Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Bericht door Tom » 25 mar 2013, 19:48

Ik ga morgen ook m'n 150 euro ophalen, van mijn centen blijven ze af gvd.

Luco

Bericht door Luco » 25 mar 2013, 20:34

Mijn schuld mogen ze houden :tooth:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 mar 2013, 22:28

hear hear;

Harde taal Cameron over immigratie

De Britse premier Cameron heeft harde
maatregelen aangekondigd om de instroom
van migranten in te perken.Tijdens een
toespraak in Ipswich zei hij dat de
Britse "soft touch" verleden tijd is.

De netto-immigratie moet volgens hem
omlaag "van honderdduizenden per jaar
naar tienduizenden per jaar".Cameron
wil bovendien voorkomen dat Roemenen en
Bulgaren massaal hun heil gaan zoeken
in Groot-Brittannie als volgend jaar de
grenzen in de EU verder opengaan.

Immigranten uit de EU krijgen straks
hooguit 6 maanden een uitkering en de
voorzieningen voor sociale huisvesting
en hun zorgkosten verslechteren.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 mar 2013, 22:33

dvh schreef:http://www.reuters.com/article/2013/03/ ... IL20130325

http://www.nu.nl/economie/3380117/plan- ... wdruk.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Denk dat ik m'n spaarcenten ook maar alvast v/d bank ga halen ( serieus.. )
Uit Luxemburg zou ik m'n centen inderdaad snel weghalen :wink:

Boeiende ontwikkelingen. Of Dijsselbloem wordt mister euro of hij wordt binnenkort afgeserveerd. Cool blijft ie er in ieder geval wel onder.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 mar 2013, 22:48

interessant...
las al vele verhalen er over en nu worden bv edele metalen ook alleen of meer op papier gekocht...je kan het dus niet ophalen :tooth:

oftewel nwe gebakken lucht...

en als je bevestigt krijgt wat er in de video verteld wordt weet je ook genoeg eigenlijk....
Goud alleen nog op papier bij ABN Amro
Begin dit jaar werd voorspeld dat we binnen afzienbare tijd met een tekort aan fysiek goud zouden zitten.
Eerst repatrieerde Venezuela zijn goud. Daarna vroegen de Duitsers zich af hoeveel goud ze eigenlijk hebben. Centrale banken zijn inmiddels netto kopers van goud geworden.
De vraag naar gouden munten is fors toegenomen en ook vanuit de beleggingswereld is er nu veel vraag naar goud. Verschillende landen beginnen zich langzamerhand af te vragen waar hun buitenlands gestockeerd goud gebleven is.
Niet langer fysiek
Megabank ABN Amro laat weten per 1 april over te gaan naar een ‘andere bewaarder’ voor de edelmetalen goud, zilver, platina en palladium. De bank geeft aan de beleggingen in edelmetalen anders te zullen afhandelen en administreren.
ABN Amro voert een aantal veranderingen door. Edelmetalen op beleggingsrekeningen kunnen niet langer fysiek worden uitgeleverd. Daarnaast gebeurt de afrekening van orders in edelmetalen niet meer tegen de middenkoers, maar tegen bied- of laatprijzen die gelden op de markt.
Nieuwe manier
De biedprijs is de prijs die handelaren bieden voor edelmetalen die te koop worden aangeboden en de laatprijs is de prijs waarop handelaren edelmetalen willen verkopen.
Per 1 april zal ABN Amro alle beleggingen in edelmetalen ‘op de nieuwe manier afhandelen en administreren’.
Hoe zit het ook al weer met het geldsysteem? In onderstaande video legt Willem Middelkoop uit waarom al het geld op de wereld ongedekt is. Het is puur gebaseerd op hoop en vertrouwen.
de video is helemaal verhelderend...en bevestigt maar weer dat er slechts een paar mensen aan de touwtjes trekken doch niet die wat de meesten denken.

http://youtu.be/MHkodbRK9_0" onclick="window.open(this.href);return false;

of gewoon naar de site waar beide te vinden is en de bron waar zei het weghaalden

http://www.niburu.nl/financieel/4612-go ... j-abn-amro" onclick="window.open(this.href);return false;

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 mar 2013, 00:36

Is allemaal niks nieuws Rene.

Verreweg het meeste goud welke verhandeld word bestaat fysiek niet eens maar dat is ook zo met andere zaken, olie en voedsel. Door een termijncontract (future) te kopen, koop je als het ware goud of iets anders en die zaken worden later geleverd. Wil je het fysiek niet hebben dan kan je er dus voor kiezen om vlak voor afloop je contract te verkopen en een nieuw contract te kopen, of om het cash af te handelen tegen de spotprijs op het moment dat je contract afloopt.

