Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
- RVV
Re: Het grote Z4 coupe (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Biedingen liggen wel wat hoger. Maar sla ik vooralsnog gewoon af. Hij is gewoon heel scherp bovendien zit ie me niet in de weg.
- RVV
En Knot, die boswandeling was juist nodig om overhaaste beslissingen tegen te gaan. Jij wil gewoon de voor jou perfecte auto, dat was de ex Bart weer net niet. Neem gewoon de tijd joh. De juiste Z4 kruist vanzelf je pad. Dan pas toeslaan.
- Knot
Daar heb je helemaal gelijk in, maar toch wordt ik een soort van kwaad als een klein kind wat zn zin niet krijgt, grappig is dat.
- GTRene
Knot, deze is van een partikulier wat soms lastig verkopen is, mensen komen met inruil enz enz.
je kan altijd een stevig vast geld bod bieden...bv 25<>26K en verder geen gezeur oid noemen (als die kar oke is natuurlijk)
is begin 2008 (fabriek denk eind 2007) weinig km
http://www.autotrader.nl/auto/bmw/arnhe ... pe/detail/
wel licht interieur, verder lijkt ie zo best oke.
je kan altijd een stevig vast geld bod bieden...bv 25<>26K en verder geen gezeur oid noemen (als die kar oke is natuurlijk)
is begin 2008 (fabriek denk eind 2007) weinig km
http://www.autotrader.nl/auto/bmw/arnhe ... pe/detail/
wel licht interieur, verder lijkt ie zo best oke.
- Knot
Heb de verkoper op PM... 26k gaat m zeker niet worden, en komt bij dat het niet mijn interieurkleur is, moet gewoon zwart leder zijn..... liefst met blauwe lakkleur.
- Knot
Die BMW performance stoelen, passen die op de originele rails of moet je daar weer wat passends bij kopen?
Zijn die performance stoelen ook met stoelverwarming te krijgen, of moet je dat laten vallen als je ze in een Z4 schroeft?
Edit :
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Hier dus volgens de verkoper een duurdere uitvoering met stoelverwarming (neem aan zo aan te sluiten met zelfde stekkertje van de originele stoel) en hoogteverstellling. 2800 euro is geld maar staat wel dik.
Heb met Leonard een 100km meegereden om toen de E39 M5 op te halen, die had ook de performance stoelen in zijn 335d en dat zat voortreffelijk.
Zijn die performance stoelen ook met stoelverwarming te krijgen, of moet je dat laten vallen als je ze in een Z4 schroeft?
Edit :
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Hier dus volgens de verkoper een duurdere uitvoering met stoelverwarming (neem aan zo aan te sluiten met zelfde stekkertje van de originele stoel) en hoogteverstellling. 2800 euro is geld maar staat wel dik.
Heb met Leonard een 100km meegereden om toen de E39 M5 op te halen, die had ook de performance stoelen in zijn 335d en dat zat voortreffelijk.
-
Die stoelen blijven toch geld waard! Doen.
- Hielke
Inderdaad, als het op kiezen aankomt, gewoon doen!

- GTRene
wellicht zijn ze het waard?,
ik zou zo'n set stoelen voor zeg max 1.200,-euro inschatten.
@Hielke, ik denk dat zo'n stoel wel beter zit dan zo'n vensterbank

ik zou zo'n set stoelen voor zeg max 1.200,-euro inschatten.

@Hielke, ik denk dat zo'n stoel wel beter zit dan zo'n vensterbank

- Joop
Voor zover ik weet moet je de rails ook aanpassen om de Performance stoelen van BMW te kunnen plaatsen.
Het is in ieder geval geen straight fit. De stoelen zijn in principe enkel gemaakt voor de E8x 1er en E9x 3er modellen, waarbij de rails 2cm minder verder uit elkaar zitten.
Je zou het anders een kunnen proberen te achterhalen bij deze Noorse Z4-rijder die het wel voor elkaar heeft gekregen bij z'n roadster: http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic ... 38#p316638

Het is in ieder geval geen straight fit. De stoelen zijn in principe enkel gemaakt voor de E8x 1er en E9x 3er modellen, waarbij de rails 2cm minder verder uit elkaar zitten.
Je zou het anders een kunnen proberen te achterhalen bij deze Noorse Z4-rijder die het wel voor elkaar heeft gekregen bij z'n roadster: http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic ... 38#p316638
-
Mooi plaatje. Een van de weinig goede plekken voor de performance stoelen (qua uiterlijk).
-
Die Recaro stoelen zitten in vele andere auto's.
Zaten ook in m'n Clio RS, alleen met een ander stofje.
Heerlijke stoelen! En dus erg universeel, een passend onderstel is zo te bouwen.
Maar Rody, toch zou ik die weg niet opzoeken. Gewoon een Z4 scoren, die naar je wens is.
Als de bewuste Z4 is voorzien van standaard stoelen, gewoon een setje M stoelen scoren.
Gister overigens m'n Z4 weer voor het eerst wakker gemaakt dit jaar.
Nu wachten op een lekker zonnetje, zodat het dak open kan.
Zaten ook in m'n Clio RS, alleen met een ander stofje.
Heerlijke stoelen! En dus erg universeel, een passend onderstel is zo te bouwen.
Maar Rody, toch zou ik die weg niet opzoeken. Gewoon een Z4 scoren, die naar je wens is.
Als de bewuste Z4 is voorzien van standaard stoelen, gewoon een setje M stoelen scoren.
Gister overigens m'n Z4 weer voor het eerst wakker gemaakt dit jaar.
Nu wachten op een lekker zonnetje, zodat het dak open kan.

