Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bert ///M3

Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Bericht door Bert ///M3 » 26 mar 2013, 13:34

Ja maar zou je dat zelf ook niet doen dan. Die winst word vervolgens weer ergens anders belast.

Als ik in Nederland ben dan maak ik ook gebruik van voorzieningen hier. Ik betaal hier muv wat wegenbelasting en OZB ook niks. Betaal momenteel wel ergens anders belasting en daar maak ik juist nergens gebruik van.

Maar ook jaren gehad dat ik via 1 van de belasting paradijzen betaald werd. Hoefde ik door wat regels in de Nederlandse wet ook geen IB te betalen. Dan ga je toch ook niet het belastingkantoor bellen om te vragen of je alsnog betalen mag?

Bedrijf of individueel, je maakt gewoon een berekening en kiest de weg welke voor jezelf het meest gunstig is.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 mar 2013, 13:46

Uiteraard Bert, ik zou hetzelfde doen. Is zoals gezegd ook weinig illegaals aan.

Maar als groot multinational zoals bijv. Starbucks, zouden ze wel iets meer voor de maatschappij mogen doen. En dat Apple bijvoorbeeld maar 1,6 procent belasting betaald gaat natuurlijk ook nergens over met hun winsten.

Met 10% van die 1.000 miljard die wordt misgelopen zou de crisis al een stuk geholpen zijn denk ik.

Maargoed, de regels zijn er voor iedereen en als je er zoals die grote bedrijven of zoals in jij voordeel uit kunt halen ben je gek als je het niet doet ;)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 mar 2013, 13:56

Heel snel aanpassen die regels....................

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 26 mar 2013, 14:57

Downforce Hans schreef:Heel snel aanpassen die regels....................
+100 of gewoon zoals ze ook doen dat jij hans met je zaak ook afspraken kunt maken met de Belastingdienst......t'is erg kansloos dat die bedrijven afspraken kunnen maken en wij als bevolking her en der moeten bijspringen?

Luco

Bericht door Luco » 26 mar 2013, 15:05

duifjes.com schreef:
Downforce Hans schreef:Heel snel aanpassen die regels....................
+100 of gewoon zoals ze ook doen dat jij hans met je zaak ook afspraken kunt maken met de Belastingdienst......t'is erg kansloos dat die bedrijven afspraken kunnen maken en wij als bevolking her en der moeten bijspringen?
Iedereen kan afspraken maken met de belasting, alleen zullen ze bij hele grote bedrijven en/of veel geld eerder geneigd zijn dit te doen.
Maar doen ze het niet vertrekt het bedrijf, en wie denk je dan dat er moet betalen?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 26 mar 2013, 15:29

Luco....ik ben niet heel erg slim maar dat snap ik nog....het feit is dat we dit normaal zijn gaan vinden....in de basis klopt het niet....

Luco

Bericht door Luco » 26 mar 2013, 15:33

duifjes.com schreef:Luco....ik ben niet heel erg slim maar dat snap ik nog....het feit is dat we dit normaal zijn gaan vinden....in de basis klopt het niet....
Wat wil je dan?
Lekker star zijn zodat bedrijven een ander land uitzoeken met een gunstiger belastingklimaat?
Dan denk ik dat Nederland er financieel alleen maar slechter van wordt en dus per saldo nog meer betaald moet worden door de bevolking.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 26 mar 2013, 15:42

Ach, dit toont deels toch al aan dat het financieel systeem ergens, of misschien wel de mens, behoorlijk rot is/zijn? Het is krankjorum dat bedrijven die honderden miljoenen winst maken dat weg kunnen sluizen en slechts luttele procenten belasting betalen :?

Noem mij maar weer een bomenknuffelaar/geitenwollen sok/linkspoot of weet ik het wat, maar daar ben ik echt faliekant op tegen. Niks mis met winst maken, maar niet op deze manier :tong uitsteken:

:whistle:

Luco

Bericht door Luco » 26 mar 2013, 15:48

Ik denk dat niemand dat leuk vind, maar laten we niet roomser zijn dan de paus, als jij een miljoenenbedrijf hebt zoek je ook het meest gunstige klimaat voor je bedrijf op.
Als je hier 50% moet betalen en bv in belgie 20%, ben je toch gek als je hier blijft betalen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 mar 2013, 15:52

Luco schreef:
duifjes.com schreef:Luco....ik ben niet heel erg slim maar dat snap ik nog....het feit is dat we dit normaal zijn gaan vinden....in de basis klopt het niet....
Wat wil je dan?

Afbeelding

Bram

Bericht door Bram » 26 mar 2013, 15:53

Daarom, het systeem wat dit mogelijk maakt is dus rot.

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2013, 15:55

Bram schreef:Daarom, het systeem wat dit mogelijk maakt is dus rot.
Revolutie! We bestormen de Bastille, we pakken de Romanovs!

:tooth:

Shakes

Bericht door Shakes » 26 mar 2013, 15:56

Jullie moeten niet zo zeuren. Bukken en betalen!

gr,

Mark, Bea en Jeroen.

Bram

Bericht door Bram » 26 mar 2013, 15:57

Robin schreef:
Revolutie! We bestormen de Bastille, we pakken de Romanovs!

