieuwstaat
> Datum: vr, apr. 5, 2013 18:55
>
>
> Reageer of bel aub even.
>
> Met vriendelijke groet,
volgende geschreven:
>
> Hallo Martijn. Heb mijn telefoon op het werk laten liggen, weet niet of je me nog gebeld hebt of zo. Ik stort je het geld direct terug, ik vind het teveel rompslomp en heb te weinig tijd morgen om naar het westen te rijden. Geld wordt binnen een half uur teruggeboekt.
>
> Succes verder.
Laatst gewijzigd door martjesup op 05 apr 2013, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.