Mercedes A klasse A-250 A-45 AMG Brabus e.d.
-
- Auto: M3P, 130i
- Ahmed
Re: Mercedes A klasse A-250 A-45 AMG Brabus e.d.
Haha, wat een gekke fluit in dat filmpje zeg. Alsof er een vliegtuig langs komt.
- WJ
Dat ding klinkt bijna hetzelfde alsmijn Ibiza. Deze fluit en bromt alleen iets harder. Maar dat mag ook wel met 150pk meer. 

Laatst gewijzigd door WJ op 14 feb 2013, 17:53, 2 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
apart he...zal toch niet door de turbo komen...lijkt wel een airo iets? spiegels oid of toch iets in de motorruimte waar de lucht langs blaast en af en toe fluit?
- WJ
- GTRene
hij lijkt idd in de uitlaat te fluiten oid...hij lijkt zoveel druk op te bouwen dat ie een fluit produceert, neem aan dat dat niet de overboost al is?
-
Dt snap ik dan weer niet. In geen enkel opzicht zie ik gelijkenissen. Niet in de flanken, niet in de koplampen, niet in de achterlichten, etc. De enige overeenkomst is dat het beide ok auto's zijn.Marc RS4 schreef:Good find Rico....lijkt er wel behoorlijk op...![]()
Moet eerlijk zeggen dat ik ze beiden wel leuk vind.