Zo kan je ook dus ook zaken verkopen welke je niet eens in je bezit hebt, je kan ongedekt futures verkopen terwijl je maar een deel van het geld op je rekening hebt (initial margin) Alleen als je dit doet moet je wel zorgen dat je dat contract weer terug kopen voor afloop of zorgen dat het een contract is met cash settlement.

Leuk detail dat wij als Nederlanders zelf de uitvinders zijn van dit soort handel, zoek maar eens op Tulpenmanie :)

Niet echt verrassend, Nederlandsers hebben de meeste zaken op dat gebied uitgevonden zoals aandelenhandel (eerste bedrijf in de wereld met aandelen was de VOC en de eerste aandelenbeurs in de wereld stond in Amsterdam)

Ook financiele zwendel zoals koersmanipulatie en andere praktijken zoals naked shortselling zijn uitgevonden in Nederland :lol: De eerste beurskrach was ook op die van Amsterdam en de eerste bankencrisis in de geschiedenis werd ook hier veroorzaakt.

In 400 jaar is er dus maar weinig veranderd :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 mar 2013, 08:43

In geen 400 jaar dat ik goud op papier als belegging koop. Corruptie en zwendel. Ik zit natuurlijk in die handel, maar 't draait in crises (en al 1000den jaren v Chr ) maar om 1 ding: fysiek goud. In tijden van onzekerheid des te meer...

Maar verder met Bert eens en idd VOC, eerste beursgang, Tulpenmanie etc.

Goud blijft goud. Je kunt 't niet eten(Koning Midas) , maar 't is verrekte handig in mindere tijden...

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mar 2013, 09:32

wat een verhaal Bert :D leuk :thumbup:

dus NL (die mensen die zoiets deden althans) is eigenlijk the axis of evil :hmmm:

trouwens die horror verhalen dan met dat nepgoud wat ze schijnbaar ook doen, of holle goudstaven gevuld met iets wat net zo zwaar is doch geen goud is...
je zou destijds maar echte goudstaven hebben liggen in 1 of andere grote opslag in de US en blijkt dat ze er mee hebben gerommeld e.d.
als zaken om geld oid gaan worden bepaalde mensen heel vindingrijk/slim/fout (ligt schijnbaar soms dicht bij elkaar)

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2013, 09:35

@ Rene: Wolfraam.(soortelijk gewicht benadert Au) Je wordt genept waar je bij staat. Niks is onmogelijk.

Rupie

Bericht door Rupie » 26 mar 2013, 09:37

Misgelopen inkomsten EU: 1000 miljard. Maar waar haalt de overheid het?

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1333415" onclick="window.open(this.href);return false;

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 mar 2013, 09:47

Robin schreef:@ Rene: Wolfraam.(soortelijk gewicht benadert Au) Je wordt genept waar je bij staat. Niks is onmogelijk.
Hehe klopt. Tijdje terug was er ook wat te doen over Duitse goudstaven welke in de USA opgeslagen liggen en stiekum toch niet zo zuiver waren als wat er op papier stond.

Wat jij zegt over fysiek goud klopt wel maar daar zit ook een risico aan, volgens mij kan de staat het in beslag nemen in hele barre tijden.

Plus als je veel geld in fysiek goud gaat steken, (zie ook tungsten verhaal) dan lijkt mij dat je ook iets van een garantie qua purity wilt hebben. Zal in Nederland misschien wel meevallen maar ik weet er ook die bijvoorbeeld in het buitenland goud kopen gewoon bij de juwelier. Die zegt dan wel dat het bijvoorbeeld 21 karaat is maar de enige garantie die je hebt is het stempeltje van de juwelier. Lijkt me een beetje risky als het om grote bedragen gaat.

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2013, 10:00

Dat zal kloppen Bert, maar/en je weet dat ik midden in die business zit. :)

De overheid die fysiek goud confisqueert(?) Tja, zal best. Maar voor 't zover is zullen er al koppen gerold zijn, letterlijk 't meest bovenaan de ladder in Nederland. Uweetwel.

Gij zult niet stelen, want de overheid duldt geen concurrentie.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2013, 10:18

Laatst een docu gezien op Discovery over 2 amerikaanse makelaars die 6 ton schuld hadden na jaren te hebben geprofiteerd van de huizenbubbel daar. Die gingen goud delven in Ghana. Waar ik van schrok was 't feit dat Chinezen daar gewoon illegaal en zonder enig geweten al 't goud plunderen door op sites, zonder toestemming van eigenaren/stamhoofden maar gewapend en al zoveel mogelijk goud uit de grond halen.

dvh

Bericht door dvh » 26 mar 2013, 10:26

Programma ook gezien. Maar dat is toch gewoon zo nep als het maar zijn kan ?
Allemaal in scene gezet.

