Bandenmaat 185-45-15 gezocht
- Archiebald
Bandenmaat 185-45-15 gezocht
En dan niet in de vorm van Nankang's.... Wellicht dat iemand hier connecties heeft, een bedrijf kent of me op een andere manier kan helpen.
Op het moment rij ik op, de niet meer leverbare, Uniroyal Rainsport. Een erg fijne band wat mij betreft, maar zoals al gezegd. Niet meer leverbaar.
M'n enige optie, om bij deze maat te blijven, is Nankang. Maar uit eigen ervaring vind ik dat niet zo'n goed idee meer.
Dus bij deze mijn oproep. Is er hier iemand die mij kan helpen?
Op het moment rij ik op, de niet meer leverbare, Uniroyal Rainsport. Een erg fijne band wat mij betreft, maar zoals al gezegd. Niet meer leverbaar.
M'n enige optie, om bij deze maat te blijven, is Nankang. Maar uit eigen ervaring vind ik dat niet zo'n goed idee meer.
Dus bij deze mijn oproep. Is er hier iemand die mij kan helpen?
- GTRene
Re: Bandenmaat 185-45-15 gezocht
wellicht toch voor 1 maatje breder gaan, in de 195/45/15 is voldoende te koop.
- Archiebald
Dan wordt het eerder smaller, 175-55-15, denk ik. 195 vind ik te breed namelijk. Qua breedte, look en wegligging is die 185 echt de perfecte band voor mij. Helaas wordt hij niet door fatsoenlijke merken gemaakt 

- Riceaux
In die specifieke maat zit je aan de Nankang NS-2 vast ben ik bang. Er is in ieder geval geen bandencentrum die je de banden in die maat kan leveren van een andere fabrikant. Neem aan dat je deze maat wilt om met getrokken banden rond te rijden?
Ben deze vraag wel eens vaker tegengekomen op Duitse VW fora en de conclusie was altijd dat je aan Nankang NS-2 vast zit.
Ben deze vraag wel eens vaker tegengekomen op Duitse VW fora en de conclusie was altijd dat je aan Nankang NS-2 vast zit.
- Archiebald
Klopt deels.
Al vind ik m'n banden niet echt getrokken, ze zijn ook maar 7J breed. Het staat gewoon net iets mooier en loopt niet aan. Wat ik stom vind is dat Uniroyal is gestopt met het maken van die maat. Maar goed, weinig vraag ongetwijfeld. Dus dan is het wel logisch.
Dit is hoe, getrokken, ze staan:
(heb geen betere foto helaas)

Al vind ik m'n banden niet echt getrokken, ze zijn ook maar 7J breed. Het staat gewoon net iets mooier en loopt niet aan. Wat ik stom vind is dat Uniroyal is gestopt met het maken van die maat. Maar goed, weinig vraag ongetwijfeld. Dus dan is het wel logisch.
Dit is hoe, getrokken, ze staan:
(heb geen betere foto helaas)

- Riceaux
Valt inderdaad wel mee qua getrokken bandjes. Maar denk dat je inderdaad dan naar een andere maat moet, of genoegen moet nemen met de Nankang banden. Heb ook even gekeken op de Japanse banden sites voor je, maar ook daar niks anders dan de Nankang kunnen vinden in de gezochte maat.
- Archiebald
Oke dank je wel!
Ik begin de moed nu inderdaad ook op te geven. Heb al contact gehad met o.a Euromaster, Kwikfit, Profile, Autobandenmarkt, Uniroyal zelf etc etc. Ook heb ik Toyo geprobeerd of die misschien stiekem die maat hadden, maar (uiteraard) helaas....
Nergens ligt ook nog een vergeten setje.
Ik heb ooit, 2005, met Nankangs rond gereden. Maatje 215/35/18 maar dat viel echt tegen. Vooral in de regen. Iemand een idee hoe die NS2's het doen? M'n huidige Uni's zijn geniaal als het nat is, wat een geweldige band! Op droog zijn ze goed, maar als 't nat is
Ik begin de moed nu inderdaad ook op te geven. Heb al contact gehad met o.a Euromaster, Kwikfit, Profile, Autobandenmarkt, Uniroyal zelf etc etc. Ook heb ik Toyo geprobeerd of die misschien stiekem die maat hadden, maar (uiteraard) helaas....
Nergens ligt ook nog een vergeten setje.
Ik heb ooit, 2005, met Nankangs rond gereden. Maatje 215/35/18 maar dat viel echt tegen. Vooral in de regen. Iemand een idee hoe die NS2's het doen? M'n huidige Uni's zijn geniaal als het nat is, wat een geweldige band! Op droog zijn ze goed, maar als 't nat is

- GTRene
sommige merken banden vallen in verhouding erg smal uit...Archiebald schreef:Dan wordt het eerder smaller, 175-55-15, denk ik. 195 vind ik te breed namelijk. Qua breedte, look en wegligging is die 185 echt de perfecte band voor mij. Helaas wordt hij niet door fatsoenlijke merken gemaakt
moet je wel net weten welke

bv de Falken FK452 en of Dunlop en zelfs Michelin van destijds, vallen bv zeker 1cm smaller uit dan die contisport 5P wat ik nu heb....
weet niet of dat merk wat je nu hebt bv breed uit valt? je dan bv voor een smal uitvallend merk kan shoppen in de 195 serie waar er veel van zijn, ik noem maar wat

-
OnlineLuco
Je zal voor in het nat niet snel een betere band vinden dan de uniroyal.
- Archiebald
Dat is op zich ook een idee ja, alleen heb ik geen flauw idee wat smal uitvallende merken zijn 
Ik merk het inderdaad en we wonen nu eenmaal in NL. Dus ja, zachte Toyo's zijn leuk, maar een Uniroyal heb je vaker iets aan.

Luco schreef:Je zal voor in het nat niet snel een betere band vinden dan de uniroyal.
Ik merk het inderdaad en we wonen nu eenmaal in NL. Dus ja, zachte Toyo's zijn leuk, maar een Uniroyal heb je vaker iets aan.
- Riceaux
Nankang's zijn in die maat opzich niet slecht in de regen. Naja laten we het er op houden, het is te doen. 

- GTRene
ze komen niet goed uit de test...(NS-2 Nankang)
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nankang/NS2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... e-Test.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nankang/NS2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- MartijnGizmo
Falken oa, vooral hun 512 en 912.Archiebald schreef:Dat is op zich ook een idee ja, alleen heb ik geen flauw idee wat smal uitvallende merken zijn![]()