Auto('s) afraggen bij inspektie/beurt

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
sven deutschmann

Auto('s) afraggen bij inspektie/beurt

Bericht door sven deutschmann » 18 apr 2007, 18:29

vandaag mijn golf 5 gti naar de dealer gebracht voor de eerste beurt.
alles was in orde en de auto stond bij aflevering glimend erbij dus ze hadden hem ook nog gepoetst voor me
op eerste gezicht was ik natuurlijk tevreden totdat ik in de auto opweg terug naar huis zat!
mijn tankinhoud stond toen ik hem achterliet op 480 nog te halen km dit was 430km op de terug weg.
ook het gemiddelde verbruik stond bij aflevering op 10,5 l/100 en op terug weg op 19,2 l/100
km stand zaten 12km meer op dan toen ik hem erneer zette dus zoveel is er niet mee gereden maar de manier waarop is wel erg duidelijk zo!!
kan je vertellen dat als ik ermee op de ring rij ik dat gemiddeld verbruik nog nooit heb bereikt! hooguit 18 l/100

nu heb ik zoiets van ok er is iemand ef abnormaal gaan test rijden maar op de een of andere manier voelt het niet echt lekker allemaal!
weet niet goed wat ik hiermee moet!dealer stond op punt van sluiten dus had zoiets van omdraaien heeft geen zin maar zal zeker ef belletje geven om hun te laten weten dat ik zulke zaken niet wardeer! :evil:

het is dat ik de eerste 3 beurten voor nop erbij heb gekregen vanwege een actie toen ik hem kocht anders was dit eerste en laatste x dat ie bij hun in onderhoudt gaat

Joy

Bericht door Joy » 18 apr 2007, 18:32

What's new ? Ik ken hier in de buurt maar 1 dealer waar dit niet gebeurd en dat is een Toyota-dealer die pas ook dealer van het jaar is geworden. Verder zie ik alle andere monteurs/verkopers alle auto's koud planken. Ze worden al koud vanaf de trailer het terrein opplankt.

johnnyloco

Bericht door johnnyloco » 18 apr 2007, 18:33

ik denk inderdaad dat iemand ff ruig heeft willen doen met je auto..
ik vind dat niet kunnen..
meestal kun je ervan uit gaan dat die dus ook niet fijn warm gereden word of dergelijke..
ik zou persoonlijk langs gaan en niet even een belletje..komt anders over vind ik..
hetzelfde verhaal met een werkbus van een vriend van me mercedes sprinter bus afgeleverd met een halfvolle tank bij ophalen brande het lampje.. nu is dit niet een auto om af te zeiken maar je vraagt je toch af waarom dat opeens een halve tank diesel weg is..

Sander S.

Bericht door Sander S. » 18 apr 2007, 18:38

Joy Jolliffe schreef:What's new ? Ik ken hier in de buurt maar 1 dealer waar dit niet gebeurd en dat is een Toyota-dealer die pas ook dealer van het jaar is geworden. Verder zie ik alle andere monteurs/verkopers alle auto's koud planken. Ze worden al koud vanaf de trailer het terrein opplankt.
Grootste onzin ter wereld natuurlijk.

Dit word zeker niet overal gedaan. Zéker niet. Als zijn verbuiksmeter meer aangaf dan hij doet op de Ring, dan is er dus SERIEUS mee geplankt. Of dat met een koude motor was is moeilijk te zeggen.

12 km, is nog een aardig stukje, Hier in NL worden de auto's warm gereden voor de APK. Maar dit is zeker geen 12 km. Dusseh, ik zou even navragen bij de chef werkplaats wie de beurt uitgevoerd heeft, en dan vraag je de monteur er persoonlijk naar.

Fabian

Bericht door Fabian » 18 apr 2007, 18:39

Kan.

Maar kan ook dat ie ff stationair heeft lopen draaien ter diagnose ofzo he SVen...dan lopt het verbruik ook op. En dat icm eventuele reset van de boordcomputer zou een verklaring zijn.

Maar dat er wel es getrapt wordt is een feit ja.....

JeroenT

Bericht door JeroenT » 18 apr 2007, 18:46

Fabian schreef: Maar kan ook dat ie ff stationair heeft lopen draaien ter diagnose ofzo he SVen...dan lopt het verbruik ook op. En dat icm eventuele reset van de boordcomputer zou een verklaring zijn.
Inderdaad. Even laten lopen voor diverse checks. En de co-meter, remmentestbank etc niet te vergeten. Voor zover van toepassing.

