Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 20 mar 2013, 13:48

smiley schreef:Het wordt gewoon als onprettig gezien om voor het blok gezet te worden wat voedsel betreft.

Ik vindt het niet prettig om jou een karig bordje voor je neus te zetten, omdat ik met handen en voeten gebonden ben aan wat ik in huis heb.
Dat is geen zuinigheid van mijn kant, maar onbeschoftheid van jouw kant.

Maar pm me je adres effe, voor als ik toch in de buurt ben en honger krijg :hungry:
LOL, onbeschoftheid van MIJN kant? :lol:

Jij hebt niet genoeg in huis. Zoals zovele Nederlanders. En nu noem je MIJ onbeschoft? Wat is dat nu weer dan? :hmmm:

. Ik heb de koelkast altijd 'vol' met vanalles en nogwat.

Laat maar. Lees even de rest, want 't gaat over meer dan dit typisch NL gedoe.

Heerlijk land dit. Heerlijke mensen ook. :kikker:

Ik zei 't al. 9Niet persoonlijk op Smiley doelend) Wel geven aan Novib/Warchild /Goede doelen weetikveel, maar het onbeschoft vinden dat 'n ander tijdens 't eten blijft. :lollerdelol:

Luco

Bericht door Luco » 20 mar 2013, 13:54

Ach als er onverwachts wat mensen komen dan kijken we gewoon wat er nog in huis is en wordt er gewoon wat klaargemaakt, niet zo moeilijk over doen.

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2013, 13:55

Een bankdirecteur is net 'n Nederlander:
http://www.nu.nl/economie/3374833/bankd ... eldje.html

WJ

Bericht door WJ » 20 mar 2013, 13:59

Luco schreef:Ach als er onverwachts wat mensen komen dan kijken we gewoon wat er nog in huis is en wordt er gewoon wat klaargemaakt, niet zo moeilijk over doen.
Hier ook.. In mijn omgeving bij fam of vrienden, eerste wat ze altijd vragen is 'eet je mee'?

Nu ben ik ook heel erg geliefd. :kikker:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 mar 2013, 14:03

@Robin: Om ff op dat ene door te gaan. Beetje kort door de bocht vind ik het wel. Dat jij toevallig een Zuid Amerikaanse vrouw hebt met andere normen en waarden wil dat nog niet zeggen dat de NL-ers als gierig en zuinig betiteld moeten worden. Als dit een gewoonte is in NL wil dat niet zeggen dat het goed of fout is maar dat geldt ook voor andere culturen. Probeer het eens positief te benaderen, van 2 kanten.
Persoonlijk boeit het me niet. Wil ik niet dat iemand mee-eet dan maak ik geen aanstalten en wacht tot ze weggaan :P En anders dan wordt er een mouw aangepast. Maar buiten dat hebben wij idd gewoon eten voor ons 4-en in huis gehaald, en niet voor 8 :wink:
En da's niet uit zuinigheid, althans, zo zie ik het niet :)

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2013, 14:07

Heeft niks maar dan ook niks met mijn vrouw d'r afkomst te maken Arthur. Zo zit de gemiddelde NL(jij blijkbaar ook zo te lezen) er mekaar en ik niet(ik heb ook m'n nukken I know, ben verre van flawless:))

Dus nul ermee te maken. Als je eens wat vaker in dat buitenland bent valt dat op (B en D dus vlakbij ook) .

Maar dit wordt er dus uitgelicht, terwijl in mijn post van vanochtend veel meer van 'waarde' zat om, 't over te hebben dan dit typisch NL gedoe(wat door jullie nu al duidelijk wordt gemaakt door 't niet te ontkennen hahaha)

Wie geeft er hier nog aan goede doelen?

Arthur

Bericht door Arthur » 20 mar 2013, 14:17

Nu denk jij weer dat ik nooit in het buitenland kom :) Maar ja, dat kun je natuurlijk niet weten, net zoals ik niet kon weten dat de afkomst van je vrouw er niets mee te maken had.
Aannames.

dvh

Bericht door dvh » 20 mar 2013, 14:18

Ik vind het altijd gezellig als mensen komen eten. Of wij ergens gaan eten. Ook al in het onverwachts.
Bij ons en onze vrienden/familiekring geen probleem.

