Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
PD power

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door PD power » 18 mar 2013, 22:49

Precies, dat hebben overheden altijd al gedaan, dus is niks nieuws.

Maar we kunnen hier elkaar de put in praten, ik zou meer kijken naar de kansen.

Ik verwacht dat het niet zo lang duurt, en dat de geld persen gaan draaien, inflatie stijgt, rente stijgt, en de huizen markt trekt weer aan, een slimmerik, slaat nu al vast z'n slag,

En Luco, dan komt jou markt ook weer op gang. :wink:

Mopperen is nog nooit iemand beter van geworden.

Luco

Bericht door Luco » 18 mar 2013, 22:55

Ach, we zien het wel afgelopen weken paar keer voorgesteld, maar ja als er meer dan 200 cv's opgestuurd worden blijft de kans erg klein.

Die ene waarbij we met zijn tweeën waren heeft al 2,5 week niks laten horen, dat noemen ze dan een sociale organisatie, mijn reet, ja sociaal zolang het uitkomt, maar anders toch echt niet.

Ach als er oorlog komt heeft het leger vast wel mensen nodig :tooth:

HansD

Bericht door HansD » 18 mar 2013, 22:59

Eens met Nandor en Wouter. Het zwart/crimineel geld probleem van Cyprus is al lang bekend, doe daar dan iets aan ipv de hele bevolking te pakken.
Het mooiste is nog dat die verdeling uit de koker van de Cypriotische regering schijnt te komen, dan heb je echt het beste voor met je volk.

Indirect betaald de bevolking altijd, of het nu gaat dmv belasting-, BTW verhogingen of het afromen van spaargelden het principe is hetzelfde. Dat neemt niet weg dat dit wel erg schaamteloos is en een zeer gevaarlijke precedentwerking kan hebben. Ik zou het wel weten als ik wat geld had, wegwezen.

Beursreactie vandaag was een beetje een anticlimax. Zit short in april maar nog maar even een weekje aankijken ;-).

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 mar 2013, 06:19

Ja die was een beetje flauw :lol: Short april futures? Zit zelf long vega :)
Bram schreef:Wie riep er laatst ook alweer dat een oorlog binnen Europa niet ver weg is?

Dit soort idiote besluiten zijn een lekkere katalysator...
Nou dichtbij is ook wat overdreven. Maar het is wel een beetje zorgwekkend dat je in sommige zuid Europese landen met bijna 50% jeugdwerkloosheid zit en er openlijk tegen Nederland en Duitsland geprotesteerd word. Normaal heeft de politiek support van het volk nodig om een beetje oorlogje te gaan spelen, dat is in dit geval niet zo lastig meer. Laat het nog een paar jaar sudderen totdat ze echt honger krijgen en dan kan dat beeld wel eens wat realistischer worden.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 mar 2013, 06:54

PD power schreef:Precies, dat hebben overheden altijd al gedaan, dus is niks nieuws.

Maar we kunnen hier elkaar de put in praten, ik zou meer kijken naar de kansen.

Ik verwacht dat het niet zo lang duurt, en dat de geld persen gaan draaien, inflatie stijgt, rente stijgt, en de huizen markt trekt weer aan, een slimmerik, slaat nu al vast z'n slag,

En Luco, dan komt jou markt ook weer op gang. :wink:

Mopperen is nog nooit iemand beter van geworden.
Dat doen ze al!! Waarom denk je dat de rentes op veel zuid europese staatsobli's gedaald is. Omdat de ECB veel van die rommel koopt. Dat doen ze met geld wat niet bestaat, zelfde als ze in de USA doen met hun QE policy. Alleen dan in mindere mate.

