De Volkswagen Up! -- GTI p.47

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: De Volkswagen Up!

Bericht door GTRene » 27 mar 2013, 14:13

je kan langer genieten van A naar B :blink:

RVV

Bericht door RVV » 27 mar 2013, 14:32

Het is een Seat Mii. Ach allemaal hetzelfde laken een pak. Wilde eerst een gebruikt wagentje kopen van een paar jaar oud. Maar die dingen zijn ook allemaal rond de 5000 euro. En dan heb je een auto van 4/5 jaar oud. Geen BTW aftrek. Per saldo vond ik het slimmer om voor een paar centen er bij een nieuwe te kopen. Rijden is is zakelijk gezien nog net niet gratis met zo'n ding. Als ik tzt wat anders vind hoeft die Mii ook niet weg. En als die wel weg gaat dan staan ze bijna in de rij er voor. Bij wijze van dan.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 mar 2013, 18:44

RVV schreef:Het is een Seat Mii. Ach allemaal hetzelfde laken een pak. Wilde eerst een gebruikt wagentje kopen van een paar jaar oud. Maar die dingen zijn ook allemaal rond de 5000 euro. En dan heb je een auto van 4/5 jaar oud. Geen BTW aftrek. Per saldo vond ik het slimmer om voor een paar centen er bij een nieuwe te kopen. Rijden is is zakelijk gezien nog net niet gratis met zo'n ding. Als ik tzt wat anders vind hoeft die Mii ook niet weg. En als die wel weg gaat dan staan ze bijna in de rij er voor. Bij wijze van dan.
En VAMIL/MIA aanvraag al gedaan?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 mar 2013, 18:59

Dat zou ik nooit doen. En voor Rico lijkt me dat ook niet handig. Zulk soort karretjes moet je gewoon proberen onder de 10k te houden. Ga je weer zitten configureren naar bv 12-13k dan wordt de afschrijving toch weer hoog na 1 of 2 jaar. Ga je er veel langer mee rijden, okay. Maar dat doet Rico vast niet :) Mensen gaan toch vergelijken met simpele nieuwe uitvoeringen. Dan kun je hoog en laag springen dat jij een luxe uitvoering hebt met een iets pittigere motor bijvoorbeeld. Maar feit blijft dat je dan voor een 2 jaar oude auto ook een nieuwe hebt en daar kijkt men toch vaak naar. Ook mbt eventuele garantie, 4 tov 2 jaar of 2 tov 0 jaar.
Knot schreef:Alleen stoelverwarming en cruise had ik er nog op genomen misschien.

JP

Bericht door JP » 27 mar 2013, 19:06

De afschrijving is minder dan verwacht, zo gewild zijn ze. Op het vwupforum.com zijn diverse mensen die na een jaar hun Up! inruilen op een andere. Bijvoorbeeld om een 3deurs in te ruilen op een 5 deurs en dan maar een €1000-€2000 bij te hoeven betalen, incl. Afleverkosten.

Arthur

Bericht door Arthur » 27 mar 2013, 19:17

Tja, valt ook niet tegen te lullen natuurlijk... :tooth: Je/jullie hebben gelijk, zijn we daar ook weer vanaf :mrgreen: :wink:

dvh

Bericht door dvh » 27 mar 2013, 19:22

Als je ziet. Mijn auto is nu bijna een jaar oud. Ik zal te kijken wat deze nog moet opbrengen met <15dkm op de teller. Dan ben je met 8500 gewoon de goedkoopste op marktplaats. ( showroomprijs was 9500 ex wat opties, +/- 10500 totaal )

Zo'n 1500-2000 afschrijving na een jaar.
Wat op zich normaal is. Zakelijke afschrijving is ook ongeveer 20% per jaar. Dus dat komt aardig overeen.

Zit ook wel eens te twijfelen om hem te verkopen en een leuke youngtimer te halen. Of gewoon met de 325 cabrio rond te gaan rijden.. Dat laatste ga ik deze zomer ( als ie nog komt ) iig veel doen.

