E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Gaaf zeg! En wie bedoel je precies met Dirk?
- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Thnx! Dick Hoekendijk van Movit Nederland, hij is hier ook forummember.Joopieboy schreef:Gaaf zeg! En wie bedoel je precies met Dirk?
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Mooi hoor, deze behoort imho tot de mooiste Z3's van het land. Super mods en in super staat!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Ja, echt wow hoor!!
Zijn dat Recaro PP's?

- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Jazeker!///Joost schreef:Ja, echt wow hoor!!Zijn dat Recaro PP's?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28616
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
wat een ontzettend gave Z3qp heb je zo toch 

- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Er was een lampje kapot van het 3e remlicht, even solderen en het ziet er weer keurig uit!

Vandaag de Mov'it remmen nog wat ingeremd, wat een genot, alsof je een anker uitgooit. Er valt eigenlijk niet tegenaan te accelereren
Vandaag de Mov'it remmen nog wat ingeremd, wat een genot, alsof je een anker uitgooit. Er valt eigenlijk niet tegenaan te accelereren

- Knot
- Berichten: 40240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Dat is de sport he, blijven proberen 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
goede remmen zijn echt een groot voordeel bij bv trackdays...
wat je met een snellere auto op de snelle stukken goedmaakt,
halen ze met redelijk gemak weer terug met de remmen en of betere banden zodat ze sneller de bocht door kunnen prikken
zit niet zo vaak bij anderen in doch wel eens bij iemand met slicks en of iemand met goede remmen of beide in gezeten, dat verschil met bv mijn Hartge op straatbanden en standaard M remschijven en wat sportblokjes is niet normaal
magoed, in theorie krijgt je auto dan ook wat meer te verduren als je dat allemaal zou aanpakken op je straat auto en er goed gebruik van maakt.
maar je merkt wel wat het doet, scheelt heel wat seconden op Assen of CPZ
ook bv die lichte auto's met goed spul er op, ook al hebben ze niet eens zoveel vermogen, op een track maken ze heel veel goed.
wat je met een snellere auto op de snelle stukken goedmaakt,
halen ze met redelijk gemak weer terug met de remmen en of betere banden zodat ze sneller de bocht door kunnen prikken

zit niet zo vaak bij anderen in doch wel eens bij iemand met slicks en of iemand met goede remmen of beide in gezeten, dat verschil met bv mijn Hartge op straatbanden en standaard M remschijven en wat sportblokjes is niet normaal

magoed, in theorie krijgt je auto dan ook wat meer te verduren als je dat allemaal zou aanpakken op je straat auto en er goed gebruik van maakt.
maar je merkt wel wat het doet, scheelt heel wat seconden op Assen of CPZ

ook bv die lichte auto's met goed spul er op, ook al hebben ze niet eens zoveel vermogen, op een track maken ze heel veel goed.
- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Afgelopen week trouwens ook de z4 uit de winterstalling gehaald en de 523 op stal gezet.
De z4 moest een nieuwe acuu hebben, die was echt totaal kapot, geen leven meer in te krijgen.
Had vorige zomer een olielekkage aan de z4, was het kleppendeksel. Uiteindelijk opgelost met een geheel nieuw kleppendeksel en pakking. De deksels zijn van kunsttof en schijnen te scheuren. Dat had ik dus ook.
Nu stonk hij echter weer
dus even op het werk op de brug gezet, het blijkt de vaccuumpomp te zijn die lekt op de uitlaat. Ook een bekend probleem. Dealer vraagt paar honderd, ik ga het voor 15 euro oplossen hoop ik met 2 nieuwe O-ringen. Kan er lastig bij, zit aan de achterkant van de cilinderkop tegen het schutbord.
De z4 moest een nieuwe acuu hebben, die was echt totaal kapot, geen leven meer in te krijgen.
Had vorige zomer een olielekkage aan de z4, was het kleppendeksel. Uiteindelijk opgelost met een geheel nieuw kleppendeksel en pakking. De deksels zijn van kunsttof en schijnen te scheuren. Dat had ik dus ook.
Nu stonk hij echter weer

