Jong gebruikte BMW F30 kopen...
- Daan
Jong gebruikte BMW F30 kopen...
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een jong gebruikte F30 320i of 328i als vervanger voor de E90 325i family carrier. Heb hiervoor al het één en ander nieuw geconfigureerd bij bmw.nl, maar ik kom steeds tot de voorspelbare conclusie dat zo'n auto met een paar duizend kilometer op de klok zo 10k goedkoper is i.v.m. nieuw.
Nu vroeg ik mij af of de BMW/F30 insiders hier, iets zinnigs kunnen zeggen over de verschillen in bouwkwaliteit tussen zeg een 12 maanden oude F30, of eentje van maar 4 maanden oud. Uiteraard is het aanbod het grootst in de categorie januari - juni 2012. Maar zijn deze auto qua kinderziektes en afwerking gelijk aan de F30's die op dit moment van de band af rollen?
Robin van welke maand was jouw 335i bijvoorbeeld, en wat is jouw ervaring hiermee?
Een klein nadeel van een gebruikte F30 kopen is het feit dat het M-pakket er nog niet zo lang is. Maakt met name de neus een stuk stoerder. Maar wie weet wat er de komende maanden nog voorbij komt.
Zag gisteren b.v. bij een niet-dealer de volgende auto staan die redelijk naar mijn smaak is (01-2012) :
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr
Daan...
Nu vroeg ik mij af of de BMW/F30 insiders hier, iets zinnigs kunnen zeggen over de verschillen in bouwkwaliteit tussen zeg een 12 maanden oude F30, of eentje van maar 4 maanden oud. Uiteraard is het aanbod het grootst in de categorie januari - juni 2012. Maar zijn deze auto qua kinderziektes en afwerking gelijk aan de F30's die op dit moment van de band af rollen?
Robin van welke maand was jouw 335i bijvoorbeeld, en wat is jouw ervaring hiermee?
Een klein nadeel van een gebruikte F30 kopen is het feit dat het M-pakket er nog niet zo lang is. Maakt met name de neus een stuk stoerder. Maar wie weet wat er de komende maanden nog voorbij komt.
Zag gisteren b.v. bij een niet-dealer de volgende auto staan die redelijk naar mijn smaak is (01-2012) :
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr
Daan...
Laatst gewijzigd door Daan op 28 mar 2013, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roy RS
Re: Jong gebruikte F30 kopen...
LOL, ik dacht na de titel gelezen te hebben "huh het begint toch bij F40"
Ff vergeten dat t n bmw forum is

- Snipe
Re: Jong gebruikte F30 kopen...
Er is ook een F12. En er schijnen mensen te bestaan die dan aan een 6 Serie cabrio denken...Roy RS schreef:LOL, ik dacht na de titel gelezen te hebben "huh het begint toch bij F40"
- Daan
Re: Jong gebruikte BMW F30 kopen...
Sorry jongens, reeds aangepast
Daan...

Daan...
-
Even een zijsprong;
Configureren is leuk, maar dan weet je je dealer korting niet.
Wat je ook nog heb is misschien wel een hogere inruil @ de dealer....
Jaartje nieuwer is weer een hogere restwaarde......
Ik zou toch ff hoi gaan zeggen bij de dealer.

Configureren is leuk, maar dan weet je je dealer korting niet.
Wat je ook nog heb is misschien wel een hogere inruil @ de dealer....
Jaartje nieuwer is weer een hogere restwaarde......
Ik zou toch ff hoi gaan zeggen bij de dealer.

- Daan
Ik heb al twee dealers bezocht om te kijken waarop we uitkwamen inclusief inruil. Uiteraard was de inruilwaarde van mijn 325i van eind 2007 lager dan verwacht. Het helpt ook niet mee dat mijn huidige auto qua leeftijd net buiten de Premium Selection boot valt, dus zit je gelijk aan 'handelaars prijzen' vast.
Daan...
Daan...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De mijne was van jan/feb 12 en had wat kinderziektes inderdaad....
- RVV
Laat me raden... 13,5k tot 14k inruil voor je oude auto.Daan schreef:Ik heb al twee dealers bezocht om te kijken waarop we uitkwamen inclusief inruil. Uiteraard was de inruilwaarde van mijn 325i van eind 2007 lager dan verwacht. Het helpt ook niet mee dat mijn huidige auto qua leeftijd net buiten de Premium Selection boot valt, dus zit je gelijk aan 'handelaars prijzen' vast.
Daan...
- Tristan
Mijne is van Sept 2012 maar behalve een kleine lekkage bij de achterdeur (is opgelost), 0,0 problemen. Geen kraakje of piepje te herkennen.
- Robin Hartog
F30 van ons is sinds augustus 2012, nul problemen. (Behalve een beste schade sinds eergisteren..
)

-
Daan schreef:Ik heb al twee dealers bezocht om te kijken waarop we uitkwamen inclusief inruil. Uiteraard was de inruilwaarde van mijn 325i van eind 2007 lager dan verwacht. Het helpt ook niet mee dat mijn huidige auto qua leeftijd net buiten de Premium Selection boot valt, dus zit je gelijk aan 'handelaars prijzen' vast.
Daan...
Hmm..... Dan niet doen inderdaad.....
325i op je dooie gemakkie particulier verkopen en dan een mooie 328i zoeken!