Dat de Chinezen in Afrika aan de weg timmeren is al langer bekend. Overigens doen ze er ook wel wat voor terug qua opzetten van faciliteiten, wegenbouw enzo.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2013, 10:28

Het programma is wel heel slecht ja! Je moet wat :ziek:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mar 2013, 11:42

Ruben schreef:Misgelopen inkomsten EU: 1000 miljard. Maar waar haalt de overheid het?

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1333415" onclick="window.open(this.href);return false;
zo dan...landen lopen zo heel wat belasting inkomsten mis :shock:
wat een wereld...en die accountants en advocaten en banken en grote bedrijven...
de angst regeert (om geen gerichte bewijzen erover naar buiten te brengen)
en of de drang naar nog meer geld of het grote geld e.d.

als je dat zo ziet zou er helemaal geen crisis hoeven te zijn met al dat geld wat aan al die strijkstokken hangt en of in die banken ligt verscholen en of telkens verplaatst wordt :shock:

thx for sharing, interessant.

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2013, 12:03

Tja wat was er eerder, de kip of het ei?

(Retorische vraag René :tooth: )

Sinds het begin der mensheid hebben we 'n hoer en de belastingdienst zegmaar. :kikker:

Vind je 't gek dat men dan beneden en boven roeit en knoeit. Is van alle tijden.

Zal ook altijd blijven....

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2013, 12:18

Zolang men overal maar korting krijgt, klaagt 't volk niet. De korting regeert.

"ik kocht wc papier in de aanbieding, kost normaal maar liefst 7,99 euro!"
- "ow hoeveel korting had je dan?"
"50% op 't 2e pak! De tweede was voor de helft van de prijs met mijn Bonuskaart"
- "Ow ik betaalde 5,75 euro per pak, maar ik had geen korting"
"Sukkel, je moet wel op de aanbiedingen letten!!!"

:hot: :lol:
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 26 mar 2013, 12:23, 2 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mar 2013, 12:20

@Robin, dat wel, doch als er steeds meer dure personen tussen komen en de belasting toch ergens weg gehaald moet worden, gebeurd dat via de makkelijke manier, via goederen e.d. en de gewone burger...

als die op den duur het niet meer rond kunnen breien omdat bv veel steeds duurder wordt, krijg je een verkeerde balans wat ja ook al eeuwen zo is en wellicht zo zal blijven,

doch wel af en toe tot uitbarsting zal komen...ja wat ook al eeuwen af en toe gebeurt, hm...nothing new here...doch wil dat niet zeggen dat het dan maar oke is...maja wat kun je ertegen doen als je al die inside info hebt...moeilijk dus, immers er zal altijd/vaak wel iemand opstaan die ze wel wil helpen voor een X bedrag.

@Dennis ja...ze weten wel hoe ze het volk kunnen bespelen...
moet ik ineens denken aan de Romeinen en hun spelen e.d. om het volk met ze te krijgen/houden.

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2013, 12:23

Dennis Cavallino schreef:Zolang men overal maar korting krijgt, klaagt 't volk niet. De korting regeert.

:hot: :lol:
Klopt! En dus de consument die de winkelier uitmelkt en met internet/ergens anders kopen dreigt etc... komt ook bij ons voor. Was vóór de crisis wel anders. Maar de liefde kan niet van één kant komen. Kan 't dan kan 't. Kan 't niet dan niet. Het licht brandt niet voor niks...

Consumentenprogrammas en magazines die dit soort zaken promoten weten niet wat ze indirect aanrichten. Nou ja ze maken deel uit van de media. Naast overheden en banken het driemanschap schuldigen aan waarin we nu verzeild zijn geraakt.

:coffee:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2013, 12:30

Ik heb er zelf een enorme schurfthekel aan om steeds te worden gestrikt met kortingen, zelfs al voordat ik uberhaupt weet wat het product of de dienst inhoudt. Ik wil geen korting kopen. Ik wil een goed product voor een eerlijke prijs en ik gun sommige aanbieders hun marges. De één meer dan de ander. Die gunst moeten ze zien te verdienen, daar moeten ze hun best voor doen.

En een eerlijke prijs is imho inkoop/fabricage + overhead + marge + BTW. Als iemand door bulk-inkoop korting weet te bedingen dan vind ik dat prima, of als een product te duur in de markt is gezet en de verkoper zijn verlies accepteert door minder marge te willen, maar in onze maatschappij is korting al heel lang een marketinginstrument ipv een bedrijfskundige correctie. En dat maakt alles kapot wat het kapitalisme zo mooi maakt. Zonder dat we 't door lijken te hebben.

