Ik heb echt totaal geen verstand van dit soort zaken, maar wil de uitdaging wel aangaan

Das een goede tip!!RVV schreef:DF account weggooien
Rutger is bang dat je je financieel voor het karretje laat spannen in een constructie waarbij er vooral een ander beter wordt. Franchise is leuk maar denk ff goed na over het feit of iemand geen gebruik van jouw geld wil maken om te investeren in een business waar hij zelf met name beter van wordt.Bram schreef: Piramide op zijn kant constructie? Wat bedoel je daarmee?
Ik begrijp je gereserveerdheid, je twijfelt of er voldoende intrinsieke motivatie is om dit project succesvol te laten worden? Daarnaast heb je een gezonde argwaan voor het franchise concept als ik het zo lees.Niels schreef:Rutger is bang dat je je financieel voor het karretje laat spannen in een constructie waarbij er vooral een ander beter wordt. Franchise is leuk maar denk ff goed na over het feit of iemand geen gebruik van jouw geld wil maken om te investeren in een business waar hij zelf met name beter van wordt.Bram schreef: Piramide op zijn kant constructie? Wat bedoel je daarmee?
Persoonlijk had het idee bij mij beter "gevoeld" als je had verteld dat je losstaand van alle connecties op het idee was gekomen om een franchise te beginnen. Misschien klinkt dat wat argwanend hoor, maar zaken gaan ruk in het algemeen en jij hebt een paar centen liggen
De 2 vrienden van mij zijn de eerste franchisenemers van de franchisegever. Laatstgenoemde (anderhalf jaar bezig met dit bedrijfje) betaalt een percentage van alle investeringen, zij dragen een percentage af van de verhuur-opbrengst.Bert ///M3 schreef:+1 RutgerK.
Als ik het goed begrijp, dan investeer jij in partytenten. Verhuur gaat via de website van de zakenpartner van je maat?
Ik weet al waarom dit in een franchise constructie zit
Die zakenpartner runt alleen de website. Als hij zo'n ding verhuurt dan strijkt hij zelf een deel van de winst op.
Bekijk het vervolgens van zijn kant, die kosten voor een website zijn redelijk vast, en behoorlijk laag. Hoe meer franchise aanbieders hij heeft, hoe meer hij verhuren kan en hoe meer hij verdienen kan. Jou halve straat kan bij wijze van spreken in de partytenten gaan. Voor hem is the sky the limit met heel weinig downside, alleen de kosten voor zijn website.
Voor jou is dit allemaal nadelig. DIe zakenpartner maakt als het ware jou concurrentie.
Bovendien loop jij ook de risico's met het kapitaal. Zit er geen schot in die verhuur van je en moet je er van af, geld weg. Daalt jou verhuur, omdat er meer verhuurders komen, heeft die zakenpartner nog steeds zijn geld maar jij draait verlies. Omdat jij de risicodrager bent zal je ook moeten denken aan verzekeren etc. Denk aan opslag, maar ook stormschade etc. Plus je moet zelf het werk doen.
Het zou me niet verbazen als jou maat nog iets van een aanmeldpremie krijgt ook van die zakenpartner.
Weet niet maar volgens mij is dit niet zo'n geweldig plan. Vraag je ook even af hoeveel vraag er nou werkelijk naar die dingen is. Als dat werkelijk waar zo goed loopt kan je net zo goed zelf een website maken en je partytent onder hun prijs in de verhuur zetten![]()
Je maat zegt winst te draaien. Is zijn business model een beetje solide? Een partytent heeft geen eeuwig leven je zal zo'n ding toch in een paar jaar af moeten schrijven denk ik om maar even iets te noemen. Spul verouderd immers, en loopt schade op door gebruik.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Eric Z, Google [Bot] en 13 gasten