Start problemen met bmw m3 3.0 e36
-
Start problemen met bmw m3 3.0 e36
hallo,
Ik Vandeputte Hans, ben eigenaar geworden van een bmw e36 m3 motor. deze motor zal ik plaatsen in mijn auto.
Probleem is nu dak ik niet kan starten.
Motor met volledeige kabelboow, ews sleutelherkenning en stuurdoos aangesloten, alsook de plussen en al de minnekes aangesloten maat roch wit ie niet starten.
De stuurdoos zoemt.
Er schakelt 1 relais aan ( een witte die zit bij de motorkabelboom).
Kan mij iemand verder helpen?
Dank bij voorbaat.
Eventueel aansluiting ews module of dergelijke die niet in orde is?
groeten
Vandeputte Hans
Ik Vandeputte Hans, ben eigenaar geworden van een bmw e36 m3 motor. deze motor zal ik plaatsen in mijn auto.
Probleem is nu dak ik niet kan starten.
Motor met volledeige kabelboow, ews sleutelherkenning en stuurdoos aangesloten, alsook de plussen en al de minnekes aangesloten maat roch wit ie niet starten.
De stuurdoos zoemt.
Er schakelt 1 relais aan ( een witte die zit bij de motorkabelboom).
Kan mij iemand verder helpen?
Dank bij voorbaat.
Eventueel aansluiting ews module of dergelijke die niet in orde is?
groeten
Vandeputte Hans
- GarreTT
Re: Start problemen met bmw m3 3.0 e36
Heb je echt alle modules er bij die bij elkaar horen?
Gisteren was ik toevallig bij iemand die ook iets dergelijk had. Geen startmotor. En die deden een procedure met de deursloten. Eerst een paar keer op slot en weer van het slot. Dan instappen de deuren op slot. Als je daarna het contact aanzet moeten de deuren vanzelf open springen. En daarna draait de startmotor. Kijk voor de precieze procedure maar even op Google.
Gisteren was ik toevallig bij iemand die ook iets dergelijk had. Geen startmotor. En die deden een procedure met de deursloten. Eerst een paar keer op slot en weer van het slot. Dan instappen de deuren op slot. Als je daarna het contact aanzet moeten de deuren vanzelf open springen. En daarna draait de startmotor. Kijk voor de precieze procedure maar even op Google.
-
Yep, je moet minimaal een transpondersleutel hebben die hoort bij het EWS kastje (op elkaar gecodeerd), EWS antenne van rond het contactslot om het signaal van de sleutel op te pikken, en een DME die gekoppeld is aan die set. Maar met alles los zijn er waarschijnlijk legio mogelijkheden voor een missende link 

-
had de 3,0 ook al ews ?
- Bert ///M3
Volgens mij niet, of een heel eenvoudige. Kan ook nog verschillen per bouwjaar.
Bij mijn 3.0 motor kon je gewoon alles doen computers uitwisselen etc etc.
Uit het verhaal begrijp ik dat de motor nog niet in de auto zit? Alles aangesloten in een testopstelling of hoe en wat?? Misschien toch een aansluiting vergeten. Er lopen verschillende aansluitingen voor de pluskabels bijvoorbeeld, de startmotor heeft dacht ik zijn eigen feed. Die komen normaal allemaal samen aan de rechter kant van de auto waar ook de kabel van de accu aangesloten word.
De S50B32 en M52 motoren hebben EWS 2 en dan is het inderdaad van belang dat je alles hebt, computer, sleutel en sleutelring.
Bij mijn 3.0 motor kon je gewoon alles doen computers uitwisselen etc etc.
Uit het verhaal begrijp ik dat de motor nog niet in de auto zit? Alles aangesloten in een testopstelling of hoe en wat?? Misschien toch een aansluiting vergeten. Er lopen verschillende aansluitingen voor de pluskabels bijvoorbeeld, de startmotor heeft dacht ik zijn eigen feed. Die komen normaal allemaal samen aan de rechter kant van de auto waar ook de kabel van de accu aangesloten word.
De S50B32 en M52 motoren hebben EWS 2 en dan is het inderdaad van belang dat je alles hebt, computer, sleutel en sleutelring.
- Ronnie
heb ooit eens een 3.2 overgezet in een oude 94er E36. als EWS niet werkte dan liep de auto 2 sec. en sloeg af.
draait bij jou de startmotor wel rond ?
draait bij jou de startmotor wel rond ?
-
ETK geeft voor de late S50B30's (geproduceerd in 1995) EWS2 op. Aangezien EWS in veel gevallen de boosdoener is had ik 'm er even bij gezet, maar bij oudere modellen lijkt dat idd nvt.
-
Hallo,
ADank voor de reacties.
£Als ik contact maak, trek er 1 relais aan.
Draai ik door dan start de motor niet.
Overbruggen we het startrelais, dan kunnen we demareren maar hebben geen onsteking.
Dank bij voorbaat,
Hans VDP
ADank voor de reacties.
£Als ik contact maak, trek er 1 relais aan.
Draai ik door dan start de motor niet.
Overbruggen we het startrelais, dan kunnen we demareren maar hebben geen onsteking.
Dank bij voorbaat,
Hans VDP
- ///Joost
Uit welk jaar komt het blok?