E36/8 Z3M / E38 728iAg / E36 325i 5MT LSD
- Joopieboy
Re: Z3 ///M Coupé Imolarot zwei
Wat een prachtige verhaal en een super mooie auto! Leuk om te lezen dat ie goed terecht is gekomen. 

- Tomj
fotootje vanop Zolder vandaag !
-
Smullen! 

- ///Joost

- Roy RS
ik kan niet vaak genoeg zeggen , hoe mooi ik dit model vind, echt geweldig!
- Erik K.
Mijn s50b32 motor in de M3 kreeg bij de vorige eigenaar altijd Motul 15W60, ik heb dat zelf ook nog twee keer gebruikt totdat Motul daarmee stopte en 20W60 ging maken. Dat heb ik er een paar 100km in gehad maar vond de VANOS toch echt niet leuk. Snel gewisseld met Castrol TWS Motorsport 10W60 en sindsdien niet meer vanaf geweken ook omdat het voor mij vééél goedkoper te verkrijgen is.
De motor loopt daar ook prima op, vrijwel geen verbruik en olietemp dik in orde.
Ik moet echt gek doen wil de olietemp dik over de 100graden komen en blijven.
Meestal zit deze tussen de 85 - 95 graden.
De motor loopt daar ook prima op, vrijwel geen verbruik en olietemp dik in orde.
- ///Joost
Wat deed je VANOS dan? Overigens hier 5W40 Castrol en 0,0000L olieverbruik en zelfde temperaturen als jij...meer richting de 85-90 graden.Erik K. schreef:Mijn s50b32 motor in de M3 kreeg bij de vorige eigenaar altijd Motul 15W60, ik heb dat zelf ook nog twee keer gebruikt totdat Motul daarmee stopte en 20W60 ging maken. Dat heb ik er een paar 100km in gehad maar vond de VANOS toch echt niet leuk. Snel gewisseld met Castrol TWS Motorsport 10W60 en sindsdien niet meer vanaf geweken ook omdat het voor mij vééél goedkoper te verkrijgen is.
- Erik K.
VANOS begon te ratelen, leek erop als de boel niet goed gesmeerd werd doordat de olie te dik was.
Met name in koude toestand hoorbaar, eenmaal warm vrijwel weg. Ik heb er niet lang mee gereden omdat het niet bepaald gezond klonk.
Als ik rustig blijf rijden, dan blijft de olietemp bij mij ook steken op een goeie 80graden, paar keer flink gas geven als de boel op temperatuur is, dan wordt hij iets warmer en blijft dan tussen de 85 -95 graden.
Met name in koude toestand hoorbaar, eenmaal warm vrijwel weg. Ik heb er niet lang mee gereden omdat het niet bepaald gezond klonk.
Als ik rustig blijf rijden, dan blijft de olietemp bij mij ook steken op een goeie 80graden, paar keer flink gas geven als de boel op temperatuur is, dan wordt hij iets warmer en blijft dan tussen de 85 -95 graden.
- Tomj
Ondertussen niet stilgezeten. Lagerschalen en oliepomp vervangen, toch nog een keer 10w60 motorsport erop laten doen op aanraden van P. Vlasblom. De schaaltjes die eruit kwamen zagen er nog goed uit op 167 000 km. Better safe than sorry !
Tijdens een reinigingsbeurt van het interieur ben ik wel op een " ondergronds meer" gestoten. Als ik mijn vingers tussen de spleet stak waar de 2 tapijten samenkomen onder de passagierszetel dan voelde ik extreme nattigheid, de tapijten waren vanboven zelf wel droog. Na wat demontage bleek er een mooie plas onder mijn passagiersstoel te staan. Na de liters water eruit te hebben gezogen met een rietje
besloten om het grondig aan te pakken.

Hierboven een kiekje van de interieursloopwerken. Ik heb , met hulp van medeforummer Jussi, zo goed als heel het interieur eruit gehaald.

Voorheen kon ik hier vissen laten gedijen.

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog wat carkitbekabeling eruit te slopen.