Je ziet die sporen van inflatie ook al, waarom denk je dat je zo veel voor je benzine betaald bijvoorbeeld en waarom de euro zo weinig waard is op de internationale markt. Dat houden ze nu alleen een beetje in stand omdat de rest net zo hard mee doet. Je kan op de internationale markt de rekenkundige inflatie nog een beetje drukken door bijvoorbeeld olie en goud etc te shorten maar op veel andere producten is dat niet van toepassing. Bij de berekening van inflatie worden oa ook woonkosten meegenomen en die tellen behoorlijk hard mee. Als de huizenprijzen dus dalen vlakt dat het inflatie getal af en alles is op papier prima :shock:

De crux is alleen, als je dit doet dan moeten de lonen ook meestijgen. Anders werkt het niet. Als je als burger niet meer gaat verdienen kan je ook niet meer uitgeven. Komt daar inflatie overheen dan krijg je het al krapper. Daarom ben ik ook een groot tegenstander van het huidige beleid van bezuinigen. Krijgen je burgers meer te besteden dan zal bijvoorbeeld de huizenmarkt ook sneller herstellen.

Verder denk ik dat de huizenmarkt ook behoorlijk afhankelijk is van locatie. Een 2 onder 1 kap van 2 ton in een dorp op het platteland daar kan qua prijs niet zo bijzonder veel af. Een huis heeft ook nog zoiets als interinsieke waarde, kosten om een nieuwe te bouwen. Bouwmaterialen worden ook al duurder en volgens mij is de bouwgrond zelf niet in waarde gedaald eerder gestegen. Een nieuwe bouwen zal dus al duurder worden, bestaand kopen zal dus interessanter worden. Heb je een appartement van een paar ton in de randstad daar ligt de waarde vs interinsiek totaal anders en daar kan dus ook de meeste lucht uit. Dit is slechts mijn idee omdat ik weinig van vastgoed weet :lol: Maar alles valt en staat met de financiering, er moet bij de parteculieren eerst geld of financieringsmogelijkheden komen.

Of de rentes gaan stijgen moeten we nog zien. ECB kan de rente verhogen om inflatie tegen te gaan. Maar die is juist verlaagd zodat banken makkelijker geld kunnen lenen en weer uitlenen. Probleem is alleen dat ze dat niet doen :? Geld lenen is voor een bank nog nooit zo goedkoop geweest, maar uitlenen aan parteculieren of bedrijven willen ze niet ondanks de hoge rentes die ze rekenen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 19 mar 2013, 10:14

There you go...
ls het aan GroenLinks ligt, komt er ook in Nederland een heffing op spaargeld. Daarvoor lijkt Tweede Kamerlid Liesbeth van Tongeren te pleiten.

Van Tongeren verwijst daarmee naar de situatie in Cyprus, waar zowel kleine als grote spaarders zich opmaken voor een door Europa opgelegde eenmalige heffing om zo de bankensector overeind te houden. Ook in Nederland zou dat een goed idee zijn, twittert het GroenLinks-Kamerlid. ,,Omdat wij een belastingparadijs zijn” en 'stelen' van ontwikkelingslanden, aldus Van Tongeren. Veel mensen reageren verbaasd op de opmerking. Volgens Van Tongeren was dat ook precies de bedoeling. Haar tweet zou ironisch bedoeld zijn. ,,Inderdaad, te gek voor woorden, waarom dan wel OK voor Cyprioten?"
Het Kamerlid valt wel vaker op met financieel-economische proefballonnetjes. Zo lanceerde ze vorig jaar het plan om een 21-urige werkweek in te stellen als wapen tegen de crisis. ,,Misschien houden we aan het einde van het jaar minder geld over maar krijgen we meer tijd voor dingen die we echt belangrijk vinden”, zo opperde ze destijds.
Het begint ermee om mensen te laten wennen aan het idee...

dvh

Bericht door dvh » 19 mar 2013, 10:15

-20 zetels voor Groen Links de komende verkiezingen.

Shakes

Bericht door Shakes » 19 mar 2013, 10:45

Dan hebben die losers er zo -16

Luco

Bericht door Luco » 19 mar 2013, 11:18

Wouter81 schreef:There you go...
ls het aan GroenLinks ligt, komt er ook in Nederland een heffing op spaargeld. Daarvoor lijkt Tweede Kamerlid Liesbeth van Tongeren te pleiten.

