De totale hoogte van de velg + band moet je altijd hetzelfde houden.
Als je andere velgen neemt met een grotere diameter komt er altijd een platter bandje aan te pas om dat dan weer te kompenseren. De maat op de band geeft een verhoudingsgetal aan en relatie met de velg.
Je moet er niet aan denken dat als je van 17 inch naar 20 inch zou gaan dat je met dezelfde luchtballonnen op de 20 inch gaat rijden. Ze passen geen eens onder je auto
Bij mijn auto wordt het door de importeur ten zeerste afgeraden om ook maar iets aan de velgen en / of banden aan te passen. Alleen een speciale band voor het cirquit is wel mogelijk.
Zelfs bij eventuele geringe afwijkingen aan de diameter komt de computer t.b.v. de tractiecontrole en nog wat andere meetwaarden in de knoei. Bij een Corvette Z06 is de zogenaamde elektronische hulp toch al minimaal en als je daar dan mee loopt te kloten middels het veranderen van velgen ( of omtrek van de band ) is er zelfs niet eens meer fatsoenlijk mee te rijden.
Trouwens waarom zijn die BMW mannen nu al smoesjes aan het verzinnen voor het geval ze die magische 300 niet halen???
Dag hooooooor
Corvette
Oh ja wat die vrouwen betreft ............ik neem er 3 mee :!: :!: :!: En mijn teller wijkt 1 % af.