Maar 12km is idd wel wat veel voor een standaard ritje, tenzij er iets speciaals getest moest worden?

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 18 apr 2007, 18:46

klopt Fabian das iets waar ik ook over zat te denken! hij is gereset en uitgelezen maar dat gemiddelde verbruik heeft die stand nog nooit aangetikt zelfs niet op de ring en belief me daar krijgt ie echt vol op zijn donder!

goeie tip Sander, ga daar morgen toch maar even persoonlijk langs!
dat ze proefritje maken om alles te chekken ok maar ik ken de auto nu goed genoeg om te constateren dat er mee geragd is

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 18 apr 2007, 18:49

@sven deutschmann

Heb hetzelfde wel eens meegemaakt maar toen was de boordcomputer geresed (of hoe je dat ook schrijft :D ) DUs als ze dan een rondje ter controle rijden waar ze veel moeten optrekken kan het dus wel kloppen dat je gemiddelde omhoog is gestegen.

Verder worden vrijwel alle wagen die van boten/treinen op verzamelplaatsen moeten worden gezet. VET AFGETRAPT. ken aantal mensen die dat baantje hebben gehad. Die lui staan zwaar onder druk en het moet snel snel.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 18 apr 2007, 18:50

JeroenT schreef:
Fabian schreef: Maar kan ook dat ie ff stationair heeft lopen draaien ter diagnose ofzo he SVen...dan lopt het verbruik ook op. En dat icm eventuele reset van de boordcomputer zou een verklaring zijn.
Inderdaad. Even laten lopen voor diverse checks. En de co-meter, remmentestbank etc niet te vergeten. Voor zover van toepassing.

Maar 12km is idd wel wat veel voor een standaard ritje, tenzij er iets speciaals getest moest worden?
had aangegeven dat ik 2 weken terug iets hoorde rammelen in de uitlaat.net alsof een schildje los zat.. dit was echter na een paar min weer verdwenen en is niet meer terug gekomen!had op dat moment ook onder de auto gekeken en kon niets zien
misschien dat dit idd de reden is waarom ze zoveel hebben gereden ermee maar vind dat nog geen verklaring voor het stamp gedrag wat zich uit in het gemiddelde van de tankinhoudt

Joy

Bericht door Joy » 18 apr 2007, 18:50

Sander Spoolder schreef:
Joy Jolliffe schreef:What's new ? Ik ken hier in de buurt maar 1 dealer waar dit niet gebeurd en dat is een Toyota-dealer die pas ook dealer van het jaar is geworden. Verder zie ik alle andere monteurs/verkopers alle auto's koud planken. Ze worden al koud vanaf de trailer het terrein opplankt.
Grootste onzin ter wereld natuurlijk.

Dit word zeker niet overal gedaan. Zéker niet. Als zijn verbuiksmeter meer aangaf dan hij doet op de Ring, dan is er dus SERIEUS mee geplankt. Of dat met een koude motor was is moeilijk te zeggen.

12 km, is nog een aardig stukje, Hier in NL worden de auto's warm gereden voor de APK. Maar dit is zeker geen 12 km. Dusseh, ik zou even navragen bij de chef werkplaats wie de beurt uitgevoerd heeft, en dan vraag je de monteur er persoonlijk naar.
Nee goed, ik overdrijf :wink: . Niet elke 1.0 16V auto. Maar de auto's met por worden over het algemeen flink getrapt. De verkopers pakken de lekkere bakken in het weekend mee en rijden die dingen volle bak. Stond een keer een verhaal in Autoweek over iemand die een GMC Typhoon had (die snelle 4x4). Daar was de turbo van opgeblazen vlak na de grote beurt bij de Opel-dealer. Zwak punt van die dingen was hard rijden met koude motor. Alle schade voor de eigenaar zelf. Lekker...

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 18 apr 2007, 18:52

tja volvo zulke dingen zijn idd waarheid en das wel algemeen bekend maar bij deze ging het zich om een beurtje en in principe geen tijdnood!

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 18 apr 2007, 18:54

@sven deutschmann

Ik snap je argaan wel. Die jonge pikkies die net monteur zijn willen maar al te graag een diagnose rit in een nwe GTI rijden. en dan zullen ze zich niet aan het 'nieuwe rijden' houden.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 18 apr 2007, 18:54

zal er voor mezelf maar vanuit gaan dat het allemaal wel goed is zo en het noodzakelijk was om mijn auto te testen op mankementen :P

al heb ik het gevoel dat ik verkracht ben :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 apr 2007, 18:56

Zeker langsgaan om alles uit te sluiten en bespreken. Als daarna nog twijfel is of geen goed antwoord, dan brief sturen. Hoofdkantoor etc.

