Zondag was het dan zo ver!! een overvol Zandvoort! Er reed meer tijdens het vrijrijden dan tijdens de races de dag erna :S
Grote nadeel van dit soort dagen dat zelfs in de supersport en halve rijden die blijkbaar kleurenblind zijn, de gele vlag betekend immers wel inhalen toch?
De eerste sessie;
Na te hebben geconstateerd dat ik door een foute afstelling in mijn pook geen 5 heb besloten toch even te rijden, (ik ga immers niet voor de tijden!)
Het idee, 3 rondes niet meer dan 5k toeren en weer binnenkomen om te kijken of alles nog vast hangt en niks lekt.
Zo gezegd zo gedaan. helaas bleek de accu wel overleden deze winterstop. dus dat was op de opstelling voor het rijden interessant ( toeren houden voor voldoende spanning) . Maar daar ging het niet om, de eerste meters waren erg onwennig, maar na ronde 2 begon ik steeds meer lol en vertrouwen te hebben, bijna zoveel dat ik niet wou binnenkomen na ronde 3! Het mechanische grip was fenomenaal!! Net een kart!

- gtrpit.jpg (397.4 KiB) 2701 keer bekeken
Na binnen te zijn gelopen en even de boel nagelopen te hebben weer de baan op en de sessie keurig uitgereden! en ik had toch een voldane grijns
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=e-IumlYH ... e=youtu.be[/youtube]
Sessie 2
Nog steeds zonder 5 maar die afstelling stond op de to-do en is ook veel makkelijker als je de boel op de brug hebt.
Toch maar iets meer snelheid in het gabakje brengen maar waar ligt de grens? Het ding is zo bizar in de bochten.! in de masterbocht ontdek ik het door een blokkerend achterwiel ( rembalans is ook nog een puntje van afstellen en wennen) Als het weg is is t ook weg, de auto is wel makkelijk op te vangen maar dan sta je dus al rond
Het gebrek aan 5 word nu zelfs duidelijk over de hunzenrug omhoog mis je he. maar de auto voelt bovenop het scheivlak zelfs bij deze snelheid al listig aan.
Ook op het rechte eind mis je die 5 wel!
Zonder al te hard te trappen knipperde er toch 2.04,99 op de laptimer, en er zit echt meer in!
Helaas in de laatste ronde nog een touche met een lotus-seven achtig ding die gewoon instuurde in de masterbocht en mij over het hoofd zag! Gelijk ontdekte ik dat nog een manco aan de pedal box! die rem en gas zitten wel heel dicht bij elkaar als je uit nood stampt heb je ze beide te pakken.
dat resulteerde in een uitstapje grindbak en een barst in de bumper, en een deuk in een velg ( niks heel schokkends ) Wel even zuur maar de grijns door wat de auto wel deed is niet meer van mijn gezicht te slaan!

- 012.JPG (199.73 KiB) 2701 keer bekeken
Zie hier het resultaat van vrijrijden met 65 auto's en mensen die niet weten wat een blauwe vlag is, Les is dan .. vrij rijden doen we alleen nog op trackdays met mensen die t spelletje snappen.. Supersport moet eigenlijk voor licentiehouders zijn!
Mag raar klinken ik kwam voor 2 sessies en het werkte ondanks het bumpertje ben ik gewoon happy!!
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=dvNCEHOB ... e=youtu.be[/youtube]
De to do list?
-Bumper fixen (Bijna af, en polyester is in die zin heel fijn, verder gelukkig geen schade!).
-Betere montage voor de bumper ( daar waren we na de eerste sessie niet heel erg van overtuigd, er komt toch een hoop downforce op).
-dempers een standje zachter.
-Bumpsteer correctie.
-Accu.
-Uitlijning nalopen.
-Pook-afstellen (alle gangen hebben is ook wel fijn)
En dan Zaterdag DNRT. ik verwacht nog geen top tijden om eerlijk te zijn.. de auto is listig en ik moet er weer ingroeien en verder het zaakje afstellen.. maar er zit een hoop potentie in! Kortom met doorzetting van RMR en NGine en mijzelf kom je een heel eind in 4 maanden.
Er zit nu een hoop finnese-werk in, maar ik ben tevreden!