Al zetten ze er voor Rico vierkante wielen onder, zolang het maar Duits is.RVV schreef:Maakt dat dan iets uit?
De Volkswagen Up! -- GTI p.47
- Hielke
Re: De Volkswagen Up!
- RVV
In deze klasse boeit me dat eigenlijk weinig tot niet. Puur op prijs gekocht, alle alternatieven waren duurder.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Die witte is stoer!
- Hielke
Ja, tis wel een kek wagentje. En de Mii is de mooiste van het drietal.
- Tim N
Vorige week reed ik op de N325 werd ik ingehaald door een 107 met links en rechts 2 uitlaten...
- RVV
Vandaag opgehaald in Alkmaar, en morgen kan die al weer terug want in de voorruit zitten krassen. Lijkt er op dat ze met een krabber beschermfolie van de voorruit hebben gehaald met als resultaat krassen in de ruit. Ze hadden beter de-icer kunnen gebruiken. Anyway morgen ga ik toch naar Zandvoort en dan drop ik die auto wel in de werkplaats. Kan er gelijk een nieuwe voorruit in. Tja is het wat? Het is vooral een vervoersmiddel. Functioneert prima voor het doel, maar echt nul komma nul emotie in zo'n wagen. De ene dochter vond hem erg leuk en cool de andere dochter een verschrikkelijk stom ding
mijn zoontje kon ik ompraten met een aankomend cadeautje
rit terug naar huis, gewoon doorknallen wind tegen 160 op de klok later wind mee 170. Inrijden dat kreng. Heeft in 1,5 uur vaker 6500 toeren aangetikt dan de Z4 in een maand daarvoor. Tot de 80 serieus vlot, tot 100 sterk minder boven de 130 compleet de fut er uit. Maargoed had ook niet anders verwacht van zo'n opgevoerde brommobiel. Sturen moet ik zeggen doet die erg goed. Wegligging is ook niets mis mee. Je moet het allemaal niet gaan vergelijken met wat ik gewend ben. Maar in zijn klasse denk ik dat je niet iets beters vind. Verder blijf ik me verbazen over hoeveel auto je krijgt voor zo weinig geld. Gewoon belachelijk. Ding zit overcompleet in zijn uitrusting. Alles elektrisch verstelbaar. Verwarmde spiegels aircootje. Mistlampen, 14 inch sportwielen, 5 deuren.. sportief leren stuurtje Voor hetzelfde betaalde ik in 2001 voor een Seat Arosa meer dan 15750 euro ! Welliswaar was dat een 16v met 100 pk. Maar minder uitgerust en we hebben het ook nog eens over meer dan 12 jaar geleden ! Nu 9500 euro Inc alles voor de hele rimram. Daarbij zijn er flinke stappen gemaakt in afwerking en materiaalgebruik. Knopjes voelen allemaal degelijk en robuust aan. Gebruikte kunststof interieurdelen zijn van mooie kwaliteit. Prima zittende stoelen. Allemaal keurig netjes voor elkaar. Ik moet zeggen dat het optionele navigatie en entertainment systeem voor 279 euro echt briljant is!
Als een soort Tom Tom klik je hem op het dashboard vast waarna het systeem volledig 1 wordt met de auto qua gebruiksfunctionaliteit. Goed werkend navigatiesysteem, uitgebreide boordcomputer, draadloos telefoneren met de iPhone, perfecte synchronisatie en geluid via het speakersysteem. Ik dacht wel jammer dat ik nu moet klooien met een aux kabel voor mijn iPhone. Wilde al een kabel gaan halen, maar tot mijn stomme verbazing zocht mijn iPhone contact met het systeem en plotsklaps kon ik draadloos mijn hele muziek bibliotheek op mijn iPhone afspelen ! En ook nog eens prima geluid dmv 6 speakers, redelijke bas en helderheid. Fuck de veel te dure speciale iPhone kabels die je voor een paar honderd euro in je BMW moet laten monteren om nog niet eens een kwart van dezelfde functionaliteit te krijgen. En dan wil ik het al helemaal niet hebben over blauwe tand systemen van BMW die af fabriek meer dan 1000 euro kosten. En dat voor de fucking 279 euro.
Anyway de leefbaarheid is prima voor elkaar. Ondanks de crisis voelt het niet als crisis aan
Ben ik er blij mee? Neuh niet blijer dan een nieuwe was/droogcombinatie of een stofzuiger. Voorlopig ben ik qua vervoer even uit de brand. DF vuur zal wel weer snel aanwakkeren
dus het mooiste van een emo/DF auto kan binnenkort weer beginnen.. Voorpret van het afstruinen van marktplaats/mobile.de/autotrack/gaspedaal etc..