Sterker nog.
Het is bijna een vanzelfsprekendheid dat wanneer familie over de vloer komt ze er automatisch vanuit gaan dat ze mee-eten :D

Het wordt in ieder geval altijd aangeboden. Van beide kanten.
:hungry:

Krijg er honger van..

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2013, 14:29

OK Arthur.

Off topic:)

Klimaat--->griep
Hogere sterfleeftijd in andere landen
Zuid Zweden voelt lekkerder qua kou?
Natte gronden, kleurloze flora en fauna
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg
Geven aan goede doelen, maar buurman/buurvrouw het licht niet in de ogen gunnen

Etc?

:coffee:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 20 mar 2013, 14:31

Robin schreef:LOL, onbeschoftheid van MIJN kant? :lol:

Jij hebt niet genoeg in huis. Zoals zovele Nederlanders. En nu noem je MIJ onbeschoft? Wat is dat nu weer dan? :hmmm:

. Ik heb de koelkast altijd 'vol' met vanalles en nogwat.

Laat maar. Lees even de rest, want 't gaat over meer dan dit typisch NL gedoe.

Heerlijk land dit. Heerlijke mensen ook. :kikker:

Ik zei 't al. 9Niet persoonlijk op Smiley doelend) Wel geven aan Novib/Warchild /Goede doelen weetikveel, maar het onbeschoft vinden dat 'n ander tijdens 't eten blijft. :lollerdelol:
Ik pluk dit voorbeeld van het avondeten eruit, omdat het een klassieker is dat in elk cultuurboekje over de hollanders terugkomt. Dat maakt het vermakelijk.

Doe eens een stapje terug, en lees je post nog eens.
JIJ hebt je koelkast altijd vol. NIET heel nederland heeft dat, en ik betwijfel dat je een cultuuromslag kunt veroorzaken hierin.
Nedelanders kopen nu eenmaal niet in, omdat er MISSCHIEN iemand kan blijven eten.
Dan moet je kapitalen aan eten weggooien, of dagen hetzelfde eten als er niemand langskomt.
Als onnodig stapels voedsel weggooien gelijk staat aan zuinigheid; ja dan ben ik zuinig ja.

Iemand in de hoek drukken omdat hij op dat moment niet genoeg is huis heeft, en zich daar zeer ongelukkig over voelt, noem ik onbeschoft ja. Diezelfde persoon maakt met liefde een paar extra bordjes klaar, MITS er de kans gekregen is erop in te slaan.

Aan goede doelen doe ik niet meer.
Volgevreten stichtingen met tientallen miljoenen op de bank, die van de beleggingswinst na aftrek van alle overhead nog iets proberen te doen. Dank je feestelijk.
Dan schenk ik liever in de vorm van autovermaak voor zieke kinderen ed. Iets wat direct opleverd in de vorm van een glimlach.

Waar blijft dat adres :ken ik jou:

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2013, 14:38

Smiley het ging me niet om jou of mij, maar om de gemiddelde Nederlander, ik denk dat we dichter bij mekaar staan qua ideeen dan hoe 't op dit moment lijkt.

Is er iemand hier die wat wetenswaardigheden over ons Nederlanders kan verzinnen waardoor 't er nog 'n beetje op lijkt dat we 'trots kunnen zijn op Nederland'. Ofzo?

:P

Arthur

Bericht door Arthur » 20 mar 2013, 14:41

:thumbup:
Klimaat is k*t maar geen last van griep :)
Houd me niet bezig met sterftecijfers, hoop mijn eigen nog wat uit te kunnen stellen. Alhoewel ik daar niet alles voor doe :oops:
Zuid Zweden niets mis mee, heb wel meer met warmte dan met koude. Al is koude in Zweden iig echte koude en niet dat wisselvallige van hier.
Natte gronden etc. Gevolg van dat wisselvallige :wink:
Doe maar normaal, etc... ja, da's jammer. Maar als je in dit soort draadjes leest is ook de gemiddelde DF-er daar niet vies van. Leven en laten leven, doen wat jezelf wilt maar probeer zo nu en dan eens rekening te houden met anderen...
Goede doelen geef ik wel aan. Kankerbestrijding, hartstichting, dat soort instellingen. Wie weet doen ze wat goeds met m'n geld :) En de buren moeten doen wat ze niet laten kunnen, geen problemen mee.

