Van een Renault Megane RS III Cup naar een GTI 7. Is gekocht
- martll
Re: Van een Renault Megane RS III Cup naar een GTI 7??
Wat is een Gti dan nog, alles is optie. 

- Snipe
Xenon plus schrappen. Of dat Executive pakket en dat led-gedoe. Of even doorsparen. Je bent het Performance Pack namelijk vergeten..!Luca schreef:Mijn samenstelling van de GTI 7 5D
Volkswagen Golf GTI 4 deurs :33790,-
Afl kosten : 853,70
Executive pakket : 750,-
Elek ramen achter : 284,-
Kleur wit : 137,-
Led mistlampen : 325,-
Led achterlichten: : 295,-
Getint glas : 270,-
Licht &zicht pakket : 165,-
Xenon plus :1461,-
Austin velgen : 580
Totaal: 38.909,70
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Als Golf 6 GTI eigenaar in Geneve in de 7 gezeten. Vond het iets tegenvallen. Natuurlijk: Golf is evolutie maar het verschil is imo wel erg klein. Stuur is dunner dan mijn stuur, minpuntje.... Front ook minder krachtig wegens de minder opvallende mistlampen op de 7.
Je moet natuurlijk wel dat performance pack erbij bestellen: mechanisch sper ! Dat heeft de auto echt nodig...
Je moet natuurlijk wel dat performance pack erbij bestellen: mechanisch sper ! Dat heeft de auto echt nodig...
- Luca
Ik ga echt voor de looks en luxe.
Performance komt er echt niet op.
Sper Diff zit nu ook op mijn RS. Gezien mijn rijgedrag (mogelijk als een ouwe lul) "gebruik" ik hem echt niet.
Daarnaast zit ik op mijn max mbt het zakgeld
Eerst nog zien of ik die 25500 iets hoger kan krijgen.
(of ik moet mijn RS particulier nog zien te verkopen
)
Performance komt er echt niet op.
Sper Diff zit nu ook op mijn RS. Gezien mijn rijgedrag (mogelijk als een ouwe lul) "gebruik" ik hem echt niet.
Daarnaast zit ik op mijn max mbt het zakgeld

Eerst nog zien of ik die 25500 iets hoger kan krijgen.
(of ik moet mijn RS particulier nog zien te verkopen

-
Hehehe wel mooi je reactie!
Topauto verder natuurlijk...

Topauto verder natuurlijk...
- Snipe
Zelf weten uiteraard, ik was alleen even benieuwd. En verder niet naar Wouter luisteren, die probeert gewoon om zijn overstap naar een geitewollensokken-labradortaxi goed te praten 

-
+1Snipe schreef:Zelf weten uiteraard, ik was alleen even benieuwd. En verder niet naar Wouter luisteren, die probeert gewoon om zijn overstap naar een geitewollensokken-labradortaxi goed te praten
Perry sponsort me ook een corduroy broek en spoedcursus GVB zei hij laatst.

- Snipe
Hoe gaat het eigenlijk met die omscholingscursus tot dierenarts waar je het laatst over had terwijl je je pijp zat te stoppen?
- Macboy
Supercombo man
(Ik denk ik help je even)

Code: Selecteer alles
Mijn samenstelling van de GTI 7 5D
Volkswagen Golf GTI 4 deurs: € 33.790
Afl kosten: € 853
Executive pakket: € 750
Elek ramen achter: € 284
Kleur wit: € 137
Led mistlampen: € 325
Led achterlichten: € 295
Getint glas: € 270
Licht &zicht pakket: € 165
Xenon plus: € 1.461
Austin velgen: € 580
Totaal: € 38.909
(Ik denk ik help je even)
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Je zou je alleen wel moeten afvragen wat het Performance Pack met je restwaarde doet. Ik denk dat je die ook weer makkelijker kunt verkopen met die optie erop. Dat zou je wellicht even aan je dealer kunnen vragen. Plus dat die 10 peekaatjes altijd meegenomen zijn
.
Overigens mooie config verder. Al het nuttige (xenon, navi) zit er op!

- Niels
- Auto: Prius+
Dan kun je beter bij de Cup blijvenLuca schreef:Ik ga echt voor de looks

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Echt niet. No way.Niels schreef:Dan kun je beter bij de Cup blijvenLuca schreef:Ik ga echt voor de looks

Tuurlijk is 'n Golf verre van 'n Überlooker, maar 'n Megane is in z'n klasse zo ongeveer wel 't raarste wat er rondrijdt, buiten wat discutabele punten op 'n niet nader te noemen ding uit München.
Goed bezig Luca!
-
Vraagt zich af in welke prijsklasse Luca had kunnen shoppen, als hij auto's en motoren gemiddeld 5 jaar ipv 5 maanden reed. 

- Niels
Dat bedacht ik me ook idd.

