Nederland gaat naar de haaien
- Bert ///M3
Re: Nederland gaat naar de haaien
Rekeningen buiten de euro zone gebruiken. Maar de laatste safe havens worden ook een beetje moe van de kunstmatige devaluatie van oa de dollar, euro en yen dus die beginnen ook al meer met hun valuta te goochelen. Noorwegen bijvoorbeeld was een goeie maar daar beginnen ze ook te mekkeren. Had je ook nog winst van die euro devaluatie.
Zwitserland & Denemarken hebben dan geen euro's maar de CHF en DKK zijn wel aan de euro gekoppeld, dus qua valutaconversie schiet je daar weinig mee op. Denemarken heeft zelfs negatieve rentes gehad om gelijke tred met de euro te houden en buitenlands kapitaal buiten de deur te houden.
Zwitserland & Denemarken hebben dan geen euro's maar de CHF en DKK zijn wel aan de euro gekoppeld, dus qua valutaconversie schiet je daar weinig mee op. Denemarken heeft zelfs negatieve rentes gehad om gelijke tred met de euro te houden en buitenlands kapitaal buiten de deur te houden.
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Zelfs ik, en zo rijk ben ik niet, zit al te denken om een rekening in Zwitserland te openen na die stunt in Cyprus. Haal ik mijn spaargeld hier wel weg. Echt niet normaal, dit is gewoon bankroof en diefstal. Hup, zo even 6,75 of 9,9% van je spaarcenten inleveren...
-
ErikS
Het zet me wel aan het denken inderdaad......
Maar ik denk dat ik het dan gewoon in m'n bakstenen genaamd huis ga stoppen.
Hoe zit zoiets met je zakelijk opgebouwd 'vermogen'?
Zien ze dat dan ook als spaargeld?
Maar ik denk dat ik het dan gewoon in m'n bakstenen genaamd huis ga stoppen.
Hoe zit zoiets met je zakelijk opgebouwd 'vermogen'?
Zien ze dat dan ook als spaargeld?
-
Rupie
Geweldige post weer RenéGTRene schreef:kluisje? nee joh...
gewoon in een ouwe sok of in de matras![]()
that is if you have any money to put aside.
beste is grootste deel van je huis aflossen lijkt me en de rest onder de armen verdelen...
bv onder je linker en rechter arm
- Luco
Wouter81 schreef:Zelfs ik, en zo rijk ben ik niet, zit al te denken om een rekening in Zwitserland te openen na die stunt in Cyprus. Haal ik mijn spaargeld hier wel weg. Echt niet normaal, dit is gewoon bankroof en diefstal. Hup, zo even 6,75 of 9,9% van je spaarcenten inleveren...
Nee joh, gewoon een uitkering aanvragen, op je reet blijven zitten en elk uur minimaal 1 keer ff lekker zeiken over de maatschappij.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik heb grote twijfels wat te doen
Ik heb mijn huis reeds afgelost
Maar wat nog te doen idd, het wantrouwen neemt nu alleen maar toe.............
Ik had er al geen goed gevoel over, de economie niet, het zogenaamde herstel niet, de aangedragen remedie niet, de politieke onwil/incompetentie niet.
Op een ochtend word je wakker, en is er niets meer, iedereen een tientje van Dijsselbloem, hence;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tientje_van_Lieftinck
Ik had er al geen goed gevoel over, de economie niet, het zogenaamde herstel niet, de aangedragen remedie niet, de politieke onwil/incompetentie niet.
Op een ochtend word je wakker, en is er niets meer, iedereen een tientje van Dijsselbloem, hence;
- GTRene
Romo, je kan bv je geld "veilig" stallen in een deel van iemands koop woning bv...
stel een huis wat 200.000,-euro waard is stop jij of iemand anders met geld over,
dan bv 100.000,-euro in...huis is veel meer waard dus loop je weinig risico.
gewoon op dat bedrag dus niet percentage van de woning...
natuurlijk alles volgens de letter der wet en beschermd op papier opgenomen bij Notaris etc dat jij
recht hebt op die 100k van die woning....je kan er dan alleen niet zomaar bij.