Van Tongeren verwijst daarmee naar de situatie in Cyprus, waar zowel kleine als grote spaarders zich opmaken voor een door Europa opgelegde eenmalige heffing om zo de bankensector overeind te houden. Ook in Nederland zou dat een goed idee zijn, twittert het GroenLinks-Kamerlid. ,,Omdat wij een belastingparadijs zijn” en 'stelen' van ontwikkelingslanden, aldus Van Tongeren. Veel mensen reageren verbaasd op de opmerking. Volgens Van Tongeren was dat ook precies de bedoeling. Haar tweet zou ironisch bedoeld zijn. ,,Inderdaad, te gek voor woorden, waarom dan wel OK voor Cyprioten?"
Het Kamerlid valt wel vaker op met financieel-economische proefballonnetjes. Zo lanceerde ze vorig jaar het plan om een 21-urige werkweek in te stellen als wapen tegen de crisis. ,,Misschien houden we aan het einde van het jaar minder geld over maar krijgen we meer tijd voor dingen die we echt belangrijk vinden”, zo opperde ze destijds.
Het begint ermee om mensen te laten wennen aan het idee...

Nu onder het idee van proefballon en over twee jaar werkelijkheid.
Echt, als het kon zou ik het zonder bankrekening doen, helaas kan dat niet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 mar 2013, 11:22

Waanidee van 'n zweefteef. Maar wat Luco zegt....

Wat vinden we hier van?
http://www.nu.nl/internet/3373531/start ... entra.html

Robertdj

Bericht door Robertdj » 19 mar 2013, 11:28

Dit soort ontwikkelingen zijn prima toch? Je wordt niet gedwongen om het te gebruiken.

dvh

Bericht door dvh » 19 mar 2013, 11:32

Robin schreef: Wat vinden we hier van?
Paar jaar geleden al meegekregen op een seminar.
Je staat voor een winkel welke displays in de etalage heeft. En dmv je telefoon en gecashte interesses toont het display een voor jou toepasbare aanbieding.

Of je loopt de winkel in en je ontvangt de nieuwste trends of kortingen op je mobile.
Je krijgt ook interactieve etalages waardoor jij van buiten af ( eventueel met je telefoon ) informatie kan ophalen via het etalage display.

Maar al langer bestaan bijv sms-zenders. Wanneer je langs een winkel loopt ontvang je een sms via je wifi.

Wat ik ervan vind weet ik nog niet.
Maar commercieel zie ik er wel mogelijkheden in.

Echter, allemaal nog in de kinderschoenen en de pioniers die ermee werken of beginnen betalen een behoorlijke hoofdprijs.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 mar 2013, 12:08

dvh schreef:
Robin schreef: Wat vinden we hier van?
Paar jaar geleden al meegekregen op een seminar.
Je staat voor een winkel welke displays in de etalage heeft. En dmv je telefoon en gecashte interesses toont het display een voor jou toepasbare aanbieding.

Of je loopt de winkel in en je ontvangt de nieuwste trends of kortingen op je mobile.
Je krijgt ook interactieve etalages waardoor jij van buiten af ( eventueel met je telefoon ) informatie kan ophalen via het etalage display.

Maar al langer bestaan bijv sms-zenders. Wanneer je langs een winkel loopt ontvang je een sms via je wifi.

Wat ik ervan vind weet ik nog niet.
Maar commercieel zie ik er wel mogelijkheden in.

Echter, allemaal nog in de kinderschoenen en de pioniers die ermee werken of beginnen betalen een behoorlijke hoofdprijs.
Commercieel ziet het er goed uit. De vergelijking met het internet waarop een internetpagina reclame banners getoond worden (op basis van jou internetgedrag).
Alleen kan ik er op het internet nog redelijk overheen lezen en valt het niet op.

Bij deze mobiele vorm krijg ik meer de vergelijking met die irritante pop-ups.

En gratis WiFi is leuk natuurlijk. Ik zit met mijn telefoon meer dan de helft van de tijd al ergens op WiFi (thuis, werk, vrienden etc), voor de overige momenten als ik bijvoorbeeld in de stad loop heb ik een abonnement bij mijn telefoon. Gratis WiFi en de bijbehorende reclame zit ik dus niet op te wachten.