Als een soort Tom Tom klik je hem op het dashboard vast waarna het systeem volledig 1 wordt met de auto qua gebruiksfunctionaliteit. Goed werkend navigatiesysteem, uitgebreide boordcomputer, draadloos telefoneren met de iPhone, perfecte synchronisatie en geluid via het speakersysteem. Ik dacht wel jammer dat ik nu moet klooien met een aux kabel voor mijn iPhone. Wilde al een kabel gaan halen, maar tot mijn stomme verbazing zocht mijn iPhone contact met het systeem en plotsklaps kon ik draadloos mijn hele muziek bibliotheek op mijn iPhone afspelen ! En ook nog eens prima geluid dmv 6 speakers, redelijke bas en helderheid. Fuck de veel te dure speciale iPhone kabels die je voor een paar honderd euro in je BMW moet laten monteren om nog niet eens een kwart van dezelfde functionaliteit te krijgen. En dan wil ik het al helemaal niet hebben over blauwe tand systemen van BMW die af fabriek meer dan 1000 euro kosten. En dat voor de fucking 279 euro.
Anyway de leefbaarheid is prima voor elkaar. Ondanks de crisis voelt het niet als crisis aan

Ben ik er blij mee? Neuh niet blijer dan een nieuwe was/droogcombinatie of een stofzuiger. Voorlopig ben ik qua vervoer even uit de brand. DF vuur zal wel weer snel aanwakkeren

-
Tja Rico, en dan is dit even je werkwagen en kan ik je uit ervaring vertellen dat je die perfecte, licht sturende vag auto's over een jaar uitkotst omdat ze 'te' perfect zijn. Niels is van de Audi terug naar een BMW en ik ben nu veel blijer met een aftands Britse tank.
Jou zie ik dus ook vrij snel weer overstappen naar iets dat duurder in gebruik is, maar bergen meer rijplezier gaat bieden.
Jou zie ik dus ook vrij snel weer overstappen naar iets dat duurder in gebruik is, maar bergen meer rijplezier gaat bieden.

- RVV
Denk ik ook hoor, maargoed ik heb ook nog een 325i achter de hand 

- Knot
Als je een beetje luxe versie hebt zijn het inderdaad prima wagentjes.
Alleen dat 160/170 snap ik dan niet. Ik heb onze aygo gewoon netjes de eerste 500km ingereden, niet te lang op de snelweg, niet langdurig vol belasten etc.... daar ben ik denkik anders in, of het nu een Aygo of een F10 M5 is, gewoon met liefde de eerste kilometers maken.
Alleen dat 160/170 snap ik dan niet. Ik heb onze aygo gewoon netjes de eerste 500km ingereden, niet te lang op de snelweg, niet langdurig vol belasten etc.... daar ben ik denkik anders in, of het nu een Aygo of een F10 M5 is, gewoon met liefde de eerste kilometers maken.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Rico wil er waarschijnlijk regelmatig graag veel olie ingooien, wat altijd nog minder is dan in die andere olieboot die thuis op de oprit staat 

