Even voorstellen... BMW 135i E82
- Erik K.
Re: Even voorstellen... BMW 135i E82
Goed resultaat zeg!! 

- Mikie
nah ken er een aantal met hetzelfde blok met 460pk+ en standaard blok dus dit lukkenBram schreef:Zo, is dar geen bak slopend koppel?

moet weer even de honger stillen zou je zeggen jaGTRene schreef:daar kun je wel ff mee verder, je hebt meer koppel dan ik in men brommer

- Erik K.
Rene heeft 'The one and only' Hartge Z3 V8 

- GTRene
ik moet het idd helaas doen met 520nm uit de V8

- Mikie
Ook behelpen in zo'n relatief lichtgewicht auto zeg...GTRene schreef:ik moet het idd helaas doen met 520nm uit de V8![]()

Wel bedrieglijke avater heb je ! Haha
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooie waardes Mikie. Dit is toch nog 'n N54 en nog geen N55?
Zijn goed tunebaar
Alleen doe ik niks(behalve 'n oem N55 midpipe ivm garantie)zo is ie snel zat. M3 E9x snel al.
Zijn goed tunebaar

Alleen doe ik niks(behalve 'n oem N55 midpipe ivm garantie)zo is ie snel zat. M3 E9x snel al.
- Mikie
Het is inderdaad de N54. Geweldig blok
Standaard al snel zat dat klopt maar ja kan altijd beter sneller en meer haha

Standaard al snel zat dat klopt maar ja kan altijd beter sneller en meer haha
- Mikie
kom net terug van de bandenboer. erg enthousiasten gasten en hij was helemaal weg van mijn kleine eentje
hij ree zelf met een seat leon FR ABT getuned wat ook leuk is natuurlijk
maar goed michelin super sportjes liggen er onder (alleen voor). Voorbanden waren helemaal op
Auto staat gelijk hoger
hahaha bij de garage hadden ze hun bedenkingen er bij non rft op een rft auto maar we zullen het merken.... heb nu alleen de voorbanden gedaan doordat het afgeraden wordt dus even proberen en er zit zo weinig ruimte dat ik, bij deze relatief zachte band, bang ben dat deze aanloopt tegen de vering.... (zit daar zo ongelooflijk weinig ruimte!!)
vanavond even goed hoeken en als ze aanlopen gaan de bandjes dus weer in de verkoop... hoezo kapitaal vernietiging

maar goed michelin super sportjes liggen er onder (alleen voor). Voorbanden waren helemaal op

vanavond even goed hoeken en als ze aanlopen gaan de bandjes dus weer in de verkoop... hoezo kapitaal vernietiging

- JoostSchouten
Ik ben heel benieuwd hoe het bevalt.
Wil binnenkort mijn RFT's ook laten vervangen voor non-RFT's.
Wat waren hun argumenten?
Wil binnenkort mijn RFT's ook laten vervangen voor non-RFT's.
Wat waren hun argumenten?
- Mikie
De argumenten waren dat ze bij verschillende klanten non rft hebben gemonteerd en die weer binnen een maand terug waren om de banden te verwisselen voor rft. Het zou te "zweverig" rijden. Een ander argument was dat het onderstel helemaal ingesteld is voor rft.
Nu ken ik een aantal auto gekken die helemaal ingesteld zijn op rijplezier en rijden nieuw model 3 serie die mij deze band aanraadde. Rijden zelf ook non rft. Moet wel de XL band nemen.
Ik heb nog niet veel gereden en nog niet genoeg dat de banden echt op temperatuur waren maar mijn eerste reactie was dat het comfort echt enorm is toegenomen!! Met de bridgetone rft voelde je alles en bonkte enorm! Bijvoorbeeld als je over een spoorovergang gaat bonkt dat zo hard dat je de bonken in je rug voelt! Of een simpele overgang van wegdek of een putdeksel ..... Was echt 2 handen aan het stuur want anders ging die hierdoor nog wel eens de andere kant op gaan
De michelins geven goed gevoel in het stuur maar zonder het gebonk. Het insturen van een bocht... Ik heb nog niet genoeg gereden en zeker niet met banden op temperatuur maar mijn eerste gevoel gaf een beetje het idee dat de banden een fractie minder direct sturen door de zachtere wangen. De wang moet zich eerst "schrap zetten" alvorens hij stuurt. De rotonde om hoeken geeft je in beginsel het gevoel van onderstuur maar (ik denk weer omdat die even moet "zetten" op het wegdek maar heeft dan zo veel grip! Gaf geen krimp! Wat dat betreft een veel belovende band! Maar nogmaals ik moet nog even wat rijden en nog even de snelweg op of die niet gaat zwabberen! Ik houd je op de hoogte !
Ik zag trouwens op de website van popgom dat bij de achterbanden "gehonoreerd door BMW" bij vermeld staat!
Alleen voor niet wat dan weer vreemd is.... Misschien omdat het een nieuwe band is?
Nu ken ik een aantal auto gekken die helemaal ingesteld zijn op rijplezier en rijden nieuw model 3 serie die mij deze band aanraadde. Rijden zelf ook non rft. Moet wel de XL band nemen.
Ik heb nog niet veel gereden en nog niet genoeg dat de banden echt op temperatuur waren maar mijn eerste reactie was dat het comfort echt enorm is toegenomen!! Met de bridgetone rft voelde je alles en bonkte enorm! Bijvoorbeeld als je over een spoorovergang gaat bonkt dat zo hard dat je de bonken in je rug voelt! Of een simpele overgang van wegdek of een putdeksel ..... Was echt 2 handen aan het stuur want anders ging die hierdoor nog wel eens de andere kant op gaan