-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Als je de uitlaat eraf haalt en de cardan los, kan je dan de bak niet kantelen dat je er beter bij kan?Fabian schreef:Afgelopen week trouwens ook de z4 uit de winterstalling gehaald en de 523 op stal gezet.
De z4 moest een nieuwe acuu hebben, die was echt totaal kapot, geen leven meer in te krijgen.
Had vorige zomer een olielekkage aan de z4, was het kleppendeksel. Uiteindelijk opgelost met een geheel nieuw kleppendeksel en pakking. De deksels zijn van kunsttof en schijnen te scheuren. Dat had ik dus ook.
Nu stonk hij echter weerdus even op het werk op de brug gezet, het blijkt de vaccuumpomp te zijn die lekt op de uitlaat. Ook een bekend probleem. Dealer vraagt paar honderd, ik ga het voor 15 euro oplossen hoop ik met 2 nieuwe O-ringen. Kan er lastig bij, zit aan de achterkant van de cilinderkop tegen het schutbord.
- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Je denkt veel te moeilijk
je kan er gewoon van boven bij,al is het centimeter werk qua ruimte.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
das idd krap ruimte...
las dat iemand de aanwijzingen van deze pagina gebruikte ook voor zijn Z4
staan ook wat tips in voor betere/dikkere rubbers
een DIY lekker handig kijken hoe zoiets eruit kan zien
http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 4&t=134590" onclick="window.open(this.href);return false;
las dat iemand de aanwijzingen van deze pagina gebruikte ook voor zijn Z4
staan ook wat tips in voor betere/dikkere rubbers
een DIY lekker handig kijken hoe zoiets eruit kan zien

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 4&t=134590" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Thns rene, maar die DIY had ik al gevonden.
Gelukkig in de z4 veel meer ruimte als bij de e90 uit de DIY. Blok ligt helemaal vrij, hoef niets te verwijderen om erbij te kunnen.

Gelukkig in de z4 veel meer ruimte als bij de e90 uit de DIY. Blok ligt helemaal vrij, hoef niets te verwijderen om erbij te kunnen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
dat scheelt wel, zo moest ik vorig jaar of ist al 2 jaar geleden
ook voor de zekerheid mijn vacuüm/oilseperator systeem vervangen, bleek achteraf niet echt nodig al zag het er natuurlijk na al die jaren niet meer super uit, dus nieuw lekker fris en hoef ik voorlopig niet aan te denken
maar wilde zeggen, daar was het ook best krap werk aan de achterkant van die V8 bij het schutbord...
lekker voor je handjes en had een speciaal sleuteltje gemaakt in een kleine ringsleutel ratel
toen ging het eigenlijk best mooi
met dat soort klusjes kun je aardig wat centen in je zak houden ipv naar de dealer brengen, zijn vrij tijdrovende klusjes.

ook voor de zekerheid mijn vacuüm/oilseperator systeem vervangen, bleek achteraf niet echt nodig al zag het er natuurlijk na al die jaren niet meer super uit, dus nieuw lekker fris en hoef ik voorlopig niet aan te denken

maar wilde zeggen, daar was het ook best krap werk aan de achterkant van die V8 bij het schutbord...
lekker voor je handjes en had een speciaal sleuteltje gemaakt in een kleine ringsleutel ratel

toen ging het eigenlijk best mooi

met dat soort klusjes kun je aardig wat centen in je zak houden ipv naar de dealer brengen, zijn vrij tijdrovende klusjes.
- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Zojuist de O-ringen gehaald bij de dealer, het was zelfs nog onder de 15 euro! 
Misschien morgen even tijd om te sleutelen.
En gewoon omdat het kan nog een fotootje van de z3. Rijhoogte hebben we ook iets verhoogd, dat vind ik wel goed zichtbaar.


Misschien morgen even tijd om te sleutelen.
En gewoon omdat het kan nog een fotootje van de z3. Rijhoogte hebben we ook iets verhoogd, dat vind ik wel goed zichtbaar.
-
- Berichten: 9437
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Geweldige auto zo Fabian.
Gaat nooit weer weg neem ik aan...

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
ziet er uit als een mooie rijhoogte, niet te hoog en niet te laag, een mooie stance zo.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Gaaf.
Die grote remmen vind ik ook altijd een hele dikke optie!
Die grote remmen vind ik ook altijd een hele dikke optie!
-
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
- Locatie: Rosmalen
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Dik! Mooie stance. Zal veel vertouwen geven tijdens hoge snelheid met deze mods. 

-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Die remmen, ik wil ze!
- Knot
- Berichten: 40240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Staat zelfs nog een tikkie aan de lage kant. Remmen inderdaad dikke prima!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
en dan met blauwe of gele callipers 

- Fabian
- Berichten: 7248
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
Thnx all
Zojuist even de vacuumpomp van de z4 gehaald en de O-ringen vervangen volgens bovenstaande DIY. Uiteindelijk 1,5 uur werk, hij lijkt niet meer te lekken. Even afwachten natuurlijk of dat ook echt zo is.

Zojuist even de vacuumpomp van de z4 gehaald en de O-ringen vervangen volgens bovenstaande DIY. Uiteindelijk 1,5 uur werk, hij lijkt niet meer te lekken. Even afwachten natuurlijk of dat ook echt zo is.
- Niels
- Berichten: 22506
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Z3 Coupe 2.8 + Z4 2.0 + 116i + E39 523i
ECHT een mooie ZQpe 
