BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)
Heb niet veel nieuwe actie foto's. Misschien van gisteren even zoeken aangezien er wat fotografen rondliepen.
- Bijlagen
-
- 201208191506MCM_1066.jpg (189.87 KiB) 2113 keer bekeken
-
- 549683_460167407351347_22745035_n.jpg (168.53 KiB) 2117 keer bekeken
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT)
Strakke racer! 

- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Datalogging test pag.21
1:55...1:53 ... lekker moet je nog wel kunnen inhalen dus ff dimmen Tristan
.


- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Datalogging test pag.21
1.53 is nog theorestisch , he.Frank280zx schreef:1:55...1:53 ... lekker moet je nog wel kunnen inhalen dus ff dimmen Tristan![]()
.

- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Datalogging test pag.21
Tristan schreef:1.53 is nog theorestisch , he.Frank280zx schreef:1:55...1:53 ... lekker moet je nog wel kunnen inhalen dus ff dimmen Tristan![]()
.
Maar wetende dat ik normaal gesproken een seconde sneller ben op nieuwe set kom ik wel dichtbij. Misschien dan eens kijken voor Moton set ipv het standaard Cup (Koni) onderstel.
(Frank zorgt voor een paar kraaienpoten en kannetje afgewerkte olie op de 6e )
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Datalogging test pag.21
Verslag van zaterdag 6 April:
1e race van het seizoen. Crisis in de autosport, maar bij de DNRT niet. Ruim 120 auto's aan de start! Er zijn een hoop auto's van de Sport naar de Supersport klasse gepromoveerd om deze klasse iets meer competitie te geven. Dus ik verwachte iets meer strijd.
Vrij training begonnen op gebruikte slicks en zonder al teveel te pushen een lage 1.56 gereden. Baan was nog koud en had nog niet heel veel grip. Toen besloten om voor de quali op een nieuwe set slicks te beginnen. Nadat het hele veld de baan op ging, wachtte ik heel even met naar buiten gaan zodat ik een mooie lege baan voor me had. In 2e ronde reed ik al een lage 1.55 dus ik moest het in de 3e ronde gaan doen, daarna gaan de banden al weer te warm worden als je gaat pushen. Uiteindelijk reed ik een (vond ik zelf) een strakke 1.54.780. Snelste rondje tot nu toe en goed voor een 3e startplek achter een E90 M3 en 350Z met een Corvette V8.
Bij race 1 had ik een slechte start, teveel wielspin. Dus ging als 4e de Tarzan in (ingehaald door 135i en DNRT V8) en als 3e eruit waarbij ik zonder bedoeling Jan Visser (135i) raakte. Kon helaas geen kant op dus heb later ook excuses aangeboden. Ik kon de DNRT V8, E90 M3 en 350Z lang volgen. Rechte stukken kon ik helaas niet bijbenen maar met laat remmen en bochten vol te nemen kon ik een hoop goedmaken. Reed rondjes 1.54 en 1.55 dus lekker constant. Totdat de DNRT V8 problemen kreeg en de E90 M3 eraf ging in Scheivlak en ik kon finishen op de 2e plek.
Bij race 2 had ik een veel betere start. De 1e 5 ronden een gevecht met een andere E90 M3 waarbij ik het helaas op snelheid moest afleggen, vermogen kom ik dan echt te kort tegen de 350+pk M3's. Dus was tevreden met een 4e plek. Totdat de 350Z V8 met rook langzamer ging rijden en daarna door de net ingehaalde E90 M3 ook hevig begon te roken. Dus eindigde met een ruime voorsprong weer op plek 2.
Beide resultaten opgeteld eindigde ik met toch wel verbazing op de 1e plek in het dagklassement.
Lekker begin van het seizoen. Ondanks dat ik min. 50 pk te kort kom op de concurrentie, heb ik toch hoop dat ik met mijn kleine 130i'tje leuk mee kan gaan doen in de Supersport. Maar deze staat alvast.
1e race van het seizoen. Crisis in de autosport, maar bij de DNRT niet. Ruim 120 auto's aan de start! Er zijn een hoop auto's van de Sport naar de Supersport klasse gepromoveerd om deze klasse iets meer competitie te geven. Dus ik verwachte iets meer strijd.
Vrij training begonnen op gebruikte slicks en zonder al teveel te pushen een lage 1.56 gereden. Baan was nog koud en had nog niet heel veel grip. Toen besloten om voor de quali op een nieuwe set slicks te beginnen. Nadat het hele veld de baan op ging, wachtte ik heel even met naar buiten gaan zodat ik een mooie lege baan voor me had. In 2e ronde reed ik al een lage 1.55 dus ik moest het in de 3e ronde gaan doen, daarna gaan de banden al weer te warm worden als je gaat pushen. Uiteindelijk reed ik een (vond ik zelf) een strakke 1.54.780. Snelste rondje tot nu toe en goed voor een 3e startplek achter een E90 M3 en 350Z met een Corvette V8.
Bij race 1 had ik een slechte start, teveel wielspin. Dus ging als 4e de Tarzan in (ingehaald door 135i en DNRT V8) en als 3e eruit waarbij ik zonder bedoeling Jan Visser (135i) raakte. Kon helaas geen kant op dus heb later ook excuses aangeboden. Ik kon de DNRT V8, E90 M3 en 350Z lang volgen. Rechte stukken kon ik helaas niet bijbenen maar met laat remmen en bochten vol te nemen kon ik een hoop goedmaken. Reed rondjes 1.54 en 1.55 dus lekker constant. Totdat de DNRT V8 problemen kreeg en de E90 M3 eraf ging in Scheivlak en ik kon finishen op de 2e plek.
Bij race 2 had ik een veel betere start. De 1e 5 ronden een gevecht met een andere E90 M3 waarbij ik het helaas op snelheid moest afleggen, vermogen kom ik dan echt te kort tegen de 350+pk M3's. Dus was tevreden met een 4e plek. Totdat de 350Z V8 met rook langzamer ging rijden en daarna door de net ingehaalde E90 M3 ook hevig begon te roken. Dus eindigde met een ruime voorsprong weer op plek 2.
Beide resultaten opgeteld eindigde ik met toch wel verbazing op de 1e plek in het dagklassement.
Lekker begin van het seizoen. Ondanks dat ik min. 50 pk te kort kom op de concurrentie, heb ik toch hoop dat ik met mijn kleine 130i'tje leuk mee kan gaan doen in de Supersport. Maar deze staat alvast.
- Bijlagen
-
- 46989_562648563769897_70697827_n.jpg (50.18 KiB) 1999 keer bekeken
-
- 533922_4860655391167_670097964_n.jpg (58.93 KiB) 1999 keer bekeken
-
- 525166_4860654551146_1604031627_n.jpg (87.08 KiB) 1999 keer bekeken
- Hitz
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 1 06-04-2013
Gefeliciteerd! Mooie start van het seizoen!
Ik was op zondag wezen kijken maar denk dat de auto's in de A-klasse ook wel een bezoekje waard zijn!
Ik was op zondag wezen kijken maar denk dat de auto's in de A-klasse ook wel een bezoekje waard zijn!
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 1 06-04-2013
Prachtig resultaat, en extra mooi naar mijn mening omdat het dus niet op vermogen was! 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 1 06-04-2013
mooie prestatie Tristan 