Doch het zou wel kunnen als bv iemand anders jou plekkie wil over nemen dus iemand anders met geld over....dan ruil je dus met die persoon same rights etc.
wat levert het op? beetje rust, wellicht krijg je geen rente en nog wat andere zaken (doch je betaald ook geen boete rente over je spaar), doch degene waar jij het doet hoeft over die 100k dan geen hypo rente te betalen en houd zo zeg 400,-euro per maand in de zak
die kan die persoon eventueel wel delen met jou...beide blij en economie kan weer gestimuleerd worden
beetje kort door de bocht maar iets in die geest
stel een huis wat 200.000,-euro waard is stop jij of iemand anders met geld over,
natuurlijk alles volgens de letter der wet en beschermd op papier opgenomen bij Notaris etc dat jij
Doch het zou wel kunnen als bv iemand anders jou plekkie wil over nemen dus iemand anders met geld over....dan ruil je dus met die persoon same rights etc.
wat levert het op? beetje rust, wellicht krijg je geen rente en nog wat andere zaken (doch je betaald ook geen boete rente over je spaar), doch degene waar jij het doet hoeft over die 100k dan geen hypo rente te betalen en houd zo zeg 400,-euro per maand in de zak
die kan die persoon eventueel wel delen met jou...beide blij en economie kan weer gestimuleerd worden
- Joy
Het huidige systeem is niet meer te redden, zoveel is inmiddels wel duidelijk. We zitten nu in een brugperiode van pappen en nathouden maar op de achtergrond zijn de raderen al aan het draaien van een omslag. Of dit op een vredige manier lukt of via onlusten/oorlogen is niet helemaal te voorspellen.romo schreef:Ik heb grote twijfels wat te doen
Ik denk dat we nog wel eens in een tijd kunnen komen waarbij mensen uit wanhoop zich gaan afzetten tegen de elite. Iemand die niks meer heeft en om zich heen luxe en zelfverrijking ziet gaat een keer over tot actie. Daarom kan het geen kwaad jezelf defensief op te stellen en vooruit te denken. Low profile leven is daar een van de punten van.
Of je dan binnen Europa moet blijven weet ik niet, uiteindelijk zitten alle 1e wereldlanden flink met elkaar verweven.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Joy schreef:Het huidige systeem is niet meer te redden, zoveel is inmiddels wel duidelijk. We zitten nu in een brugperiode van pappen en nathouden maar op de achtergrond zijn de raderen al aan het draaien van een omslag. Of dit op een vredige manier lukt of via onlusten/oorlogen is niet helemaal te voorspellen.romo schreef:Ik heb grote twijfels wat te doen
Ik denk dat we nog wel eens in een tijd kunnen komen waarbij mensen uit wanhoop zich gaan afzetten tegen de elite. Iemand die niks meer heeft en om zich heen luxe en zelfverrijking ziet gaat een keer over tot actie. Daarom kan het geen kwaad jezelf defensief op te stellen en vooruit te denken. Low profile leven is daar een van de punten van.
Of je dan binnen Europa moet blijven weet ik niet, uiteindelijk zitten alle 1e wereldlanden flink met elkaar verweven.
Grappig dat je dit zegt, ik zei precies het zelfde vanochtend tegen mijn moeder..............er komt een dag, dan kan je niet meer in je BMW, Porker meer over straat, je wordt er aan de haren uit de kar gesleurd en gelyncht omdat je het nog goed hebt en de rest niks meer heeft, ook niks meer te verliezen heeft..........
Een kat in het nauw....................
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Ik denk dat dat omslagpunt komt als mensen letterlijk honger gaan lijden. Als er niks meer te vreten is, dan volgt het geweld vanzelf. Zie 1929...