- RVV
Hahaha allemaal fabeltjes. Bovendien 4 jaar garantie. Er kan gewoon elk jaar een nieuw blok in 

- RVV
Bovendien draait onze nieuwe wasmachine nu ook 90 graden en 1400 toeren op vol vermogen 

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Nou ja, met een maagdelijk blok meteen 160 gaan blaffen is mogelijk niet helemaal goed hoor 

- RVV
Zit allemaal tussen de oren, die blokjes hebben al 15 minuten volgas gedraaid op een testbank in de fabriek.
- GTRene
je moet ook wat plat op het stuur gaan liggen, scheelt vast 

- RVV
- Knot
En toch is variatie in toeren beter. Heb het vergeleken met een andere aygo die ook meteen volgas is gegaan (op de snelweg dus, dat is in mijn ogen nogsteeds slecht door oplopende temperatuur bij niet volledig ingelopen blok, stoplichtje 1 en 2 volgas kan geen kwaad).RVV schreef:Zit allemaal tussen de oren, die blokjes hebben al 15 minuten volgas gedraaid op een testbank in de fabriek.
Onze aygo liep 175 top en verbruikte geen olie. Die aygo haalde de 165 netaan en moest wel olie bij, kan toeval zijn maar mijn oog en oor voor techniek doen het liever rustig aan de eerste 1000km, kleine moeite, garantie of niet, ik blijf liefhebber, ongeacht wat voor nieuwe auto.
- RVV
Heej natuurlijk heb ik flink met het toerental gevarieerd. Daar had ik ook alle ruimte en tijd voor.
- dvh
lol!RVV schreef:Bovendien draait onze nieuwe wasmachine nu ook 90 graden en 1400 toeren op vol vermogen
-
Tussen de 6500 en 8200 rpm continu baby!Heej natuurlijk heb ik flink met het toerental gevarieerd. Daar had ik ook alle ruimte en tijd voor.
-
Rico PUUR uit nieuwsgierigheid, hoeveel heeft het ding inclusief BTW gekost en welke (belangrijke) opties heeft ie nog meer?
- dvh
9500,- ?
Vorig jaar bijna een Up! gekocht, maar dat was 11.5k incl dingen als panoramadak enzo.
Maar wat Rico zegt. Als je geen DF zoekt maar een degelijk voertuig voor van A naar B, dan krijg je veel auto voor je geld.
Het is allemaal wel wat koekblikkeriger dan bijv een Polo. Dat voelt gelijk als een volwassen auto aan.
Maar ben je daar niet gevoelig voor, dan is het een prima ding. Zeker voor 't geld.
Toen ik voor het eerst een nieuwe auto kocht. Een paar jaar terug een C1. Toen was ik er best blij mee.
Gewoon.. Een nieuwe auto.. Nooit gehad.. Alles mooi, nieuw en fris.
Bij de 107 was dat alweer minder.
Gewoon opgehaald...
Ik wilde geen afleverpakket. Geen vloermatjes. Geen poetsbeurt.. Voor die 500-600,- doe ik zelf de tank wel volgooien en hem door de wasstraat halen. Vloermatjes v/d action erin en klaar
Het enige waar ik blij mee ben is dat het een nieuwe auto is. Hij doet wat hij doet. En als er wat is, gewoon garantie. En dat hij relatief zuinig en goedkoop is. Dat is er leuk aan.
Maar qua rijden ofzo is er natuurlijk weinig speciaals of leuks aan.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik dat sowieso niet zo snel heb. Dat het rijden speciaal is.
Onlangs bijv een stukje gereden met een E60 525. Leuk hoor.. Maar dat is naar 2 maanden ook maar gewoontjes. Daar is in feite niks bijzonders aan. Idem met de 325 cabrio. Lekker touren. Maar speciaal rijgedrag is het absoluut niet.
Een 1M heb ik nooit gereden. Maar zoiets lijkt me wel speciaal.. Idem met een Elise of dergelijk. Dat geeft wat meer beleving.
En gezien ik bij lange na geen 1M kan betalen. Ben ik uiterst tevreden met m'n 107, for now..
Vorig jaar bijna een Up! gekocht, maar dat was 11.5k incl dingen als panoramadak enzo.
Maar wat Rico zegt. Als je geen DF zoekt maar een degelijk voertuig voor van A naar B, dan krijg je veel auto voor je geld.
Het is allemaal wel wat koekblikkeriger dan bijv een Polo. Dat voelt gelijk als een volwassen auto aan.
Maar ben je daar niet gevoelig voor, dan is het een prima ding. Zeker voor 't geld.
Toen ik voor het eerst een nieuwe auto kocht. Een paar jaar terug een C1. Toen was ik er best blij mee.
Gewoon.. Een nieuwe auto.. Nooit gehad.. Alles mooi, nieuw en fris.
Bij de 107 was dat alweer minder.
Gewoon opgehaald...
Ik wilde geen afleverpakket. Geen vloermatjes. Geen poetsbeurt.. Voor die 500-600,- doe ik zelf de tank wel volgooien en hem door de wasstraat halen. Vloermatjes v/d action erin en klaar