De 2 rijdende vijvers, de jussimobiel had er ook last van:

En wat blijkbaar de oorzaak van de lek zou zijn:

Beneden in de hoek van de raam zouden de dichtingsgummi's hun werk niet naar behoren verrichten.
course of action is nu : alle deurrubbers vervangen en kijken of het lek is opgelost. Er zou namenlijk ook de mogenlijkheid bestaan dat de afdichtingsrubber van de kachelradiator niet meer goed zou afdichten en dat er langs daar nattigheid zou kunnen binnensijpelen. En daarna hopelijk het interieur terug netjes erin krijgen
Gisteren ook nog een okkaziesetje remmen op de kop getikt:

Hier moet ik nog nieuwe schijven voor aankopen , dan steek ik ineens ook stoptech schijven vanachter.
Ik moet ook nog nadenken over de keuze van remblokken.
Er zou ook nog een superspirnt catvervanger zonder dempers van een E36 M3 "in the works" zijn
Tijdens een reinigingsbeurt van het interieur ben ik wel op een " ondergronds meer" gestoten. Als ik mijn vingers tussen de spleet stak waar de 2 tapijten samenkomen onder de passagierszetel dan voelde ik extreme nattigheid, de tapijten waren vanboven zelf wel droog. Na wat demontage bleek er een mooie plas onder mijn passagiersstoel te staan. Na de liters water eruit te hebben gezogen met een rietje

Hierboven een kiekje van de interieursloopwerken. Ik heb , met hulp van medeforummer Jussi, zo goed als heel het interieur eruit gehaald.
Voorheen kon ik hier vissen laten gedijen.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog wat carkitbekabeling eruit te slopen.
De 2 rijdende vijvers, de jussimobiel had er ook last van:
En wat blijkbaar de oorzaak van de lek zou zijn:
Beneden in de hoek van de raam zouden de dichtingsgummi's hun werk niet naar behoren verrichten.
course of action is nu : alle deurrubbers vervangen en kijken of het lek is opgelost. Er zou namenlijk ook de mogenlijkheid bestaan dat de afdichtingsrubber van de kachelradiator niet meer goed zou afdichten en dat er langs daar nattigheid zou kunnen binnensijpelen. En daarna hopelijk het interieur terug netjes erin krijgen

Gisteren ook nog een okkaziesetje remmen op de kop getikt:
Hier moet ik nog nieuwe schijven voor aankopen , dan steek ik ineens ook stoptech schijven vanachter.
Ik moet ook nog nadenken over de keuze van remblokken.
Er zou ook nog een superspirnt catvervanger zonder dempers van een E36 M3 "in the works" zijn

- Niels
- Auto: Prius+
Dat plan had ik ook met mijn Z3Qpe
Het interieur is gewoon te vochtig..

- Fabian
Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad.
Verder lekker bezig hoor! Hopen dat straks alles rammelvrij teruggaat....
Verder lekker bezig hoor! Hopen dat straks alles rammelvrij teruggaat....
- Fabian
Ik zag toevallig net deze aangeboden worden op het nederlandse z3 forum:
http://link.marktplaats.nl/658612512" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/658612512" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
das nog best veel werk lijkt me
ik heb er gelukkig geen last van maar hij staat ook altijd binnen
wat ik wel een keer had bij een zwarte M coupe (Z3) is dat de ruitenvloeistof leiding wat bij het schutbord naar binnen gaat en die rechts bij de passagierstoel onder de mat doorloopt naar de achteruit,
ergens bij de passagiersstoel/voetendeel/shutbord. onder de mat half los was geraakt en daardoor enorm lekte als die onder druk stond, lees als je de wiswas installatie achter incl sproeien gebruikte...
kijk dus die leiding ff na nu je er nog goed bij komt
dat kan een grote boosdoener zijn.
verder, als je toch de stoelen eruit hebt (ik wil dat dit jaar ook doen) vervang dan meteen de stoel busjes/plaatjes wat tegen rocking seats is...
vaak zit er wat speling in na zeg 70K gebeurt dat wel of zware rechtervoet en bestuurder
http://www.waycoolinc.com/z3/02/100602/shish01.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb er gelukkig geen last van maar hij staat ook altijd binnen