De michelins geven goed gevoel in het stuur maar zonder het gebonk. Het insturen van een bocht... Ik heb nog niet genoeg gereden en zeker niet met banden op temperatuur maar mijn eerste gevoel gaf een beetje het idee dat de banden een fractie minder direct sturen door de zachtere wangen. De wang moet zich eerst "schrap zetten" alvorens hij stuurt. De rotonde om hoeken geeft je in beginsel het gevoel van onderstuur maar (ik denk weer omdat die even moet "zetten" op het wegdek maar heeft dan zo veel grip! Gaf geen krimp! Wat dat betreft een veel belovende band! Maar nogmaals ik moet nog even wat rijden en nog even de snelweg op of die niet gaat zwabberen! Ik houd je op de hoogte !

Ik zag trouwens op de website van popgom dat bij de achterbanden "gehonoreerd door BMW" bij vermeld staat!
Alleen voor niet wat dan weer vreemd is.... Misschien omdat het een nieuwe band is?
- JoostSchouten
Dat comfort lijkt mij ook wel lekker ja. Beetje minder scherp sturen neem ik dan wel voor lief.
Banden hoeven ook niet zoveel grip te hebben

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Lekker wagentje Mikie!
Ben je er 2 juni bij in Friesland?

-
Wat een lekker bakkie, echt heel mooi!
Zelf ben ik ook RFT af en ik heb er geen seconde spijt van. Onder m'n E87, zonder sport onderstel notabene, vond ik het ook te bonkerig. Maar ik rijd dan ook het liefst binnendoor, dijkjes en andere kleine en soms hobbelige wegen. Dat later het onderstel erop is afgestemd heb ik ook eens gehoord maar meer weet ik er ook niet van.
Mijn vorige voorbanden sleten voor ook zoveel harder aan de randen. En deze gaan het weer doen vrees ik. Heeft iemand enig idee of dat een klein beetje beter wordt met bijvoorbeeld een veerpootbrug? Aan de geo sleutelen zie ik vooralsnog geen brood in.
Zelf ben ik ook RFT af en ik heb er geen seconde spijt van. Onder m'n E87, zonder sport onderstel notabene, vond ik het ook te bonkerig. Maar ik rijd dan ook het liefst binnendoor, dijkjes en andere kleine en soms hobbelige wegen. Dat later het onderstel erop is afgestemd heb ik ook eens gehoord maar meer weet ik er ook niet van.
Mijn vorige voorbanden sleten voor ook zoveel harder aan de randen. En deze gaan het weer doen vrees ik. Heeft iemand enig idee of dat een klein beetje beter wordt met bijvoorbeeld een veerpootbrug? Aan de geo sleutelen zie ik vooralsnog geen brood in.
- Mikie
afstelling is nu wel heeeeel erg lekker ! ook stukkie snelweg gedaan (stukje opgereden met Porsche panamera sJoostSchouten schreef:Dat comfort lijkt mij ook wel lekker ja. Beetje minder scherp sturen neem ik dan wel voor lief.

Jij ook hier ?!matthyssie schreef:Lekker wagentje Mikie!

tja friesland.... is zo'n tering end weg man.... ff nog over na denken....
Thx !TLRS schreef:ben ik ook RFT af en ik heb er geen seconde spijt van. Onder m'n E87, zonder sport onderstel notabene, vond ik het ook te bonkerig. Maar ik rijd dan ook het liefst binnendoor, dijkjes en andere kleine en soms hobbelige wegen. Dat later het onderstel erop is afgestemd heb ik ook eens gehoord maar meer weet ik er ook niet van.
Wat een lekker bakkie, echt heel mooi!

tja slijtende voorbanden.... gewoon zachter door de bocht is geen optie natuurlijk... hahaha
- frank de jonge
Wat meer gas geven dan tot oversturend!
- Mikie
zoals gezegd stukje opgereden met Porsche Panamera S. Wou er met man en macht voorbij maar hij kwam er niet voorbij. toen bedacht ik me dat ik nog een camera had liggen dus snel gemonteerd en stukje opgenomen maar toen gaf die geen gas meer

-
Correct en tevens juist.. ik heb het vermogen niet om er langzaam in de gaan en hard uitMikie schreef:Thx !tja slijtende voorbanden.... gewoon zachter door de bocht is geen optie natuurlijk... hahaha

Helaas..open difffrank de jonge schreef:Wat meer gas geven dan tot oversturend!

- JoostSchouten
Drie weken verder, nog steeds tevreden?
- Peric
Nog even een reactie hierop, ik zou 's wat spelen met de bandenspanning. Zou om te beginnen ze 's wat harder zetten..TLRS schreef:Mijn vorige voorbanden sleten voor ook zoveel harder aan de randen. En deze gaan het weer doen vrees ik. Heeft iemand enig idee of dat een klein beetje beter wordt met bijvoorbeeld een veerpootbrug? Aan de geo sleutelen zie ik vooralsnog geen brood in.
De opgegeven waarde vanuit fabriek is niet altijd het beste hoor.