:tooth:
Zou Marx dat zo bedoeld hebben :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 26 mar 2013, 15:58

Ja ik zie het anders.
Wat is er rot aan dat elk land zijn eigen belastingregels heeft?

Bram

Bericht door Bram » 26 mar 2013, 16:08

Niets, dat beweer ik ook niet.

Alleen 1 of 2 procent belasting heffen over honderden miljoenen winst vind ik gewoon fout. Het hoeven er echt geen 30, 40 of 50 te zijn zoals we voor particulieren in Nederland kennen, maar zo belachelijk laag als je met regelmaat voorbij ziet komen is gewoon niet te verkopen.

Bram

Bericht door Bram » 26 mar 2013, 16:10

Shakes schreef:Jullie moeten niet zo zeuren. Bukken en betalen!

gr,

Mark, Bea en Jeroen.
Wat heeft Bea met belastingregels te maken in Nederland? Achter de schermen zal ze ongetwijfeld politiek bedrijven, maar toch niet zo vergaand dat ze op alles invloed heeft lijkt me.

Emiel

Bericht door Emiel » 26 mar 2013, 16:14

Mark heeft er ook weinig mee te maken, zodra de grote bedrijven een erectie krijgen bukt mark maar al te graag.
Ministers zitten er voor zichzelf en voor de grote bedrijven, welke daadwerkelijk Nederland besturen op de achtergrond.

Luco

Bericht door Luco » 26 mar 2013, 16:14

Bram schreef:Niets, dat beweer ik ook niet.

Alleen 1 of 2 procent belasting heffen over honderden miljoenen winst vind ik gewoon fout. Het hoeven er echt geen 30, 40 of 50 te zijn zoals we voor particulieren in Nederland kennen, maar zo belachelijk laag als je met regelmaat voorbij ziet komen is gewoon niet te verkopen.
Denk ook niet dat die 1,5% in nederland is, een bv betaald ook gewoon 42,5 dacht ik.

Tom

Bericht door Tom » 26 mar 2013, 16:24

Vriend van mij werkt bij de belastingdienst. Met die hele grote bedrijven gaan ze om de tafel om te onderhandelen. Dat is niet anders dan een soort korting bedingen als je ergens een grote hoeveelheid afneemt. Is dat niet oneerlijk naar mensen die één stuk afnemen? Als die onderhandelingen spaak lopen trekken die bedrijven zo'n onderdeel weg en gaan ze naar een ander land. Dat betekend dat er mensen op straat komen staan en ze lopen op andere (en wellicht nog meer) plekken belasting mis.
Misschien is het ook doorgeschoten hoor, daar heb ik geen mening over...

GTRene

reis langs de belastingparadijzen

Bericht door GTRene » 26 mar 2013, 16:38

reis langs de belastingparadijzen

http://www.niburu.nl/financieel/4620-ee ... jzen-video" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie wil weten waar multinationals belasting betalen komt terecht in een ingewikkeld universum.
Ieder jaar moet uiterlijk op 1 april uw aangifte voor de inkomstenbelasting weer binnen zijn. Hoe anders werkt het voor de multinational.
Wat ooit begon als een manier om het betalen van dubbele belasting te voorkomen is inmiddels uitgegroeid tot een vernuftige industrie om winstbelasting en andere verplichte afdrachten zo laag mogelijk te krijgen.
Financiële schaduwwereld
Het gevolg was de ‘offshore-economie’, een parallel universum waarin omvangrijke kapitaalstromen met de snelheid van het licht de wereld overgaan en waarvan de totale omvang van wat superrijken en bestuurders van multinationals er hebben ondergebracht geschat wordt op zo’n 32.000 miljard dollar. Een financiële schaduwwereld die met een hoge mate van geheimhouding wordt omringd.
In Engeland neemt de weerstand toe en beginnen parlementsleden vragen te stellen aan Starbucks, Amazon en Google. Ook binnen de Europese Unie wordt gewerkt aan wetgeving.
Geglobaliseerd kapitalisme
Panama is een belastingparadijs voor honderden Duitse bestuurders van banken, autobedrijven, ondernemers en hun families. De namen werden onlangs gepubliceerd door een hacker.
Hoelang kan de belastingdruk op burgers nog toenemen terwijl die op multinationals alleen maar afneemt? Is dit de prijs die we moeten betalen voor een geglobaliseerd kapitalisme?
das trouwens naar aanleiding van die al getoonde video>>
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... -tour.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2013, 16:43

Ik stel voor: staat je naam er niet tussen, ga dan naar het Malieveld. Je zult niet alleen zijn. Gezellig! :lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 26 mar 2013, 17:00

Bram,

Bea is hier de baas samen met wat grote bedrijven. Kijk eens goed naar een Bilderberg om maar iets te noemen.

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2013, 17:07

Shakes schreef:Bram,

Bea is hier de baas samen met wat grote bedrijven. Kijk eens goed naar een Bilderberg om maar iets te noemen.
Boeien!

beatrix

Bericht door beatrix » 26 mar 2013, 17:17

Hoor ik mijn naam vallen ? Onderdanen..

Plaats reactie