- Snipe
Je kunt ook die Kia kopen en dan tegen iedereen zeggen dat 'ie héél veel lijkt op een Mercedes met 360 pk, maar tóch veel goedkoper is. Wel zelf "broem broem wat gaan we hard" roepen en af en toe wat bandengepiep imiteren, want anders houd je het sprookje niet in stand.
- Hielke
Het zijn beide heel mooi gelijnde auto's. Auto's die qua belijning ook veel op elkaar lijken.
Uit ervaring weet ik dat de Kia erg goed stuurt. Een stuk beter dan mijn Punto en de nieuwe Polo. Hoe de Mercedes stuurt weet ik niet. Ik verwacht wel dat ie als de brandweer rechtdoor gaat. Het geluid van een brandweerauto maakt ie in ieder geval al.
Uit ervaring weet ik dat de Kia erg goed stuurt. Een stuk beter dan mijn Punto en de nieuwe Polo. Hoe de Mercedes stuurt weet ik niet. Ik verwacht wel dat ie als de brandweer rechtdoor gaat. Het geluid van een brandweerauto maakt ie in ieder geval al.
-
Precies. Weer zo'n fantastische post van Rico. De A klasse ziet er wel degelijk erg goed uit en het is natuurlijk gewoon bijzonder dat ze een auto als de 45 AMG neerzetten. Het is afwachten hoe het rijdt, maar het zou me niet verbazen als producten als deze telkens meer bij een zogenaamde BMW norm aansluiten. BMW werkt er zelf natuurlijk ook aan mee door te downgraden en hun imago zo om zeep te helpen. En dan heb ik het nog niet eens over het design van de huidige BMW modellen gehad.allen schreef:Dt snap ik dan weer niet. In geen enkel opzicht zie ik gelijkenissen. Niet in de flanken, niet in de koplampen, niet in de achterlichten, etc. De enige overeenkomst is dat het beide ok auto's zijn.Marc RS4 schreef:Good find Rico....lijkt er wel behoorlijk op...![]()
- Macboy
Ik heb Rico weliswaar gequote maar zijn laatste zin er bewust uitgelaten want daarmee was ik het dus niet eens. Vlees noch vis is onzin. Auto heeft juist een zeer eigen kenmerkende identiteit. Vind de auto zowel van binnen als van buiten een parel.
Dat gezegd hebbende: ben een groot AMG liefhebber maar dit doet me dan vooralsnog weinig.
Dat gezegd hebbende: ben een groot AMG liefhebber maar dit doet me dan vooralsnog weinig.
- RVV
Ruben; Blijkbaar lees jij mijn post niet, want ik schrijf gewoon dat ik het een mooie auto vind. Maar ik vind de Kia Rio ook een mooie auto. Met het fotovergelijk geef ik aan dat je qua model behoorlijk veel overeenkomsten ziet.Ruben schreef:Precies. Weer zo'n fantastische post van Rico. De A klasse ziet er wel degelijk erg goed uit en het is natuurlijk gewoon bijzonder dat ze een auto als de 45 AMG neerzetten. Het is afwachten hoe het rijdt, maar het zou me niet verbazen als producten als deze telkens meer bij een zogenaamde BMW norm aansluiten. BMW werkt er zelf natuurlijk ook aan mee door te downgraden en hun imago zo om zeep te helpen. En dan heb ik het nog niet eens over het design van de huidige BMW modellen gehad.allen schreef:Dt snap ik dan weer niet. In geen enkel opzicht zie ik gelijkenissen. Niet in de flanken, niet in de koplampen, niet in de achterlichten, etc. De enige overeenkomst is dat het beide ok auto's zijn.Marc RS4 schreef:Good find Rico....lijkt er wel behoorlijk op...![]()
- Joy
De raampartij aan de zijkant lijkt wel ontzettend veel op de Kia. De rest valt wel mee. Design is de laatste jaren wat meer naar elkaar toe getrokken dus het kan goed zijn dat je wat meer overeenkomsten gaat zien.
Na het zien van het filmpje ben ik wel wat afgekoeld betreffende het enthousiast zijn. Ik heb er eigenlijk een klinisch gevoel aan over gehouden. Geluid is erg matig. Naadloos schakelende bak, FWD wegligging... hmm ik weet niet. Het geheel ziet er op de een of andere manier totaal niet spannend uit.
Na het zien van het filmpje ben ik wel wat afgekoeld betreffende het enthousiast zijn. Ik heb er eigenlijk een klinisch gevoel aan over gehouden. Geluid is erg matig. Naadloos schakelende bak, FWD wegligging... hmm ik weet niet. Het geheel ziet er op de een of andere manier totaal niet spannend uit.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik vind de Kia eigenlijk mooier in de basis...en 'n Polo ook(mooiste hatch vind ik gevolgd door 'n Giulietta en 'n Kia) , 'n Golf, 'n Astra, 'n Focus. Tja.
Anyway, over smaak valt niet te twisten. Misschien dat z'n (voor)banden wat breder mogen of met spacers of iig die stance verbeteren. Voor 'n 360pk kar mag dat vind ik.
Sound. Tja die uitlaat doet 'n hoop, maar 't klinkt wel lekker.
Is ie er alleen in automaat of ook in handbak?
Ik zie hier een redline bij 6200...pff nee ik ben net als Joy niet helemaal overtuigd.
Fwd met rwd ondersteuning is niet echt 't juiste recept voor 360pk imo.
Weet iemand wat ie weegt?
https://www.youtube.com/watch?v=73E1IT3IwxI
Anyway, over smaak valt niet te twisten. Misschien dat z'n (voor)banden wat breder mogen of met spacers of iig die stance verbeteren. Voor 'n 360pk kar mag dat vind ik.
Sound. Tja die uitlaat doet 'n hoop, maar 't klinkt wel lekker.
Is ie er alleen in automaat of ook in handbak?
Ik zie hier een redline bij 6200...pff nee ik ben net als Joy niet helemaal overtuigd.
Fwd met rwd ondersteuning is niet echt 't juiste recept voor 360pk imo.
Weet iemand wat ie weegt?
https://www.youtube.com/watch?v=73E1IT3IwxI
-
En om de boel hier in 't gareel te houden. Dit ding of 'n Megane RS( waarvan ik weet dat ie subliem rijdt blijkbaar, al ben ik geen fwd fan) .
De Megane RS. Geen twijfel mogelijk bij mij.
De Megane RS. Geen twijfel mogelijk bij mij.
- Macboy
Stance heeft hij natuurlijk genoeg Robin. Er staat echt wel iets.
-
Nee. Totaal geen stance.Macboy schreef:Stance heeft hij natuurlijk genoeg Robin. Er staat echt wel iets.
Maar dat zeg ik smaken verschillen en daar valt niet over te twisten. Dus laat maar.
Liever 'n 'tweedehands' RS3 want mooier en 5 cylinder....
Of 'n STi...
-
Ach het is allemaal heel relatief....eerst was turbo de grootste doodzonde totdat BMW ermee ging werken...HALLUJA!
Ik wil zeggen: eerst ff zien.
Ik wil zeggen: eerst ff zien.
- Tristan
Zie allemaal een hoop aannames voorbij komen. 360pk uit 2-liter? Kijk even naar de Evo's, die kwamen met nog meer vermogen de fabriek uit (special edities). Niks bijzonders en weer een aanname dat het niet betrouwbaar genoeg zal zijn. Kom op, MB AMG is niet de minste motorenbouwer.
Ik vind het geweldig dat MB met zo'n auto komt.
Edit: bedenk me net dat ik ergens in Oktober de testwagen voorbij zag komen op de Ring en klonk toch best wel indrukwekkend.
Ik vind het geweldig dat MB met zo'n auto komt.
Edit: bedenk me net dat ik ergens in Oktober de testwagen voorbij zag komen op de Ring en klonk toch best wel indrukwekkend.
- GTRene
juist, AMG en voor het concept in dat segment niet verkeert lijkt me.
verder een prachtige basis motor om in een mid-engine 4 pitter te zetten (conversie) met 360 on tap.
denk aan Elise of MR2 e.d.
moet je alleen wel een stuk afsluiten van het aandrijfsysteem omdat dan alleen dat van de "voorwielen" gebruikt.
verder een prachtige basis motor om in een mid-engine 4 pitter te zetten (conversie) met 360 on tap.
denk aan Elise of MR2 e.d.

moet je alleen wel een stuk afsluiten van het aandrijfsysteem omdat dan alleen dat van de "voorwielen" gebruikt.
-
- GTRene
vanuit bepaalde hoeken wat rare? verhoudingen zo lijkt wel...helemaal van opzij.
voorkant lijkt heel hoog zo ivh tot het wiel en achter erg vreemd op bepaalde foto's...
op andere foto's lijkt ie wel aardig, beetje kleine cls ofzo.

voorkant lijkt heel hoog zo ivh tot het wiel en achter erg vreemd op bepaalde foto's...
op andere foto's lijkt ie wel aardig, beetje kleine cls ofzo.
-
Vandaag een witte gezien bij de plaatselijke dealer. Zag er goed uit 

-
Ontdek de verschillen

- Hans
Ik zag van de week een zwarte CLA met AMG pakket, op de foto vond ik het niks. In real life ook niet. De verhoudingen kloppen niet.