- Hielke
- Berichten: 11639
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 1 06-04-2013
Mooie prestatie!
-
- Berichten: 55326
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 1 06-04-2013
Proficiat, goed gereden!
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 1 06-04-2013
1;54!!! helaas ik had griep was de baan zo snel ? iedereen leek hard te rijden zelfs in de sport!
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 1 06-04-2013
In de sport reden er ook een paar die in de supersport thuis hoorde. Baan was normaal, gewoon goed. Alleen je banden bleven wel langer goed door de lage temp. van de baan.Frank280zx schreef:1;54!!! helaas ik had griep was de baan zo snel ? iedereen leek hard te rijden zelfs in de sport!
Maar ik miste je al. Vervelend die griep.

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28656
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 1 06-04-2013
gefeliciteerd!! mooi begin van het seizoen
Dat die V8-en ook nogsteeds mee rijden

Dat die V8-en ook nogsteeds mee rijden

- Joost
- Berichten: 1996
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 1 06-04-2013
Mooi resultaat. Gefeliciteerd.
Wanneer rijden jullie weer?
Wanneer rijden jullie weer?
-
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
- Locatie: Woerden
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 1 06-04-2013
Top, gefeliciteerd!!!!!!
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 1 06-04-2013
Wij rijden de 4e weer! Dan ben ik heel benieuwd!! 1;54 man ... nog steeds respect 

