Bizar ritje naar de oppas (Markk-style verhaal maar anders)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Bizar ritje naar de oppas (Markk-style verhaal maar anders)

Bericht door Dennis Cavallino » 29 mar 2013, 10:53

Gisterochtend bracht ik mijn dochter weg naar mijn schoonouders. Wij wonen in Alphen a.d. Rijn, zij in het Westland. Ik moest met de MX-5 naar mijn garagist in Den Haag, dus dat was mooi te combineren. Eerst met veel kunst- en vliegwerk de kinderwagen, Maxicosi kinderstoel etc in de Mazda gepropt. Toen de kleine erbij. Moeders maakte nog even een foto'tje toen we de auto startten in de garage.

Afbeelding

Vervolgens rijd ik via Woubrugge naar de A4, maar net voor dat gehucht staat een enorme file. Raar. Gebeurt anders nooit 's ochtends om 7 uur. Het was duidelijk dat de brug open stond, maar wel langer dan normaal. Omrijden had geen zin, dus ik heb samen met die kleine liedjes gezongen. :lol:

Vlak daarna zien we aan de horizon een aardig jacht boven de huizen uitsteken die achteruit door een sleepboot het kanaal door wordt getrokken. De tijd tikt lekker door en na een paar minuten komt onze file op gang.

Enfin. Bij de afslag op de A4 naar de bloemenroute zie ik dat het erg druk is, dus ik besluit om via De Lier te rijden, want dan zal het bij de veiling en in Naaldwijk ook wel druk zijn. Gebeurt wel vaker, vandaar dat ik die omrijroute regelmatig neem. Het is één afrit verder en dan rijd ik om alle ellende heen. Maar vanaf dat moment wordt het verhaal bizar.

Aangekomen bij de volgende afrit wilde ik bij het kruispunt linksaf slaan naar De Lier, de N223 op, maar opeens komen er wat agenten aan en sluiten het kruispunt af. Ik had meteen het vermoeden dat het ging om een ongeluk ivm laagstaande zon ofzo, dus daar blijven wachten tot de weg weer open zou gaan had geen zin. Dus ik weer terug naar de bloemenroute via de A4.
28-03-2013 | 07:47
WESTLAND - Bij een zwaar ongeluk op de N223 in De Lier zijn donderdagmorgen twee doden gevallen. Het ongeluk vond omstreeks half acht plaats.

De slachtoffers zouden een man en een vrouw zijn. Bij het ongeluk waren nog vier mensen betrokken, van wie drie zwaargewond. Hulpverleners waren met groot materieel ter plaatse. De N223 is de weg tussen Westland en Delft.

De aanrijding had plaats in de buurt van De Lier. Bij het ongeluk is een grote ravage ontstaan, zo meldt correspondent Ricardo Bonsang van de website Regio15. Een van de gewonden is met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Twee auto's en een vrachtwagen zijn betrokken bij het ongeluk.

De weg is afgesloten.
Op de weg naar Hoek van Holland sla ik normaal gesproken altijd linksaf naar de Bloemenroute, maar die was nu retedruk. Dus ik had het vermoeden dat heel het Westland intussen vast zou staan bij Naaldwijk en De Lier. Dus ik koos voor optie 3: via Poeldijk.

Ligt er op een kruispunt een Ambulancemotor op z'n kant tegen een verkeerslicht... Nou ja, dat zal dan wel een ambulancebroeder zijn geweest die op weg was naar De Lier, bedenk ik me ter plekke. Terwijl ik wil oversteken komt er nog even een vrouwelijke Nono door rood knallen die ik maar net kon ontwijken....

Dus ik rij via Poeldijk naar mijn schoonouders, waar ik anderhalf uur nadat ik ben vertrokken arriveer. Tijd voor een bakkie! Mijn dochter had zich al die tijd echt keurig gedragen in de auto. Geen kik gegeven. Wel veel lachen en zingen. :df:

Maar goed, nu komt het hele bizarre. Ik rij vervolgens weer via de Bloemenroute naar de A4. Op de A4 haal ik een oprijwagen in met daarop een gekreukte auto én die ambulancemotor en op dat moment sms't mijn schoonpa mij dat het in De Lier een ongeluk met twee dodelijke slachtoffers betrof dat rond 7.30 uur had plaatsgevonden .

Ik weet dat je zo niet moet denken, maar ik rekende het snel even uit. Reistijd huis-De Lier = ongeveer 30 minuten. Vertraging door jacht = 10 minuten. Toeval? Engel op mijn schouders? Ik geloof daar allemaal niet in, maar ik heb toch maar even een extra driftje gelegd om te voelen dat ik leef!

markk

Re: Bizar ritje naar de oppas (Markk-style verhaal maar ande

Bericht door markk » 29 mar 2013, 11:05

Nooit harder rijden dan je beschermengel kan vliegen ;-)

Mark.

Knot

Bericht door Knot » 29 mar 2013, 11:08

Je kan zo idd wel vanalles gaan bedenken, maar waar ik wel van geleerd heb, kleine altijd in een tourin vervoeren, dan zit er nog wat kreukelzone in ipv in een aygo etc.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 29 mar 2013, 11:13

Knot schreef:Je kan zo idd wel vanalles gaan bedenken, maar waar ik wel van geleerd heb, kleine altijd in een tourin vervoeren, dan zit er nog wat kreukelzone in ipv in een aygo etc.
Inderdaad. Daarom heb ik ook als eerst die Lupo vervangen voor wat degelijkers.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 mar 2013, 11:19

Wij de Mini Classic door de C3 met alle mogelijke luchtkussens.