Maargoed, zoals je al zegt staat het nog in de kinderschoenen. Wie weet wordt het wel echt wat en kan het voldoende tegengas bieden voor de kartel vorming van de providers :D

Shakes

Bericht door Shakes » 19 mar 2013, 12:29

Top natuurlijk. Begrijp alleen niet dat die niet eerder kon.

is een mooie markt.....

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2013, 09:27

Twee weken terug had ik stevige griep. Het hele gezin trouwens .Dat duurde 'n weekje maar gewoon doorwerken. Prima. Maar de hoest/verkoudheid komt sinds deze week weer opzetten. :(

Kortom, het weer en de invloed daarvan op ons. Fysiek en dus ook mentaal. Kijk deze laatste weekjes en de temperatuursschommelingen. Hadden we dat vroeger ook...

Ik herinner me van niet.´Vroeger was alles beter´ lijkt ook op te gaan voor ´t Nederlandse weer heb ik ´t idee. Van lekkere zomers en aardig voorjaar naar jaren gewoon kutweer in elk seizoen het jaar in jaar uit. Wat dus fysieke klachten met zich mee kan brengen. We hebben de natste gronden van Europa. Tel uit je winst.

Ik sprak gisteren met ´n NLer die in ZuidZweden woont. Koud he. Nee de kou is veel dragelijker dan hier zegt ie.

Mediterrane knoflookvretende bijna faiiliete landen en hun gemiddelde overlijdensleeftijd. Hoger dan hier.
Mijn vrouw komt uit de voor onwetende NLers gevaarlijk 3e wereldgebied, haar grootmoeder werd 103...

Buiten ´t sociale vangnet en relatieve politieke rust zijn er zoveel meer )EU' landen die ook nog eens mooier natuurschoon hebben dan dit uitgegraven stuk strand. Met knullige flora en fauna.Kleurloos. En dan nog het kleinburgerlijk Nederlands adagium ´ Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg` en je begrijpt hoe trots ik op dit kouwe kikkerlandje ben. Gastvrijheid tot aan ´t avondeten en dan oprotten. LOL.

Ohja we hadden ook nog ´n crisis. :lol:

Eerst ´n bak koffie. :coffee:

dvh

Bericht door dvh » 20 mar 2013, 09:39

Ja klopt.
Mentaliteitskwestie.

Maar de winter duurt wel erg lang zo.
Zelf mijn zoontje riep vanochtend nog: 'het wordt nooit zomer' ..
Zal wel ingefluisterd zijn door z'n moeder.. :-)

Nu ook weer (natte) sneeuw hier.
Gelukkig is m'n humeur wat beter gestemd dan de laatste paar weken. Mede te danken aan betere klandizie en wat dingen die eigenlijk afgewikkeld zijn.

Maar de zon mag gaan schijnen. Beter voor het humeur, beter voor alles.

Ik zit alweer aan m'n 2e :coffee:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 20 mar 2013, 10:01

Robin schreef:Gastvrijheid tot aan ´t avondeten en dan oprotten. LOL.
Omdat het gros van de nederlanders zijn eten aanschaft op de hoeveelheid te verwachten eters.
Weinig mensen die zin hebben de gehaktbal van de kleine in 2'en te snijden, om jou te vreten te geven.
Als ze het van tevoren weten, wordt er gewoon meer ingeslagen, en ben je van harte welkom.
Inderdaad een cultuurverschil met het buitenland, maar geen onoverkomelijke.

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2013, 12:34

De grootste armoedzaaiers van verschillende koeltoeren hebben altijd wel wat in huis. Of je haalt Chinees ofzo(?)
Dat cultuurverschil zit dieper dan je denkt . Ik leg gewoon de vinger op de zere plek. We zijn gewoon n stelletje gierigaards maar we houden de schijn van tolerantie en gastvrijheid hoog . Dit stukje was maar n deel van min post. Dat zag je:)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 20 mar 2013, 12:55

Robin schreef:Waanidee van 'n zweefteef. Maar wat Luco zegt....