Arthur

Bericht door Arthur » 27 mar 2013, 19:26

Je hebt mijn verhaal niet gelezen begrijp ik uit deze reactie? Ik had het over die gebakjes die geconfigureerd zijn naar 12-13k. Nou ja, etc.etc. Lees nog ff terug :wink:

JP

Bericht door JP » 27 mar 2013, 19:27

Ik/we hoeven geen gelijk en als iemand denkt dat ze flink afschrijven.....ja...dat kan. Alleen toegeven dat die koektrommels/wasmachines/stofzuigers beter zijn dan iedereen verwacht, da's moeilijk hier op DF.
Iedereen die er ervaringnmee heeft somt positieve punten op, maar onder de streep vallen ze over kleinigheidjes die je in de prijsklasse kunt verwachten

dvh

Bericht door dvh » 27 mar 2013, 19:28

Arthur, ik reageer op JP, mocht je mij bedoelen :bloemetje:

Snipe

Bericht door Snipe » 27 mar 2013, 19:30

JP schreef:Alleen toegeven dat die koektrommels/wasmachines/stofzuigers beter zijn dan iedereen verwacht, da's moeilijk hier op DF.
Iedereen die er ervaringnmee heeft somt positieve punten op, maar onder de streep vallen ze over kleinigheidjes die je in de prijsklasse kunt verwachten
Laatst had Autoweek zo'n Klokje Rond-filmpje over een Aygo, dan doen ze een uitgebreide keuring. Het ding had twee ton gereden en was nog prima. Wat dat betreft heb ik in een Aygo nog wat meer vertrouwen dan in een Up, maar een Up ziet er natuurlijk wel veel beter uit. (Ik vind die 16" Classic-velgen cool, dus een Up is de beste keus.)

Arthur

Bericht door Arthur » 27 mar 2013, 19:31

Ja, ik bedoel jou, dvh. Bericht staat onder de mijne, anders had je ff moeten quoten :mrgreen:

Arthur

Bericht door Arthur » 27 mar 2013, 19:32

Iets met sarcasmesensoren... :ga weg: :wink:
JP schreef:Ik/we hoeven geen gelijk en als iemand denkt dat ze flink afschrijven.....ja...dat kan. Alleen toegeven dat die koektrommels/wasmachines/stofzuigers beter zijn dan iedereen verwacht, da's moeilijk hier op DF.

dvh

Bericht door dvh » 27 mar 2013, 19:35

Arthur schreef:Ja, ik bedoel jou, dvh. Bericht staat onder de mijne, anders had je ff moeten quoten :mrgreen:
Nou ok, dan ook voor u.
Afschrijving is gewoon in de lijn der verwachting. +/- 20% per jaar. Of ie nu 12/13k kost of 9/10k.

Dat is mijn mening/ondervinding.

:beer:

Arthur

Bericht door Arthur » 27 mar 2013, 19:39

:thumbup:

JP

Bericht door JP » 27 mar 2013, 19:40

Arthur schreef:Iets met sarcasmesensoren...
Die staan altijd op scherp..... :hungry: maar ik weet ook dat jij niet zo'n goede ervaringen hebt met VAG.....vandaar.... :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 27 mar 2013, 20:27

Mwoah, zou zo weer iets van VAG kopen hoor. Maar wss niet meer van dat premium VAG merk :wink:

RVV

Bericht door RVV » 27 mar 2013, 21:14

RutgerK schreef:
RVV schreef:Het is een Seat Mii. Ach allemaal hetzelfde laken een pak. Wilde eerst een gebruikt wagentje kopen van een paar jaar oud. Maar die dingen zijn ook allemaal rond de 5000 euro. En dan heb je een auto van 4/5 jaar oud. Geen BTW aftrek. Per saldo vond ik het slimmer om voor een paar centen er bij een nieuwe te kopen. Rijden is is zakelijk gezien nog net niet gratis met zo'n ding. Als ik tzt wat anders vind hoeft die Mii ook niet weg. En als die wel weg gaat dan staan ze bijna in de rij er voor. Bij wijze van dan.
En VAMIL/MIA aanvraag al gedaan?