En aan de toename bij de voedselbanken te zien kon dat moment nog wel eens komen ook.
En aan de toename bij de voedselbanken te zien kon dat moment nog wel eens komen ook.
- PD power
Zolang ze met een auto van 40.000 euro naar de voedselbank gaan is dat een vertekend beeld.
Ook is de crisis relatief, en zeker in nederland niet op het niveau wat ook maar enigzins in de buurt komt van de 20 en 30er jaren komt, alleen nu hebben we snelle media, waardoor alles opgeblazen wordt.
Tuurlijk is er wat aan de hand, we betalen tol voor het boven de stand leven, de samenleving rommelt nu naar een nieuwe "balans" toe.
De aktie in Cyprus, is niet handig, en zullen ze ook duidelijk moeten uitleggen.
Anderzijds zie je ook weer dat andere problemen dan weer kunnen oplossen.
Rentes zullen gewoon omhoog moeten en er zal meer inflatie komen, dit gaat ook gebeuren, de vraag is alleen wanneer.
Vangnetten zullen wegvallen, met dank aan de mensen die er jaren misbruik van hebben gemaakt.
Met andere woorden het wordt weer meer, "wie niet werkt zal niet eten" , hoe sneller we hier weer op aan gaan, hoe sneller het weer beter wordt.
Wel grappig, dat ik ruim een jaar geleden nog voor gek werd verklaard, met investeren in onroerend goed
Ook is de crisis relatief, en zeker in nederland niet op het niveau wat ook maar enigzins in de buurt komt van de 20 en 30er jaren komt, alleen nu hebben we snelle media, waardoor alles opgeblazen wordt.
Tuurlijk is er wat aan de hand, we betalen tol voor het boven de stand leven, de samenleving rommelt nu naar een nieuwe "balans" toe.
De aktie in Cyprus, is niet handig, en zullen ze ook duidelijk moeten uitleggen.
Rentes zullen gewoon omhoog moeten en er zal meer inflatie komen, dit gaat ook gebeuren, de vraag is alleen wanneer.
Vangnetten zullen wegvallen, met dank aan de mensen die er jaren misbruik van hebben gemaakt.
Met andere woorden het wordt weer meer, "wie niet werkt zal niet eten" , hoe sneller we hier weer op aan gaan, hoe sneller het weer beter wordt.
Wel grappig, dat ik ruim een jaar geleden nog voor gek werd verklaard, met investeren in onroerend goed
- Luco
Wie niet werkt zal niet eten (of iig geen uitkering ontvangen) zeg ik al meer dan tien jaar, maar ja dan ben je asociaal, en zolang die rooie theedrinkende rakkers in de regering zitten zal dat helaas nooit gebeuren.
Maar ik durf te wedden dat 90% van de klagende handjesophouders ineens wonderbaarlijk genezen zijn als ze geen uitkering meer krijgen.
Maar ik durf te wedden dat 90% van de klagende handjesophouders ineens wonderbaarlijk genezen zijn als ze geen uitkering meer krijgen.
- Bert ///M3
Deels mee eens. Maar die actie in Cyprus: Leg dan juist even uit aan degenen welke niet boven hun stand geleefd hebben, netjes gespaard hebben voor hun oude dag bij wijze van spreken, dat ze even 10% van hun vermogen inleveren moeten omdat die clowns bij de bank te veel risico nemen.PD power schreef:Zolang ze met een auto van 40.000 euro naar de voedselbank gaan is dat een vertekend beeld.