Die moet HARDHANDIG aangepakt worden. Niet voor jezelf, dan wel voor een ander. Ik zou me er nooit laf bij neerleggen.

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 18 apr 2007, 18:59

tuurlijk Macboy, die laatste post was ook maar een geintje!
ik ben er best pist over dus wil zeker even weten hoe alles in mekaar zit!!

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 18 apr 2007, 19:02

sven deutschmann schreef:tuurlijk Macboy, die laatste post was ook maar een geintje!
ik ben er best pist over dus wil zeker even weten hoe alles in mekaar zit!!
Ik denk niet dat je je er druk om moet maken, als je bij een beetje gerenomeerde dealer terecht bent geweest worden dit soort auto's ver het algemeen door de wat meer ervaren monteurs beetgepakt. Het verbruik zal met het stationair draaien te maken hebben gehad. Maar bij een GTI kun je in de boardcomputer natuurlijk ook de tijd en de gem. snelheid erbij pakken!! Dan weet je alles!!

Jorrit

Bericht door Jorrit » 18 apr 2007, 19:03

Nu even duidelijk maken, en bij de volgende beurt even je tanden laten zien. Komt het iig niet nog een keer voor. :roll:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 apr 2007, 19:17

Is bij een hoop dealers wel zo denk ik. Weet tenminste wel een dealer waar de stagaires vrolijk een M3 CSL aan het uitproberen waren en dat soort zaken.

BBVW

Bericht door BBVW » 18 apr 2007, 19:22

Bert ///M3 schreef:Is bij een hoop dealers wel zo denk ik. Weet tenminste wel een dealer waar de stagaires vrolijk een M3 CSL aan het uitproberen waren en dat soort zaken.

Dat is ook wel zo, maar alleen stiekem. Als een manager of eigenaar zoiets ziet is het gelijk uit met de pret, komt dus ook gelijk bij een voorman/ werkplaatschef terecht die vervolgens wel uitkijkt aan wie hij zo'n auto geeft! :)

BBVW

Bericht door BBVW » 18 apr 2007, 19:22

Bert ///M3 schreef:Is bij een hoop dealers wel zo denk ik. Weet tenminste wel een dealer waar de stagaires vrolijk een M3 CSL aan het uitproberen waren en dat soort zaken.

Dat is ook wel zo, maar alleen stiekem. Als een manager of eigenaar zoiets ziet is het gelijk uit met de pret, komt dus ook gelijk bij een voorman/ werkplaatschef terecht die vervolgens wel uitkijkt aan wie hij zo'n auto geeft! :)

sven deutschmann

Bericht door sven deutschmann » 18 apr 2007, 19:25

nou de hofdmonteur daar is echt wel een fatsoendelijke kerel met verstand van zaken! ook is het de beste/grootste dealer van deze omstreek dus dat zit wel goed!
ga toch even mijn info ophalen hoe dat allemaal kan na afloop van een beurt en mochten ze zelf ervan onder de indruk zijn kunnen ze de monteur nog altijd even bij de kladden nemen!

BBVW

Bericht door BBVW » 18 apr 2007, 19:29

is de beste manier

Tom

Bericht door Tom » 18 apr 2007, 19:33

Wacht even op de reactie van Edwin, die zal er best wat nuttigs over te zeggen hebben. Verhaal kan dan best es meevallen.

Reset je boordcomptuer maar es en maak een rondje binnen de bebouwde kom.. dan is je verbruik al erg hoog. Dus stel dat ze em gereset hebben na die beurt, het stukje uit de garage naar de parkeerplaats (15 meter in de eerste versnelling) kan al genoeg zijn voor hoge waardes.
Laatst gewijzigd door Tom op 18 apr 2007, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 18 apr 2007, 19:33

mijn wagen is een keer geflitst toen hij ter reparatie stond! (30 km verderop!!!)....
met bon naar hun, hebben ze onderdelen opgehaald voor mijn wagen met mijn wagen...

Ter info: ik was in die week op vakantie, hij heeft er dus een week gestaan.
Kmstanden heb ik niet bijgehouden...

kan dus ook zijn dat ze hem gewoon uitgeleend hebben aan een klant oid...
Wie zal het zeggen...

BBVW

Bericht door BBVW » 18 apr 2007, 19:35

nou Jelmer, als je je auto inleverd nemen ze direct je kilometerstand op. Die kun je dus gewoon bij de dealer opvragen!!

Plaats reactie