Whooaaa de fiscus betaald ook nog een keer mee you're fucking Kidding me. Bizar ga ik gelijk even doorschoppen naar de boekhouder.

dvh

Bericht door dvh » 27 mar 2013, 21:19

4. Wat is de milieu-investeringsaftrek?

Milieu-investeringsaftrek (MIA) is een extra investeringsaftrek, bovenop de normale (kleinschaligheids)investeringsaftrek. Voor deze faciliteit wordt jaarlijks een lijst opgesteld: de zogeheten ‘milieulijst’. Op de lijst staan investeringen ter voorkoming van waterverontreiniging c.q. ter bevordering van waterbesparing, ter voorkoming van bodem- en luchtverontreiniging, ter beperking van afvalstoffen en geluidsemissies en investeringen in mobiele machines. Er is een verdeling gemaakt in een drietal categorieën: 40%, 30% en 15% aftrek (welke tarieven tijdelijk, tot 2014, zijn verlaagd tot 36%, 27% en 13,5%).
Welk percentage van toepassing is, blijkt uit de milieulijst. Daarnaast blijkt uit de lijst of er wellicht ook willekeurig afgeschreven kan worden op basis van de zg. VAMIL-regeling.

Voor deze fiscale faciliteit geldt een meldingsplicht (binnen 3 maanden na investering).

Voor de automotivebranche zijn vooral de investeringen in elektrische en plug-in hybride auto\'s en de zg. zeer zuinige personenauto\'s van belang:
Volgens de milieulijst 2013 komen elektrische en plug-in hybride voertuigen met een CO2-uitstoot kleiner dan 50 gram/km in aanmerking voor 36% MIA en de zeer zuinige personenauto\'s voor 13,5%. De zeer zuinige personenauto moet daarvoor voldoen aan de CO2-uitstootnormen zoals die gelden voor de 14% bijtelling.
13.5 + 21 = 34.5% :swinging:

WJ

Bericht door WJ » 27 mar 2013, 21:30

What the frack.

RVV

Bericht door RVV » 27 mar 2013, 21:30

Voor mij was die 10 mille Inc de btw ook de maximale bovengrens. Want daarboven beginnen toch echt serieuzere auto's (gebruikte) te lonken. Een Up viel daarom al voor mij af. Century in Gru'n rekende voor een Up in dezelfde uitrusting als de Mii gewoon 12500 euro Inc aflever kosten. 3 k verschil in deze prijsklasse voor in mijn ogen exact dezelfde auto's is gewoon te gek. Vooral omdat het allemaal gebaksdozen zijn. Verder is het wat JP Ook schrijft. Rationeel valt er gewoon niks aan te merken op zo'n ding. Standaard "luxe" die je gewend bent zit er gewoon op. Feel en afwerking zijn gewoon goed voor elkaar. Weggedrag, remgevoel, vering-demping gewoon vergelijkbaar met een Polo. Het is alles behalve behelpen. En dan had ik sowieso niet zo'n karretje gekocht. Sjeu en emotie zit er niet in. Maar ook niet het overige VAG spul. Tenzij je het hebt over GTI's en RS'en. Overigens blijven mijn eigen kilometers in de Mii beperkt tot maximaal 150 in de week. Ik zit zegge en schrijven anderhalf uur in de week achter het stuur van die auto. Om even de aanschaf en het 0,0 emotie verhaal in het juiste perspectief te plaatsen.

dvh

Bericht door dvh » 27 mar 2013, 21:32

Voor 9.5 had ik ook wel zo'n Mii met bovengenoemde opties willen hebben.....
Toch te snel een 107 gekocht :bag:

ErikS

Bericht door ErikS » 27 mar 2013, 22:47

dvh schreef:Voor 9.5 had ik ook wel zo'n Mii met bovengenoemde opties willen hebben.....
Inruilen?

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 28 mar 2013, 08:39

RVV schreef:Century in Gru'n rekende voor een Up in dezelfde uitrusting als de Mii gewoon 12500 euro Inc aflever kosten. 3 k verschil in deze prijsklasse voor in mijn ogen exact dezelfde auto's is gewoon te gek.
Welkom bij Century! Ik rij dan wel geen VAG maar daar zou ik niet heen gaan voor een auto. Dat is ook de reden waarom ik "ooit" geen Seat als leaseauto nam maar een Skoda. Seat ging destijds van Takens naar Century, en daar waren ze niet heel vriendelijk...

dvh

Bericht door dvh » 28 mar 2013, 09:46

ErikS schreef:
dvh schreef:Voor 9.5 had ik ook wel zo'n Mii met bovengenoemde opties willen hebben.....
Inruilen?
Kan, maar zo hoog zit het me ook niet :-)

Plaats reactie