- Bert ///M3
Slecht idee, tenzij je het in je eigen hypotheek aflost.GTRene schreef:Romo, je kan bv je geld "veilig" stallen in een deel van iemands koop woning bv...
wat levert het op? beetje rust, wellicht krijg je geen rente en nog wat andere zaken (doch je betaald ook geen boete rente over je spaar), doch degene waar jij het doet hoeft over die 100k dan geen hypo rente te betalen en houd zo zeg 400,-euro per maand in de zak![]()
die kan die persoon eventueel wel delen met jou...beide blij en economie kan weer gestimuleerd worden![]()
Als je het in de hypotheek of huis van een ander gaat steken dan mag er een forse rente tegenover staan. Er is een reden dat je bij een kredietmaatschappij meer rente betaald als bij een bank you know
Gaat het trouwens echt door het putje dan gaat de huizenmarkt ook mee. Vrij simpel, als niemand geld heeft om een huis te kopen en er geen handel is dan daalt de markt vanzelf. Als je het pand verkopen moet waar je centen in zitten en je verliest daar op dan is het ook weg.
Aan de andere kant hebben ze zich er in elke crisis in de geschiedenis zo ongeveer uit geholpen dmv inflatie. Komt er een hyperinflatie uit voort dan hoef je je ook niet meer zo druk te maken over die hypotheek
- PD power
Bert, ik geef ook aan dat die aktie in cyprus niet handig is, ben dus net zo benieuwd naar de uitleg als jij, er zal vast zoiets achter zitten, als, anders waren jullie alles kwijt geweest, maar dat is een aanname van mij.Bert ///M3 schreef:Deels mee eens. Maar die actie in Cyprus: Leg dan juist even uit aan degenen welke niet boven hun stand geleefd hebben, netjes gespaard hebben voor hun oude dag bij wijze van spreken, dat ze even 10% van hun vermogen inleveren moeten omdat die clowns bij de bank te veel risico nemen.PD power schreef:Zolang ze met een auto van 40.000 euro naar de voedselbank gaan is dat een vertekend beeld.
Dus denk dat we het wel eens zijn....
- Luco
Bert, in Nederland gebeurd in principe hetzelfde, als je gespaard hebt en je bent ouder en je moet naar een bejaardentehuis, heb je kans dat jij 800 tot 1200 euro voor je kamertje moet betalen, diegene die geen donder heeft gespaard of altijd zijn handje op heeft gehouden zit in de kamer naast je en betaald niks, mooi het dat sparen en werken, ja voor de staat en uitkeringstrekkers een prachtig systeem..
- Martijn_bmw
+1 belachelijk iets! je wordt hier altijd gestraft als je netjes en zuinig leeft...Luco schreef:Bert, in Nederland gebeurd in principe hetzelfde, als je gespaard hebt en je bent ouder en je moet naar een bejaardentehuis, heb je kans dat jij 800 tot 1200 euro voor je kamertje moet betalen, diegene die geen donder heeft gespaard of altijd zijn handje op heeft gehouden zit in de kamer naast je en betaald niks, mooi het dat sparen en werken, ja voor de staat en uitkeringstrekkers een prachtig systeem..
en wat te denken van de box 3 heffing, spaargeld gespaard van netto geld gewoon weer belasten met een rendement van 4% terwijl er gemiddeld misschien net 2% wordt uitgekeerd door de banken
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Zo is er na 5 jaar ook 10% afgeroomd, net als bij de cyprioten.Martijn_bmw schreef:en wat te denken van de box 3 heffing, spaargeld gespaard van netto geld gewoon weer belasten met een rendement van 4% terwijl er gemiddeld misschien net 2% wordt uitgekeerd door de banken
Toch nog 1 europa.
- JP
Even zijspoortje betreffende bejaardenhuizen;Luco schreef:Bert, in Nederland gebeurd in principe hetzelfde, als je gespaard hebt en je bent ouder en je moet naar een bejaardentehuis, heb je kans dat jij 800 tot 1200 euro voor je kamertje moet betalen, diegene die geen donder heeft gespaard of altijd zijn handje op heeft gehouden zit in de kamer naast je en betaald niks, mooi het dat sparen en werken, ja voor de staat en uitkeringstrekkers een prachtig systeem..
Het is toch triest hoe men daar mensen anno 2013 behandelen voor die 800-1200€..?