Maar misschien ben ik wel te filosofisch ingesteld.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 mar 2013, 12:30

Dennis Cavallino schreef:Laatst een docu gezien op Discovery over 2 amerikaanse makelaars die 6 ton schuld hadden na jaren te hebben geprofiteerd van de huizenbubbel daar. Die gingen goud delven in Ghana. Waar ik van schrok was 't feit dat Chinezen daar gewoon illegaal en zonder enig geweten al 't goud plunderen door op sites, zonder toestemming van eigenaren/stamhoofden maar gewapend en al zoveel mogelijk goud uit de grond halen.
The way of the world Dennis....

Olie, mijnbouw etc het gaat allemaal hetzelfde. Money talks.

Die Chinees die dat doet stapt echt niet zomaar in een vliegtuig en komt daar gewapend wat goud halen. Daar worden de juiste mensen op de juiste plaatsen voor betaald en die helpen dan meestal ook nog even een handje door in wapentuig te voorzien. Het merendeel van de opbrengst blijft vervolgens in eigen land maar gaat veelal naar de regering/rijke elite welke dit vrolijk in stand houden zolang er maar geschoven word. Het lokale stamhoofd kan wieberen en als die nog een grote mond heeft dan word zijn levensverwachting erg kort.

KO in Nigeria ligt ook continu onder vuur voor de zooi die ze daar uithalen maar wat de media al snel vergeet is dat de grootste profiteurs voornamelijk rijke Afrikanen zijn, daar gaat namelijk 90% van de kosten naartoe.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 mar 2013, 12:34

Ruben schreef:Misgelopen inkomsten EU: 1000 miljard. Maar waar haalt de overheid het?

Toevallig vanmorgen de herhaling gezien, interessante documentaire.
Alle wetten en regeltjes zijn leuk, maar er zullen altijd mazen in die wetten en regels gevonden worden om het te omzeilen.

Het programma wat er voor werd uitgezonden was veel ernstiger. De puinhoop die Shell heeft achtergelaten op Curacao. Een baai wordt daar het asfaltmeer genoemd, vanwege de 90cm dikke teerlaag die Shell er in de loop der jaren heeft gedumpt.

Ook niets nieuws natuurlijk, want dat doen ze tegenwoordig nog altijd op een aantal plekken in de wereld. :bag:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 26 mar 2013, 12:39

GTRene schreef:

wat een wereld...en die accountants en advocaten en banken en grote bedrijven...

als je dat zo ziet zou er helemaal geen crisis hoeven te zijn met al dat geld wat aan al die strijkstokken hangt en of in die banken ligt verscholen en of telkens verplaatst wordt :shock:

Gerichte bewijzen in de meeste gevallen is het volkomen legaal Rene.

Veel internationale bedrijven hebben een 'hoofdkantoor' ergens waar ze het gunstigste belastingklimaat hebben. Vaak niet meer als een etage of postbus of kamer met een telefoon waar een paar man werkt.

Maar do you really care? Blijft een kwestie van plussen en minnen. Nu betaald een werknemer loonbelasting, zou een bedrijf ineens 52% corporate tax moeten betalen, bij wie gaan ze dat korten denk je? Komt het via een omweg nog steeds uit je eigen zak.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 mar 2013, 12:49

Bert ///M3 schreef:
GTRene schreef:

Gerichte bewijzen in de meeste gevallen is het volkomen legaal Rene.

Veel internationale bedrijven hebben een 'hoofdkantoor' ergens waar ze het gunstigste belastingklimaat hebben. Vaak niet meer als een etage of postbus of kamer met een telefoon waar een paar man werkt.

Maar do you really care? Blijft een kwestie van plussen en minnen. Nu betaald een werknemer loonbelasting, zou een bedrijf ineens 52% corporate tax moeten betalen, bij wie gaan ze dat korten denk je? Komt het via een omweg nog steeds uit je eigen zak.
Dat klopt ook wel, kan er ook niet zo mee zitten eerlijk gezegd.
Maar waar ik het in de documentaire wel mee eens was, was dat stukje over de Starbucks rechtzaak in de UK.

Starbucks maakte daar 14 jaar achter elkaar verlies en betaalde in die 14 jaar iets van 1,5 miljoen belasting. Alle winsten gingen oa. via Nederland.
In die 14 jaar maakte het bedrijf wel van alle voorzieningen van de UK gebruik. Dat is dan toch wel kwalijk, aan de ene kant niets betalen en aan de andere kant wel alle voordelen.

Maargoed, zo zijn de regels en men heeft de mazen in die regels gevonden. Wettelijk gezien weinig illegaal.

Plaats reactie