Ik mag weer meepraten, eindelijk weer BMW als Daily.
- Martijn_bmw
Re: Nieuw wintermobiel: Ibiza 6L 16V met Audi mods ;-)
Gefeliciteerd! Dat is wel een hele stap comfortabeler 

- Niels
- Auto: Prius+
Re: Nieuw wintermobiel: Ibiza 6L 16V met Audi mods ;-)
Yup een aardige boot
Maar ik rij er (zowat) alleen maar snelweg mee en het klinkt wat decadent maar dan begin je je wel wat te ergeren aan een Ibiza 1.4. Een Ibi is een leuke 2e auto voor in de stad maar op snelweg is ie stoterig, lawaaiig en underpowerd. Ik merkte dat ik ook veel meer om me heen moest kijken om beter te anticiperen op inhaal acties e.d. Omdat ik op jaarbasis niet veel woon-werk hoef te rijden is het geen probleem iets onzuiniger te rijden
De A6 is van 99 en overjarig door Pon in 2000 op kenteken gezet. Van de eerste tot de laatste onderhoudsbeurt (nov. 2011 128000km) is ie bij de Audi dealer Century in onderhoud geweest. Als ex-werknemer heb ik dan ook even navraag gedaan natuurlijk. Het kenteken hoefde niet eens tot op de laatste letter genoemd te worden of ze wisten dat het de 2.4 van dhr..... was. Een heer op leeftijd en dat is te merken aan de auto. De kleuren combi is niet de meest vlotte, de V6 wat toeren schuw, op diverse hoeken zitten wat lichte parkeerschades en de koppeling heeft zijn beste tijd gehad. Kortom, een typische opa kar en als je nog eens een A6 voor weinig wil rijden is dit de kans
Dus na geinformeerd te hebben wat een nieuwe koppeling kost dit bedrag van de prijs af bedongen en vanmiddag gehaald:

De A6 is van 99 en overjarig door Pon in 2000 op kenteken gezet. Van de eerste tot de laatste onderhoudsbeurt (nov. 2011 128000km) is ie bij de Audi dealer Century in onderhoud geweest. Als ex-werknemer heb ik dan ook even navraag gedaan natuurlijk. Het kenteken hoefde niet eens tot op de laatste letter genoemd te worden of ze wisten dat het de 2.4 van dhr..... was. Een heer op leeftijd en dat is te merken aan de auto. De kleuren combi is niet de meest vlotte, de V6 wat toeren schuw, op diverse hoeken zitten wat lichte parkeerschades en de koppeling heeft zijn beste tijd gehad. Kortom, een typische opa kar en als je nog eens een A6 voor weinig wil rijden is dit de kans

- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Update VAG 2.0, Ibiza kopen??
Mooi ding, Niels. Er wordt mij ook nooit meer wat verteld... 

- Niels
Het was ook weer eens niet echt de bedoeling en ik wil je niet storen op vakantie 

- Arthur
Tuurlijk
Vakantie begint vandaag!
Plezier met dat ding en zal hem eens bekijken.

Plezier met dat ding en zal hem eens bekijken.
- dvh
Gelijk 2 klasses hoger, zal vast beter rijden 
Zoiets lijkt me ook wel relaxt als familiebak. Maar dan wel de Avant-uitvoering.
De diesels daarvan zijn redelijk ok heb ik begrepen?

Zoiets lijkt me ook wel relaxt als familiebak. Maar dan wel de Avant-uitvoering.
- Arthur
Btw; de topictitel doet denken aan een Ibiza met 2.0 motor 

- Martijn_bmw
V6 TDI links laten liggen en de overige zijn inderdaad goed!dvh schreef:Gelijk 2 klasses hoger, zal vast beter rijden
- Niels
Dan blijft er niet veel over aan TDI spul
Bepaalde types van de V6 kun je beter overslaan al denk ik dat elke slechte nokkenas inmiddels wel vervangen is. Maar de A6 is wel een klasse of 3 hoger dan de Ibiza ook al is ie minder waard
Vandaag wezen toeren met de zeer relaxte V6. Ik rijd standaard een versnelling te hoog omdat de motor gewoon zo soepel is dat ie het gemakkelijk en schokvrij slikt. In begin dacht ik dat de achter schokdempers versleten waren maar even de banden op pompen voldeed
Verder de auto even bij langs gelopen technisch gezien en qua onderhoud is ie behoorlijk bij (mag ook wel voor een dealer onderhouden auto natuurlijk) Punten van aandacht zijn:
Raam geleider linksvoor,
Pakkingen kleppendeksel,
En natuurlijk de koppeling.
De voorbanden zijn alweer zes jaar oud en maken wat lawaai, misschien dat ik daar ook nog even een nieuw setje voor doe. Verder gewoon nog steeds een top ding. Kraak -en rammelvrij zoals ik het graag heb. Stil, comfortabel, een prima stereo en een lekkere motor die al vanaf stationair zowat koppel levert. Hier hou ik het wel weer een jaar mee uit