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 1 06-04-2013
Zaterdag de 2e race gereden.
Als 5e gekwalificeerd met een rondetijd van 1.55,2. Helaas kon ik geen ronde vinden zonder verkeer, dus 1.54 zat er niet in. 1e race goede start maar na een ronde of 3 kon ik de top 3 (3x BMW M3) niet meer bijhouden. Dus dan maar 4e plek controleren en banden sparen voor race 2. 2e race gestart op plek 4 en na een goede start kreeg ik bij aanremmen Tarzan miste een BRL Light compleet z'n rempunt en kwam met een flinke klap achterin zetten. Gelukkig kon ik doorrijden en bleef weer gecontroleerd op de 4e plek rijden. Wel merkte ik dat ik wat vermogensverlies had want de tijden waren niet zo goed als in race 1. Uiteindelijk weer 4e geeindigd. Bij aankomt pitbox kwam de oorzaak van het vermogensverlies naar boven. Uitlaat was ca. 20 cm naar binnen gedrukt waardoor er een knik in de einddemper zat, waardoor de uitlaatgassen geknepen werden.
Eindklassement: 4e plek
Kortom, niet echt een spannende race. Ik rij meestal tussen wal en schip. Top 3 is te snel gezien het verschil qua vermogen maar rij ook weer sneller dan de rest van het veld. Nu uitlaat repareren en op na SPA testdagen eind Juni.
Als 5e gekwalificeerd met een rondetijd van 1.55,2. Helaas kon ik geen ronde vinden zonder verkeer, dus 1.54 zat er niet in. 1e race goede start maar na een ronde of 3 kon ik de top 3 (3x BMW M3) niet meer bijhouden. Dus dan maar 4e plek controleren en banden sparen voor race 2. 2e race gestart op plek 4 en na een goede start kreeg ik bij aanremmen Tarzan miste een BRL Light compleet z'n rempunt en kwam met een flinke klap achterin zetten. Gelukkig kon ik doorrijden en bleef weer gecontroleerd op de 4e plek rijden. Wel merkte ik dat ik wat vermogensverlies had want de tijden waren niet zo goed als in race 1. Uiteindelijk weer 4e geeindigd. Bij aankomt pitbox kwam de oorzaak van het vermogensverlies naar boven. Uitlaat was ca. 20 cm naar binnen gedrukt waardoor er een knik in de einddemper zat, waardoor de uitlaatgassen geknepen werden.
Eindklassement: 4e plek
Kortom, niet echt een spannende race. Ik rij meestal tussen wal en schip. Top 3 is te snel gezien het verschil qua vermogen maar rij ook weer sneller dan de rest van het veld. Nu uitlaat repareren en op na SPA testdagen eind Juni.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 2 04-05-2013
Wat rem jij mooi laat de bocht in! ik zal ook even update, op spa idd flink testen!!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28656
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 2 04-05-2013
mooie prestatie's weer! zonde van de schade.
Wat ik me nu afvroeg, in zo'n geval als dit wie betaald dan de schade? immers jij kan er niks aan doen maar hebt toch een flinke schade of is het op het circuit altijd eigen schade = eigen kosten ongeacht of je er uberhaupt iets aan kan doen?
Wat ik me nu afvroeg, in zo'n geval als dit wie betaald dan de schade? immers jij kan er niks aan doen maar hebt toch een flinke schade of is het op het circuit altijd eigen schade = eigen kosten ongeacht of je er uberhaupt iets aan kan doen?
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 2 04-05-2013
Zijn geen regels voor. Je kan altijd proberen om onderling te regelen maar vaak is het gewoon eigen risico.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 2 04-05-2013
ja schade is altijd pech! ik hoop na spa een mooie tijd te kunnen halen, nu was het even spek en bonen vrees ik haha
ik heb een halve ronde bij Tristan in de buurt gereden en die auto heeft de balans al mooi gevonden, daarnaast weet Tristan echt mooi de bocht in te remmen.
Echter tegen de BMW van Coppens en Andy Dam is niks te beginnen (1:50)
ik heb een halve ronde bij Tristan in de buurt gereden en die auto heeft de balans al mooi gevonden, daarnaast weet Tristan echt mooi de bocht in te remmen.
Echter tegen de BMW van Coppens en Andy Dam is niks te beginnen (1:50)
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW 130i ex-Cup (DNRT) - Race 2 04-05-2013
Wat actie foto's.
- Bijlagen
-
- 8711099949_bbcde1bfca_o.jpg (86.85 KiB) 1363 keer bekeken
-
- 5D3_0427.jpg (162.98 KiB) 1363 keer bekeken
-
- 5D3_9850.jpg (202.19 KiB) 1363 keer bekeken
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Enrico, Google [Bot], Opa, sitechris, Ti-Tourist (Erik), Wout309t en 7 gasten