Snipe

Bericht door Snipe » 29 mar 2013, 11:19

Knot schreef:Je kan zo idd wel vanalles gaan bedenken
Niet zo hè, Dennis is hier wel even aan de dood ontsnapt!

Zag je licht aan het einde van de tunnel?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 mar 2013, 11:27

Pffffff dat je niet, zoals in zoveel van die verhalen hier, nog even meld wanneer je remde, instuurde tussengas gaf, het aan newton meters in in je rug voelde, de auto een tikje overstuurde en wanneer hij een ietsje onderstuurde,dat je dat heerlijke uitlaat geluid hoorde, hoe lekker de stoelen zaten, dat de rembalans niet helemaal op order was en dat je merkete dat in 1 band 0,2 minder bar in zat etc etc......

Het verhaal is nu een beetje onvolledig in mijn ogen............ :kikker:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 29 mar 2013, 11:29

Nee die verhalen bewaar ik nog even. Moet altijd rijpen zoiets.... :hot:

Luco

Bericht door Luco » 29 mar 2013, 11:36

indobesar schreef:
Knot schreef:Je kan zo idd wel vanalles gaan bedenken, maar waar ik wel van geleerd heb, kleine altijd in een tourin vervoeren, dan zit er nog wat kreukelzone in ipv in een aygo etc.
Allemaal schijnveiligheid, als er een vrachtwagen vol inrost dan maakt het echt niet uit of je in een Lupo zit of bv een 3 serie, je moet je gewoon bewust zijn dat je kwetsbaar bent.

Rupie

Bericht door Rupie » 29 mar 2013, 11:59

En in plaats van baby on board, hang je een plaatje op met: Please don't kill me!!!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 29 mar 2013, 15:26

Luco schreef:
indobesar schreef:
Allemaal schijnveiligheid, als er een vrachtwagen vol inrost dan maakt het echt niet uit of je in een Lupo zit of bv een 3 serie, je moet je gewoon bewust zijn dat je kwetsbaar bent.
Maxi Cosi en autogordels zijn ook overbodig. Beter de kleine in de bretels hangen, zijn nog hip ook! :headbang:

Luco

Bericht door Luco » 29 mar 2013, 16:09

Dat is natuurlijk ook weer onzin, gordels en maxicosis zijn er niet voor niks.

Maar het is naar mijn mening wel een beetje overdreven om maar een grotere auto te kopen vanwege de veiligheid, een Lupo uit 2013 is bv veiliger dan een 3 serie uit 2003, die ontwikkelingen staan niet stil.
Verder (ik weet niet of dat bij anderen ook is) heb ik onbewust wel het idee dat als ik met het vijfje op stap ga een stukje defensiever rijdt dan dat ik met de Patrol op stap ben, en dat bedoel ik met schijnveiligheid, des te groter de auto des te offensiever men onbewust rijdt, en dat kan je dan weer tegen elkaar wegstrepen.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 29 mar 2013, 19:28

Ik ben bij dat ongeluk ter plaatse geweest, en heb het geheel van dichtbij aanschouwd.
En later op zichtenburg met mijn collega's de 2 slachtoffers uit de auto gepeuterd.....

Alleen een tank had hier een kans geboden, zoals de Honda open gereten was heb ik nog nooit gezien. Om over de Polo maar te zwijgen. En neem van mij aan dat ik al het een en ander gezien heb :nah:

Het nieuwsbericht is overigens niet juist, SO's waren beiden mannelijk, en er waren 3 personen auto's en een vrachtauto bij betrokken.

p.s. De vrouw van de bestuurder van de Honda is er wél zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Laatst gewijzigd door Stefan R op 29 mar 2013, 19:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Stefan R

Bericht door Stefan R » 29 mar 2013, 19:30

dubbel...

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mar 2013, 20:02

dat klinkt als een scary accident...

Stefan R

Bericht door Stefan R » 29 mar 2013, 20:13

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... jding-n223" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom

Bericht door Tom » 29 mar 2013, 20:18

Respect Stefan... ik krijg al de kriebels van een klein snijwondje...

Luco

Bericht door Luco » 29 mar 2013, 20:19

Zon vrachtwagenchauffeur is ook kansloos bij zulke ongevallen, ziet het volgens mij aankomen maar kan niks doen.

GTRene

Bericht door GTRene » 29 mar 2013, 20:25

dat was idd een grote bende qua ongeluk, lijkt ook een niet al te brede weg.

Stefan R

Bericht door Stefan R » 29 mar 2013, 20:30

Tom schreef:Respect Stefan... ik krijg al de kriebels van een klein snijwondje...
Dan had je nu doodgegaan van de jeuk :bag:

Luco

Bericht door Luco » 29 mar 2013, 20:36

Ja zo te zien aan die honda zal die bestuurder niet meer helemaal fris geweest zijn.
Ook lekker traumatisch als je daar naast zit brrrrrrrrrrrr

Stefan R

Bericht door Stefan R » 29 mar 2013, 20:40

De Honda bestuurder ging nog wel, die in de Polo was minder. Die heeft de truck frontaal geraakt, het hele front van de auto was weg...

Luco

Bericht door Luco » 29 mar 2013, 20:44

Ow, ja van die polo zie je alleen de achterkant
en wie wilde wie nu inhalen?

Robertdj

Bericht door Robertdj » 29 mar 2013, 21:06

Stefan, diepe respect dat je dit werk doet.

Stefan R

Bericht door Stefan R » 29 mar 2013, 21:22

Luco schreef:Ow, ja van die polo zie je alleen de achterkant
en wie wilde wie nu inhalen?
Heel veel meer dan de achterkant was er ook niet over.
En wie wie in ging halen of een eventuele oorzaak heb ik alleen een vermoeden van, dus daar doe ik geen uitspraken over.

Plaats reactie