wat ik wel een keer had bij een zwarte M coupe (Z3) is dat de ruitenvloeistof leiding wat bij het schutbord naar binnen gaat en die rechts bij de passagierstoel onder de mat doorloopt naar de achteruit,
ergens bij de passagiersstoel/voetendeel/shutbord. onder de mat half los was geraakt en daardoor enorm lekte als die onder druk stond, lees als je de wiswas installatie achter incl sproeien gebruikte...
kijk dus die leiding ff na nu je er nog goed bij komt

verder, als je toch de stoelen eruit hebt (ik wil dat dit jaar ook doen) vervang dan meteen de stoel busjes/plaatjes wat tegen rocking seats is...
vaak zit er wat speling in na zeg 70K gebeurt dat wel of zware rechtervoet en bestuurder

http://www.waycoolinc.com/z3/02/100602/shish01.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
Die leiding voor de achter wis-was heb ik ook eens lek gehad met de 2.8 idd.
- Tomj
Die wiebelstoelen moet ik inderdaad ook aanpakken , de leiding naar achter is bij mij al afgekoppeldGTRene schreef:das nog best veel werk lijkt me![]()
ik heb er gelukkig geen last van maar hij staat ook altijd binnen![]()
kijk dus die leiding ff na nu je er nog goed bij komtdat kan een grote boosdoener zijn.
vaak zit er wat speling in na zeg 70K gebeurt dat wel of zware rechtervoet en bestuurder![]()

- Tomj
Er zit heel de tijd een mongool mij met 1 Euro te overbiedenFabian schreef:Ik zag toevallig net deze aangeboden worden op het nederlandse z3 forum:

- GTRene
das vast de eigenaar...
Tom... Lee?
alias.
don't know maar kan maar zo om de prijs op te drijven... beste is dat je die man belt of mailt en niet meer bied, hij wil er die 250,- voor hebben denk en dat kan ie zo proberen als je happig bent
Tom... Lee?
alias.
don't know maar kan maar zo om de prijs op te drijven... beste is dat je die man belt of mailt en niet meer bied, hij wil er die 250,- voor hebben denk en dat kan ie zo proberen als je happig bent

- Tomj
Normalerweise morgen of overmorgen een tripje naar onze noorderburen maken
Ik heb wel schrik dat ik de catvervanger alleen opzich wel te stil ga vinden maar zo hoef ik niet te bricoleren met de decat van een E36 M3 die ik op het oog had. Met een ander setje eindpotten kom ik er hopelijk wel.

Ik heb wel schrik dat ik de catvervanger alleen opzich wel te stil ga vinden maar zo hoef ik niet te bricoleren met de decat van een E36 M3 die ik op het oog had. Met een ander setje eindpotten kom ik er hopelijk wel.
- Fabian
Toch gelukt? Mooi zo!
Doe chuckie de groeten van me

- Tomj
Fabian schreef:Toch gelukt? Mooi zo!
Heb ik gedaan ! Die gozer had wel lekker spul staan

- Niels
Had ie de carbon airbox niet meer voor je?
Die M3 is een mooie idd.

Die M3 is een mooie idd.
- Tomj
Hij zei er iets van, ik frequenteer het Z3 forum niet zoveel meer dus zijn auto is me niet bekend.Niels schreef:Had ie de carbon airbox niet meer voor je?![]()
Die M3 is een mooie idd.
De carbondoos was niet meer beschikbaar.
- Fabian
Mooi dat je geslaagd bent, waar een kleine tip al toe kan leiden 

- Tomj
Inderdaad, waarvoor dank !Fabian schreef:Mooi dat je geslaagd bent, waar een kleine tip al toe kan leiden
Gisteren heb ik met de 2.8 schoen van Jussi kunnen rijden en aldoende heb ik het verschil kunnen ondervinden in stuurhuis. Abnormaal hoe veel directer/korter zo een 2.8 stuurhuis is. Misschien zelfs wat te kort... het is een twijfelgevalletje.

- Macboy
Chuck is hier ook actief hoor !