:D
Robin schreef:OK Arthur.

Off topic:)

Klimaat--->griep
Hogere sterfleeftijd in andere landen
Zuid Zweden voelt lekkerder qua kou?
Natte gronden, kleurloze flora en fauna
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg
Geven aan goede doelen, maar buurman/buurvrouw het licht niet in de ogen gunnen

Etc?

:coffee:

Arthur

Bericht door Arthur » 20 mar 2013, 14:44

Iedereen krijgt hier zorg en een uitkering, werkend of niet... :tooth:
Robin schreef:Is er iemand hier die wat wetenswaardigheden over ons Nederlanders kan verzinnen waardoor 't er nog 'n beetje op lijkt dat we 'trots kunnen zijn op Nederland'. Ofzo?

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2013, 14:45

Slotje.

:tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2013, 14:46

Robin schreef: Is er iemand hier die wat wetenswaardigheden over ons Nederlanders kan verzinnen waardoor 't er nog 'n beetje op lijkt dat we 'trots kunnen zijn op Nederland'. Ofzo?

http://youtu.be/BAOJVkJJXtQ?t=4m7s

:mrgreen:

smiley

Bericht door smiley » 20 mar 2013, 15:11

Leuk. Bloze Kriekske uit die serie is later kapster geworden.
Dus brabo's die eens nostalgisch willen doen.
http://www.kappers-gids.nl/kruisland/bl ... -coiffures

smiley

Bericht door smiley » 20 mar 2013, 15:49

Robin schreef:Is er iemand hier die wat wetenswaardigheden over ons Nederlanders kan verzinnen waardoor 't er nog 'n beetje op lijkt dat we 'trots kunnen zijn op Nederland'. Ofzo?
Wat ik persoonlijk nog altijd een leuke vind:

Toen in New Orleans 80% onder water stond na Katrina en Rita (30 aug 2005), hebben we 3 van onze mobiele oude pompen aangeboden aan de US.
Nee dat hoefde niet, we hebben zelf prima materiaal was het antwoord.
Een week later stond nog 70% onder water.
Nogmaals aangeboden. Luister ze zijn wel oud, maar ze doen het nog prima. Weet je het zeker?
Nou vooruit dan, kom dan maar met je oude meuk (13 sept).
http://www.webwire.com/ViewPressRel.asp?aId=4114
We hebben 3 dagen nodig om ze operationeel te maken. (16 sept)

Op 3 oktober stond de boel droog kan ik je zeggen. :duck:

(Onze ouwe meuk mobiele pompen hebben de dubbele capaciteit van het zwaarste type mobiele pomp wat de US Navy in huis had :tong uitsteken: )
Laatst gewijzigd door smiley op 20 mar 2013, 16:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2013, 16:30

Mooi verhaal. :thumbup:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 mar 2013, 16:53

Over dat eten, het is ook iets typisch westers dat je met zijn allen aan tafel gaat zitten om dezelfde tijd en dan ook nog eens hetzelfde eet.

Andere werelddelen is het heel gewoon om apart te eten ook al leef je met een gezin en ook om iets totaal anders te eten. Gewoon kijken wat er op dat moment is en dat zat je op tafel. Blijven er mensen eten dan haal je even wat op de hoek, dat zet je er bij en dan heb je ook genoeg. Ga je daar in een restaurant eten dan komt het dus ook voor dat de 1 zijn eten al heeft en de ander niet. Hey no problem de 1 eet zolang even wat mee van de ander zijn bord tot zijn eigen eten komt :) Voor een Nederlander lijkt het asociaal dat er apart gegeten word, maar dat is het niet. Ze maken er dan meer een happening van en je zit veel langer aan tafel ipv vreet je vreten op en opzouten :)

smiley

Bericht door smiley » 20 mar 2013, 16:58

Bert ///M3 schreef:Ga je daar in een restaurant eten dan komt het dus ook voor dat de 1 zijn eten al heeft en de ander niet. Hey no problem de 1 eet zolang even wat mee van de ander zijn bord tot zijn eigen eten komt :)
Dat zou bij smiley niet helemaal goed gaan nee. Die heeft z'n vork dan zo tussen zijn ogen zitten :tooth:
Azie?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 mar 2013, 17:00