- Daan
14.5k maar liefst...Laat me raden... 13,5k tot 14k inruil voor je oude auto.

Particulier verkopen is ook een optie inderdaad, maar voor mij wel een laatste optie voor dit auto's.
Daan...
-
Bekend probleem van de F30 is een trilling in het stuur door slechte stuurhuizen, zoek maar eens rond op internet. Worden vervangen onder garantie/coulance.
Puntje om even in de gaten te houden of om te onderhandelen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Klopt, had ik ook. Trilling en rammel/resonantie. Na 2 keer langsgeweest te zijn hadden ze 't gevonden.B46 schreef:Bekend probleem van de F30 is een trilling in het stuur door slechte stuurhuizen, zoek maar eens rond op internet. Worden vervangen onder garantie/coulance.
- Daan
Goeie tip. Ga er extra op letten bij een proefrit.
Daan...
Daan...
- Arthur
- Auto: Nr.51
Och, voor 13,5k, voor erbij? Wat heeft 'ie gelopen en wat voor opties, etc?

Daan schreef:14.5k maar liefst...Laat me raden... 13,5k tot 14k inruil voor je oude auto.![]()
Particulier verkopen is ook een optie inderdaad, maar voor mij wel een laatste optie voor dit auto's.
Daan...
- RVV
Ja die rommel schrijft ook nog af. Ik blijf voorlopig nog wel even doorrijden in de 325i.
- Daan
Haha, voor 13.5k gaat ie nu (nog) niet weg. Particulier brengt de 325i nog wel wat meer op denk ik. Is echt een hele nette auto, High exe, 18" styling 162, zwart dakota leer, BMW Performance uitlaat en pookje. 66k gelopen. Heb effe geen foto's bij de hand.Och, voor 13,5k, voor erbij? Wat heeft 'ie gelopen en wat voor opties, etc?
Daan...
-
Daan schreef:Haha, voor 13.5k gaat ie nu (nog) niet weg. Particulier brengt de 325i nog wel wat meer op denk ik. Is echt een hele nette auto, High exe, 18" styling 162, zwart dakota leer, BMW Performance uitlaat en pookje. 66k gelopen. Heb effe geen foto's bij de hand.Och, voor 13,5k, voor erbij? Wat heeft 'ie gelopen en wat voor opties, etc?
Daan...
staat nog een mooie vlak bij mij.
Wil geloof ik wel inruilen, staat vlak bij mij en is echt helemaal nieuw.
Laatst gewijzigd door ruud de groot op 30 mar 2013, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
LOL weer een GT auto webpromotion
-
Zou toch leuk zijn als deze ook weer in de club komt.RVV schreef:LOL weer een GT auto webpromotion
We zijn toch allemaal liefhebbers

- Snipe
Zonde dat al het geld op is gegaan aan de auto, de advertentie had er beter uitgezien met goede (en scherpe) foto's.RVV schreef:LOL weer een GT auto webpromotion
- RVV
ruud de groot schreef:Zou toch leuk zijn als deze ook weer in de club komt.RVV schreef:LOL weer een GT auto webpromotion
We zijn toch allemaal liefhebbers

- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan wordt het tijd voor foto's, specs klinken wel goed.
Daan schreef:Haha, voor 13.5k gaat ie nu (nog) niet weg. Particulier brengt de 325i nog wel wat meer op denk ik. Is echt een hele nette auto, High exe, 18" styling 162, zwart dakota leer, BMW Performance uitlaat en pookje. 66k gelopen. Heb effe geen foto's bij de hand.Och, voor 13,5k, voor erbij? Wat heeft 'ie gelopen en wat voor opties, etc?
Daan...
- Daan
Ik zal een fotootje plaatsen wanneer eindelijk de winterset eronder vandaan mag. Voorlopige planning is volgend weekend. Als we tenminste eindelijk eens wat knapper weer gaan krijgen hier. De Elise staat ook al een tijdje te trappelen om wat kilometers te maken
Daan...

Daan...