Het enige waar ik blij mee ben is dat het een nieuwe auto is. Hij doet wat hij doet. En als er wat is, gewoon garantie. En dat hij relatief zuinig en goedkoop is. Dat is er leuk aan.
Maar qua rijden ofzo is er natuurlijk weinig speciaals of leuks aan.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik dat sowieso niet zo snel heb. Dat het rijden speciaal is.
Onlangs bijv een stukje gereden met een E60 525. Leuk hoor.. Maar dat is naar 2 maanden ook maar gewoontjes. Daar is in feite niks bijzonders aan. Idem met de 325 cabrio. Lekker touren. Maar speciaal rijgedrag is het absoluut niet.
Een 1M heb ik nooit gereden. Maar zoiets lijkt me wel speciaal.. Idem met een Elise of dergelijk. Dat geeft wat meer beleving.
En gezien ik bij lange na geen 1M kan betalen. Ben ik uiterst tevreden met m'n 107, for now..

- Knot
Aygo was ook mijn eerste prive nieuwe auto, gewoon lekker dat het nieuw uit doos is.
- RVV
EG schreef:Rico PUUR uit nieuwsgierigheid, hoeveel heeft het ding inclusief BTW gekost en welke (belangrijke) opties heeft ie nog meer?
Ik heb exact 9691 euro betaald hiervoor kreeg ik;
-Seat Mii met 60 pk
-5 deurs
-volledig in de lak rondom (geen kunstofdelen)
-mistlampen
-achter donker getinte ramen
-lederen 3 spaaks sportstuur
-lederen sportpook
-2 Delig neerklapbare achterbank
-ESP, ABS en safe assists (remt automatisch af onder de 30 km als je bijna op een voorligger klapt)
-radio/CD/MP3 speler met blue tooth connectie IPhone voor muziek en bellen
-6 speakers redelijke goede kwaliteit
-airco
-hoogte verstelbare bestuurdersstoel en stuur
-navigatie systeem met uitgebreide boordcomputer, afneembaar maar wel geïntegreerd.
-elektrische verstelbare ramen voor
-elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels
-14 inch sportwielen met 175 cm breed rubber
-verlaagd onderstel 15 mm
-mattenset
-2 lifehamers
-afleverkosten
-leges
Volgens mij heb ik zo alles gehad. Persoonlijk vind ik het voor deze klasse erg compleet.
-
ben je toch gewoon klaar?
Broertje heeft een vijfdeurs aygo. Pas er niet in maar verder is het wel ok voor woon-werk. Snelweg weet ik niet.....
Broertje heeft een vijfdeurs aygo. Pas er niet in maar verder is het wel ok voor woon-werk. Snelweg weet ik niet.....