Kilometers en kosten bijhouden?
- Petrolhead Tom
Kilometers en kosten bijhouden?
In navolging op het draadje van Knot. Hou houden jullie je registratie bij? Ik gebruik sinds een tijdje een app, voorheen nooit gedaan. Geen zin om iedere keer excel erbij te pakken. De app die ik gebruik is Car Manager en ik moet zeggen dat het me perfect bevalt. Je kunt alles invullen, brandstof, overige kosten, verzekering noem het maar op en de app houdt alles bij en berekend alles voor je. Zo kan ik in één oogopslag zien dat ik alweer 8.298 kilometer onderweg ben met de Fiesta. 

-
Re: Kilometers en kosten bijhouden?
Heb een Excel sheetje met alle gegevens (type en info van de auto, waar gekocht, kilometerstand, prijs inkoop-verkoop etc.). Wissel niet elke x maanden van auto dus ga het niet moeilijker maken dan het is 

- Roy RS
ik houd echt helemaal niks bij dan de km stand tbv onderhoud...
Atom kost weinig, maar per km zal het nog wel om te huilen zijn...
Atom kost weinig, maar per km zal het nog wel om te huilen zijn...
- JoostSchouten
http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false; is natuurlijk een bekende.
Houd zelf ook mijn kilometers bij. Onderhoud staat er nog niet, maar alles wat gedaan is, was onder garantie.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/537577.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Houd zelf ook mijn kilometers bij. Onderhoud staat er nog niet, maar alles wat gedaan is, was onder garantie.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/537577.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
Ik hou helemaal niks bij.
In m'n hoofd maak ik soms een berekening v/d vaste lasten en gemiddelde maandelijkse brandstof. Dan schrik ik altijd weer hoeveel autorijden eigenlijk kost per maand. Ondanks dat je een 107 en een oude diesel rijdt.
Precies bijhouden en uitrekenen is veel te confronterend
In m'n hoofd maak ik soms een berekening v/d vaste lasten en gemiddelde maandelijkse brandstof. Dan schrik ik altijd weer hoeveel autorijden eigenlijk kost per maand. Ondanks dat je een 107 en een oude diesel rijdt.
Precies bijhouden en uitrekenen is veel te confronterend

- Knot
Gewoon ouderwets tankbon meenemen, kmstand erop pennen of notitie in telefoon en thuis in excel invullen.
- RVV
Ooit een keer bijgehouden, daarna een diepe depressie. Dus nee laat maar.
- Petrolhead Tom
Heel blij wordt ik er ook niet van. Als ik zie wat er in het afgelopen halfjaar aan onderdelen in die Fiesta is gegaan. 

- MartijnGizmo
AccuFuel voor het brandstofverbruik, onderhoud/aanpassingen hou ik niet bij... 

- markk
Ik heb dossiermapjes per auto / motor / etc. om alle bonnetjes / onderhoud in bij te houden.
Verder een spreadsheet om het onderhoud in te registreren, te plannen en alle slijtage onderdelen in voorraad/schuut in bij te houden.
Rest niet. Wil ik niet weten ook. Transparantie kan soms ook tegen je werken. Als ik weet wat het allemaal kost. Er komt meer binnen dan eruit gaat en er staat geld op de bank. Meer weten hoef ik niet, straks moet ik dat nog gaan verantwoorden ook
Mark.
Verder een spreadsheet om het onderhoud in te registreren, te plannen en alle slijtage onderdelen in voorraad/schuut in bij te houden.
Rest niet. Wil ik niet weten ook. Transparantie kan soms ook tegen je werken. Als ik weet wat het allemaal kost. Er komt meer binnen dan eruit gaat en er staat geld op de bank. Meer weten hoef ik niet, straks moet ik dat nog gaan verantwoorden ook

Mark.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Ik doe het ook via spritmonitor.
- Martijn_bmw
sinds een jaar of 2 hou ik het bij in spritmonitor
alleen verbruik overigens
onderhoud, afschrijving, verzekering, mrb wil ik allemaal niet weten

onderhoud, afschrijving, verzekering, mrb wil ik allemaal niet weten

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Hier ook. Ik weet wel wat het kost, maar ik hou het niet bij. Wordt ik niet zo blij van, geld gaat er harder uit dan het er in komt.RVV schreef:Ooit een keer bijgehouden, daarna een diepe depressie. Dus nee laat maar.
Gelukkig heb ik flink gespaard in mijn leven, dus kan wel wat interen.........
- daNpy
Spritmonitor, onderhoud in Excel 

-
Laat me raden, M5?RVV schreef:Ooit een keer bijgehouden, daarna een diepe depressie. Dus nee laat maar.

- Tim N
Voor de golf ook bij gaan houden op spritmonitor. 1:14,4, op dit moment met +-8%tellerafwijking.
Dit vooral omdat ik 98% woon werk rijd en ik in the end wil weten of het lonend was
Dit vooral omdat ik 98% woon werk rijd en ik in the end wil weten of het lonend was

- ///Joost
Ik houd de kosten niet bij, als in, ik tel ze niet op. Ik bewaar gewoon alle rekeningen in een grote ordner en ik schrijf op elke factuur de km stand, omdat ik m'n eigen onderhoud doe. Dat vind ik al werk genoeg en alles is eenvoudig terug te vinden.
- Martin van der Zwaard
Zelfde als Joost.
De rest zal me worst zijn. Verzekering en belasting weet je bij aanschaf en de rest wil ik niet eens weten.
Alle bonnen gaan in een map en die kijk ik pas weer in als ik de auto verkoop.
Als je gaat kijken wat een auto kost per maand dan schieten de tranen in je onderbroek
De rest zal me worst zijn. Verzekering en belasting weet je bij aanschaf en de rest wil ik niet eens weten.
Alle bonnen gaan in een map en die kijk ik pas weer in als ik de auto verkoop.
Als je gaat kijken wat een auto kost per maand dan schieten de tranen in je onderbroek

- Roy RS
Ik bewaar ook geen bonnen, ik doe het andersom, hoeveel geld heb ik deze maand voor benzine en dan stopt de teller op een gegeven moment...geen idee na hoeveel km, maar je komt op het punt dat je weer moet tanken en je wederom je budget vergroot (of stopt met tanken, maar op een of andere manier zijn er altijd andere zaken waar ik eerder mee stop, eten, drinken enz
)

- Luca
Nope........
Als ik alles zou bijhouden zou ik geen auto meer willen rijden gezien de kosten
Als ik alles zou bijhouden zou ik geen auto meer willen rijden gezien de kosten