Vandaag wezen toeren met de zeer relaxte V6. Ik rijd standaard een versnelling te hoog omdat de motor gewoon zo soepel is dat ie het gemakkelijk en schokvrij slikt. In begin dacht ik dat de achter schokdempers versleten waren maar even de banden op pompen voldeed

Raam geleider linksvoor,
Pakkingen kleppendeksel,
En natuurlijk de koppeling.
De voorbanden zijn alweer zes jaar oud en maken wat lawaai, misschien dat ik daar ook nog even een nieuw setje voor doe. Verder gewoon nog steeds een top ding. Kraak -en rammelvrij zoals ik het graag heb. Stil, comfortabel, een prima stereo en een lekkere motor die al vanaf stationair zowat koppel levert. Hier hou ik het wel weer een jaar mee uit

- Niels
Re: Update VAG 2.0, uit de tijd dat Audi nog auto's maakte ;
Goed de A6 moet toch maar plaats maken voor een BMW
F#cked noemen ze dat...
Wie maakt me los, teller staat op 138.000km, nieuwe koppeling! Beurt, nieuwe kleppen deksel pakkingen, nieuw raam mechaniek (Valeo), winterbanden 1 winter oud etc. Auto heeft geen roest, schakelt en koppelt fantastisch en zoeft over de weg

Wie maakt me los, teller staat op 138.000km, nieuwe koppeling! Beurt, nieuwe kleppen deksel pakkingen, nieuw raam mechaniek (Valeo), winterbanden 1 winter oud etc. Auto heeft geen roest, schakelt en koppelt fantastisch en zoeft over de weg

-
Zal ik je eerst nog even feliciteren met deze prachtige Audi voor je hem weg doet? Ik liep wat achter... 

- Niels
-
- Auto: M3P, 130i
Haha ik had altijd het idee dat je redelijk openminded wat wat auto's betrof.Niels schreef:Goed de A6 moet toch maar plaats maken voor een BMWF#cked noemen ze dat...

Wat voor BMW heb je op het oog?
- Tim N
Vond hem al bekend voorkomen.
(klinkt raar voor een std auto maar meende de foto's eerder gezien te hebben icm interieur)
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112194
Wijze keuze ;-P
(klinkt raar voor een std auto maar meende de foto's eerder gezien te hebben icm interieur)
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=112194
Wijze keuze ;-P
- Arthur
Wat wil je weer kopen?
Niels schreef:Goed de A6 moet toch maar plaats maken voor een BMWF#cked noemen ze dat...
-
Het zal wel iets zijn dat wat minder over de weg 'zoeft'... :p
- Arthur
Nou, volgens mij is deze voor WW en was een Ibiza daar te spartaans voor. Dus dan zou het ook niet spijkerhard mogen wezen? Maar ik kan me vergissen, uiteraard
@Niels: zag op het werkweb ook wat BMW's te koop staan.

@Niels: zag op het werkweb ook wat BMW's te koop staan.
- Niels
Heb nu een bod gedaan op een 330ci dus dat wacht ik even af. Eigenlijk was het plan om deze te verkopen en dan een beetje bij te leggen op een 320i van 2001 (facelift) o.i.d. Echter staat er wel wat te koop wat net ff leuker is en net ff duurder "lijkt". De 320i is wel een onverklote en dat lijkt de 330ci ook te zijn.... Ik denk dat er op E46 gebied wel wat brandhout te koop is en ik wil niet de wereld uitgeven. Het liefst geen station en geen automaat (tenzij SMG).
- Martijn_bmw
ik zou het omdraaienNiels schreef:Ik denk dat er op E46 gebied wel wat brandhout te koop is .

maar goede beslissing

- Niels
Ja daarom. Heb ook contact met iemand die een 320i facelift verkoopt en bij de dealer werkt. Weet goed waar hij het over heeft, is duidelijk en eerlijk. Niet het mooiste en dikste maar wel en goede optie voor mij.
- dvh
- Niels

Yup, vanmorgen gehaald. Ik wilde eigenlijk met Arthur naar een 330ci gaan kijken in Amersfoort maar deze verscheen op autotrader op nog geen half uur rijden. Sinds 2006 zakelijk in bezit van een notaris die het Youngtimeren had ontdekt en nu een Mercedes had gekocht van 1997.
- dvh
Nice.
Zijn fijne auto's.
Nu nog zon
Zijn fijne auto's.
Nu nog zon

- Arthur
Mooi ding op de foto's, Niels!

-
Ga je geen spijt krijgen dat je niet bij de 330 bent gaan kijken?