Het grote Nissan 350Z (occasion) draadje
-
-
- Knot
Is toch leuk, voer over een M5 en een 350Z, informatie worden we niet dommer van, althans, ikzelf niet.
Eerst appartement inrichten in december en volgend jaar zien we wel weer.... misschien... misschien ook niet. Ik probeer me zo lang mogelijk in te houden.
Ritje naar de kartbaan doe ik natuurlijk met de astra, diesel van de zaak
Eerst appartement inrichten in december en volgend jaar zien we wel weer.... misschien... misschien ook niet. Ik probeer me zo lang mogelijk in te houden.
Ritje naar de kartbaan doe ik natuurlijk met de astra, diesel van de zaak

- Knot
Maar misschien koop ik m volgend jaar ineens wel hoor, zit alleen nog met een hoop dingen in de maag.
- gaan we m wel genoeg gebruiken (tijd om te rijden)?
- hoe snel is ie bekrast, hangt er een trapper van een fietser in etc?
- hoe snel is ie gestolen?
- hoeveel gezeur ga ik krijgen met de 2 a 3 jaar garantie die ik erbij wil kopen en mijn rijstijl?
- hoeveel gezeur ga ik krijgen met de 2 a 3 jaar garantie die ik erbij wil kopen en mijn rijstijl?
- RVV
Tja keuze's maar ik zou nooit eigen geld er in steken. De rente is zo laag dat je beter kunt lenen, zelfs als je het een beetje slim speelt krijg je meer rente op dat spaargeld dan dat je nu bespaart aan hypotheek.
Of andersom geredeneerd, je had voor heel goedkoop geleend geld (hypo) een 350z kunnen rijden.
Of andersom geredeneerd, je had voor heel goedkoop geleend geld (hypo) een 350z kunnen rijden.
-
- Ja je gaat er veel in rijden.. waarschijnlijk zelfs af en toe woon/werk (hoewel ik mezelf nog aardig kan inhouden, nu de 330i nog elke morgen voor de deur staat). Zeker zolang je vrijgezel bent en een zondag niets te doen hebt.Knot schreef:Maar misschien koop ik m volgend jaar ineens wel hoor, zit alleen nog met een hoop dingen in de maag.
- Bekrast: ligt aan omgeving. Bij ons voor de deur heb je spelende kinderen (maar dat is meer uit onschuld als ze verstoppertje doen ofzo), maar zal niet opzettelijk door hangjongeren ofzo gebeuren, die zitten er niet.
Mijn S2000 stond 's nachts altijd in de garage, en doordeweeks ook. Alleen in het weekend voor de deur, maar ik parkeerde de auto verder nergens. Ging er bijv. niet mee naar de stad of in een parkeergarage of naar het winkelcentrum.
- Gestolen: kan altijd/overal gebeuren maar ligt erg aan je omgeving.
- Garantie zou ik dan weer niet teveel op rekenen. Het is mooi dat je het hebt mochten er zaken kapot gaan, maar niet alles is garantie. Het blijft aan voorwaarden verbonden. Beter dat er gewoon niks kapot gaat.
-
- Knot
Rico,
Waarom zou ik met deze lage rentestand geld lenen voor een nieuwe 350Z die na 3 jaar de helft minder waard is. Betaal je rente en ben ook nog eens 25k kwijt na 3 jaar, dacht het niet.
Ik heb nu nog genoeg over vind ik en door de KK zo af te tikken zit ik wel lager per maand. Vind bijna 150k hypotheek wel genoeg.
Gewoon nog een klein jaartje verder sparen en als ik aan het eigen huissie gewend ben zien we na de jaarwisseling wel wat er komt.
Waarom zou ik met deze lage rentestand geld lenen voor een nieuwe 350Z die na 3 jaar de helft minder waard is. Betaal je rente en ben ook nog eens 25k kwijt na 3 jaar, dacht het niet.
Ik heb nu nog genoeg over vind ik en door de KK zo af te tikken zit ik wel lager per maand. Vind bijna 150k hypotheek wel genoeg.
Gewoon nog een klein jaartje verder sparen en als ik aan het eigen huissie gewend ben zien we na de jaarwisseling wel wat er komt.
- RVV
- RVV
Tja Knot keuze's en pas achteraf weet je of je het goed hebt gedaan. En ergens kan ik het me ook goed voorstellen dat je het eng vind om ineens 35K/40K aan een auto te gaan uitgeven.
Ikzelf ben er een beetje naartoe gegroeid elke keer tussen de 10 en 20K bijleggen. En een frisse auto, maar ineens 40K kapotslaan is toch een ander verhaal. Dus opzich ben je niet onverstandig. Stukje zelfbescherming is ook wat waard.
Ikzelf ben er een beetje naartoe gegroeid elke keer tussen de 10 en 20K bijleggen. En een frisse auto, maar ineens 40K kapotslaan is toch een ander verhaal. Dus opzich ben je niet onverstandig. Stukje zelfbescherming is ook wat waard.
- Knot
Probleem is dat alles je dan wat meer raakt.
Leaseauto bekrast... wegbrengen, jammer maar gelukkig niet mijn auto
Leaseauto gestolen... andere ophalen, kut van mn eigen spullen maar gelukkig wat anders uitzoeken en geen verlies of gezeur met no-claim
Leaseauto met technische problemen... wegbrengen en het wordt geregeld.
Bij een eigen auto ligt het toch wat gevoeliger, lijkt wel of je tegenwoordig niks meer waard bent.
Leaseauto bekrast... wegbrengen, jammer maar gelukkig niet mijn auto
Leaseauto gestolen... andere ophalen, kut van mn eigen spullen maar gelukkig wat anders uitzoeken en geen verlies of gezeur met no-claim
Leaseauto met technische problemen... wegbrengen en het wordt geregeld.
Bij een eigen auto ligt het toch wat gevoeliger, lijkt wel of je tegenwoordig niks meer waard bent.

- RVV