- GTRene
je kan dan dit soort dingen op de bodem schroeven denk ik?
- Bijlagen
-
- VAC Motorsport floor mount adapters.jpg (131.03 KiB) 1532 keer bekeken
- GTRene
of zoals deze...
- Bijlagen
-
- recaro021.jpg (326.4 KiB) 1528 keer bekeken
-
- recaro037.jpg (475.23 KiB) 1528 keer bekeken
-
- recaro029.jpg (449.98 KiB) 1528 keer bekeken
-
- recaro024.jpg (363.97 KiB) 1528 keer bekeken
- Joy
Ik kan natuurlijk niet inschatten wat je nog aan kosten aan je broek krijgt de komende tijd, maar wellicht is het voor een keer niet onverstandig om even niks aan een auto uit te geven. Zolang die 6% regeling nog duurt zou ik zaken zoals kozijnen eerder verkiezen dan weer een auto. Ook met het oog op onzekere tijden kan een buffer imho geen kwaad.
- Macboy
Dan buffer je en als je 65 bent zit je met een miljoen op de bank maar heb je geen zin meer in uitgeven 
Laten we niet hier mensen af gaan raden om een auto te kopen. We zijn DF liefhebbers. Mensen kunnen vast zelf wel beslissen of ze geld kunnen of moeten uitgeven. Als hij het niet kan ook prima.
Wat ik dan weer niet snap Knot: je wil wel originele velgen eronder maar zit wel naar niet originele stoelen te kijken. Zelf vind ik die performance stoelen zelfs spuuglelijk maar ben kennelijk de enige. Los daarvan zou ik liever origineel hebben. En daarbij komt dat de standaard stoelen van de Z4 juist geweldig zitten. Dat geldt alleen bij de Z4. In alle ander modellen zijn sport stoelen een must bij BMW. Maar bij die Z4 is het niet een must voor het zitgevoel. Natuurlijk wel voor de looks. Besluit je nou voor die originele sportstoelen te gaan - dat zou ik ook doen hoor begrijp me niet verkeerd - dan snap ik dat prima maar dan heb je bij performance toch niks meer te zoeken ? En kan me ook niet voorstellen dat die goedkoper zullen zijn.

Laten we niet hier mensen af gaan raden om een auto te kopen. We zijn DF liefhebbers. Mensen kunnen vast zelf wel beslissen of ze geld kunnen of moeten uitgeven. Als hij het niet kan ook prima.
Wat ik dan weer niet snap Knot: je wil wel originele velgen eronder maar zit wel naar niet originele stoelen te kijken. Zelf vind ik die performance stoelen zelfs spuuglelijk maar ben kennelijk de enige. Los daarvan zou ik liever origineel hebben. En daarbij komt dat de standaard stoelen van de Z4 juist geweldig zitten. Dat geldt alleen bij de Z4. In alle ander modellen zijn sport stoelen een must bij BMW. Maar bij die Z4 is het niet een must voor het zitgevoel. Natuurlijk wel voor de looks. Besluit je nou voor die originele sportstoelen te gaan - dat zou ik ook doen hoor begrijp me niet verkeerd - dan snap ik dat prima maar dan heb je bij performance toch niks meer te zoeken ? En kan me ook niet voorstellen dat die goedkoper zullen zijn.
- Knot
Die 6% regeling loopt dit jaar nog wel even hoor, kozijnen kan ik dan in sep/okt ook doen voordat de winter eraan komt, dan regel ik wel weer ergens 10k.
Ik vind het gewoon lastig. Als je M sportstoelen wil moet je eigenlijk die Z4 van 23k kopen met lage kmstand, alleen daar moet weer een M onderstel onder en 18inch, ben je ook 2k verder.
Verstandigste is gewoon de auto van Rico, maar als ik daar M sportstoelen in zet (3500 euro) kan je beter die andere auto kopen wellicht. Daarom dacht ik die performance stoelen, vond ze echt goed zitten voor mijn 1m85 en 80kg in de E90 van Leonard.
Beste wat je kunt doen is 18k uitgeven en gewoon rijden, setje remblokken, beurtje en na een jaar weer voor 16k verkopen, mensen willen altijd de goedkoopste auto en hebben niks voor stoelen, dempers etc over 9 van de 10x.
Ik vind het gewoon lastig. Als je M sportstoelen wil moet je eigenlijk die Z4 van 23k kopen met lage kmstand, alleen daar moet weer een M onderstel onder en 18inch, ben je ook 2k verder.
Verstandigste is gewoon de auto van Rico, maar als ik daar M sportstoelen in zet (3500 euro) kan je beter die andere auto kopen wellicht. Daarom dacht ik die performance stoelen, vond ze echt goed zitten voor mijn 1m85 en 80kg in de E90 van Leonard.
Beste wat je kunt doen is 18k uitgeven en gewoon rijden, setje remblokken, beurtje en na een jaar weer voor 16k verkopen, mensen willen altijd de goedkoopste auto en hebben niks voor stoelen, dempers etc over 9 van de 10x.
- Joy
Ik zou zelf ook bij Rico aankloppen. Prima auto. Stoelen zitten wellicht niet zo goed als M-stoelen (al zijn die volgens mij best hard) maar er is prima mee te leven. Gebruik het bespaarde geld voor banden, remmen en brandstof en ga gewoon rijden.
- GTRene
het voordeel van een mooie set universele sportstoelen is,
dat de originele in goede toestand blijven,
als je hem weer verkoopt zet je die originele stoelen er weer in en je sportstoelen monteer je weer in je volgende
dat de originele in goede toestand blijven,
als je hem weer verkoopt zet je die originele stoelen er weer in en je sportstoelen monteer je weer in je volgende

