Op de zaak bouwde ik toen al best leuke Land Rover's op from scratch. Weet inmiddels best hoe zo'n ding in elkaar zit en hoe je hem fijn krijgt. Op ebay in Engeland zitten scharrelen en een keer meegeboden. Zaten we te BBQen kreeg ik een mail op mijn telefoon binnen. ''*PLING* U heeft dit artikel zojuist gewonnen''
SHIT!!!!!!! Land Rover 90 gekocht, in NOORD WALES

''solid truck rust free''
en bouwjaar van 1984..................... Belastingvrij dus. Ja dan vraag je je af of het chassisnummer wel klopt. Echt niet normaal hoeveel er in GB gekoot wordt met chassisnummers en motorcodes.

Auto toen opgehaald en ja idd daar stondie dan. Matzwart GEKWAST. Echt, wat een afgrijselijk HOK. Waar begon ik aan... Chassisnummer bekeken en ORIGINEEL. Fijn. Ding meegenomen en op een losgelopen wiel na ben ik zonder problemen thuis gekomen

Ding ingevoerd zonder enig probleem en eind juli begonnen met demontage. Al snel werd duidelijk dat het hokkie niet bepaald 'rust free' was..........

Inmiddels issie strakker dan een fabrieksnieuwe Land Rover, stuurtie echt BIZAR strak en heeft echt heeeeeeeel veel grip. Ja en een overstuurd karakter. Scherp insturen, glij, gas erop, DRIFT. Mooi man. Ja en dat met 2000kg. Bodyroll = 0 ....
I just fucking did it. Een goed sturende kickass Land Rover. Veel beter dan deze zullen ze niet gaan rijden (zonder excessief geld uitgeven) dus hierna nooit meer een Defender restaureren, voor mezelf. maximaal haalbare zit ik wel aan nu. Behalve pk/nm . Maar, dat komt tzt wel goed. Plannen zijn een grote intercooler en de dieselpomp tweaken. Denk dat ik straks ruim 150pk heb en genoeg Koppel. Tusenbak die 20% langer is ligt ookal klaar. Looptie wellicht 180km/h

Plannen? Ja geld sparen!! Dan interieur afmaken, Front intercooler, achteras en tussenbak wisselen en wat kleine dingen.
En alsie klaar is? Dan mag iemand hem kopen. Wie wil dat nou niet? Een belastingvrije Race-Rover.

Veel lees en kijk plezier!