- Het eten wordt centraal gemaakt en maar ter plekke even in een autoclaaf oid gemikt?
- Reinigen van kamers gaat met een kookwekker. Deur open, wekker op 6 minuten en wat daarna niet af is komt volgende week wel.
- Heeft de bewoner nog (klein)kinderen, dan moeten zij de kleding verzorgen. Het bejaardenhuis verzorgt/wast alleen het beddengoed (hier althans)
- Krijg je een problemen met je hart (praktijkvoorbeeld) dan moet je maar in een stoel gaan zitten. "dan gaat het wel over". "Meneer is al wat ouder, en dan kan dat gebeuren". Verder hameren ze tig keer op hun niet-reanimerenbeleid.
- ....en dan vragen ze buiten de 'huur' ook nog eens een vrije gift, want ze komen niet uit de kosten. Vraag ik mij welke kosten, want als je niets doet......
- Luco
Ja de oudjes mogen opdraaien voor de lapzwansen van de huidige tijd.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Maatje van me heeft nog een tijdje op de boekhouding van zo'n toko gewerkt.JP schreef:Vraag ik mij welke kosten, want als je niets doet......
Geld gaat niet naar het verplegend personeel kan ik je zeggen.
De excessen in graai en bonuscultuur zit niet alleen in de banken.
Dat is er iniddels ingegroeid in alle lagen waar stevig geld van burgers samenkomt.
Dacht dat het ook vrij algemeen bekend was, dat je voor je bejaardehuis gang alles wel even van je naam af richting je kinderen afgeschreven moet hebben, anders ben je zwaar de pineut.
- dvh
Beste kun je als oudere gewoon in je koophuis blijven zitten en het geld besteden aan een persoonlijke hulp.
Heb je veel meer aan.
Maar dat is niet voor iedereen mogelijk.
Heb je veel meer aan.
Maar dat is niet voor iedereen mogelijk.
- Luco
Moet je wel ruim vantevoren doen, anders kunnen je kinderen het dokken.smiley schreef:JP schreef:Vraag ik mij welke kosten, want als je niets doet......
Dacht dat het ook vrij algemeen bekend was, dat je voor je bejaardehuis gang alles wel even van je naam af richting je kinderen afgeschreven moet hebben, anders ben je zwaar de pineut.
- Martijn_bmw
klopt, mijn vriendin werkt in een bejaardenhuis in zorg maar als je hoort hoeveel werk ze moeten verzetten en als je ziet wat dan het loonstrookje einde maand is kan ik wel melden dat daar het grote geld niet zitsmiley schreef:Maatje van me heeft nog een tijdje op de boekhouding van zo'n toko gewerkt.JP schreef:Vraag ik mij welke kosten, want als je niets doet......
Geld gaat niet naar het verplegend personeel kan ik je zeggen.
De excessen in graai en bonuscultuur zit niet alleen in de banken.
Dat is er iniddels ingegroeid in alle lagen waar stevig geld van burgers samenkomt.
- duifjes.com
Gewoon je geld in een ouwe sok....de rente stelt geen flikker voor ook en ze weten niet wat je hebt dus kunnen ze ook niets heffen aan belasting...simpel
En ik roep al een tijdje wacht maar het word nog wel ff wat erger allemaal in Nederland....we gaan gewoon Spanje, Portugal etc achterna.....zit je dan hier met je spaarcenten wat 1) je dus gewoon kunt inleveren of 2) nog erger geen flikker meer waard is....
Ik zie het wel maak me er ook niet druk om.....
En ik roep al een tijdje wacht maar het word nog wel ff wat erger allemaal in Nederland....we gaan gewoon Spanje, Portugal etc achterna.....zit je dan hier met je spaarcenten wat 1) je dus gewoon kunt inleveren of 2) nog erger geen flikker meer waard is....
Ik zie het wel maak me er ook niet druk om.....