Wat vinden we hier van?
Zoiets hebben we nu al in Groningen voor mensen met een Ziggo abonnement. Alle routers in Groningen worden ook gebruikt voor een open netwerk voor Ziggo klanten. In het grootste gedeelte van de binnenstad heb je dus gewoon Wi-Fi.

alt

Bericht door alt » 20 mar 2013, 13:05

Toen BNN net opgericht was, hoorde ik een interview met een Nederlandse backpacker die 2 jaren de wereld rond was geweest en enkele dagen weer in Nederland was.
Het antwoord op de vraag: wat is je opgevallen toen je weer in Nederland was?
Zodra ik de grens over was en men zei: wij gaan zo eten.
Ik dacht opzouten, maar de is een invitatie om mee te eten.
Nederlanders gastvrij, dacht het niet.

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2013, 13:14

Tja. mijn woonplaats Heerenveen in de ban van Actie Warchild. Ism Radio 538 etc etc. dit weekend feest. Loterijen, schaatsen etc.

En we gunnen de buren 't licht in de ogen niet maar geven gul aan 'n warchild die we niet kennen(en de directeur van Warchild willen we ook niet kennen, ja die een nieuwe S Klasse heeft besteld...LOL

Schuldgevoel afkopen(?)

Mijn zoon zit bijna dagelijks te Black Opsen op de PS3. Ook 'n warchild:)

Dit land zit zo scheef. :lol:

smiley

Bericht door smiley » 20 mar 2013, 13:21

1: Je bezoek eet onverwachts mee. Je ingeslagen voedsel voor 3, moet nu door 5 gedeeld worden. Succes daarmee.
2. Je bezoek eet onverwachts mee. Je gaat naar de chinees, en flikkerd je reeds ingeslagen voedsel voor 3 weg, omdat je het niet meer terug in kunt vriezen. Beetje jammer.
3. Je bezoek eet onverwachts mee. Je gaat staan koken, terwijl je je gasten alleen laat in de woonkamer, wat als ongastvrij gezien wordt.

Ik denk niet dat het een zuinigheids of een ongastvrij probleem is. Nogmaals; als men het van tevoren weet, ben je van harte welkom aan te schuiven.
Grote pannen eten maken omdat er misschien iemand kan blijven eten is gewoon niet Nederlands.

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2013, 13:25

smiley schreef:1: Je bezoek eet onverwachts mee. Je ingeslagen voedsel voor 3, moet nu door 5 gedeeld worden. Succes daarmee.
2. Je bezoek eet onverwachts mee. Je gaat naar de chinees, en flikkerd je reeds ingeslagen voedsel voor 3 weg, omdat je het niet meer terug in kunt vriezen. Beetje jammer.
3. Je bezoek eet onverwachts mee. Je gaat staan koken, terwijl je je gasten alleen laat in de woonkamer, wat als ongastvrij gezien wordt.

Ik denk niet dat het een zuinigheids of een ongastvrij probleem is. Nogmaals; als men het van tevoren weet, ben je van harte welkom aan te schuiven.
Grote pannen eten maken omdat er misschien iemand kan blijven eten is gewoon niet Nederlands.
\

Tja met je eerste 2 punten laat je zien dat het je in dit geval(!) niet boeit en niet wil delen.Zuinigheid... De Nederlander ten voeten uit. :beer: Je je komt er eerlijk voor uit dat siert je. :thumbup:
Punt 3 heb je zelf bedacht. :)

Maar ik had nog meer in die post. Van failliete knoflooklanden en leeftijd tot ZuidZweden.:)

smiley

Bericht door smiley » 20 mar 2013, 13:41

Het wordt gewoon als onprettig gezien om voor het blok gezet te worden wat voedsel betreft.

Ik vindt het niet prettig om jou een karig bordje voor je neus te zetten, omdat ik met handen en voeten gebonden ben aan wat ik in huis heb.
Dat is geen zuinigheid van mijn kant, maar onbeschoftheid van jouw kant.

Maar pm me je adres effe, voor als ik toch in de buurt ben en honger krijg :hungry:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2013, 13:48

:mrgreen:

Plaats reactie