-
OnlineMartijn_bmw
dit zou ik dus doen! waarom zoveel moeite doen als je na een jaartje rijden toch weer wil verkopenKnot schreef: Beste wat je kunt doen is 18k uitgeven en gewoon rijden, setje remblokken, beurtje en na een jaar weer voor 16k verkopen, mensen willen altijd de goedkoopste auto en hebben niks voor stoelen, dempers etc over 9 van de 10x.

gewoon deze kopen en lekker gaan genieten van het rijden en doordat je er weinig in investeert kan je hem straks ook weer goed scherp verkopen...
- Macboy
- Petrolhead Tom
- Fabian
Nou heb ik ook een Z4 voor de deur staan met platte stoelen en leer, maar vind dat echt verschrikkelijk. Totaal geen steun, een bar slechte stoel vind ik. Al helemaal omdat de zitting niet kantelbaar is zoals bij een sportstoel. Je bent de constant aan het afzetten om maar op je plek te blijven....Macboy schreef:Dan buffer je en als je 65 bent zit je met een miljoen op de bank maar heb je geen zin meer in uitgeven
Vind het echt een must in een Z4.
- Knot
Ik had in die gehuurde Z4 2.5iS ook standaard stoelen met zwart leder, dat ding vond ik verder prima sturen, even niet naar de looks gericht. Gewoon even aankijken en marktplaats/ebay etc in de gaten houden of eens in gesprek gaan met een verkoper van een Z4 met sportstoelen, als ze goedkoop willen verkopen en met een wissel hun vraagprijs 1500 euro kunnen verlagen hebben ze er misschien ook wel oren naar.
Over de wielen, standaard is dus 8x17 ET46 geleverd met 225/45/17 banden (style 200 en 201)
Daarnaast 18inch optiewielen 8x18 ET47 en 8,5x18 ET50 (style 202 en 203)
Rico heeft 18inch E87 wielen 7,5x18 ET47 en 8x18 ET49 (style 181) volgens mij wel rondom dezelfde bandenmaat. Wat is er op de 1 serie geleverd dan voorwiel een 205 band en achter een 225 omdat het een halve inch scheelt?
Over de wielen, standaard is dus 8x17 ET46 geleverd met 225/45/17 banden (style 200 en 201)
Daarnaast 18inch optiewielen 8x18 ET47 en 8,5x18 ET50 (style 202 en 203)
Rico heeft 18inch E87 wielen 7,5x18 ET47 en 8x18 ET49 (style 181) volgens mij wel rondom dezelfde bandenmaat. Wat is er op de 1 serie geleverd dan voorwiel een 205 band en achter een 225 omdat het een halve inch scheelt?
- Knot
Staat hier alleen E85 (roadster) maar neem aan dat dit ook gewoon op de E86 (coupe) past, zelfde ET waarden.
http://www.ebay.de/itm/Original-18-Zoll ... 3f2310aa36
800 euro voor een set style 203 met gebruikte banden, vind ik een nette prijs. Is alleen bijna 500km van huis.... in NL staan ze ook wel, nieuw voor 2250 euro, dat vind ik teveel geld.
http://www.ebay.de/itm/Original-18-Zoll ... 3f2310aa36
800 euro voor een set style 203 met gebruikte banden, vind ik een nette prijs. Is alleen bijna 500km van huis.... in NL staan ze ook wel, nieuw voor 2250 euro, dat vind ik teveel geld.