Kortom, het zit vooral in de cultuur en daar kun je volgens mij helemaal geen kwalificatie aanhangen. Dat is overal (gelukkig!) anders :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 mar 2013, 17:10

smiley schreef:
Bert ///M3 schreef:Ga je daar in een restaurant eten dan komt het dus ook voor dat de 1 zijn eten al heeft en de ander niet. Hey no problem de 1 eet zolang even wat mee van de ander zijn bord tot zijn eigen eten komt :)
Dat zou bij smiley niet helemaal goed gaan nee. Die heeft z'n vork dan zo tussen zijn ogen zitten :tooth:
Azie?
Yep, Zuid Amerika en Afrika ook hetzelfde gezien. Met ook weer variaties daarop. Soms eet het gezin bijvoorbeeld wel hetzelfde. Maar moeders maakt het dan klaar, laat het lekker staan en als er iemand zin heeft dan pakken ze wat.

Eten in een restaurant in Azie, dan word het van je verwacht dat je het met de rest deelt. Je krijgt ook allemaal een apart leeg bord. Zit je met zijn 4en aan tafel dan bestel je bijvoorbeeld 5 gerechten, die worden in het midden gezet en daar prik je dan wat van af. Als het restaurant aziatisch is that is, ga je in een restaurant eten met westerse gerechten dan krijg je dat wel weer apart geserveerd zoals in Nederland. Alleen bij de meeste restaurants nog steeds niet allemaal tegelijk :lol:

RVV

Bericht door RVV » 20 mar 2013, 19:19

Tussen het klimaat en griep is geen relatie. Tussen dicht bij elkaar zitten in slecht of minder goed geventileerde ruimtes die ook relatief vochtig zijn en griep is wel een relatie.

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2013, 19:27

RVV schreef:Tussen het klimaat en griep is geen relatie. Tussen dicht bij elkaar zitten in slecht of minder goed geventileerde ruimtes die ook relatief vochtig zijn en griep is wel een relatie.
Dat snap ik en weet ik. Maar de weersomslag en temperatuursverschillen doen wel wat met de fysiek van een persoon etc.

NL heeft de natste/vochtigste gronden van Europa. Vertel mij maar eens dat dat 'goed voor een mens is'....

Mensen met bepaalde aandoeningen wordt ook wel eens geadviseerd dit klimaat vaarwel te zeggen als 't even kan....

Tom

Bericht door Tom » 20 mar 2013, 19:49

Bram schreef:Kortom, het zit vooral in de cultuur en daar kun je volgens mij helemaal geen kwalificatie aanhangen. Dat is overal (gelukkig!) anders :)
+1
In India en wat andere landen is boeren laten juist een teken dat het lekker is en gesmaakt heeft... is dat nu ook een asociaal volk omdat het in onze cultuur not done is?
Robin schreef: We zijn gewoon n stelletje gierigaards maar we houden de schijn van tolerantie en gastvrijheid hoog . Dit stukje was maar n deel van min post. Dat zag je:)
Wij vinden het normaal dat je de hoeveelheid eten koopt die je nodig denkt te hebben. Als je op bezoek bent bij anderen is de verwachting er ook niet dat ze teveel eten inkopen zodat je probleemloos kunt mee eten, je koopt immers (net als vrijwel heel Nederland) de hoeveelheid die je nodig denkt te hebben.
In Amerika is het normaal om fooi te geven (is de cultuur daar). Hier doe je dat een stuk minder, daar zijn de lonen ook op afgestemd. Dan kun je toch ook niet zeggen dat het gierig is als iemand hier in de snackbar geen fooi geeft voor z'n frikandel? Andersom is het wel asociaal/gierig, wel weten dat het normaal en vanzelfsprekend is en het niet doen.

Plaats reactie