-
OnlineLuco
Luca geeft niks om vermogen, rijd als een ouwe lul zegt die zelf, dus dacht meer hier aan

- Niels
Sjieke bak man

- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat zal erg meevallen denk ik. Meer Luca's dan Andre's

sitechris schreef:Je zou je alleen wel moeten afvragen wat het Performance Pack met je restwaarde doet. Ik denk dat je die ook weer makkelijker kunt verkopen met die optie erop. Dat zou je wellicht even aan je dealer kunnen vragen. Plus dat die 10 peekaatjes altijd meegenomen zijn.
-
Hangt er ook een beetje vanaf hoe Volkswagen het in de markt zet. Als je er vanaf weet wil je het ook hebben, denk ik. Ik vind het een relatief koopje voor 1500 euro.
- Luca
allen schreef:Vraagt zich af in welke prijsklasse Luca had kunnen shoppen, als hij auto's en motoren gemiddeld 5 jaar ipv 5 maanden reed.
Daar denk ik maar niet te lang over na

- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Hoe bedoel je dat dan?Robin schreef:Echt niet. No way.Niels schreef:Dan kun je beter bij de Cup blijvenLuca schreef:Ik ga echt voor de looks![]()
Tuurlijk is 'n Golf verre van 'n Überlooker, maar 'n Megane is in z'n klasse zo ongeveer wel 't raarste wat er rondrijdt, buiten wat discutabele punten op 'n niet nader te noemen ding uit München.
Goed bezig Luca!
Ik zie ze steeds vaker rijden, de coupe versie van de megane.. Stuk voor stuk prachtig. Waar een golf verdwijnt in de grijze massa, ook GTI's want die onderscheiden zich 0,0 van een standaard golf.
Kan geen mooiere hothatch bedenken (met een kleine verlaging) behalve dan misschien een astra opc.
-
@ bami , ik bedoel het zoals ik het schrijf; de gehele auto vind ik er vreemd uitzien . Koplampen. Vooroverhang. Zijkant met raamoppervlak. Relatief te kleine wielen en dan nog dat halve struisvogelei met lampen als achterkant. Beetje een alien. Dan zijn er zovele Koreanen 10 keer beter bezig . Golf blijft n normale kar maar als gti incognito dik. Maar smaken verschillen he. Ook al zeggen 8 van de 10 dat iets mooi of lelijk is etc. dan nog moet iemand bij zichzelf nagaan om zich niet bij de grootste groep aan te sluiten, omdat dat zo hoort of makkelijker is om maar geen discussie te krijgen. Ik hoor blijkbaar bij die 2 dan. Lijkt me geen probleem.
- JP
GTi ziet er wel strak uit maar imo qua plaatwerk (en zeker als je dan een witte 6 had en nu zou kiezen voor een eveneens witte.....) lijkt teveel van het oude.
Ff picquoten........;
Lampen zien er wel gaaf uit (ff de fotos van de GTd genomen als voorbeeld) en ook de grotere remschijven uit het performancepack.
Alleen de jatgegoeligheid zou me niet gauw meer in een GTi of VAG evenknie krijgen. De 6jes GTi worden nu met de bosjes gejat........

Ff picquoten........;
GTD;
Lampen zien er wel gaaf uit (ff de fotos van de GTd genomen als voorbeeld) en ook de grotere remschijven uit het performancepack.
Alleen de jatgegoeligheid zou me niet gauw meer in een GTi of VAG evenknie krijgen. De 6jes GTi worden nu met de bosjes gejat........

- Joy
Ik zie de Golf 7 de laatste tijd wat meer in het straatbeeld verschijnen en ik kan niet zeggen dat het nu zo een vooruitgang is tov de Golf 6. Persoonlijk vind ik die laatste eigenlijk fraaier.
-
Keek dit even. Mooi hoor alle 3.Lekker gassen op zo'n klein baantje met dat spul. Ben 'n rwd fan, maar voel door CH's verhaal de emotie en beleving.
Kortom, we zien 'n Astra waarvan ik de achterkant 't mooist vind van de 3. De voorkant eigenlijk ook, maar mocht agressiever. En rood vind ik té. De Megane heeft 'n relaxede kleur, misstaat 'm niet, maar imo blijft 't een raar ding. Xenon moet erop. Focus ST. Wel heel erg burgerlijk, maar tóch. 5 deurs, niet leverbaar in 3 blijkbaar.
Qua rijden op 't circuit is de Megane heer en meester, maar de Focus heeft 't allrounder onderstel en de modernere motor. Minder lag.
Als ik in de markt was(en moest kiezen tussen deze 3) zou ik qua rijden op zo'n circuit natuurlijk meteen de Megane kiezen. Ben niet gek:)
Maar allround werd 't de ST. Liever 'n RS500:)
En die zou ik dan op den duur in gaan ruilen voor 'n Golf 7 ofzo:)))
Kortom, we zien 'n Astra waarvan ik de achterkant 't mooist vind van de 3. De voorkant eigenlijk ook, maar mocht agressiever. En rood vind ik té. De Megane heeft 'n relaxede kleur, misstaat 'm niet, maar imo blijft 't een raar ding. Xenon moet erop. Focus ST. Wel heel erg burgerlijk, maar tóch. 5 deurs, niet leverbaar in 3 blijkbaar.
Qua rijden op 't circuit is de Megane heer en meester, maar de Focus heeft 't allrounder onderstel en de modernere motor. Minder lag.
Als ik in de markt was(en moest kiezen tussen deze 3) zou ik qua rijden op zo'n circuit natuurlijk meteen de Megane kiezen. Ben niet gek:)
Maar allround werd 't de ST. Liever 'n RS500:)
En die zou ik dan op den duur in gaan ruilen voor 'n Golf 7 ofzo:)))
- Snipe
Binnenkort een test van zo'n ST hier op DF. Leuk hoor, maar je moest er een halve meter lager in zitten.